PDA

Volledige versie bekijken : Van den Brom wordt trainer Vitesse

barcelonagek
24 juni 2011, 19:09
John van den Brom wordt de nieuwe trainer van Vitesse. De huidige oefenmeester van ADO Den Haag, waarmee hij vorig seizoen Europees voetbal haalde, heeft gisteren een persoonlijk akkoord bereikt met de Arnhemse club.

http://i55.tinypic.com/1zvtxg9.jpg

Van den Brom staat met ADO Den Haag aan de vooravond van het treffen met het Litouwse Taurus in de voorronde van de Europa League, maar lijkt nu toch zijn grote wens vervuld te zien door bij jeugdliefde Vitesse aan de slag te gaan.

Afgelopen woensdag maakte Vitesse openbaar niet verder te gaan met de Spanjaard Albert Ferrer. Op dat moment was Van den Brom al een paar dagen te gast bij Vitesse-eigenaar Merab Jordania. De gesprekken vonden plaats in het Franse Cannes, aangezien Jordania op dit moment geen verblijfsvergunning in Nederland heeft.

Van den Brom sprak onlangs nog in Voetbal International de wens uit om ooit trainer te zijn van de Gelderse club. De tweevoudig international was tussen 1986 en 1993, en tussen 1996 en 2000 als speler in Arnhem actief.

Overigens hangt de overgang nog wel af van ADO Den Haag, waar Van den Brom nog een contract voor een seizoen heeft. Vitesse wil zo spoedig mogelijk met ADO om de tafel om de overgang van de trainer/coach af te ronden. Op 3 juli staat de eerste training van Vitesse gepland en de bedoeling is dat Van den Brom dan in Arnhem voor de groep staat.

Mijn persoonlijke mening is dat dit erg jammer is, want ik vind dat zo'n trainer niet thuishoort bij zo'n zooitje buitenlanders. Ik gun hem het beste en ene kant neemt hij een goeie keuze, omdat hij het volgend jaar echt niet beter zal doen als dit jaar. Ik vind het wel jammer, want Ado speelt Europees dit jaar en dan moet het geen leegloop worden met de verkoop van de spits en Kubik. Wel verrassend, maar ik wens hem veel succes , want het is wel een trainer die me aanstaat en dat kan je niet van elke trainer zeggen!

bron: vi.nl

Sm4shed
24 juni 2011, 23:32
Nog geen akkoord over Van den Brom

AMSTERDAM - John van den Brom is nog geen trainer van Vitesse. De NOS meldde vrijdagavond dat de overstap reeds was beklonken, maar beide clubs ontkennen deze berichtgeving.

De 44-jarige Amersfoorter zou voor twee jaar hebben getekend in Arnhem, terwijl assistent Maurice Steijn hem op zou volgen bij de residentieclub.

Geen nieuws
Maurice Stam van Vitesse kon het bericht niet bevestigen. "Ik heb zojuist met mijn directeur gesproken en er is geen nieuws", meldt de woordvoerder van de Arnhemmers aan Novum Nieuws.
ADO-eigenaar Mark van der Kallen zou een voorstel om het contract van Van den Brom af te kopen lachend hebben afgewezen. "Het eerste voorstel was volstrekt onbespreekbaar", citeert Omroep Gelderland Van der Kallen. "We zitten over het bedrag ver uit elkaar."

Europees voetbal
Van den Brom loodste ADO in zijn eerste jaar in de Eredivisie naar Europees voetbal. Daarvoor was hij drie jaar trainer bij AGOVV Apeldoorn.
Als speler kwam de gewezen middenvelder in ruim elf seizoenen tot 324 duels voor Vitesse. Daarnaast kwam Van den Brom uit voor Ajax, Istanbulspor en De Graafschap. Hij speelde twee keer voor Oranje.

bron: nu.nl

Rinus454
24 juni 2011, 23:36
Het is en blijft een 7 hé

/Baco

gazhims3lv
25 juni 2011, 00:23
Dat jij nou een 7 bent en je gevoelens niet durft te uiten kunnen wij ook niets aan doen Baco.. Btw, goede 'aankoop' van vitesse

haagse070
25 juni 2011, 00:25
Hoop dat van den brom blijft bij ado. Hij is de belangerijkste factor binnen het succes ado niet de spelers.

Muppet-NL
25 juni 2011, 08:41
Jammer dat ie al zo snel weg gaat ...had graag gezien of ie het nog een seizoen kon

DavirusNL
25 juni 2011, 10:24
ja bij vitesse winnen ze binnen 2 jaar de titel dus hij heeft zowiezo het kampioenschap en de Champions league binnen.

Keep dreaming Jordania wat een onzin dat v.d Brom dit een uitdaging vindt haha.

rstorm93
25 juni 2011, 12:31
Arnhem is elke dag wel een stuk dichterbij dan Den Haag, vanaf Amersfoort:P
Of hij werd gek tussen al die mongolen dat kan natuurlijk ook.

Speakr
25 juni 2011, 12:50
Toch triest ook dat die clubeigenaar geen verblijfsvergunning heeft. :')

kanzlooz
25 juni 2011, 13:17
Tja hij is een echte club man, Vitesse is zijn club. De club heeft geld en hij heeft de kans om iets moois op te bouwen op te bouwen bij de club waar hij om geeft, prima kans en uitdaging voor hem.

Jammer voor ADO maar goed dit kan je verwachten als je club het een keertje goed doet.

barcelonagek
25 juni 2011, 13:47
hahahahaha , eigenaar geen verblijfsvergunning:P

Nja, als hij ook niet presteert, wordt hij ook net zo makkelijk weer de deur uitgegooit. Je zit met 30 nationaliteiten bij vitesse en krijgt elke week een nieuwe speler erbij. Ik weet niet of je dat prettig vindt. Ook het stadion willen ze uitbreiden , terwijl er nog niet eens 10 mensen inzitten.

bacardiboy-dh
25 juni 2011, 14:48
6 buitenlanders, waarvan aisatti een verlepte Nederlander is. genoeg eigen jeugdspelers (stuk of 8).

Benieuwd hoeveel er bij een ajax of psv zou zitten

Sjakie070
25 juni 2011, 22:18
btje jmmr van van de Brom :notrust:

rstorm93
27 juni 2011, 14:48
Hij wil Verhoek meenemen.. en Verhoek zelf wil ook.. vage shit

haagse070
27 juni 2011, 16:42
Het is alweer van de baan ik pak even de nieuwspost erbij.

---------- Post added at 16:42 ---------- Previous post was at 16:38 ----------

Overgang Van den Brom naar Vitesse van de baan

http://static2.ad.nl/static/photo/2011/13/2/6/20110627112328/media_xl_879276.jpg Trainer krijgt paar dagen vrij en meldt zich dan bij ADO

UPDATE De overgang van ADO Den Haag-trainer John van den Brom naar Vitesse is van de baan. De Haagse club meldde maandag op de eigen website dat de clubs niet tot een akkoord wisten te komen en dat Van den Brom daardoor ook komend seizoen trainer is van ADO Den Haag.

http://static1.ad.nl/static/photo/2011/4/1/13/20110627115708/media_l_879343.jpg

Vitesse wilde Van den Brom als opvolger van Albert Ferrer aanstellen. De club en de trainer waren al akkoord, maar de afkoopsom voor de 44-jarige succestrainer bleek zelfs Vitesse-eigenaar Merab Jordania te gortig.

Om de teleurstelling te verwerken heeft Van den Brom van ADO Den Haag een paar dagen vrijaf gekregen.

Van den Brom leidde ADO Den Haag afgelopen seizoen via de play-offs voor het eerst in 24 jaar naar Europees voetbal. De Haagse clubleiding had eerder al weinig begrip voor de handelwijze van Vitesse. Jordania had eerst met Van den Brom gesproken en stelde pas daarna ADO op de hoogte van de interesse.

Van den Brom was als speler verspreid over twee periodes in totaal twaalf jaar actief voor Vitesse. De tweevoudig international werkte als trainer eerder bij Ajax (beloften) en AGOVV Apeldoorn.

Om de teleurstelling te verwerken heeft hij van ADO Den Haag een paar dagen vrijaf gekregen. ADO startte daardoor maandag in het Zuiderpark de voorbereiding op het nieuwe seizoen met assistent Maurice Steijn, die bij een vertrek van Van den Brom hoogstwaarschijnlijk naar voren zou zijn geschoven als nieuwe hoofdtrainer.

ADO bevestigde dat de technische staf door het afketsen van de deal met Vitesse ongewijzigd blijft ten opzichte van afgelopen seizoen.

Muppet-NL
27 juni 2011, 16:56
goed nieuws lijkt me

sowieso moet vitesse op elke front tegen gewerkt worden .. eredivisie vervuiling bah

haagse070
28 juni 2011, 17:16
niets is zeker :

http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivisie/article/detail/2459284/2011/06/28/ADO-geeft-Vitesse-nog-48-uur.dhtml

kanzlooz
28 juni 2011, 23:54
goed nieuws lijkt me

sowieso moet vitesse op elke front tegen gewerkt worden .. eredivisie vervuiling bah

Bang voor nog meer concurrentie? Meer geld in de Nederlandse competitie is een prima iets vind ik, maarja ik draag Vitesse dan ook een warm hart toe.. al vanaf de tijd dat vdBrom, Makaay, Cocu, vdGouw en dat soort spelers daar nog rond liepen.

bacardiboy-dh
29 juni 2011, 01:43
Hij zal vast wel weggaan. Ze hebben nog 2 dagen.

haagse070
29 juni 2011, 02:11
'Transfer Van den Brom naar Vitesse toch afgeketst'

http://static0.ad.nl/static/photo/2011/4/6/6/20110628233644/media_xl_880521.jpg
John van den Brom. © PRO SHOTS

UPDATE De overgang van John van den Brom van ADO Den Haag naar Vitesse is definitief van de baan. Dat meldt dagblad De Gelderlander vanavond op zijn website. De regionale krant, die doorgaans zeer goed geïnformeerd is bij de Arnhemse eredivisieclub, beroept zich op bronnen bij Vitesse.
Na dagenlang onderhandelen is er volgens De Gelderlander een te groot gat tussen vraag en aanbod voor de Amersfoortse voetbaltrainer. Van den Brom had nog een contract voor een jaar in het Kyocera-stadion.

'We hebben een bijzonder goed bod neergelegd', zegt algemeen directeur Paul van der Kraan van Vitesse op de website van de krant. 'Uiteindelijk bleef er een behoorlijk verschil tussen vraag en aanbod dat niet te overbruggen valt. Je weet het in het voetbal nooit, maar ik heb niet het idee dat we hier nog over gaan praten.'

Eerder vandaag leek de deur op een transfer weer op een kier te staan, maar volgens Vitesse zit de poort na vanavond weer potdicht.
(Redactie)

barcelonagek
30 juni 2011, 11:39
Na lang tegenstribbelen van ADO Den Haag vervolgt trainer John van den Brom alsnog zijn carrière bij Vitesse. De oefenmeester wordt donderdagmiddag om 15.00 uur gepresenteerd.

Van den Brom leefde enkele dagen tussen hoop en vrees. De Amersfoorter wilde graag aan de slag bij Vitesse, waarmee hij al een principeakkoord had bereikt over een contract voor twee jaar. Maar ADO Den Haag vond de geboden afkoopsom uit Arnhem steeds onvoldoende.

Hoewel beide kampen de schijn ophielden geen ruimte voor een compromis te laten, was er wel degelijk plek om te onderhandelen. De clubs zijn er inmiddels uit.

Van den Brom, die maandag van ADO Den Haag enkele dagen vrijaf kreeg 'ter bezinning', hoeft zich niet meer te melden in de Hofstad. Zijn voormalige assistent Maurice Steijn neemt de taken van hem over.

Bron: http://www.vi.nl/Nieuws-item/202807/Vitesse-en-ADO-bereiken-akkoord-over-Van-den-Brom.htm

NL-Funfunner
30 juni 2011, 12:00
Pff ze wete ook niet meer wat ze wille he. Dood zonde en raar dat ie weg gaat. Wat geld al niet met een mens kan doen he.

bacardiboy-dh
30 juni 2011, 12:06
Rot maar lekker op dan :D Gvd allemaal spelers halen, puur ZIJN aankopen, al die maanden keer op keer zeggen én bevestigen dat die blijft, puur op zijn aandringen het contract van Ammi verlengen... en dan weg gaan!!!!

Heel jammer. Haagse Sjonnie was van ons maar het blijkt dat je het aard van het beestje niet eruit haalt. Lekkere steek in je rug toe DH, en vervolgens zijn alle spelers bij ons dik ontevreden. Top, man. Als je echt zo een vent ben zeg dan gewoon eerlijk als het je gevraagd wordt dat je zou kunnen gaan twijfelen wanneer Vitesse je zou willen. Maar op die vraag mooi zeggen 'Nee, heb een contract bij DH. En Europa, wil wil dat nou missen?

Die speknek JvdB dus. Hoop dat je stikt in je stuivers. Eerste wedstrijd van het seizoen ADO Den Haag tegen Vitesse. Laat maar komen.

my_soldier
30 juni 2011, 12:14
lol dus hij gaat vrijwillig bij een lagere club, die geen europees speelt en net zo goed presteert als baco zijn pik, voor paar euros. haha ja dat noem ik een gierigaard

Muppet-NL
30 juni 2011, 12:35
haha nou moeten jullie ook niet overdrijven hoor kom op zeg jullie weten allemaal genoeg van voetbal , dat jullie wel begrijpen dat dit gebeurd toch ?

het is de normaalste gang van zaken dat trainers en spelers alles zeggen om aardig gevonden willen worden ?
of is dit nou opeens verschrikkelijk omdat het ado overkomt ??

komop jongens de ene week spelen ze voor je als er ergens een mercedes meer wordt geboden zijn ze weg ...

clubliefde men reet

erg jammer dat ie naar vitesse gaat blegh ik kots er gewoon van omdat ik momenteel van vitesse kots en omdat ik vind dat vitesse op elk front geboycot moet worden ..

wij zouden als eredivisie dit niet toe moeten laten dat er iemand hier komt die een beetje met geld komt gooien omdat ie zich verveeld

bacardiboy-dh
30 juni 2011, 12:55
Je kan zeggen wat je wilt goos, maar buiten het vieze wereldje van het voetbal heb je nog steeds principiële en morele kwesties, en over ADO of niet, en of het vaker gebeurd of niet, hebben we nog steeds het recht om (terecht) ons gepiepeld te voelen over zo een actie en daar dus je mening over te hebben. Helemaal als je van zo een man niets anders dan verwondering kan opbrengen in een jaar tijd lang door juist altijd de juiste keuzes te maken in deze kwesties.

Overstappen voor je lievelingsclub en het geld gebeurd altijd. Duizenden supporters en je eigen bestuur zwaar in de maling nemen en met problemen opzadelen niet.

rstorm93
30 juni 2011, 13:22
Ik zei het toch al.. ik heb goede bronnen:P
En kijk niet raar op als verhoek meegaat

bacardiboy-dh
30 juni 2011, 13:36
Ook verhoek kan de pleuris krijgen.. kutventje dat die is :D Hoop dat er een dik bod komt van Aston Villa en dan een dikke strik eromheen en weg ermee

Muppet-NL
30 juni 2011, 14:03
Duizenden supporters en je eigen bestuur zwaar in de maling nemen en met problemen opzadelen niet.

dat gebeurd ook aan de lopende band man ..

ach wat ik al zeg ik vindd het een naai streek hoor maar het gebeurd gewoon teveel .. vooral met clubs die succes hebben

had je nouy echt verwacht dat brom bleef en dat verhoek lekker bij ado bleef spelen ..
1 van de beste buitenspelers van afgelopen seizoen ?

kom op man ik begrijp je frustratie maar life with it

bacardiboy-dh
30 juni 2011, 14:28
Als van den Brom zegt met ADO Europa in te willen gaan verwacht ik dat wel ja. Verhoek heeft tenminste gezegd dat hij best weg wilt als er een grote club zou komen. Dáár zit het verschil em in en dat mag best gezegd en gehoord worden.

haagse070
30 juni 2011, 14:51
Haha toch weg die gast xD.. wel niet wel niet :p