PDA

Volledige versie bekijken : Experience

Rinus454
23 januari 2012, 22:21
Onze techneut, Owning, is de laatste weken echt aan het buffelen geweest om het forum weer tiptop in orde te maken. Maar sinds gisteravond hebben we de eerste toevoeging waar jullie echt iets van gaan merken.. Namelijk: Experience!

We hadden eerst al de forum awards(trophies), maar al snel bleek dat dit toch niet zo uitgebreid was als wij graag zouden willen. Je kon daarmee op een 3-tal punten automatisch awards uit laten delen, maar de rest moest je allemaal handmatig doen. Bij Experience kan je automatisch awards uitdelen op wel 48 verschillende categorieën. Daarnaast kan je ook nog eens Achievements uitdelen voor de kleinere mijlpalen.

De trophies die in de loop der tijd zijn uitgedeeld zullen een equivalent krijgen in Experience, waarna de awards-plugin zal verdwijnen. Daarnaast zullen er in de loop der tijd een aantal awards bijkomen(en enkele zullen er verdwijnen). Denk hierbij aan awards voor de members met:
- de meeste posts
- de hoogste karma(helpful answers)
- iTrader-score

Maar dus ook voor de winnaars van bijvoorbeeld:
- Design contests
- Toernooien
- Rabbit hunts

Presentie-awards voor de welbekende iTG-meetings! En custom awards voor bijvoorbeeld initiatief tonen, goede ideeën en slijmen bij de admins! :D

Een ander voordeel aan deze toevoeging zijn de Achievements! Voorheen konden we geen awards verbinden aan mijlpalen(behalve de 10K posts dan). Dit omdat de 10K award zijn waarde zou verliezen als er ook een award zou komen voor 100, 250, 500, 1000 etc. posts met als enige verschil het plaatje, terwijl je voor de 10K posts veel meer hebt moeten spammen harder hebt moeten werken. Maar nu kunnen we per achievement een hoeveelheid XP eraan verbinden zodat we een beetje onderscheid kunnen maken tussen verschillende mijlpalen.

Verwacht overigens niet dat we volgende week al klaar zijn met het tweaken van dit systeem, want het is een relatief grote toevoeging. Bovendien is het nu nog in het Engels + gebrekkig Nederlands, dus daar moeten we ook eerst nog mee aan de gang. Een long-term projectje dus! :)

Experience kan je vinden onder Directe Links in de menu balk of door even hier (http://inthegame.nl/forums/xperience.php) te klikken. Je eigen Experience bekijken doe je door rechts-bovenin op 'Mijn profiel' te klikken en daarna naar de tab 'Experience' te gaan. Behaalde Awards en Achievements staan bijna onderaan in de linker kolom.

Laat even horen of je het een goede toevoeging vind of niet, eventuele ideeën(of afraders) voor awards en achievements zijn ook meer dan welkom! :)

Met vriendelijke groeten,

De intheGame-forumstaff

haagse070
23 januari 2012, 22:43
Super cool :) ik ga meteen fftjes hunten

barcelonagek
23 januari 2012, 22:55
Komen onze geile xp'ers ook weer tevoorschijn.
Johnson is goed bezig zie ik wel..... pffffff. Doe mij maar gewoon een throphy voor iemand met de lange termijn.

Vind wel leuk dat er wat meer structeur wordt ingebracht op de lange termijn denk ik dat dat ook zijn waarde gaat krijgen. Succes ermee.

hoppermania
23 januari 2012, 23:12
en je krijgt je Xp punten straks te zien aan de linkerkant

<------------------ daar dus

haagse070
23 januari 2012, 23:23
Whaha je krijgt serieus veel punten om perma gebanned te worden xD... uitdaging.. wie o wie

XoGeneRation
24 januari 2012, 05:50
Whaha je krijgt serieus veel punten om perma gebanned te worden xD... uitdaging.. wie o wie

Gaan we die samen aan? :P

Rinus454
24 januari 2012, 08:39
Oh ja, voor waarschuwingen en berispingen(en bans dus..) krijg je straks minpunten.. De dag dat wij mensen daarvoor gaan belonen.. ::)

XoGeneRation
24 januari 2012, 08:43
he verdorie... Jammer Haagse gaat het plannetje niet door :P

Compliments

M-judy
24 januari 2012, 08:49
Leuk idee!

Rinus454
24 januari 2012, 08:51
Sterker nog.. het was al zo ingesteld.. Hoe meer punten je hebt bij infractions hoe slechter je af bent dus:

http://inthegame.nl/forums/member.php?23244&tab=xperience#xperience

XoGeneRation
24 januari 2012, 08:53
Sterker nog.. het was al zo ingesteld.. Hoe meer punten je hebt bij infractions hoe slechter je af bent dus:

http://inthegame.nl/forums/member.php?23244&tab=xperience#xperience

Ah oké dus zo moet je dat zien, als je er snel langs heen kijkt lijkt het net of je er punten voor krijgt :P

M-judy
24 januari 2012, 08:55
08:50 M-judy (http://inthegame.nl/forums/member.php?u=22968) has earned 6 Points for User points
08:50 M-judy (http://inthegame.nl/forums/member.php?u=22968) has earned 52 Points for threads points
08:50 M-judy (http://inthegame.nl/forums/member.php?u=22968) has earned 5 Points for Posts points

Komt er ook nog een uitleg wat het betekend allemaal ?
Snap de verschillen niet zo..

Owning
24 januari 2012, 08:56
Ik kreeg net van XoGenereration en pm.

Ik wil de rest daar ook van op de hoogte stellen.
Als er staat bij de overdrive award: http://inthegame.nl/forums/xperience/images/icon_state_no_12.png Activity = 100 (Je hebt 100 punten) je niet per definitie 100% hebt.
Wil je weten hoeveel % je hebt dan moet je even naar je profiel gaan en op de Experience tab klikken, je ziet daar precies hoeveel % je hebt.

@M-judy: Verdien punten (http://inthegame.nl/forums/xperience.php?go=earn) staat het uitgelegd waar die voor staan.

Buizerd_NL
24 januari 2012, 11:58
Oh ja, voor waarschuwingen en berispingen(en bans dus..) krijg je straks minpunten.. De dag dat wij mensen daarvoor gaan belonen.. ::)

Jammer, Ik was altijd de gene die berispingen en bans kreeg. :P

smaiden
24 januari 2012, 15:48
EPIC toevoeging, niets meer en niets minder. Volgens mij is dit gewoon HET systeem waar we een goede anderhalf jaar geleden naar gezocht hebben!
super toevoeging dus!

haagse070
24 januari 2012, 16:35
Eindelijk waardering voor mijn levenloosheid :D

Owning
24 januari 2012, 23:43
De punten en level zijn inmiddels ook aan de postbit toegevoegd.
Deze vind je terug onder je Post count.

BlackBlood
25 januari 2012, 09:57
Grappig systeem hoor! Leuke toevoeging xD

kanzlooz
26 januari 2012, 17:11
Eerlijk gezegd vind ik het eigenlijk helemaal niets.

Het is nu, in het vakje links, allemaal nog drukker en ook slordiger/lelijker dan voorheen en toen vond ik het al behoorlijk druk. Het leid zelfs een beetje af van hetgene wat hier staat want merk nu al heel de tijd dat ik juist meer naar links zit te kijken dan naar hetgeen wat echt belangrijk is; de posts. En verder vraag ik het me af of het nu echt iets toevoegt om het ook in het vakje daar links te showen. Ikzelf denk van niet omdat ik er waarschijnlijk toch nooit wijs uit zal komen en het me echt niet boeit wat voor statistieken iemand anders heeft. Points? Level? waar gaat het ook over? sterretjes alleen zijn toch prima? We waren van het uitgebreide systeem afgegaan met een reden toch?

Maar dat is enkel mijn mening ;)

Geestig
26 januari 2012, 17:24
Ik vind het juist wel leuk! Leuke toevoeging :)

Owning
26 januari 2012, 17:42
Eerlijk gezegd vind ik het eigenlijk helemaal niets.

Het is nu, in het vakje links, allemaal nog drukker en ook slordiger/lelijker dan voorheen en toen vond ik het al behoorlijk druk. Het leid zelfs een beetje af van hetgene wat hier staat want merk nu al heel de tijd dat ik juist meer naar links zit te kijken dan naar hetgeen wat echt belangrijk is; de posts. En verder vraag ik het me af of het nu echt iets toevoegt om het ook in het vakje daar links te showen. Ikzelf denk van niet omdat ik er waarschijnlijk toch nooit wijs uit zal komen en het me echt niet boeit wat voor statistieken iemand anders heeft. Points? Level? waar gaat het ook over? sterretjes alleen zijn toch prima? We waren van het uitgebreide systeem afgegaan met een reden toch?

Maar dat is enkel mijn mening ;)

Postbit word nog getweaked ;-) ziet het ook al anders uit ;-)

XoGeneRation
26 januari 2012, 17:42
Ziet er fijntjes uit!!

Rinus454
26 januari 2012, 17:48
-edit- @Kanzlooz dus: -/edit-
Sterretjes zijn niet beter.. Daaraan kan je alleen zien hoeveel posts iemand heeft. Maarja, veel sterren kunnen inhouden dat je een actieve goede member bent, of een vervelende spammer. Terwijl het nieuwe afhankelijk is van hoeveel karma je hebt gekregen, je iTrader score, hoeveel tijd je online besteed hoeveel threads je hebt aangemaakt en welke rating die hebben gekregen en of je veel berispingen danwel waarschuwingen hebt gekregen. Je krijgt daardoor een veel beter beeld van of een member zich wel of niet goed gedraagd.

Het houd ook rekening met postcount, dus in principe zouden we die sterretjes nog weg kunnen halen en dit ervoor in de plaats zetten(misschien met sterretjes i.p.v. die balk). Moet ik nog voorstellen.. Zou in ieder geval minder afleiden dan, waar ik je wel gelijk in geef.

Het geeft dus een veel realistischer beeld van hoe een member zich gedraagt. Stiekem hoop ik ook dat het members aanspoort meer bij te dragen aan het forum..

Verder vervangt het een gebrekkig award-systeemsysteem, wat we wel kunnen gebruiken aangezien we het willen gaan gebruiken voor toernooien.

Dus kan niet zeggen dat ik het helemaal met je eens ben, Kanzlooz..

barcelonagek
27 januari 2012, 15:44
Vind jammer dat je je eigen behaalde trofeeën weg zijn. Als je bij iemand zag dat hij veel gouden trofeeën heeft gehaald, vind ik toch stuk mooier staan. Jammer dat die zijn weggehaald voor een x aantal punten , wat mijn weinig zegt. Ja dan kan je zeggen, hier heb je een link hoe je de punten krijgt. Nou eerlijk gezegd vind ik het totaal niet boeiend, maar dat zal wel aan mij liggen.
Straks komt er weer iemand aan met veel punten, nou hoe zal hij dat weer hebben gedaan? via veel nutteloze posts. Gefeliciteerd!

Rinus454
27 januari 2012, 16:20
De trophies die in de loop der tijd zijn uitgedeeld zullen een equivalent krijgen in Experience, waarna de awards-plugin zal verdwijnen.

Hiermee bedoelen we dus dat de trophies vervangen zullen worden door awards(in principe hetzelfde, alleen een andere naam en misschien een ander plaatje), met daar bovenop een puntenaantal..

Tuurlijk gaan we die niet omzetten naar alleen maar punten. Ben gek.. xD

XoGeneRation
27 januari 2012, 16:26
Je zou beter een poll uit kunnen brengen over die balk. of die wel of niet moet blijven. Waarom dingen op de kop gooien omdat x aantal mensen het niet mooi vinden? Ik vind het persoonlijk wel een goede toevoeging. :)

kanzlooz
27 januari 2012, 18:02
-edit- @Kanzlooz dus: -/edit-
Sterretjes zijn niet beter.. Daaraan kan je alleen zien hoeveel posts iemand heeft. Maarja, veel sterren kunnen inhouden dat je een actieve goede member bent, of een vervelende spammer. Terwijl het nieuwe afhankelijk is van hoeveel karma je hebt gekregen, je iTrader score, hoeveel tijd je online besteed hoeveel threads je hebt aangemaakt en welke rating die hebben gekregen en of je veel berispingen danwel waarschuwingen hebt gekregen. Je krijgt daardoor een veel beter beeld van of een member zich wel of niet goed gedraagd.

Het houd ook rekening met postcount, dus in principe zouden we die sterretjes nog weg kunnen halen en dit ervoor in de plaats zetten(misschien met sterretjes i.p.v. die balk). Moet ik nog voorstellen.. Zou in ieder geval minder afleiden dan, waar ik je wel gelijk in geef.

Het geeft dus een veel realistischer beeld van hoe een member zich gedraagt. Stiekem hoop ik ook dat het members aanspoort meer bij te dragen aan het forum..

Verder vervangt het een gebrekkig award-systeemsysteem, wat we wel kunnen gebruiken aangezien we het willen gaan gebruiken voor toernooien.

Dus kan niet zeggen dat ik het helemaal met je eens ben, Kanzlooz..

Ik snap je punt, voor jou is het misschien ook interessant om te zien hoe een member zich gedraagt maar voor mij en de gemiddelde forumgebruiker is dat (denk ik) niet. De statistieken van een ander interesseren me niet eens en hoe hij zich gedraagt merk ik wel aan zijn posts. Op het forum zie ik liever gewoon posts zonder al te veel afleidende dingen er bij die ik toch niet snap zonder eerst uitgebreid in zijn profiel te moeten kijken.

haagse070
27 januari 2012, 18:34
kanz wat is het probleem?

Er is geen fuck verandert aan het reageren op posts toch? er is een balkje bijgekomen en wat stats maar dat is het :P?

SmarTii
27 januari 2012, 23:19
Leuke toevoeging hoor! :)

Gorkumpjes
29 januari 2012, 13:29
Ik vind die Experience ook echt rommelig, weet niet waar ik moet kijken of wat ik moet doen voor een award...
Voegt imo niets toe aan het forum.

Owning
29 januari 2012, 13:42
Ik vind die Experience ook echt rommelig, weet niet waar ik moet kijken of wat ik moet doen voor een award...
Voegt imo niets toe aan het forum.

staat simpel onder elke award uit gelegd, en bij de achievements idem.

postbit zoals hij nu is moeten jullie vergeten die is niet lang meer zoals hij nu is.

hoppermania
29 januari 2012, 16:19
Kanzlooz, zeur.. Typisch, jij vind het forum niet meer leuk, en dus zeik je alles af zonder dat je er echt naar kijkt. Met recht.. Kanzlooz..:) Maar zeur lekker op Twitter door, en verpest het niet voor de rest hier, dank U.

---------- Bericht toegevoegd om 16:19 ---------- Vorige bericht was geplaatst om 16:02 ----------

ps: als de meerderheid van de community het met Kanzlooz eens is dan kunnen we Experience ook weer weghalen hoor.

Ricotjuhh88
29 januari 2012, 17:51
Hooah!! Super vet en nu hunten met zijn allen!

Resureyu
31 januari 2012, 17:14
Sodeju. Ben ik ff met vakantie en is alles anders! Leuk weer al die veranderingen.... een kijken wat ik allemaal kan :-)

Tuureluur
31 januari 2012, 18:26
"Maar dus ook voor de winnaars van bijvoorbeeld:"
- Design contests
- Toernooien
- Rabbit hunts"

Ik word ongeduldig... :-P

Maar leuk systeem!

Rinus454
31 januari 2012, 18:58
Hmmmmja, het blijkt lastiger dan dat ik had verwacht om iemand de rechten te geven voor dit systeem.. Dus momenteel worden er nog geen nieuwe awards en achievements aangemaakt.

Tuureluur
31 januari 2012, 19:17
shelly van seventer zegt
noem het gewoon itgtjes
Arthur Dieks Tuureluur zegt
Orinigeel is origineel
shelly van seventer zegt
jeeej ik heb een nieuwe itgtje

Mike Hendrikx zegt

+1 voor shelly
shelly van seventer zegt
hahahaha
Eens!
shelly van seventer zegt
jaaa ik heb al 1 iemand met me mee
rinus
Rolt ook nog lekker vanaf de tong
Mike Hendrikx zegt
of een P3c-tje
shelly van seventer zegt
hahaha
hahaha
itg-tje
Rinus454 intheGame.nl zegt
En hoe maak ik daar plaatjes van?

IK WIL ITGtjes!

Shelly
31 januari 2012, 19:19
jaaa ITG-tjes ik vind het een goed plan haha

Gorkumpjes
31 januari 2012, 19:49
Kanzlooz, zeur.. Typisch, jij vind het forum niet meer leuk, en dus zeik je alles af zonder dat je er echt naar kijkt. Met recht.. Kanzlooz..:) Maar zeur lekker op Twitter door, en verpest het niet voor de rest hier, dank U.

---------- Bericht toegevoegd om 16:19 ---------- Vorige bericht was geplaatst om 16:02 ----------

ps: als de meerderheid van de community het met Kanzlooz eens is dan kunnen we Experience ook weer weghalen hoor.
Sorry, maar hier wil ik ingrijpen. Kanz is 1 van de weinige hier die het eerst aankijkt en dan pas z'n mening deelt.

bacardiboy-dh
31 januari 2012, 20:02
Ja eens, hij is idd nog wel eens een zeur maar ach, dat zijn de beste mensen om ons heen (Kuchuhikdus).

OT - Come and get me bitches xD

Gorkumpjes
31 januari 2012, 20:08
Ja eens, hij is idd nog wel eens een zeur maar ach, dat zijn de beste mensen om ons heen (Kuchuhikdus).

OT - Come and get me bitches xD
Hoe kom jij trouwens aan zo'n achterlijk hoog aantal punten?:P
Is dat de beloning voor 3 jaar spammen?:P

bacardiboy-dh
31 januari 2012, 20:20
Hard work and dedication. Gelukkig vol te houden door die heerlijke waardering van mensen zoals bijv. jou ;)

haagse070
31 januari 2012, 20:22
ik snap alleen niet hoe jij bijna het dubbele aantal punten kan hebben dan ik?

Ik heb minder topics gestart en paar duizend minder posts maar dat kan niet zoveel verschil opleveren als k kijk naar mijn aantal punten voor mijn aantal posts... strange

Gorkumpjes
31 januari 2012, 20:22
Hard work and dedication. Gelukkig vol te houden door die heerlijke waardering van mensen zoals bijv. jou ;)
Sommige mensen verdienen dat :noworry:

OT, ik ga me er maar eens in verdiepen ;D, in dat hele experience gedoe...

Tuureluur
31 januari 2012, 20:59

Ik heb minder topics gestart en paar duizend minder posts maar dat kan niet zoveel verschil opleveren als k kijk naar mijn aantal punten voor mijn aantal posts... strange Krijgen jullie misschien ook punten voor mensen te bannen? ;-)

Brigadier92
31 januari 2012, 21:00

Ik heb minder topics gestart en paar duizend minder posts maar dat kan niet zoveel verschil opleveren als k kijk naar mijn aantal punten voor mijn aantal posts... strange

Maak er gerust 3X het aantal punten van :P

voor mij heeft experience weinig meerwaarde eerlijk gezegd

haagse070
31 januari 2012, 21:04
ook daarin sta ik nummer 1 dus dat zal wel niet

bacardiboy-dh
31 januari 2012, 21:36
Zal wel karma zijn... muahaha.

Rinus454
31 januari 2012, 22:32
Nope.. Meneertje heeft het offtopic topic op z'n naam staan.. En voornamelijk door dat topic krijgt hij bijna 70k voor views van zijn topics. Ter vergelijking.. Haagse, de nummer 2 daarin, krijgt maar 12k.. Daarnaast krijgt die ook nog eens 49k voor reacties op z'n topics.. Wederom voornamelijk door het offtopic topic.

Je zou in de hier kunnen kijken:
http://inthegame.nl/forums/xperience.php?go=ranking&order=desc&sort=xu&pp=30

Maar dat moet je ook nog maar ff met een korreltje zout nemen, omdat Muppet en Geestig heel veel punten krijgen doordat zij constant 1 pagina van het forum open laten staan. :)

Owning
31 januari 2012, 22:40
We kunnen natuurlijk offtopic er uit halen met punten calculatie :spy:

M-judy
31 januari 2012, 22:47

Ik zeg, Doen!

haagse070
31 januari 2012, 22:50
ja vind ik ook :p ik post daar echt nauwelijks

Resureyu
31 januari 2012, 23:06

Ja goed plan :D

bacardiboy-dh
31 januari 2012, 23:30
Haters gaan haten... Owning ik vind je nu al een kloodzaq. :D

Owning
1 februari 2012, 07:15
Haters gaan haten... Owning ik vind je nu al een kloodzaq. :D

:insertevillaughhere

was maar een suggestie :grouphug:

Rinus454
1 februari 2012, 08:07
Als je nou alleen het offtopic topic niet mee kon laten tellen, dan zou dat al veel schelen.. Maar dat zal wel niet gaan of extreem lastig zijn, ben ik bang..

kanzlooz
1 februari 2012, 15:44
Ach jullie vinden het zeuren maar ik zeg gewoon eerlijk wat ik er van vind, anderen denken er net zo over maar die durven het niet te zeggen.. Zeg maar wat je liever hebt :)

Maar goed geen gezever verder, ik ben stukken positiever over hoe het er nu uit ziet. Een week geleden oogde het heel rommelig en vond ik het afleidend en er echt vervelend uit zien maar dit ziet er strak uit zo. Kudos :thumb:

BlackBlood
1 februari 2012, 16:14
je krijgt zelfs je awards terug zie ik al xD Niet dat ik daar iets aan heb =P Maar toch..

Owning
6 februari 2012, 22:12
je krijgt zelfs je awards terug zie ik al xD Niet dat ik daar iets aan heb =P Maar toch..

De huidige awards zullen worden vervangen maar daar zijn we nog druk mee bezig ;-)

---------- Bericht toegevoegd om 22:12 ---------- Vorige bericht was geplaatst om 22:11 ----------

Als je nou alleen het offtopic topic niet mee kon laten tellen, dan zou dat al veel schelen.. Maar dat zal wel niet gaan of extreem lastig zijn, ben ik bang..

Zo gebeurd Forum ID is voldoende :-D

bacardiboy-dh
6 februari 2012, 22:30
Waarom zou je? Offtopic forum is toch ook activiteit?

Geestig
6 februari 2012, 22:56
Haha, om jou te trollen :D

bacardiboy-dh
6 februari 2012, 23:15
Hehe, vooral de mensen aanpakken die het forum groot gemaakt hebben.

En nee niet mezelf mee bedoelende, maar iedereen die in de beginfase hebben meegedaan met het grootmaken van het offtopic topic, en daarmee ons forum. Nog altijd sinds dag 1 van dat topic zijn zij het die ons vaste, harde clan zijn.

Zoals ik tegen rinus net op msn zeg, ik ga me nog bijna schuldig voelen voor het maken van vele goede (drukbezochte) topics ;)

Rinus454
6 februari 2012, 23:30
Ten behoeve van het systeem vind ik dat we views en reacties helemaal niet mee moeten laten tellen.. Maar ja, dat vind ik....

bacardiboy-dh
6 februari 2012, 23:49
reacties, die worden op 2 manieren gegeven toch? Je eigen reacties/posts, sowieso wél, toch. Duhuuhh..

Hoorde ook iets van reacties van anderen in jouw aangemaakte topics. Als dat klopt lijkt dat me minder belangrijk. Maar nog wel leuk (toont aan hoe goed je topics zijn en in hoeverre je daarmee bezig bent). Waardes naar beneden afstellen lijkt me dan een betere oplossing.

Moeten we maar een keer rustig naar gaan kijken binnenkort.

Mu12DeR
7 februari 2012, 11:49
waarom zouden we ons hierover druk moeten maken?

Ricotjuhh88
7 februari 2012, 15:52
Ten behoeve van het systeem vind ik dat we views en reacties helemaal niet mee moeten laten tellen.. Maar ja, dat vind ik....

reacties, die worden op 2 manieren gegeven toch? Je eigen reacties/posts, sowieso wél, toch. Duhuuhh..

Hoorde ook iets van reacties van anderen in jouw aangemaakte topics. Als dat klopt lijkt dat me minder belangrijk. Maar nog wel leuk (toont aan hoe goed je topics zijn en in hoeverre je daarmee bezig bent). Waardes naar beneden afstellen lijkt me dan een betere oplossing.

Moeten we maar een keer rustig naar gaan kijken binnenkort.

Eens, lekker niet mee laten tellen! :D Vind het inderdaad onzin, je weet nou eenmaal dat bepaalde topics beter lopen dan andere, maar dat maakt die andere niet minder belangrijk!

waarom zouden we ons hierover druk moeten maken?

Omdat we het niet over de elfstedentocht hebben hierzo! ;)