Volledige versie bekijken : Kan jij Koken?
Simon
25 januari 2010, 16:27
Nu was ik gisteren zo bezig over Grieks en al die dingen, maar zelf thuis zou ik het ook wel eens willen maken, en toen kwam ik op het idee "Hey, een Kooktopic zou wel leuk zijn :)"
Ik wil wel eens weten of hier tussen die gamers een paar mensen zijn die ook nog andere hobby's hebben zoals koken :)
-----
Zelf kook ik eigenlijk toch wel af en toe hoor ;) vroeger kon ik alleen pudding maken, daarna eitjes, al die gemakkelijke dingen..
Maar toen met men vriendin wou ik eens lekker romantisch doen, en koken ;)
Ik vond het wel leuk, ik kan nu gewoon Spaghetti maken.. PIZZA ;D, maar ook Wok en spinazipuree, echt de redelijk moeilijke dingen kan ik niet.
Maar ik ben bereid om dat te leren, af en toe vind ik het wel grappig ja om te koken :P
Jullie? :)
Moelie
25 januari 2010, 16:29
Nope heb ik geen geduld voor :D
Simon
25 januari 2010, 16:30
Ach moet je eens proberen hoor :P
Begin met pudding ;) zorg alleen dat het niet overkookt met de melk, want dan is je fornuis helemaal vies :-\
Nicholas-Nip
25 januari 2010, 16:32
een eitje
dglavimans
25 januari 2010, 16:33
nasi
spagetti
pizza
al dat soort dingen,ik kan idd wel koken ja :) vind het ook leuk ;D
Moelie
25 januari 2010, 16:34
Ach moet je eens proberen hoor :P
Begin met pudding ;) zorg alleen dat het niet overkookt met de melk, want dan is je fornuis helemaal vies :-\
Waarom zou ik pudding ga maken als mijn moeder het toch altijd mee neemt :P en weet tog dat et niet te vrete is als ik het maak :D
MightyMostert
25 januari 2010, 16:35
Ik heb een bloedschurft hekel aan koken.
Ik kan het wel en volgens mijn vriendin zelf goed.
Maar ik vind het zo zonde van de tijd... gaat allemaal van mn gametijd af ::)
Nicholas-Nip
25 januari 2010, 16:36
als kind is het slim om je dan met koken dom te houden hoef je het ook niet te doen
smaiden
25 januari 2010, 16:37
ik kan het wel, het is niet moeilijk, kan alles zelf maken... ovenschotels, nasi, bami al dat soort spul, alleen doe het nooit want mijn moeder kookt altijd ;D
swift4life
25 januari 2010, 16:38
Toch is het slim om het wel te doen, dan kan je zodra je het huis uit bent ook nog fatsoenlijk eten :P
Ik kan zelf wel een pizza maken, en ik verwacht dat pasta's ook nog wel gaan lukken.
Daarnaast zal ik waarschijnlijk ook wel de knorr wereldgerechten kunnen maken, daar staat toch zo duidelijk op hoe het moet :D
En natuurlijk kan ik pannenkoeken maken ;D
Simon
25 januari 2010, 16:38
Dat bedoel ik dus swift :P als er niemand is om voor je te koken, dan doe ik het best graag :D
Moelie
25 januari 2010, 16:39
Oja ik kan friet bakken ;D
humewami
25 januari 2010, 18:04
ghehe, mijn broer is altijd de ster van de keuken geweest.
Die maakt dan zon 7-gangen menu klaar met sint-jacobsschelpen, koolrabipuree en andere ongein ;)
ikzelf flans wel eens een pastaatje in elkaar op zijn tijd, maar mijn grootste hobby blijft toch wel het eten zelf ;D
ik hou echt van eten..en eten..ennuh eten :D
Verbaas me der altijd over dat ik niet zon dikke vetzak ben :P
kanzlooz
25 januari 2010, 18:07
nee
Resureyu
25 januari 2010, 18:10
Elke debiel kan koken met een kookboek... :D
kanzlooz
25 januari 2010, 18:12
ja maar hoe weet je of het boek gaar is ???
Resureyu
25 januari 2010, 18:15
ja maar hoe weet je of het boek gaar is ???
Er staan minuten in een kookboek kanz... en je heb ogen in je hoofd ;) En vingers om te voelen ;D
Djevke
25 januari 2010, 18:28
kookboeken zijn idd makkelijk...
ik heb zelf twee verschillende kook cursussen gevolgd, dus kan aardig koken nu (A).. alleen meestal tijd te kort om lang in de keuken te staan dus wordt het toch weer de standaard gerechten
humewami
25 januari 2010, 19:02
ghehe idd,
ik had wel een keer gepoogd engelse pudding te maken, wat uiteindelijk een dikke yoghurt werdt ;D
Simon
25 januari 2010, 19:07
In Engeland kunnen ze niet koken man :P (Bijhalve op 2 chef-koks na dan)
humewami
25 januari 2010, 19:18
...ze hebben overheerlijke puddings en gebak..
daar zijn ze beroemd om kerel..voor de rest kunnen ze idd niet echt goed koken
Simon
25 januari 2010, 19:20
...ze hebben overheerlijke puddings en gebak..
daar zijn ze beroemd om kerel..voor de rest kunnen ze idd niet echt goed koken
Puddings en gebak inderdaad wel, ben er al 3 keer geweest. Lekker hoor :)
Sm4shed
25 januari 2010, 19:24
Lasagna, wraps, pizza, nasi, bami overschotels en nog wat dingen kan ik wel koken:)
gamekingNL
25 januari 2010, 19:36
wa denkte gij?
tuurlijk nie! ;D
Zhou94
25 januari 2010, 22:07
ik kan lekker rijst koken, heel makkelijk zelfs domme mensen kunnen het.
ook noedels :D
Rinus454
25 januari 2010, 22:20
Pannekoeken en eieren zijn de 2 gerechten die ik i.m.o. perfect kan bereiden. Verder tja... rijst, pasta, verschillende stamppotten... ach.. weet ik veel, ik kan best veel koken, zeker gezien mijn leeftijd. :)
Zhou94
25 januari 2010, 22:23
wowwow even offtopic, heel belangrijk:
rinus, wat is er met je avatar gebeurt?
xxxsilkexxx
25 januari 2010, 22:27
Koken kan ik denk ik wel, voelt zo stom om te zeggen. Hou van uitgebreid koken als ik de tijd heb. Dan pak ik er een receptenmap bij of kookboek. Ben gek op het maken van hartige taarten en quiche, ovenschotels. Daar kan ik geen genoeg van krijgen.
Hou heel erg van bakken. Koekjes, taart en cakes dat vind ik gezellig en echt ontspannend.
Ben nu bezig in een budget kookboek...leuke afwisseling na jamie oliver waarvoor je allerlei dingen moet inkopen die je daarna niet echt meer vaak gebruikt.
Liefs Silke
Als iemand nog lekkere recepten heeft altijd leuk om uit te proberen!
haagse070
26 januari 2010, 11:51
Ik kan een eitje bakken en frituren :D
Nicholas-Nip
26 januari 2010, 15:05
Eitje frituren ? :P nee ik snap je
gangstha95
26 januari 2010, 15:12
Ik kan een boterham smeren, dat kunnen jullie niet hé? :P
Ik heb met een kookcursus kwark gemaakt en al die shit, maar doe het liever uit een boek.
Ik kook niks omdat mijn ma een ster is met koken..
Touchdown
26 januari 2010, 15:26
Hell no.
dglavimans
26 januari 2010, 15:30
welke debiel kookt er nou een kookboek >:(
Djustie
26 januari 2010, 17:02
welke debiel kookt er nou een kookboek  >:(
IK! :o
EDIT: Altijd leuk voor de dames als jezelf een donders goed maaltijd in mekaar kan flansen:)
humewami
26 januari 2010, 17:51
Koken kan ik denk ik wel, voelt zo stom om te zeggen. Hou van uitgebreid koken als ik de tijd heb. Dan pak ik er een receptenmap bij of kookboek. Ben gek op het maken van hartige taarten en quiche, ovenschotels. Daar kan ik geen genoeg van krijgen.
Hou heel erg van bakken. Koekjes, taart en cakes dat vind ik gezellig en echt ontspannend.
Ben nu bezig in een budget kookboek...leuke afwisseling na jamie oliver waarvoor je allerlei dingen moet inkopen die je daarna niet echt meer vaak gebruikt.
Liefs Silke
Als iemand nog lekkere recepten heeft altijd leuk om uit te proberen!
miscchien bill granger eens proberen, verukkelijke toetjes en gebakjes.
En daarnaast maaltijden enzo met echt heel weinig en simpele ingredienten (ook de gebakjes en shit)
geniale kookboeken maakt die vent ;)
Kru3ln3ss
26 januari 2010, 18:08
Ja, 12 jarige kwaliteit hea.
Ik kan:
- Pizza
- Spaghetti
- Biefstuk
- Dingen met rijst.
Dat soort dingen ::)
lahcen1
26 januari 2010, 19:17
ik word chef kok want ik ben een natuurwonder ;) aan 14 kan ik al
pizza
spaghetti
kich (of hoe je da ook schrijft)
worst met puree en iets groenten
en da is alles denk ik
try to beat this :P
DavirusNL
26 januari 2010, 19:19
ik kan heel veel koken..
moet ook op school enzo maar ik besteld gewoon het liefst want hou niet van alles weer opruimen :-*
humewami
26 januari 2010, 19:22
kich? :o
dat is iets nieuws :P
idd je kan wonderen verrichten met een nieuw gerecht :D
bedoelde je soms quiche? :P
lahcen1
26 januari 2010, 19:23
ja dat bedoelde ik ;D
@davirus met opruimen heb ik geen problemen ik gooi alles in de afwasbak mijn moeder wast da wel af :P
engel des doods
26 januari 2010, 20:04
pasta maaltijden
maaltijden soep
rijst maaltijden
pizza
broodje bal
spagheti maaltijden
2 jaar koken gehad op school!
Speakr
26 januari 2010, 20:35
Barbecueën. ;D
Voorderest weet ik hoe de magnetron werkt en hoe ik blikken knakworst en soep kan openmaken.
my_soldier
26 januari 2010, 22:46
hetzelfde hier k kan de beschrijving achter op een doos van kant en klaar voedsel lezen en dat na doen meer niet. oh ja k weet nog hoe k de oven en magentron aan en uit kan zetten en hoe k een maaltijd moet bestellen via de telefoon XD
Moelie
26 januari 2010, 22:50
Vroeger had ik ook koken op school, nou je wilt niet weten wat voor goor eten ik allemaal had gemaakt.. gelukkig hadden andere lekkere dingen en je moest van een ander eten proeven dus ;D
Dun Aart
27 januari 2010, 13:02
Uhmzz kan ik eigelijk alles klaarmaken op echte exclusieve gerechten na zoals kogelvis ;)
Verder heb ik een korte kokscursus gedaan en kan wel zeggen dat koken deels me hobby is.
En het afruimen....daar hebben ze een vaatwasser en hulpje voor :D
xxxsilkexxx
27 januari 2010, 14:45
humewami, dank je wel voor de kookboek tip! Zoek hem gelijk op op bol.com kan het op mijn verlanglijstje.
Vind trouwens dat best veel mannen op dit forum een kookcursus hebben gedaan. Wat leuk! Zou nooit op het idee komen. Maar echt leuk om te horen! euh lezen! Liefs Silke
Ddude
27 januari 2010, 16:31
ik kan heel goed koken en heb geen curcus gevolgd maar gewoon lekker geleerd van mijn moeder en oma die konder zo lekker koken.....
Vandaag ga ik lekker wokken met kip, verse groenten, chilisaus,eier mie, en een toetje van groen pistas pudding met een notenvulling mmmmm :D
xDanTe
27 januari 2010, 21:35
Totaal niet, als ik koffiewater op moet zetten, zet ik theewater op. Nee, koken is aan mij niet besteedt.
Brigadier92
27 januari 2010, 21:47
Totaal niet, als ik koffiewater op moet zetten, zet ik theewater op. Nee, koken is aan mij niet besteedt.
LoL
Ik kan een ei bakken en als ik echt wilt wil doen een OMELET :o
tisjuboy
28 januari 2010, 02:49
Mwoah, gezien mijn leeftijd kan ik een aardig potje koken. Ik kan gewoon een maaltijd zelf maken,en nee geen magnetron troep! Vandaag had ik een lekkere snack gemaakt
Nacho's met kaas en gehakt.
benodigdheden:
kaas
nacho's
gehakt
Mexicaanse kruiden
chili kruiden
De gehakt doe je in de koekenpan met olijfolie of croma om er rul van te maken, je voegt de kruides toe naar eigen smaak/hoeveelheid. Je laat het mooi poosje sudderen, dan gooi je je nacho's erbij, heel eventjes maar hoor, dan wat geraspte kaas er door heen, heet geheel doe je in een ingevette ovenschaal, eenmaal mooi in de ovenschaal strooi je er geraspte kaas over heen! Even 10 a 15 min op 180 graden in een voorverwarmde oven. Voilà! Tast toe, echt een heerlijke snack! Lekker met samba saus van calvé
Ricotjuhh88
28 januari 2010, 07:57
Ik kook liever niet, maar ik kan het wel, en mijn meissie kan het nog beter! :D
Ik lees trouwens dat er weinig zijn die echt hollandse dingen koken.... Een lekker andijviestampot ofzo! ;D
0wnAgeTom
30 januari 2010, 10:25
ik ga waarschijnlijk koksopleiding doen ;) iemand anders ook nog?
DavirusNL
30 januari 2010, 17:23
ik heb ook bijna horeca opleiding..
maar koksrichting heb ik geen zin in..
je moet altijd werken als iedereen vrij is :-\
dragon_unleashed
30 januari 2010, 17:45
na het kijken van 'smeerlappen ontmaskerd' vind ik het eten buiten de deur ineens niet meer zo verstandig... dus gelukkig kan ik ook wel koken, doe het alleen niet zo vaak, want als ik kook, maar ik er wel altijd een zooitje van de keuken en hoewel ik koken leuk vind , is afwassen niet mijn hobbie :O