Pagina 12 van 20 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 166 t/m 180 van 287

Discussie: Het fitness topic

Status
    Jongste's schermafbeelding
    Newbie
    Gamer IDs

Steam ID: Kjongste

Standaard Re: Het fitness topic

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mu12DeR Bekijk bericht
    heb je ook een speciaal eetschema? of wat eet je om 4x per week te fitnessen met snel resultaat te zien?
    Ik heb zelf een eetschema met 3300kcal, hiermee zit ik iets boven mijn onderhoud en clean bulk ik een beetje, als ik meer gaat eten gain ik wel sneller maar dan komt het vet er ook sneller aan.
    Snel resultaat bestaat eigenlijk niet, tis gewoon 4x in de week trainen en goed blijven eten dan komt het vanzelf

Status
    MightyMostert's schermafbeelding
    !TG Member
    Gamer IDs

PSN ID: MightyMostert

Ik ben al sinds vorig jaar april niet meer geweest en ben nog steeds lid.... (schaam)

Maar ben wel weer van plan het op te gaan pakken want ik ben echt te dik nu.. dikke pens hangtieten hahaha wtf
    Ben alleen nog moed aan het verzamelen om me tas te pakken en te gaan...

was toen heel aardig op weg... vetpercentage kwam van 30% terug naar de 21% en alle spiergroepen waren heel goed opgebouwt.
    Helaas door geboorte van kind, verhuizing met een jaar verbouwen dat het op een lager pitje kwam te staan tot waar ik nu ben...

Echt doodzonde maar om het weer op te pakken en intensief te gaan 4x per week sessies van minimaal 1:30 uur kost me echt moeite...
    Die eerste keer weer... mja zal van de week wel gaan... hahaha al weer aan het uitstellen

Status
    Tuureluur's schermafbeelding
    !TG Member
    Gamer IDs

PSN ID: Tuureluur2008

Ik ga vanavond weer, denk ik...

Dikke kus voor je Naomi! Ik zeg maar zo: Ik zeg maar niks!

Status
    Jongste's schermafbeelding
    Newbie
    Gamer IDs

Steam ID: Kjongste

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuureluur Bekijk bericht
    Ik ga vanavond weer, denk ik...
    \

ben alweer 4x geweest deze week, zaterdag festival dus shirt uit en gaan

Status
    Zandhaas's schermafbeelding
    Junior Forum Member

3de keer deze week, cardio... mag geen gewichten doen op het moment.

Status
    barcelonagek's schermafbeelding
    !TG Member
    Gamer IDs

PSN ID: Barcelonagek

Ik ben vanavond ook weer geweest.
    Best wel veel cardio gedaan ook na lange tijd veel kracht gedaan te hebben. Ik was echt leeg op gegeven moment.

Ben nu 3,5 maand bezig en 12 kilo afgevallen, dus gaat best rap. Metname komt dat ook door me eetpatroon en dan 3x in de week 2 uur goed trainen.

Nou is het metname dat je je buikspieren wilt gaan zien en ook alle spieren. Ook wil ik nog 5 a 10 kilo afvallen, maar gaat natuurlijk niet meer zo gemakkelijk als in het begin.

Met dank aan TraXxii!!

Status
    Mu12DeR's schermafbeelding
    -= All Time iTG Legend =-
    Gamer IDs

PSN ID: Mu12DeR--

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barcelonagek Bekijk bericht
    Ik ben vanavond ook weer geweest.
    Best wel veel cardio gedaan ook na lange tijd veel kracht gedaan te hebben. Ik was echt leeg op gegeven moment.

Ben nu 3,5 maand bezig en 12 kilo afgevallen, dus gaat best rap. Metname komt dat ook door me eetpatroon en dan 3x in de week 2 uur goed trainen.

Nou is het metname dat je je buikspieren wilt gaan zien en ook alle spieren. Ook wil ik nog 5 a 10 kilo afvallen, maar gaat natuurlijk niet meer zo gemakkelijk als in het begin.
    netjes netjes! ik ben vandaag ook weer gegaan, heb schouders rug en triceps gepakt. en ook nog eventjes 5 minuten gefietst hahaha. Ik kan het echt niet opbrengen om cardio erbij te pakken.. er hoeft eigenlijk maar 5 kilo af en dan begin ik ripped te worden, maar het komt er maar niet van, ik kan me er niet toe zetten om cardio te gaan doen, ik vind er niks aan! Ik zit 1 minuut op dat ding en ik begin me te vervelen

I gotta maintain the stress on the brain, Can lead to a Motherfucking suicide thing!

Status
    bacardiboy-dh's schermafbeelding
    Gamer IDs

PSN ID: bacardiboy-dh

Misschien kwartier tot 20 minuten gaan HIITen op de fiets? Als het ware gaan zien als een soort warming up voor het gewichtheffen, met enkele leuke muziekjes uit je oordoppies is dat zo voorbij en het heeft haast het effect als dik een halfuur tot 45 minuten 'normaal' cardio op de fiets.

Ik doe niets anders omdat ik het ook geen reet aan vind Daarna lekker dik een uur in het ijzer staan, ben tot de vakantie 2 weken geleden bijna 2 maanden non stop 3 a 4 keer per week gegaan en voel me kiplekker erbij. Eten let ik op, maar geen dramatisch dieet ofzo. Ik krijg liever een lichte winst op mijn verbruik door middel van meer bewegen dan minder te eten. Is ook alleen maar goed voor als ik even minder sport/meer eet want mijn metabolisme krijgt geen deuk zoals met een drastische verlaging van de calorie-inname wel het geval is.

Kwam toen ik op vakantie ging weer sinds lange tijd onder de 100 kilo, 99.8 om precies te zijn Begon in Februari met het dramatische gewicht van net onder de 110 kilo, toen al een kilo of 6 verloren door mn nieuwe baan als postbode lol. Daarna op plateau geraakten zoals gezegd liever stuk meer verbranden dan stuk minder eten. Naast dat mijn spiermassa toch aardig gestegen is in het begin, dus die 4 kilo afgevallen (en dus meer kilo's aan vet aangezien de winst in spiermassa).

Nu op vakantie geweest en ondanks het ontbreken van snacks en veel te hebben bewogen, door de bacotjes, 2 warme maaltijden per dag en ontbreken van de sportschool toch teruggegaan naar 104.2 (!) kilo in die 2 weken. Is vervelend, maar opzich relatief aangezien ik 2 dagen erna nog gewicht verlies aangezien mn lichaam dan weer went aan het oude patroon (zo vanochtend bijv. 103.5 alweer).

Volgend doel is dus lekker dik onder de 100 te komen met zo min mogelijk verlies aan spiermassa en zo veel mogelijk verlies aan vet. percentage zat met die 99.8 kilo rond de 28.5%. Daar naartoe kijken is altijd beter imo dan kijken naar gewicht, dus richt ik me voorlopig op de -25% en daarna weer 20.

Vandaag dus weer voor t eerst sinds dik 2 weken gegaan 16 minuten HIIT op de fiets, daarna borst, rug, biceps, buik en triceps gedaan. Morgen schouders en benen, en kijken welke spiergroep nog niet genoeg een optater gehad heeft om die hem alsnog uit te delen

Uiteindelijke doel met fitness is ma di, do en vr te gaan. Dus woensdag en het weekend lekker rust en bijkomen

I'd rather die on my feet, than live on my knees. (Emiliano Zapata, 1879-1919).
    Ook een FIFA gamecard? klik hier

Status
    Mu12DeR's schermafbeelding
    Gamer IDs

PSN ID: Mu12DeR--

Nice nice, ziet er goed uit!

Maar waarom pak je niet spiergroepen als Borst, biceps ( + buik en/of benen ) of je pakt schouders, rug en triceps ( + buik en/of benen ) want nou train je eigenlijk alles in 1x. zoals je hier zei.
    Vandaag dus weer voor t eerst sinds dik 2 weken gegaan 16 minuten HIIT op de fiets, daarna borst, rug, biceps, buik en triceps gedaan. Morgen schouders en benen, en kijken welke spiergroep nog niet genoeg een optater gehad heeft om die hem alsnog uit te delen
    en wat is HIIT precies?

I gotta maintain the stress on the brain, Can lead to a Motherfucking suicide thing!

Status
    Gamer IDs

Ja man, normaal verdeel ik het veel beter idd maar omdat ik nu 2 weken niks gedaan had probeerde ik zoveel mogelijk spiergroepen tegelijk te trainen (maar dan wat lichter), om ze als het ware weer op te warmen voor 'het echte werk' Ik ben nog een beetje zoekende naar wat ik het fijnst vind en het beste werkt voor mij, maar met de benen alleen ben ik meestal al een uur bezig en dan heb ik nog maar een halfuur voor 1 extra spiergroep.

HIIT is high intensity interval training, dus gewoon maw hoge intensiviteit interval trainen Interval houd in dat je bijvoorbeeld 1 minuut super zwaar fietst waardoor je hartslag snel omhoog gaat, en vervolgens 2-4 minuten ofzo weer op een 'bijkom tempo' fietst. Vervolgens enkele keren herhalen. De meeste fiets apparaten op de sportschool hebben er vaak wel een programma voor waarbij je alleen je gegevens hoeft in te vullen.

Door deze manier van cardio verbrand je op korte termijn veel meer terwijl je als je dit 15-20 minuten vóór het gewichtheffen doet, je gedurende de hele periode erna dat je nog actief bezig bent (met gewichten dus) een hoger hartslag behoud waardoor je als het ware door blijft verbranden (''cardio'').

Ik ben er ook niet weg van dus voor mij is dit ideaal, het zou nog veel sneller gaan als ik nog langer zou gaan HIIT-en (tot max 30 minuten) maar voor mij is het op deze manier effectief genoeg. En plezier gaat bij mij boven maximale resultaat omdat bij mij de maximale resultaat op lange termijn imo alleen bereikt zal worden als ik er plezier in blijf behouden.

Zelf merk ik altijd dat als ik de interval programma doe op de fiets, 16 minuten lang (de voortgang 'bolletjes' op de monitor tellen 16 bolletjes, dus met 16 minuten weet ik precies dat ik om de minuut overschakel naar de volgende bolletje AKA intensiteit ) , dat ik veel vaker mn zweetbandje moet gebruiken na een set heffen, en ik ook sneller op adem moet komen weer. Pas als ik daarna een kwartier stil ga zitten kom ik pas echt tot rust (in de waggie naar huis meestal haha), maargoed dan heb ik wel 2 uur lang een versneld hartritme gehad waardoor ik al met al veel meer dan die 16 minuutjes fietsen alleen heb verbrand!

Status
    DutchFIX's schermafbeelding
    iTG Addict

Mooie info Bacardi,

Ben er zelf ook nu wel achter dat ik met weinig eten of beperkt eten weinig op schiet wat gewicht betreft. Eet al een paar weken voornamelijk in de middag 4 boterhammen en s'avonds meestal ook maar 1 of 2.. 'sochtends nog 2 mandarijntjes maar dat is ook niet echt een aanwinst. Warm eten doe ik haast niet..
    Voor de rest weinig tot niks in huis aan snoep of koeken.. ook geen frisdrank of bier.. buiten het terasje pikken in het weekend en dan nog met mate.

Weet dat het eigenlijk erg fout en slecht is maarja dacht even te kijken of ik mijn gewicht een beetje richting de 80 kon krijgen... Ben nu 84 op 1.84m. Opzich geen echte ramp aan gewicht opzo..

Maar ben er nu wel achter dat ik veel meer actiever moet bewegen... en fitness was altijd wel lekker ALS ik mezelf er toe kon dwingen.. Echt veel plezier heb ik er niet bij en zeker niet bij de Fit4Free.. echt troosteloze ongeintresseerde zooi daar.
    En alleen lopen is ook al een probleem om aan te beginnen.

Maar zal toch eens een keuze moeten gaan maken wat ik nu precies wil...
    Dus aardig jaloers op de mensen die het wel voor elkaar krijgen om op regelmaat te gaan fitnessen..

Status
    !TG Member
    Gamer IDs

Ik denk dat er zat mensen zijn die met hetzelfde probleem zitten.

Dit is pas mijn eerste periode dat ik echt aan afvallen doe. Ik heb eigenlijk altijd wel gesport in de vorm van voetballen, maar toen deed ik nooit op mijn voeding letten.
    Juist daarom ben ik zwaar geworden. Nu let ik heel erg op mijn gewicht en daarbij doe ik fitness en dat gaat op het moment voortreffelijk goed. Gelukkig vind ik het niet erg om veel cardio te doen. Ik doe het met een maat van me en dan loop ik 3x in de week makkelijk de 20 min. 16 min steppen of hoe je dat apparaat mag noemen en meestal nog 1000 meter roeien en soms nog wat fietsen. Ik vind het erg motiverend als ik ook tv kan kijken, lekker olympische spelen kijken en gaan!

Wat vinden jullie van groepstrainingen zoals Spinning, bootcamp etc?

Met dank aan TraXxii!!

Status
    Gamer IDs

@barcelonagek; die vind ik rete irritant whaha, muziek staat altijd KEIhard aan als ze bezig zijn en dat is niet echt lekker fitnessen haha. Een van de weinige minpuntjes aan mn huidige sportschool, Fit all day. Maargoed, onder in de ruimte staan ook enkele fietsapparaten dus er is alternatief.

Ik heb ook bij Fit4free gefitnesst en hoewel t lekker goedkoop is, vond ik t niet relaxt daar. Nauwelijks belangstelling van de medewerkers, arrogante vrouwen aan de balie die je niet eens even gedag kunnen zeggen als je weg gaat, en bovenal zijn het gewoon smiechten hogerop die alles doen om het stopzetten van je abonnement tegen te gaan (moeilijk/haast onmogelijk bereikbaar, geen reactie op het opzeggen van je abonnement dat perse via brief naar het hoofdkantoor moet).

Heb uiteindelijk gewoon een email gevonden op internet en daar gezegd dat als ze niet heel snel op gingen houden met afschrijven, ik het hogerop zou nemen. Was ik natuurlijk niet van plan maar ze hebben geen cent meer afgetrokken

@DutchFIX; Ik denk dat je met juist meer eten makkelijker bereikt wat je wilt bereiken. Voornamelijk vaker een maaltijd eten, of dit nou 2 mandarijntjes zijn of 2 sneetjes maakt niet veel uit. Alleen de indeling ervan wel, merk ik bij mezelf ook heel erg.

Zoals bekend is 3 keer per dag eten wel de minimum norm, maar met het versprijden naar max. 6 maaltijden per dag wordt al het voedsel beter door je lichaam verwerkt en geef je ook nog eens een boost aan je metabolisme/stofwisseling. Zolang je maar let op dat je de laatste 2 gerechten weinig koolhydraten eet, dit is nog belangrijker dan letten op de vetten want die laatste heeft je lichaam (in onverzadigde vorm vooral) nodig.

Koolhydraten eten voor het slapen gaan zijn funest maar stel je hebt een keer gefitnest, dan kan een kom magere kwark oid. wonderen doen. Mijn avondmaal eet ik vaak al een uur of 6-8 voor het slapen gaan (nachtbraker), en in principe als ik dan een uur of 3-4 van tevoren niets eet, is dit een verloren mogelijkheid om mijn maag nog 1 keer voor het slapen gaan 'aan het werk' te zetten. Het lijkt krom om extra calorieën binnen te werken om af te vallen, maar mits het geen koolhydraten zijn en niet teveel vetten (beste is om je vetten eerder op de dag en uit andere producten te halen, vlees en vis enzo omega 3, 6, 9 bla bla bla) dan zal het alleen maar helpen.

Enfin misschien ben je geen grote eter, dat weet ik niet. Maar de meesten houden er wel van, alleen te vaak nog van de ongezonde crap waar we aan gewend zijn. Het is dus jammer om te zien dat heel veel mensen eigenlijk veel te laag onder hun dagbehoefte gaan consumeren, omdat het op lange termijn nooit echt zal gaan helpen om goed overtollig vet af te vallen. Vandaar dat dieeten vaak ook mislukken, omdat je heel langzaam dient op te bouwen kwa calorieën naar wat je eigenlijk op een dag hoort te eten met je gewicht en spiermassa. Daarentegen wordt er na het behalen van de (gewenste) gewichtverlies vaak weer meteen gegeten als vanouds, of nieteens maar wel meer dan tijdens het dieet, en het lichaam kan dat dan niet allemaal verbranden waardoor t opgeslagen wordt.

Anywaaysss.. ik lul al veel te lang maar dit is maar één onderdeel (wel naast meer spiermassa kweken en bewegen de belangrijkste imo) van het verhogen van je stofwisseling (wat in feite ervoor gaat zorgen dat je uiteindelijk zonder echte moeite gewicht kan verliezen of behouden en het vanzelf zal gaan). Mocht iemand meer interesse hebben hierover dan kan je bijvoorbeeld hier meer lezen. Alleen dan niet met zoveel gelul als ik dat doe whaha.

Cheerios

- - - - Samengevoegde post - - - - - -

Barca, hoeveel ben je afgevallen? En hoe heb je dat naast het sporten bereikt?

Status
    !TG Member
    Gamer IDs

Heel interessant om te lezen!

Ik moet zeggen dat ik de muziek bij spinning ook gewoon vreselijk vind vaak, maar het geeft wel een motivator om je aan de cardio te zetten. Maandag gaan we keer met bootcamp meedoen, de ene zegt dat het heel leuk is. De andere zegt dat er niks aan is. Ja, dan moeten we het maar een keer meemaken. 't ligt er ook aan door wie het wordt gegeven. Zo'n buikspiertraining vond ik bijv wel heel interessant om mee te maken, omdat het handig is en je traint er gewoon heel goed mee.
    Al ben ik zelf ook geen voorstander van groepstrainingen, maar verkeerd is het ook weer niet.

Ik ben in principe in februari begonnen (In mei met fitness erbij). Toen woog ik 100,5 Kilo en toevallig heb ik vandaag gewogen en zat ik op 84,5. Ik ben begonnen door te stoppen met Frisdranken en energy dranken te drinken en te ruilen voor water. Nu drink ik ook veel crystal clear en zo nu en dan is wat fruitsappen. Ook eet ik door de weeks geen chips en koeken meer( met uitzonderingen van). In principe ontbijt ik nooit, dat heb ik ook nooit gedaan. Tussen de middag wel natuurlijk en dan eet ik s'middags amper wat, behalve misschien wat fruit of granenreep. S'avonds eet ik wel echt veel. Door de weeks vaak gezond en in het weekend eet ik ook gewoon ongezond met friet en pizza's. Ook drink ik in het weekend gewoon bier, want anders is er ook niks meer aan.
    S'avonds door de weeks eet ik in principe ook niet veel. Er is gewoon een mentaal knopje omgegaan om gewoon minder ongezond eten naar binnen te werken en als ik toch honger heb, drink ik gewoon water of fruit. In principe moet je ook gewoon een ongezonde koek kunnen eten, want je hebt toch nog niet veel op.

Ik hoop nog door te kunnen gaan, maar afvallen houdt ook een keer op. Het belangrijkste is om het vet minder te laten worden. Dat was bij mij eerst 20,5 en is nu ook 15,7 geworden. Het scheelt gewoon vreselijk als je normaal eet en daarbij makkelijk kan sporten en dan metname ook cardio. Ik heb ook wel voor mezelf zoiets van : " Nu ik nog jong ben, kan ik nog makkelijk sporten en zal het eenvoudiger zijn". Onder het afvallen ben ik ook veel bezig met het "kweken" van spiermassa.

Met dank aan TraXxii!!

Status
    Gamer IDs

Ok netjes hoor! Zo zie je dat veel dingen die je gewoon zijn je veel dikker kunnen maken dan nodig, zonder dat je het echt op het moment door hebt. Vervolgens verander je enkele gewoontes waar niet eens zoveel opoffering voor nodig is naarmate je bezig bent en wat een verschil maakt dat zeg!

Nu lekker doorgaan en nog een enkele kilos afvallen (hoewel, je bent wel lang op zich toch?) en vervolgens spier vervangen door vet. Dan weet je zeker dat je nooit meer zonder dat je er veel erg in hebt weer te zwaar wordt

Pagina 12 van 20 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

Momenteel wordt dit topic door 1 gebruiker(s) bekeken. (0 lid/leden en 1 gast(en))

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten