Volledige versie bekijken : Internet Glasvezel internet
hoppermania
10 juli 2011, 09:34
Aanstaande donderdag stap ik over naar Glasvezel internet. Zijn er hier al leden die dit hebben (via KPN, Goedhart)?
Muppet-NL
10 juli 2011, 09:37
mwah ik heb glasvezel van upc ..
toen wij overgingen merkte ik wel cker verschil vooral stabiliteit ( wat ik dan ook erg belangrijk vind ) en snelheid ging standaard flink omhoog
Speakr
10 juli 2011, 10:20
Ze zijn hier aan het lobbyen voor een kabel op inwonersinitatief. (klein kutdorp he) Dus als wij al glasvezel krijgen is dat met kleine providers erop.
Kitesjonnie
10 juli 2011, 16:07
Aanstaande donderdag stap ik over naar Glasvezel internet. Zijn er hier al leden die dit hebben (via KPN, Goedhart)?
Hoop voor je dat je niet veel online gamed, met kpn glasvezel en de router die je er bij krijgt is je nat-type 3(strict). In Leeuwarden kan ik ook glasvezel krijgen, maar wacht er mee totdat kpn met een oplossing komt voor de online gamers. Google er maar eens op.
@Muppet, upc heeft geen glasvezel tot aan je deur. Het is tot de centrale kast glasvezel en vandaar naar jou voordeur een koperdraadje. Heb zelf ook upc, bevalt prima.
DavirusNL
10 juli 2011, 16:43
Hoop voor je dat je niet veel online gamed, met kpn glasvezel en de router die je er bij krijgt is je nat-type 3(strict). In Leeuwarden kan ik ook glasvezel krijgen, maar wacht er mee totdat kpn met een oplossing komt voor de online gamers. Google er maar eens op.
@Muppet, upc heeft geen glasvezel tot aan je deur. Het is tot de centrale kast glasvezel en vandaar naar jou voordeur een koperdraadje. Heb zelf ook upc, bevalt prima.
Klopt en UPC ''huurt'' hier het glasvezel van onsbrabantnet die alles heeft aangelegd.
bacardiboy-dh
10 juli 2011, 16:45
Wat is het verschil dan kite? Want wij krijgen hier ook glasvezel (heuh!) maar volgens mij hebben ze het ook alleen maar tot onze voortuin aangelegd. Ze zijn in ieder geval niet door of onder onze tuin gegaan geloof ik en nog helemaal niet naar ons kastje.
haagse070
10 juli 2011, 16:54
Ik weet ook niet hoe ze dat gaan aanpakken ze zijn wel bezig geweest voor mn deur.
Geestig
10 juli 2011, 17:09
Waar ik woon zal wel nooit glasvezel komen -.-''
Kitesjonnie
11 juli 2011, 00:19
Wat is het verschil dan kite? Want wij krijgen hier ook glasvezel (heuh!) maar volgens mij hebben ze het ook alleen maar tot onze voortuin aangelegd. Ze zijn in ieder geval niet door of onder onze tuin gegaan geloof ik en nog helemaal niet naar ons kastje.
Bij ons hebben ze de glasvezel eerst tot de tuin aangelegd. Later moest ik aangeven of ze het bij mij binnen aan mochten sluiten. Hier heb ik toestemming voor gegeven. Als het zo is zoals davirus aangeeft, dan kan je wel glasvezel hebben bij upc blijkbaar. Anders is het gewoon via koper. Geloof dat op koper snelheid van 30mb/s max is. Is gewoon marketing truc van upc.
hoppermania
11 juli 2011, 07:16
Bij mij ligt de glasvezel ook rechtsstreeks. En ik heb mijn eigen router, of bedoel je die Xperia box/Modem?
Kitesjonnie
11 juli 2011, 18:51
Bij mij ligt de glasvezel ook rechtsstreeks. En ik heb mijn eigen router, of bedoel je die Xperia box/Modem?
Idd xperia box van kpn. Wie is jouw provider dan?
hoppermania
11 juli 2011, 19:21
KPN maar de glasvezel is van Giphart ofzoiets.
Kitesjonnie
11 juli 2011, 19:34
Je bedoelt glashart? Glashart is onderdeel van kpn. Maar je gebruikt een andere router zodat je het nat-type probleem niet hebt? Ben benieuwd naar je ervaringen.
hoppermania
12 juli 2011, 07:10
We gaan het donderdag merken ;)
Resureyu
6 mei 2012, 11:41
Ola,
Ik krijg binnenkort een nieuw huis met glasvezel tot in mijn meterkast. Iemand ervaring ermee? Het schijnt dat je elke provider kan kiezen die je wil en dat je niet bv alleen aan upc of ziggo gebonden bent.
Bij upc noemen ze het fiberpower en dan krijg je 120 mbit en 27 hd zenders in je pakket.
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
(deze mag waarschijnlijk naar multimedia)
NLSoldaat95
6 mei 2012, 13:41
Yo resu,
Ik heb een aantal maanden geleden opeens glasvezel gekregen in mn wijk, stonden opeens een stel gemeentewerkers de grond open te breken lol. We hebben toch gewoon hetzelfde abbo van ziggo gehouden (Alles in een plus), weinig internetverlies is het enige echte verschil, mn ouders hebben geen keuze gehad om een nieuwe provider ofzo te nemen maar is ook niet nodig :)
Volgens mij zijn er geen dingen waar je rekening mee moet houden, gewoon kijken welke provider goed is qua service en het goedkoopst gemiddeld met de abbo's, verder weet ik niks :P
Mu12DeR
6 mei 2012, 15:13
wij krijgen binnekort ook glasvezel in de wijk, maar qua veranderen van provider heb ik of mijn ouders nik gehoord. maakt mij niet zoveel uit, als mijn internet snelheid maar gewoon omhoog gaat :)
Resureyu
8 mei 2012, 17:12
Yo resu,
Ik heb een aantal maanden geleden opeens glasvezel gekregen in mn wijk, stonden opeens een stel gemeentewerkers de grond open te breken lol. We hebben toch gewoon hetzelfde abbo van ziggo gehouden (Alles in een plus), weinig internetverlies is het enige echte verschil, mn ouders hebben geen keuze gehad om een nieuwe provider ofzo te nemen maar is ook niet nodig :)
Volgens mij zijn er geen dingen waar je rekening mee moet houden, gewoon kijken welke provider goed is qua service en het goedkoopst gemiddeld met de abbo's, verder weet ik niks :P
wij krijgen binnekort ook glasvezel in de wijk, maar qua veranderen van provider heb ik of mijn ouders nik gehoord. maakt mij niet zoveel uit, als mijn internet snelheid maar gewoon omhoog gaat :)
Ik zal eens kijken bij wat providers welke het beste pakket hebben. Dank!
Bij mij thuis hebben wij van KPN standaard "Alles in 1 pakket".
Hou er rekening mee, mocht je meer dan twee tv's hebben dan betaal je alleen de huur van de extra tv ontvanger....
Je kunt tot op 5 tv's in huis van scherp, digitaal beeld genieten met Interactieve TV. Standaard ontvang je 2 digitale tv-ontvangers in het pakket. Maar je kan ook nog extra tv-ontvangers bestellen. Je betaalt dan geen aansluitkosten of abonnementsgeld, alleen de huur van de ontvanger. Hiervoor geldt:
€ 4,- per maand per digitale tv-ontvanger.
http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-pakketten.htm
Tuureluur
20 juni 2012, 23:51
Iemand ervaring met glasvezel van Vodafone? Vandaag is er bij mij een dikke Genexis modem in de meterkast geplaatst door Regefiber. Helaas kon de monteur m nog niet aanmelden vanwege een storing op de betreffende site.
Ik heb op dit moment nog HD Digitale tv van UPC en is naar mijn mening haarscherp. Wat ik wel wil weten, word dat nog scherper met een Glasvezel verbinding?
Mu12DeR
4 juli 2012, 09:31
Ook weer even samengevoegd, dus als je vraag nog niet beantwoord was Tuur dan staat ie nu hier :)
Gorkumpjes
4 juli 2012, 11:40
Glasvezel, dafuq is dat?:P (sarcasm) Zijn hier nog niet bezig geweest iig, maarja 25.000 inwoners, daar doe je het ook niet voor he :P
DutchFIX
4 juli 2012, 17:31
Ik heb op dit moment nog HD Digitale tv van UPC en is naar mijn mening haarscherp. Wat ik wel wil weten, word dat nog scherper met een Glasvezel verbinding?
Nee word niet scherper zover ik weet.
De streams van Hilversum die de providers (UPC/KPN/e.d) aangeleverd krijgen zijn ook geloof ik maar 720p resolutie. Zolang het bron signaal nog niet hoger gaat zal het beeld er niet scherper op worden. Maar je glasvezel kan het wel aan wat dat betreft.. Met UPC kabel gaat dat een stuk moeilijker worden.
Edit nog effe nagegoogled : de resolutie schijnt niks te zeggen over de kwaliteit van de stream. Kwaliteit van de stream word aangeduid met de hoeveelheid data hij nodig heeft ( aantal mb/s). Las ergens dat Ziggo dan weer beter was dan kpn e.d)
D
dglavimans
29 september 2012, 12:58
Bump!
Ik was heel erg huiverig voor glasvezel van KPN door de vele spookverhalen die je op het internet vind met betrekking tot de eksperiabox[heet die zo? :P]. Ik was niet zo tevreden met Ziggo omdat we er vroeg bij waren vooral en dus de eerste generatie interactieve tv speler kregen, deze was echt tergend langzaam en als je daarover belde was het antwoord dan haal je een andere[niet op die toon natuurlijk.] maar zo kastje is toch een goeie 300 euro. Daarbij klaagde me ouders erover dat het veel geld koste elke maand. Afijn toen kwamen de mensen van Reggifiber langs om glasvezel aan te leggen, natuurlijk wilde wij dit wel gratis in ons huis hebben.. Dan was het zoeken naar een provider en kwamen we toch al snel bij KPN uit, deze hadden zo info center hier 2 minuten van ons huis neergezet om informatie in te winnen en dat ging allemaal goed, abbo'tje afgesloten waarbij we zo 20 euro per maand minder kwijt waren.
Kregen vervolgens een doos met allerlei spullen, ben wel zo iemand die een zwak heeft voor nieuwe spulletjes en het zag er allemaal heel goed uit, 2 interactieve ontvangers, de eksperiabox v8, switch, kabeltjes voor bellen enzovoort enzovoort. Kregen er gratis installatie bij waarbij 1 tv en 1 laptop zou worden aangesloten, die is eergister geweest maar heeft heel tof gewoon alles aangesloten :) Nog de keus gemaakt voor tv via het stopcontact ofzo, dus geen last meer van kabeltjes langs de muren gewoon dat doosje in je stopcontact en gaan!
PS3,360,psvita,3ds geen probleem mee gehad, ps3 eigen ip gegeven en in dmz gezet plus de upnp aan en het was eigenlijk gefixt. Dit had ik met Ziggo en me eigen router ook allemaal gedaan dus zoveel extra heb ik niet hoeven doen om een goed nat type te krijgen.
Dan de decoder, weet niet precies maar hij is van Motorola, hij is erg klein door het ontbreken van een HDD want alles wat je opneemt word in de cloud opgenomen en kan je vervolgens op alle decoders kijken :) Het menu werkt erg snel vergeleken met de oude Cisco die ik kreeg, geen haperingen meer als je door het menu gaat.
En dan heb ik het nog niet eens over de leuke extra'tjes als online tv kijken op je PC,telefoon,tab en gratis spotify :D Beetje een gebruikers ervaring dit maar ben erg tevreden tot nu toe met de service en hoe het werkt. het beeld is 1080i trouwens vond ik in het menu.
Hier nog even snel een speedtestje, draadloos op me wat oudere laptop, ook niet veel op aan te merken denk dat ik met kabel makkelijk de beloofde snelheid haal, maar ik houd niet zo van die kabeltjes ;) : http://www.speedtest.net/result/2209814771.png (http://www.speedtest.net)
Edit: nu 58 down en 42 up dus het wil nog wel is een beetje omhoog en omlaag gaan.