Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 18

Discussie: Logitech F540 Headset Review

Status
    Tuureluur's schermafbeelding
    !TG Member
    Gamer IDs

PSN ID: Tuureluur2008

3 gebruikers vonden deze post behulpzaam.

Standaard Logitech F540 Headset Review

Ik heb eindelijk mijn Logitech F540 Headset binnen En zal hier een poging doen om een soort van review te typen. Verwacht er niet te veel van, zal meer plaatjes zijn dan tekst denk ik. Ik heb niet de tijd om het in 1 keer te typen dus het zal regelmatig geupdate worden. Maar doe mn best ;-)

Laat ik beginnen met de verpakking:

Zoals je ziet is dat een beste doos die gevuld is met meer dan puur en alleen de headset. Alle benodigheden zijn apart verpakt en op een aantal kleine doosjes staat een nummer. Blijkbaar voor de volgorde om het uit te pakken

Waarschijnlijk is het jullie al opgevallen dat er geen draad aan de headset zit, dat klopt.. Deze is namelijk draadloos

Doormiddel van een 2.4ghz zender word het geluid naar de headset gestuurd en dat komt prima aan moet ik zeggen. Het fijne van deze headset vind ik dat je de mogelijkheid hebt om er meerdere audiobronnen op aan te sluiten. En tussen die audiobronnen kun je dan weer switchen met 1 knop die op de headset zit.

Ik heb op dit moment alleen mn PS3 erop aangesloten maar zal 1 dezer dagen mn pc op de ingang van de Xbox aansluiten en aan de Audio In kan ik nog een Mp3 speler hangen ofzo.

Zoals jullie kunnen zien zitten er nogal wat knoppen op de headset. Deze zijn voor: Switchen tussen audiobronnen, volume van de game, volume van de chat, Mute, en aan en uit knop. Leuk detail is dat in het microfoontje een rood lampje gaat branden wanneer je mute inschakeld.

Verder zie je nog een Micro Usb ingang voor het opladen van de headset en een ingang voor de connectie met de Xbox controller.

Als de microfoon omhoog klapt staat hij trouwens ook op mute.

Volgende keer ga ik wat dieper in op het hoe en waarom ik voor deze headset heb gekozen.

Groeten Tuureluur
    Laatst gewijzigd door Tuureluur; 11 januari 2011 om 20:40

Dikke kus voor je Naomi! Ik zeg maar zo: Ik zeg maar niks!

Status
    maumoss's schermafbeelding
    iTG Addict
    Gamer IDs

PSN ID: x-maumoss-x

Standaard

zit er netjes uit hoor

-----_____-----http://ps3clan.nl/forums/showthread.php?t=24403-----_____----

I'm the punishment of God.If you had not committed great sins, God would not have sent a punishment like Me upon you.

Status
    hoppermania's schermafbeelding
    Administrator
    Gamer IDs

Gamertag: hoppermania PSN ID: hoppermania Wii Code: hoppermania

Standaard

Tuur,

Ik ben heel nieuwsgierig of de kop telefoon inderdaad Dolby surround is.
    Wanneer je het geluid hard hebt aanstaan, hoor je dan een brommend geluid?
    Wanneer er andere apparaten in de buurt van het station staan (bijv draadloos telefoon enzo) stoort deze dan, hoor je dit in de koptelefoon?

Status
    !TG Member
    Gamer IDs

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoppermania Bekijk bericht
    Tuur,

Ik ben heel nieuwsgierig of de kop telefoon inderdaad Dolby surround is.
    Wanneer je het geluid hard hebt aanstaan, hoor je dan een brommend geluid?
    Wanneer er andere apparaten in de buurt van het station staan (bijv draadloos telefoon enzo) stoort deze dan, hoor je dit in de koptelefoon?
    Nope geen Dolby surround. Gewoon stereo. Storing of brommende geluiden heb ik nog niet gehoord.

Status
    Sirfalas's schermafbeelding
    iTG V.I.P.

Standaard

Eindelijk binnen he?
    Ben benieuwd naar je review, misschien nog even proberen Killzone 2 te gaan spelen van de week en je Headset uitproberen?

Status
    Dieks77's schermafbeelding
    Newbie

Standaard

Hey! Die heb ik ook! ;-)

Als je nou de handleiding gelezen had, die nummertjes komen overeen met de nummertjes in de handleiding

Headset zit echt super lekker, gaat ruim over je oren heen en sluit heel goed af. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat is ingesteld dat je jezelf terughoort over je headset, is wel even wennen.

Het geluid is heerlijk, van heel laag tot hoog geen probleem. (daadwerkelijk frequentiebereik moet ik uitzoeken)
    Als je helemaal geen input hebt is er wel wat static te horen maar zeker niet storend. Je merkt het eigenlijk pas zodra de headset zichzelf uitschakeld en het ineens wel heel erg stil is.

Lichtelijk offtopic, want pc-stuff:
    Op de PC fungeert ie als volwaardige USB audiodevice, en wordt zelfs herkend als communications device (WIN 7). Bijkomend voordeel is dat je alleen de USB kabel hoeft te gebruiken en niet ook je tulpies zoals bij de PS3.
    Met bv PowerDVD kun je je soundprofile instellen op Headphone en dan Dolby Headphone inschakelen dan wordt je surround geëmuleerd en dat gaat zéér goed, heb er al heerlijk relaxed films mee gekeken zonder de buren lastig te vallen.

Status
    MightyMostert's schermafbeelding
    !TG Member
    Gamer IDs

PSN ID: MightyMostert

Standaard

Gisteren met Tuur heel even Black Ops gespeelt maar je was slecht te verstaan.
    Alsof de stem electronisch vervormt werd. (zoals op tv bij mensen die niet herkenbaar in beeld willen komen)

Geen idee of het kwam door de instellingen of dat dit nog getweakt moet worden bij je?

Wat was de prijs ervoor? Ik begrijp dat je deze genomen hebt ivm je gehoorapparaten zodat die daar lekker overheen vallen? Hij ziet er verder gelikt uit hoor. En als de ingame geluiden verder heerlijk klinken. Ik hou het voorlopig wel bij me eigen headset (turtlebeach).

Misschien in de toekomst eens kijken naar een Dolby headset.

Status
    !TG Member
    Gamer IDs

Standaard

Danny, het zou kunnen dat dat misschien met m'n verbinding te maken had. Bleek gister dat ik maar 35-40 % draadloos verbinding had met m'n Ps3. Maar heb wel vaker problemen gehad wat Black Ops betreft hoor, ook met de Turtlebeach. Kan dus ook wel aan Black Ops liggen.

Status
    MightyMostert's schermafbeelding
    !TG Member
    Gamer IDs

PSN ID: MightyMostert

Standaard

hahaha ja het zou heeel goed aan Black Ops kunnen liggen...
    pffff die game blijft drama hoor!!
    Gisterenaaf weer... een party met 5 man... dat is gewoon haast onmogelijk!!
    En als je dan eindelijk met zn alle in een spel zit dan kapt die game halverwege er weer mee...

Black Flops is gewoon een schijtgame om dingen mee te testen...
    Binnenkort (hopelijk dan als dat illegale downloadzooitje alles niet vertraagt) Killzone 3 ermee flink testen dan maar...

Status
    !TG Member
    Gamer IDs

Standaard

Heb nu m'n PS3 aan de kabel hangen, zal vanavond eens ff wat gaan testen. Ook met een mobieltje er naast. Mp3 speler er aan hangen enz. Zoals m'n broer (Dieks77) al zei, hij zit heerlijk.

Status
    Sirfalas's schermafbeelding
    iTG V.I.P.

Standaard

Chipmunk haha!
    Gister even 1 map gespeeld met Tuurtje, eerst klonk hij als Darth Vader er daarna opeens als een Chipmunk!
    Kwam niet meer bij werd gelijk van alle kanten afgeknalt! haha

Status
    !TG Member
    Gamer IDs

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirfalas Bekijk bericht
    Chipmunk haha!
    Gister even 1 map gespeeld met Tuurtje, eerst klonk hij als Darth Vader er daarna opeens als een Chipmunk!
    Kwam niet meer bij werd gelijk van alle kanten afgeknalt! haha
    Als het goed is klink ik nu normaal

Ik had mn stem blijkbaar via die "Stemveranderings" mogelijkheid bij de instellingen van de PS3 1 stapje lager gezet En daarna helemaal omhoog in "Chipmunk" sound. Nu staat hij weer netjes in het midden.

Maar dat verklaard waarschijnlijk wel dat "Electronische" geluid waar MightyMostert het over had.

Status
    hoppermania's schermafbeelding
    Administrator
    Gamer IDs

Gamertag: hoppermania PSN ID: hoppermania Wii Code: hoppermania

Standaard

Hmm wanneer die geen Dolby ondersteunt vind ik het een slechte keuze (sorry Tuur). Ik meen mij te herinneren dat hij Dolby 7.1 ondersteunde?

Mijn Philips (geen headset) alleen koptelefoon daaraantegen is goedkoper maar wel met Dolby SRS suround..ik hoor het wel

Status
    !TG Member
    Gamer IDs

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hoppermania Bekijk bericht
    Hmm wanneer die geen Dolby ondersteunt vind ik het een slechte keuze (sorry Tuur). Ik meen mij te herinneren dat hij Dolby 7.1 ondersteunde?

Mijn Philips (geen headset) alleen koptelefoon daaraantegen is goedkoper maar wel met Dolby SRS suround..ik hoor het wel
    Ik vraag me ook wel af of dat, draadloos, ook wel mogelijk is. Ik heb ook wel gekeken naar die Tritton headset met een externe 7.1 geluidskaart erbij. Maar dat zit je ten eerste nog steeds vast aan draad, en ten 2e zit je dan al snel richting de 200 euro. En dat werd me gewoon echt te gek.

Status
    Trunx's schermafbeelding
    iTG Pro

Standaard

Tritton ax720 kost 170-180 en is veel beter dan deze logitech.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

Momenteel wordt dit topic door 1 gebruiker(s) bekeken. (0 lid/leden en 1 gast(en))

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten