PDA

Volledige versie bekijken : Oranje naar halve finale WK

dglavimans
2 juli 2010, 19:30
Het Nederlands elftal heeft vrijdagmiddag in de kwartfinale van het WK van Brazilië gewonnen (2-1). Oranje maakte in de tweede helft van het duel met de vijfvoudig wereldkampioen een achterstand (0-1) ongedaan.

Wesley Sneijder speelde een hoofdrol. De aanvallende middenvelder schoot in de 53e minuut de bal die Felipe Melo in eigen doel kopte. Hij knikte in de 69e minuut ook zelf raak. Brazilië, dat na tien minuten dankzij Robinho de leiding nam, eindigde de wedstrijd met tien man. Felipe Melo kreeg in de 73e minuut een rode kaart na een zware overtreding op Arjen Robben.

Het Nederlands elftal stuit dinsdag in de halve finale van het WK op de winnaar van het duel tussen Ghana en Uruguay, dat vrijdagavond om 20.30 uur begint. Gregory van der Wiel en Nigel de Jong zijn geschorst voor deze ontmoeting in het Green Point Stadium van Kaapstad.
klik,bron (http://www.bndestem.nl/sport/sportalgemeen/6925156/Oranje-naar-halve-finale-WK.ece)

haagse070
2 juli 2010, 19:33
Wij houden van oranjee.. om zijn daden en zijn doen !!! (8)

Holland... holland..

Ddude
2 juli 2010, 20:52
1e helft was erg *** maar die tweede WOW!

Mooie comeback holland!

Reddo
2 juli 2010, 20:55
Je moet zeggen ze hebben heel erg veel mazzel gehad. Als het 2 of 3-0 voor rust had gestaan waren ze nooit teruggekomen. Nu uruguay of ghana ik denk uruguay en die hebben 2 gevaarlijke spitsen : Forlan en Suarez. Suarez kennen we natuurlijk en forlan heeft die wk al bewezen ontzettend gevaarlijk te zijn. Op papier een mindere tegenstander maar onderschat de ploeg niet !
Maar ze zijn wel erg goed teruggekomen jammer van de gemiste kansen op het eind maar je kan ook niet altijd alles willen :p

rstorm93
3 juli 2010, 12:40
Je moet zeggen ze hebben heel erg veel mazzel gehad. Als het 2 of 3-0 voor rust had gestaan waren ze nooit teruggekomen. Nu uruguay of ghana ik denk uruguay en die hebben 2 gevaarlijke spitsen : Forlan en Suarez. Suarez kennen we natuurlijk en forlan heeft die wk al bewezen ontzettend gevaarlijk te zijn. Op papier een mindere tegenstander maar onderschat de ploeg niet !
Maar ze zijn wel erg goed teruggekomen jammer van de gemiste kansen op het eind maar je kan ook niet altijd alles willen :p

Suarez, Fucile er niet bij, moet te doen zijn.

Sm4shed
3 juli 2010, 13:22
Suarez heeft Uruguay deels gered naar te halve finale. Wel lelijk dat Ghana penalty mist in de 130e minuut. 1 persoon bepaalt of het team bij de beste 4 van de wereld hoort op dat moment.

kanzlooz
3 juli 2010, 13:42
gered? hij had ook kunnen springen om de bal tegen te houden ipv te slaan maar dan was hij waarschijnlijk er in gegaan. Had Ghana die pingel er gewoon ingeschoten zou hij aan de schandpaal genageld worden.. maar omdat Gyan miste is hij ineens de held. Maar zo gaat het nu eenmaal in het voetbal wereldje

Rinus454
3 juli 2010, 15:21
Naja, had die niets gedaan, dan was de bal er sowieso in gegaan, dus in dat opzicht heeft die het slim aangepakt en zichzelf opgeofferd voor het team...

Daardoor had Uruguay in ieder geval nog een kans op geen 2-1 voor Ghana.

Slim, maar een smerige en onverdiende winst als je het mij vraagt en Suarez hangt bij mij daarom toch echt wel aan de schandpaal. Onsportieve klootviool.. :notrust:

Ik hoop dat wij ze genadeloos in de pan hakken! :notrust:

Hij gaat overigens wel lekker zo zeg.. Argentinië, Duitsland en nu ook Uruguay die mogelijk onterecht gewonnen hebben. :notrust:

Ligt het aan mij of is er nog geen wedstrijd gespeeld waar niet een of andere fail in voorkwam? De bal, het veld, scheidsrechters, eigen goals.. Kan nog wel ff doorgaan.. 8( Faal, faal, faal! I.m.o.

kanzlooz
3 juli 2010, 19:09
ja dat word nu dus gezegd, maar wat nu als die penalty er in gegaan was? zoals ik het zag had hij ook zijn lichaam kunnen gebruiken.

Overigens is de kans groot dat Suarez langer geschorst word dan alleen die ene wedstrijd...

WK Suarez mogelijk voorbij na rode prent
Luis Suarez heeft mogelijk zijn laatste duel van dit WK gespeeld. De aanvaller van Uruguay is vanwege zijn rode kaart tegen Ghana automatisch geschorst voor het duel met Oranje, maar hij wordt wellicht nog langer geschorst.

Zaterdag liet FIFA-woordvoerder Pekka Odriozola tegenover het persbureau AFP weten dat een disciplinaire commissie het incident bekijkt om te bepalen of een zwaardere straf rechtvaardig is. "Zoals bij elke rode kaart is er sprake van een automatische schorsing voor één duel. Ook zal het incident worden bekeken."

De woordvoerder kan niet zeggen wanneer er duidelijkheid is over de lengte van de schorsing die Suarez krijgt opgelegd. Ook wil hij zijn eigen gedachten over de handsbal niet uiten. "Eerlijk spel is zeer belangrijk voor de FIFA, maar ik zal geen oordeel vellen over specifieke gebeurtenissen tijdens wedstrijden."

Uruguay gaat wel zwak de strijd in..

Uruguay wellicht zonder Lugano en Lodeiro
In de aanloop naar de halve finale tegen het Nederlands elftal maakt Uruguay zich zorgen over Diego Lugano (foto) en Nicolas Lodeiro. Het tweetal kampt met blessures.

Captain en centrumverdediger Lugano liep tegen Ghana een blessure aan zijn knie op, terwijl Ajacied Lodeiro met een voetkneuzing kampt. Lugano zal spoedig worden onderzocht aan zijn blessure. Hij werd vrijdag tegen Ghana al gewisseld vanwege de kwetsuur. Andres Scotti kwam in zijn plaats.

Ook Lodeiro zal de komende dagen diverse tests ondergaan. Bondscoach Oscar Tabarez kan tegen Oranje in ieder geval geen beroep doen op de geschorste Luis Suarez en de verdediger Jorge Fucile, die met een hersenschudding kampt.

Tabarez: 'Oranje wordt lastig, maar niet onmogelijk'
Bondscoach Oscar Tabarez van Uruguay sprak zaterdag met veel respect over Nederland, dinsdag tegenstander in de halve finale van het WK voetbal. De 63-jarige trainer beseft dat zijn elftal in Kaapstad als underdog aan de aftrap staat.
"Het wordt heel moeilijk, maar niet onmogelijk", zei Tabarez een dag na de sensationele ontsnapping in de kwartfinale tegen Ghana.

Tabarez had zijn huiswerk zaterdagochtend duidelijk goed gedaan. Hij gaf zijn gehoor mee dat Oranje al sinds september 2008 geen wedstrijd meer heeft verloren. "Deze generatie speelt wat anders dan Nederland traditioneel doet, het is een zeer uitgebalanceerd elftal. Achterin geven ze niks weg, het steekt daar goed in elkaar. Wat dat betreft verschilt dit Oranje met vroeger, toen ze hun verdedigende taken nog wel eens verwaarloosden en daar niet zoveel belang aan toekenden."

De geroutineerde trainer weet dat Oranje ook in de andere linies over grote kwaliteiten beschikt. "Ze hebben middenvelders die technisch zeer goed onderlegd zijn, zoals Van Bommel, Sneijder en Robben, en spelers die hun technische capaciteiten koppelen aan ongelooflijk veel kracht, zoals Kuijt. Dit team houdt bovendien vast aan de traditionele aanvallende spelopvatting van Nederland."

Tabarez kampt met de nodige personele problemen in de aanloop naar de halve finale, maar de bondscoach maakt zich daar geen zorgen over. "Ik heb genoeg voetballers in mijn selectie om een elftal samen te stellen waar ik vertrouwen in heb. Ik denk dat we onze capaciteiten al hebben bewezen. Twintig van de 23 selectiespelers hebben al op het veld gestaan."

gelukkig wel goed nieuws voor Oranje

Van Persie en Mathijsen fit voor halve finale
Joris Mathijsen en Robin van Persie zijn op tijd fit voor de halve finale tegen Uruguay. Het tweetal werd zaterdag onderzocht en er kwam geen ernstige schade aan het licht.
Mathijsen raakte in de warming-up voor de kwartfinale tegen Brazilië geblesseerd aan de knie. De centrumverdediger werd vervangen door André Ooijer. Van Persie beschadigde tijdens het gewonnen duel met de vijfvoudig wereldkampioen (2-1) een pees bij zijn elleboog. Uit medisch onderzoek kwam zaterdag echter niks ernstigs aan het licht.

Van Persie liet direct na de wedstrijd tegen Brazilië al stellig weten dat hij de halve eindstrijd niet zal missen. Bondscoach Bert van Marwijk was zaterdag tijdens een drukbezochte persconferentie, enkele uren voordat de uitslag van het onderzoek bekend werd, ook goed gestemd over de inzetbaarheid van zijn spits.

Het betekent dat Oranje tegen Uruguay alleen de geschorste Nigel de Jong en Gregory van der Wiel hoeft te missen.

nieuwsberichten van www.voetbalprimeur.nl

Drakenjager
4 juli 2010, 00:12
Waarom zegt iedereen dat Nederland geluk heeft gehad?
Men bedoelt zeker dat Brazilie geluk heeft gehad, want ze hadden makkelijk met 5-1 naar huis kunnen gaan ;)

kanzlooz
5 juli 2010, 16:12
omdat Nederland in de eerste helft ook al met 2 of 3-0 achter had kunnen en misschien wel had moeten staan als je het realistisch bekijkt.