PDA

Volledige versie bekijken : Het P3c Pro Club ledenfeedback topic

dglavimans
2 januari 2011, 20:25
Hier is die dan, het ledenfeedback topic van de P3c Pro Club.

Wat is de bedoeling van dit topic?:
De bedoeling van dit topic is mensen tips te geven/verbeterpunten en een positie waarin wij diegene graag willen zien.
Die feedback krijg je zowel van de leiding als van jullie, onze leden zelf!

Vat dit niet op in de negatieve zin, maar laat dit een stimulans zijn om nog beter je best te doen, waardoor de Pro Club nog beter gaat draaien!

Hoe werkt dit topic?:
Nou best simpel!
Iedereen die aangemeld is bij de club, vind zijn naam hier in de beginpost, waar wij de leiding.
Feedback over iedereen zou geven.
In de rest van dit topic is het dan aan jullie om feedback over anderen te geven!

Ook kan je in dit topic, algemene tips geven, dit zijn tips die voor iedereen van pas kunnen komen als wij wedstrijden aan het spelen zijn voor onze club.

Leden van de P3c Pro Club:
.................................................. .................................................. ....
Barcelonagek:

Je doet het heel erg goed volgens de leiding, probeer wel je poppetje wat beter te maken.
En iets meer vooruit te voetballen
Voorkeurspositie:middenveld totdat ze poppetje iets verbeterd is
.................................................. .................................................. ....

Dgking2008:
Verbeter je pro, en maak hem iets langer, met je snelheid zit het wel goed ook als die iets langer is maar dan kan die ook nog koppen!
Je passt goed en weet wanneer je moet schieten en wanneer niet, en weet ook wel eens voor een verassing te zorgen door goed te schieten.
Voorkeurspositie:aanval/any

El_Lobo_Salvaje:
Heb met jou maar een aantal wedstrijdjes gespeeld, maar al meer met Elf, Ronald en saovicente.

Ik kan op het middenveld of in de spits, speel snel en veel over aangezien mijn pro nog niet heel goed is en ik dus niet onnodig veel de bal aan de voet wil houden.

Verdere tips uit wedstrijden die ik heb meegedaan, de ANY moet voor rust zorgen en niet wanordelijk de bal weg rossen of in paniek een rare kant op passen. Minder trucjes, vaker overspelen en gelijk weer vrij lopen.

GAZhims3lv:
Goede pro en kan het spelletje goed meespelen, soms doet die iets teveel zelf.
voorkeurspositie:aanvaller

haagse070:
geconcentreerd blijven de hele match, ook op iets grotere afstanden niet schieten.
Voorkeurspositie:any
voorkeur vrije trappen: rechts rond de 16
.................................................. .................................................. .

maukey:
Niet teveel met de bal lopen, de bal rolt sneller dan dat jij ermee kan lopen, draai de open ruimte in ipv de drukte, sneller passen
Voorkeurspositie:Cam
.................................................. .................................................. .

NL-Funfunner:
Pro verbeteren, Niet de drukte in draaien maar de open ruimte, kijken waar je heen past, Afronding is voldoende!
Voorkeurspositie:Middernveld totdat pro op sterkte is.

redje-_-roy:
Goede afmaker, Iets tevaak voor eigen succes, niet teveel terugkappen bij voorzet gewoon voorzetten die bal.
Voorkeurspositie:Spits

ronald87big:
Goede pro, Niet bij elke aanname een truucje doen, Vrije trappen alleen nemen als je weet dat je ze op goal krijgt, sneller reageren op wat er gebeurd, als je aanvalt niet teveel meeverdedigen want dan zijn er geen aanspeelpunten meer voorin.
Voorkeurspositie:Middenveld

rubenfr1908:
Goede pro, Goede afmaker, Niet veel eigen succes, Niet de drukte indraaien, Met voorzetten niet terugkappen maar gewoon voorzetten.
Voorkeurspositie:Spits

saovicente:

SoccerElf-NL:
Goede pro, Perfecte killer voorin, niet alles zelf willen doen vanaf de vleugels af en toe een voorzet wil ook helpen. Voorkeur vrije trappen linkerzijde.
Voorkeurspositie:Spits-Any

Algemene tips :
Nog wat algemene tips voor iedereen wat ik veel ziet gebeuren :
1) Houd je positie! als je als aanvaller gaat meeverdedigen prima initiatief maar het effect is 0 de bal kan niet meer naar voren dus je houd hetzelfde probleem.
2) Draai niet de drukte in. Ik zie heel veel mensen goed wegdraaien alleen de drukte in. Kijk waar je heen wilt voor je de bal aangespeeld krijgt.
3) kijk als ik op de linkervleugel weggestuurd wordt dan denken heel veel any's en aanvallers, dat je maar 2 opties hebt: 1. voorzetten en inspelen (dus afleggen) of 2. kappen en zelfgaan. De echte goede any leest dit en dat merk ik, als aanvaller, aan de houding van de speler die de any bestuurt, oa running jockey enzo, als ik dan zie dat mn medespeler, in dit geval Maukey, nog niet in 16 is of onbereikbaar is, dan kap ik terug dus dan sta ik met mn rug naar cornervlag (schuin dus), als ik dan voorzet en Maukey staat vrij of hij komt aansprinten dan is het 9 vd 10x een goal als diegene goed kan koppen/schieten dan en ik goede voorzet kan geven en dat kan mn pro. Ik hoop dat je hem nog volgt wat ik hierboven stelde is een ware aanval geweest.

4)Verder raad ik aan als je twijfelt tussen steekpass of hoge steekpass, dan komt hoge steekpass vaker aan! Er geldt eigenlijk een simpele regel: als de baan die de bal moet afleggen om de rennende speler diep te sturen als die vrij is, dan over de grond geven, staat er een speler tussen of in de buurt, geef hem dan hoog

redje-_-roy
2 januari 2011, 20:29
Maukey:

Niet overal doorheen willen beuken als de hulk
dat is best irritant soms want dan kan die hem goed afgeven maar dan loopt die rechtdoor en is die de bal kwijt.

Redje-_-roy:

Ik vind dat ik zelf miss wat beter op de vleugels kan lopen en mezelf aanbieden.
En ook miss iets minder zelf op doel schieten

edit:

idd nu het er staat
iets minder kappe bij voorzet das wel een goeie tip die ik zeker moet gaan gebruiken
want dat is echt een zwakke punt van my :$
en mijn voorkeurspositie is LS

haagse070
2 januari 2011, 20:46
Heb wat algemene tips toegevoegd

ronald87big
3 januari 2011, 09:05
ik zal de trucendoos een beetje dichtgooien :-)

verder sta ik het liefst cam, op het middenveld.
spits hoeft van mij niet zo.:P

Rayzinho
3 januari 2011, 10:56
Jongens, ziet er tot nu toe goed uit!!!

Elf een topspeler...
dglivmans/maucky als aktieve beheerders kan nu wel slagen...
Goeie speler erbij van de elite (hopen dat ie wat tijd vrij blijft maken, naast het cod:D)
Zie jullie wel goed doen straks, zoals een topic als deze... petje af!!!!

Bryan82
3 januari 2011, 12:39
El_Lobo_Salvaje:
Jouw kennen wij niet echt, dit is dus geen goed teken, kunnen wij dus ook niet beoordelen.
voorkeurspositie:reserve...

Heb met jou maar een aantal wedstrijdjes gespeeld, maar al meer met Elf, Ronald en saovicente.

Ik kan op het middenveld of in de spits, speel snel en veel over aangezien mijn pro nog niet heel goed is en ik dus niet onnodig veel de bal aan de voet wil houden.

Verdere tips uit wedstrijden die ik heb meegedaan, de ANY moet voor rust zorgen en niet wanordelijk de bal weg rossen of in paniek een rare kant op passen. Minder trucjes, vaker overspelen en gelijk weer vrij lopen.

dglavimans
3 januari 2011, 12:53
Jongens, ziet er tot nu toe goed uit!!!

Elf een topspeler...
dglivmans/maucky als aktieve beheerders kan nu wel slagen...
Goeie speler erbij van de elite (hopen dat ie wat tijd vrij blijft maken, naast het cod:D)
Zie jullie wel goed doen straks, zoals een topic als deze... petje af!!!!
thx! :D

El_Lobo_Salvaje:
Jouw kennen wij niet echt, dit is dus geen goed teken, kunnen wij dus ook niet beoordelen.
voorkeurspositie:reserve...

ow jij bent el lobo, kon gister de persoon niet bij de naam zetten zeg maar haha. maar is goed zet ik dat erbij;-)

Bryan82
3 januari 2011, 13:19
Ok is goed.

Elf-1
3 januari 2011, 16:43
Netjes hoor Dg, je bent het clubben hiermee naar een hoger niveau! Hier ff wat op en aanmerkingen, over wat je over mezelf zei, mee eens misschien kan je onderscheid maken tussen goede pro en complete pro :-P van dat laatste ben ik namelijk de enige haha (89 pro).

Over algemene tip 3: kijk als ik op de linkervleugel weggestuurd wordt dan denken heel veel any's en aanvallers, dat je maar 2 opties hebt: 1. voorzetten en inspelen (dus afleggen) of 2. kappen en zelfgaan. De echte goede any leest dit en dat merk ik, als aanvaller, aan de houding van de speler die de any bestuurt, oa running jockey enzo, als ik dan zie dat mn medespeler, in dit geval Maukey, nog niet in 16 is of onbereikbaar is, dan kap ik terug dus dan sta ik met mn rug naar cornervlag (schuin dus), als ik dan voorzet en Maukey staat vrij of hij komt aansprinten dan is het 9 vd 10x een goal als diegene goed kan koppen/schieten dan en ik goede voorzet kan geven en dat kan mn pro. Ik hoop dat je hem nog volgt, maar die algemene tip 3 is dus echt niet juist, wat ik hierboven stelde is een ware aanval geweest, weet alleen niet meer of maukey of ronald hem erin kopte nadat ik terugkapte. Maar dat terugkappen en dan voorzetten is wel alleen voor goede pro's die goed voorzet kunnen geven anders kan het uitlopen op totale mislukking. Het doel hiervan is eigenlijk toch voorzet te kunnen geven omdat ik in die bewuste match had gezien dat de any mn voorzet 100% had geblokt als ik niet had gekapt, nu ik wel kapte werd het een goal en daar doe je het om!

Over voorkeur vrije trap: Kan aan alle kanten erin schieten hoor, alleen had laatst bij aftrap select gedrukt en toen spelsituatie gedaan en vooral linker vrije trappen geoefend en dat zag je direct in match. Niet specifiek links of rechts, maar moet ook weer van dichtbij oefenen want sommige gingen ook slecht, kortom zal van rechts en dichtbij nog oefenen.

Over beoordeling Haagse: Hoorde oa van Ronald en ben het daarmee eens dat sommige mensen moeite hebben met jouw speelstijl, je hebt het vaak tegen mindere opponenten al heel (onnodig) lastig, ook een minpunt vind ik dat je niet open staat voor mijn tactiek die zich inmiddels wel bewezen heeft, ondanks dat je het noemt als vooruit voetballen geldt dat in deze fifa je gewoon altijd het onderspit delft door zo risky en met zoveel ruimte achter je defence te voetballen, dat blijkt wel uit afgelopen dagen 9x verlies. En jij weet dat ook maar je blijft (koppig misschien) toch volhouden, ik zeg niet dat je mijn tactiek moet gebruiken, maar probeer het tenminste en pas hem naar eigen voorkeur aan, maar mijn tactieken zijn wel gebaseerd op hoe je het beste kan verdedigen. Ook merk ik dat je nooit running jockey enzo toepast, weet je niet hoe of weet je niet wanneer, ook je sliding timing is soms totaal verkeerd, terwijl je gister zag toen ik any speelde jij en maukey spits waren ik regelmatig de bal won met goed getimede slidings. En je weet toch je kan me altijd om hulp vragen hoe je running jockey doet of slidings beter timed, ik wil alles delen hoor, ik wil ook niets anders dan het beste voor de club!

@Tip 1: Mee eens maar het feit dat je als aanvaller gaat meeverdedigen kan maar 2 redenen hebben of je speelt op verkeerde positie (vind verdedigen leuker) of je vindt dat any onzeker is en je wilt hem helpen met defence.

Bryan82
3 januari 2011, 16:46
Netjes hoor Dg, je bent het clubben hiermee naar een hoger niveau! Hier ff wat op en aanmerkingen, over wat je over mezelf zei, mee eens misschien kan je onderscheid maken tussen goede pro en complete pro :-P van dat laatste ben ik namelijk de enige haha (89 pro).

Over algemene tip 3: kijk als ik op de linkervleugel weggestuurd wordt dan denken heel veel any's en aanvallers, dat je maar 2 opties hebt: 1. voorzetten en inspelen (dus afleggen) of 2. kappen en zelfgaan. De echte goede any leest dit en dat merk ik, als aanvaller, aan de houding van de speler die de any bestuurt, oa running jockey enzo, als ik dan zie dat mn medespeler, in dit geval Maukey, nog niet in 16 is of onbereikbaar is, dan kap ik terug dus dan sta ik met mn rug naar cornervlag (schuin dus), als ik dan voorzet en Maukey staat vrij of hij komt aansprinten dan is het 9 vd 10x een goal als diegene goed kan koppen/schieten dan en ik goede voorzet kan geven en dat kan mn pro. Ik hoop dat je hem nog volgt, maar die algemene tip 3 is dus echt niet juist, wat ik hierboven stelde is een ware aanval geweest, weet alleen niet meer of maukey of ronald hem erin kopte nadat ik terugkapte. Maar dat terugkappen en dan voorzetten is wel alleen voor goede pro's die goed voorzet kunnen geven anders kan het uitlopen op totale mislukking. Het doel hiervan is eigenlijk toch voorzet te kunnen geven omdat ik in die bewuste match had gezien dat de any mn voorzet 100% had geblokt als ik niet had gekapt, nu ik wel kapte werd het een goal en daar doe je het om!

Elf is een BAAS!!! Dat vond ik al maar als je het na deze uitleg nog niet vind dan is er wat mis met je. Elf de Cruijff onder de FIFA spelers.

dglavimans
3 januari 2011, 16:48
Haha ja ik ben het wel met je eens.
Maar ik heb die algeme tips niet toegevoegd maar haagse, als je mij precies kan vertellen(het liefst niet zo lap tekst LOL :P )
Dan kan ik het wel aanpassen.

@bryan jup elf weet er veel vanaf en al die hulp is weer nuttig voor de club ^^

redje-_-roy
3 januari 2011, 16:49
waarom gaat die niet naar elite dan ???

Bryan82
3 januari 2011, 16:51
waarom gaat die niet naar elite dan ???

Laat Elf lekker bij ons blijven spelen! Erg goede speler voor ons!

dglavimans
3 januari 2011, 16:53
back ontopic jongens l*llen doe je maar hier> http://ps3clan.nl/forums/showthread.php?t=23738&page=63

@redje omdat jij er ook niet inzit, hij vind het veel te leuk met je spelen ;-) :P .

denk dat het met deze tips wel beter gaat voor iedereen, leuk dat jullie dat ook zo zien!

ronald87big
3 januari 2011, 17:17
@Tip 1: Mee eens maar het feit dat je als aanvaller gaat meeverdedigen kan maar 2 redenen hebben of je speelt op verkeerde positie (vind verdedigen leuker) of je vindt dat any onzeker is en je wilt hem helpen met defence.

punt 2, ik loop vaak terug omdat ik soms wat ondersteuning wil bieden bij de defence, vooral als het achter wat stroef loopt.

Elf-1
3 januari 2011, 17:24
punt 2, ik loop vaak terug omdat ik soms wat ondersteuning wil bieden bij de defence, vooral als het achter wat stroef loopt.

of je vindt dat any onzeker is (en dus loopt het stroef, ik bedoel bij bijv. veel tegengoals of 1 op 1 kansen tegen) en je wilt hem helpen met defence. (=ondersteuning bieden)

Lol dat is mn 2e punt maar dan anders gezegd! Lees ze allebei maar is komt op zelfde neer!

maumoss
3 januari 2011, 18:50
was ht nou zo moeilijk om feedback van mij te geven?:P
trouwens goede idee dg

barcelonagek
3 januari 2011, 19:41
Netjes uitgewerkt leiding (Y) . Mijn complimenten, ik ga zo weer met haagse wedstrijden spelen , me poppetje is trouwens al flink verbeterd, als je online bent , kan je het zien;)

Van gisteren 68 naar 75

my_soldier
3 januari 2011, 22:54
nog 1 tip: loop elkaar niet voor de voeten. Ikzelf doe het ook weleens en het ziet er erg knullig uit en verpest vaak veel goede kansen.

barcelonagek
3 januari 2011, 22:56
he onze paddo-power komt in actie ^^
Wreed hoor :D Ik gaf wel de assist voor je eerste goal he;) je mag me bedanken:P

Elf-1
6 januari 2011, 09:42
Uhm wordt die 1e post nog aangepast? Want lees dat er van die voorzetten nog steeds staat terwijl ik al had gezegd dat het gewoon onjuist was. En als het niet aangepast wordt en dus niet naar de community geluisterd wordt heeft het topic ook geen zin :noworry:

Nog een tip: meelopen met de bal. Als je RS, LS Of CAM bent en je speelt met weinig dus 2 of 3, loop dan met de bal mee. Dit houdt in als de any via rechterkant aanvalt jij rechts aanbiedt of diepgaat. Want voor de any is niks vervelender dan dat je net een moeilijke aanval onschadelijk hebt gemaakt en je kande bal niet kwijt waardoor je hem inlevert en alsnog een goal tegen krijgt.

De meeste goals in fifa komen door fouten van de verdediging, dus bijv. zoals ik gister scoorde gewoon running jockey en dan bal onderscheppen omdat any zo stom was om voor de goal langs uit te verdedigen (nog een tip verdedig via zijkant uit!).

Ook lijkt het me handig als dit topic bijvoorbeeld 1x per maand die beoordelingen van de spelers wordt aangepast, zo zie je bijvoorbeeld progressie, deed je het beter dan vorige maand en heb je geluisterd naar de tips en wat kan je nog beter doen etc. Verder vind ik het belangrijk dat we minder over lange bal spelen wij moeten het bij de club hebben van teamplay en we hebben niet echt een aanspeelpunt, jij (haagse) wilde gister je speler veel laten doorkoppen maar daar is hij of te klein of niet goed genoeg voor. Beter gewoon altijd de combinatie zoeken, mensen moeten zich daarvoor wel aanbieden. Ook moet je goed kijken (volgende tip) of degene die zich aanbiedt aan het rennen is of stilstaat (en dus wil kaatsen). Vaak krijg ik steekballen terwijl ik stilsta en voor de combo wilde gaan, dit heeft natuurlijk geen zin.

Verder raad ik aan als je twijfelt tussen steekpass of hoge steekpass, dan komt hoge steekpass vaker aan! Er geldt eigenlijk een simpele regel: als de baan die de bal moet afleggen om de rennende speler diep te sturen als die vrij is, dan over de grond geven, staat er een speler tussen of in de buurt, geef hem dan hoog!

ronald87big
6 januari 2011, 14:09
als de baan die de bal moet afleggen om de rennende speler diep te sturen als die vrij is, dan over de grond geven, staat er een speler tussen of in de buurt, geef hem dan hoog!

heb ik vaak met rennen dat ik hem strak(combi) krijg dus over de bal struikel als het ware. dus dat klopt wel.
en als ik stil sta krijg ik hem diep lol :D

dglavimans
6 januari 2011, 14:31
Uhm wordt die 1e post nog aangepast? Want lees dat er van die voorzetten nog steeds staat terwijl ik al had gezegd dat het gewoon onjuist was. En als het niet aangepast wordt en dus niet naar de community geluisterd wordt heeft het topic ook geen zin :noworry:

Nog een tip: meelopen met de bal. Als je RS, LS Of CAM bent en je speelt met weinig dus 2 of 3, loop dan met de bal mee. Dit houdt in als de any via rechterkant aanvalt jij rechts aanbiedt of diepgaat. Want voor de any is niks vervelender dan dat je net een moeilijke aanval onschadelijk hebt gemaakt en je kande bal niet kwijt waardoor je hem inlevert en alsnog een goal tegen krijgt.

De meeste goals in fifa komen door fouten van de verdediging, dus bijv. zoals ik gister scoorde gewoon running jockey en dan bal onderscheppen omdat any zo stom was om voor de goal langs uit te verdedigen (nog een tip verdedig via zijkant uit!).

Ook lijkt het me handig als dit topic bijvoorbeeld 1x per maand die beoordelingen van de spelers wordt aangepast, zo zie je bijvoorbeeld progressie, deed je het beter dan vorige maand en heb je geluisterd naar de tips en wat kan je nog beter doen etc. Verder vind ik het belangrijk dat we minder over lange bal spelen wij moeten het bij de club hebben van teamplay en we hebben niet echt een aanspeelpunt, jij (haagse) wilde gister je speler veel laten doorkoppen maar daar is hij of te klein of niet goed genoeg voor. Beter gewoon altijd de combinatie zoeken, mensen moeten zich daarvoor wel aanbieden. Ook moet je goed kijken (volgende tip) of degene die zich aanbiedt aan het rennen is of stilstaat (en dus wil kaatsen). Vaak krijg ik steekballen terwijl ik stilsta en voor de combo wilde gaan, dit heeft natuurlijk geen zin.

Verder raad ik aan als je twijfelt tussen steekpass of hoge steekpass, dan komt hoge steekpass vaker aan! Er geldt eigenlijk een simpele regel: als de baan die de bal moet afleggen om de rennende speler diep te sturen als die vrij is, dan over de grond geven, staat er een speler tussen of in de buurt, geef hem dan hoog!

Er word zeker naar de community geluisterd anders had ik dit topic niet gemaakt...
Daarbij zit ik er ook niet 24/7 achter en heb ik het ook druk omdat ik een belangrijke toetsweek inga.

Ik zou het nu even aanpassen

Edit: zo een beetje goed ? zo niet laat het me weten\
voor de rest over die beoordelingen ben ik het met je eens

Elf-1
18 januari 2011, 11:55
Nog een tip die ik vaak in chat zeg: Meelopen met de bal, zorg dat de any de bal altijd bij jouw (als pro) kwijt kan.

Nooit terugpasse: ik zag het gister nog in match tegen baco, sao passte 2x per ongeluk trug en leidde tot gevaarlijke counters (no offence). Gewoon simpel houden als het niet anders kan, zorg dan ook dat je opening naar andere kant beheerst (hoge bal: vierkantje gebruiken) dat kan soms een nietslijkende aanval ineens zeer gevaarlijk maken.
Over het algemeen geldt, liever passen dan lopen met de bal. Verkeerde pass naar voren levert vaak minder gevaar op dan bal verliezen door ermee te blijven lopen.

Als speler stil staat geen driehoek doen dan komt pass simpelweg niet aan, andersom ook niet als speler sprint en je geeft een x komt hij ook minder vaak aan dan dat je gewoon driehoek of L1 driehoek doet.

Als me nog wat te binnen schiet hoor je het wel.

Sm4shed
18 januari 2011, 12:08
Ik weet niet of het al eerder gepost is en of ik hier mag posten maar als je tegenstander een(goede) eigen keeper heeft, dan heeft 1op1 schieten 90% van de keren geen zin. Loop op de keeper af en kijk wat hij doet, als je dicht in de beurt van de keeper bent, kap hem uit zodat hij uit positie raakt en schiet dan op goal.

maumoss
18 januari 2011, 13:27
(none taken) maar ik wou niet terug passen er was een speler die naast mij stond ik wou naar hem passen maar ik had teveel kracht ingezet dat het naar een andere speler ging

Elf-1
18 januari 2011, 16:27
(none taken) maar ik wou niet terug passen er was een speler die naast mij stond ik wou naar hem passen maar ik had teveel kracht ingezet dat het naar een andere speler ging

Ja weet ik maar je bent niet de enige, gebruikte het alleen als voorbeeld dus niet om onaardig te doen ofso.

Nog een aantal tips: Minder R2 drukken, veel clubleden drukken bijna altijd R2 als je dat bijvoorbeeld bij aanname doet dan springt bal sneller van je voet en ben je hem kwijt.

Kijk ook uit met gebruik van doorstoten (rechterstick in richting waarin je loop), soms heel handig maar soms ook helemaal niet.

Bij voorzetten linkerstick vasthouden in richting van goal dan gaat die beter, doordat je dat doet krijgt bal effect naar speler toe en komt hij r niet achter, wat nogal is gebeurd in club. Bal komt dan meer voor speler waardoor die beter kan koppen.

Stel je hebt de bal voorin en je ziet je collegaspits diepgaan de ruimte in, maar de any zag dit ook en bestuurt een verdediger die maar voor hem blijft lopen. Veel mensen geven dan alsnog een L1 driehoek of driehoek maar dan heeft de verdediger hem altijd omdat die voor de aanvaller loopt en dus dichter bij de bal is, op zo'n moment kan je de bal als gever beter in de voeten spelen zodat ontvanger dan zelf er langs kan door skill of doorstoten of gewoon op kracht.