PDA

Volledige versie bekijken : Aankondiging: Fusie Next-Century eSports met intheGame [ITG]

hoppermania
6 juni 2012, 15:25
Beste leden,

Afgelopen weekend heeft Next-Century eSports (OFFLINE) na een lange bedenktijd besloten om zich aan te sluiten bij iTG. Deze professionele clan bestaat al een aantal jaar en wordt momenteel geleid door 3 personen (Helldon, Dutch-Fix en Mikeymike). Dit betekent dat er op het forum een groot aantal nieuwe en vooral actieve leden zullen bijkomen, ook zullen er waarschijnlijk wat (super)mods en clan leaders bij gaan komen maar dit wordt tzt nog bekeken. Persoonlijk kende ik de heren van Next al jaren en ben er van overtuigd dat ze veel goede en nieuwe ideeën zullen inbrengen.

De hele lijst met nieuwe leden ken ik nog niet uit mijn hoofd, maar iedereen van Next van harte welkom, en nog vele belangrijker veel forum en game plezier. Door de fusie zijn er ook Teamspeak en game-servers beschikbaar, details vind je vanaf morgen op inthegame.nl

Gr
Hopper, Owning, Rinus, DG

Wat is Next-Century eSports ?

Next-Century eSports (kort: NCe) is een professionele organisatie die in maart 2009 is opgericht door Iwan "Helldon"de Haan en Marc "DutchFIX" Kalfsbeek. Het doel was vrij simpel: Groot worden in de internationale professionele eSports scene met daarbij een groot fun/casual gaming community.
Een manier om dit te doen, was door middel van het supporten en managen van een professioneel COD4 eSports team dat speelt op het hoogste haalbare niveau. Vanaf de start van de organisatie hadden we de beschikking over een goed team wat deze belofte moest gaan waarmaken. We hebben daarbij het team ondersteund in het spelen van toernooien online, maar ook op de diverse grote LAN's in Nederland, België en Denemarken. Hoewel het team wel online in de diverse toernooien en cups goede resultaten behaalde, waren de resultaten op de LAN's niet van het niveau dat ons de beschikking gaf over grotere sponsors die financieel konden bijdragen in de ondersteuning van het team. We werden wel bekend als organisatie, maar de financiële middelen droogde snel uit.

Onze organisatie was vanaf het begin internationaal ingesteld. Dit hield ook in dat we Engels als voertaal gebruikten. Juist de internationale bekendheid van het team moest zorgen voor de aanwas van internationale community spelers. Er kwamen community spelers van Engeland, Griekenland, Turkije en Denemarken die binnen onze organisatie wilden spelen om juist hetzelfde te behalen wat ons pro-team al had.
Door de gebrekkige resultaten van het team ten opzichte van de sponsors en de start van de economische crisis werd het echter steeds moeilijker dit te behappen, totdat we na een tweede poging met een nieuw team de handdoek in de ring moesten gooien.

We gingen wel door. Geprobeerd werd met onze kennis en iets beperktere financiële middelen, belofte teams klaar te maken voor de professionele COD4 scene. Een soort broedkamer van de pro scene, helaas waren veel van deze teams verre van stabiel wat verschillende pogingen koste om iets van de grond te krijgen. Het kostte veel werk en moeite om iets op te zetten en langzaam verloren we de binding met de internationale eSports scene.

Met dat werd het ook moeilijker om nieuwe leden binnen te halen. De bekendheid was één van de pijlers om groot te worden. Een steeds verdere vermindering van activiteit zorgden voor een neerwaartse spiraal die maar moeilijk was tegen te gaan. Buiten dat waren we volledig Engels gebaseerd, wat in zekere mate heeft dit er ook een afschrikwekkend effect gehad op de mogelijke nieuwe leden uit de Benelux.
Uiteraard blijft men in de persoonlijke sfeer niet verschoond van de nodige hobbels. Het maakte een volgende reorganisatie binnen NCe zo goed als onmogelijk. De 200% inzet die we van onszelf eisen bij een hernieuwde start kon gewoon niet worden waargemaakt.

Maar waarom dan naar "inthegame" (iTG) ?

Zoals gezegd we waren Engels gericht, een stap naar een Nederlandse organisatie was een mogelijkheid, maar zou erg veel tijd gaan kosten. Zomaar een "nieuwe" Nederlandse community opbouwen, kan enkel als je dit vanaf het begin intensief begeleid word met het actief werven van nieuwe leden. Leden die je wel moeten weten te vinden en die dan ook het liefst direct in een gespreid bedje terecht komen met o.a een actief en levendig forum en Teamspeak (de voice communicatie software voor PC gamers). Beiden waren binnen NCe maar beperkt beschikbaar en vereisten een verhoogde activiteit en aanwezigheid van management en bestaande leden. Dit was echter door verschillende reden dus niet mogelijk.

iTG bood ons deze basis echter wel. Een groot forum met een groot actief leden bestand die voort is gekomen uit de ps3clan.nl.

Met de nieuwe opzet van de ps3clan naar "inthegame.nl" is ook hier de omschakeling gemaakt van "PS3 only" naar multiplatform. De site zelf heeft al een keur aan multiplatform nieuws en reviews, alleen de ondersteuning hiervoor binnen het forum was nog niet verder van de grond gekomen.
Met de wens van Hopper en onze wens voor een goede actieve basis, zijn we samen tot de conclusie gekomen dat NCe een goede stap en eerste zet kan zijn in het activeren van een stabiele en groeiende PC clan community.

Leuk en aardig maar wat heb ik als console speler hier aan ?

Goede vraag, mijn vraag is dan heb je ook een PC ?
De meeste hebben dat uiteraard, ook gezien de goede activiteit op het forum. Maar het forum bied maar een beperkt ding wat voornamelijk bestaat uit het typen van discussies. Leuk maar zou het niet prettig zijn om bijv. ook op de PC met een grote groep te kunnen praten, chillen lachen ? De PC community heeft dit al lang in de vorm van Teamspeak, de voice communicatie software voor gamers. Niet alleen voor in-game tactieken tijdens spel maar ook effe chillen, lachen of gezamenlijk even een ander spelletje spelen.. Wat is er niet leuker om met een grote groep een spelletje te spelen en mede community leden af te knallen en de reacties te horen. Wil niet zeggen dat je ook maar PC games moet kopen maar de mogelijkheden zijn legio.
Uiteindelijk is voice communicatie één van de dingen die een community samen brengt en laat groeien.

Het forum is natuurlijk deel twee van een stabiele organisatie. Alleen al de huidige aanwas die het iTG forum krijgt zorgt voor een verdere groei en verbreding in het forum gebruik. Nieuwe, PC gerelateerde delen, maar ook activiteit in de andere delen van het forum.
Want wat geld voor console spelers geld ook voor PC gamers... ook PC gamers hebben meestal nog een console in hun bezit. Alleen de prioriteit en keuze waarop we spelen is anders maar doet verder niet zoveel terzake. Mooie is dat we daarbij ook op forum gebied van elkaar kunnen leren..

Maar word de PC community dan speciaal, beter (als de consoles) ?

Oh nee, en wees niet ongerust dat we hier even binnen komen en vertellen hoe het moet. Wat wij inbrengen binnen het iTG forum zijn o.a drie Clan managers die al jaren ervaring hebben met het runnen van een community. En dit is dus een PC community en dit is ook waar we ons op gaan focussen. De jaren ervaring komt ook in uitdrukking in de leeftijd.. 28, 40 en 43 jaar. We zijn dus al wat jaartjes op de bühne wat ook in het algemeen een wat volwassener instelling geeft. We zijn zeker niet arrogant in deze en ook niet denigrerend bedoelt naar de jongere leden.. Het helpt in elk geval wel in het opzetten en managen van een PC community.

Wat kan NCe nog meer bieden ?

Met hulp van onze sponsor, interactive 3D (i3d.net) hebben we de beschikking over de al eerder genoemde publieke Teamspeak en drie Battlefield 3 publieke gameservers. Voor de leden die in het bezit zijn van de PC versie is er dus nu een aantal extra mogelijkheden om te spelen. Uiteraard kan het gezamenlijk via onze Teamspeak 3. Heb je het spel niet is dat jammer natuurlijk maar zoals gezegd staat de Teamspeak server open voor iedere member (en gasten) om gezamenlijk te chillen of ander spel te spelen (Trackmania etc).
Hoewel onze community nu nog voornamelijk uit Battlefield 3 spelers bestaat, is onze intentie om door te groeien naar een multi-gaming community met elk spel waar een stabiele spelers groep is te realiseren.
Teamspeak of het forum (of de community zelf) is hier niet de limiterende factor, de activiteit is !!

Tot slot

Voor velen een verandering nu er een pc community bijkomt. Het heeft helaas als consequentie dat er wat veranderingen zijn gekomen wat niet iedereen gecharmeerd heeft, dit was noodzakelijk om het forum de uitstraling te geven die ook de frontpage van iTG heeft... echt multiplatform gaming. Ik hoop dat jullie begrijpen dat dit als een stap voorwaarts moet worden gezien, hoe groot iTG en het forum nu ook is, het kan altijd groter. Iets waar uiteindelijk iedereen zijn voordeel bij heeft.

Waar je ook op speelt, pc, PS3 Xbox360 of Wii, één ding zullen we altijd gemeen hebben : We komen hier om plezier te hebben met het gezamenlijk spelen van je favoriete games.
NCe wil niet anders, en dit doen we dan ook graag binnen iTG en mét iTG.
Het is iets wat ons moet binden en met die instelling zijn wij ook naar iTG gekomen.

Met dank aan Hopper voor deze kans en mogelijkheid, en jullie voor het lezen van dit stukje.

Op een prettige samenwerking en plezier met gamen binnen iTG.

Greetz !!
The Clan managers van de iTG PC Community

Iwan "Helldon (http://inthegame.nl/forums/member.php?21345-Helldon)" de Haan
Marc "DutchFIX (http://inthegame.nl/forums/member.php?21721-DutchFIX)" Kalfsbeek
Mike "Mikeymike (http://inthegame.nl/forums/member.php?23812-mikeymike)" Kropff
Remco "Stollie (http://inthegame.nl/forums/member.php?16880-Stollie)" Raaijmakers

+ Al onze leden die overkomen naar inthegame.nl!

my_soldier
6 juni 2012, 15:33
Mooi om te zien dat we nu een basis ofja een grotere clan voor onze pc gamers hebben, want volgens mij kwam deze nog niet echt op gang. De gamers van NCe zullen het hier wel goed hebben en wens ze daarom ook van harte welkom

DrunkSoldier
6 juni 2012, 15:35
fuckin nice! Wees welkom pc-heren!

Muppet-NL
6 juni 2012, 15:40
Welkom heren...

Helldon
6 juni 2012, 15:45
Bedankt, we zullen het hier inderdaad naar ons zin krijgen ben ik bang :p Maar de aankomende tijd moet ik eerst even wennen en mezelf inlezen op dit forum... maar ja, dit komt goed!

Speakr
6 juni 2012, 15:46
Welkom! :D

M-judy
6 juni 2012, 15:51
Welkom!

Xperius
6 juni 2012, 15:53
Welkom, ben blij dat er gelijk een nieuwe playerbase aan PC gamers is, wat zeer goed is voor de clan :)

gazhims3lv
6 juni 2012, 15:55
Nice, nu heeft het ten minste zin om BF3 voor de PC te halen :P

dglavimans
6 juni 2012, 16:00
Welkom alle PC leden, we gaan er met ze allen wat moois van maken daar ben ik van overtuigd als ik naar de afgelopen dagen kijk. :)

Felis_Rufus
6 juni 2012, 16:37
Erg goed nieuws! Hulde en van harte welkom!

Vice
6 juni 2012, 16:54
Bedankt iTG voor het vriendelijke onthaal van onze PC community!
We zullen met z'n allen proberen om iTG naar grotere hoogtes te brengen met o.a. een actieve player-base en een goed lopend team.

Greets,
-Vice

Trillseeker
6 juni 2012, 17:14
Hey bedankt voor het vriendelijke onthaal en ik kijk er erg naar uit om een paar rondjes bf3 met jullie te knallen :)

Morbieson
6 juni 2012, 17:40
Bedankt voor het warme onthaal, hoop dat we hier iets moois uit voort kunnen halen. Zie jullie misschien wel op de xbox of op de PC.

NLSoldaat95
6 juni 2012, 18:45
Nice! Eindelijk flink wat leven in het PC gedeelte, binnenkort haal ik BF3 voor de PC dus dan zal ik zeker met jullie spelen :)

Welkom!

Paaltjuh
6 juni 2012, 19:39
Ook namens mij bedankt voor het warme welkom en dat het gezellig druk mag gaan worden op teamspeak :tea:

smaiden
6 juni 2012, 19:52
Welkom mannen! We hebben al even een beetje kennis gemaakt natuurlijk :-)

Succes in ieder geval!

swift4life
6 juni 2012, 21:20
Welkom en heel veel succes!

Stollie
6 juni 2012, 23:58
Thanks allemaal!
Er is al een vaste groep mensen op TS dus join gezellig om te gamen of een praatje te maken.

bacardiboy-dh
10 juni 2012, 03:48
Welkom, en veel succes. :)

- - - - Samengevoegde post - - - - - -

Welkom, en veel succes. :)

Tuureluur
10 juni 2012, 12:53
Goed bezig mensen! Welkom! En mocht ik ooit een pc hebben die al dat geweld aan kan weet ik jullie te vinden!

Vertex
10 juni 2012, 15:43
Bedankt voor de leuke feedbacks. Een nieuw hoofdstuk gaat er voor ons open. Heb er zin in!

Vertex

kromme22
10 juni 2012, 17:41
welkom

Resureyu
10 juni 2012, 18:01
Welkom heren van het goede leven! Ik zeg maar 1 ding: Eenmaal ITG, altijd ITG :D

(bij mij wel tenminste)

PS. Ik heb nog een pentium 2 133mhz staan. Voldoet dat nog aan de eisen? :noworry:

DutchFIX
11 juni 2012, 00:05
PS. Ik heb nog een pentium 2 133mhz staan. Voldoet dat nog aan de eisen? :noworry:

Ehuh das wel erg antiek.. Maar ons idee is zeker dat waar je groep mee kan bouwen een kans krijgt in onze community. Het is niet alleen maar BF3 maar als er voor een ander spel voldoende animo is alles mogelijk.

D

Graphica-
11 juni 2012, 01:25
@DutchFIX boven mij: neem die jongen (Res) toch niet zo serieus! :)

en welkom! een leuk en interessant streven hebben jullie!