Pro Evolution Soccer 2012 (afgekort tot PES 2012 en officieel bekend als World Soccer: Winning Eleven 2012) is de elfde editie van de voetbalspelserie Pro Evolution Soccer. Het werd ontwikkeld en gepubliceerd door Konami met de productiehulp van het Blue Sky Team. Lionel Messi, die de ster voor de serie is sinds PES 2009, wordt in PES 2012 vervangen door Cristiano Ronaldo.
Net als eerdere versies van het spel zal het een vergunning bevatten voor UEFA Champions League, UEFA Europa League en de UEFA Super Cup, en een licentie van CONMEBOL tot de functie Copa Santander Libertadores. Scheidsrechters voor de UEFA Champions League-, UEFA Europa League- en de UEFA Super Cup-wedstrijden dragen officiële UEFA Champions League-uniformen, wat een primeur is voor de serie. Pro Evolution Soccer 2012 zal worden uitgebracht voor de Playstation 3, Xbox 360 en Microsoft Windows. Het wordt uitgebracht op 14 oktober 2011 in Europa en op 16 oktober 2011 in Japan. De data voor andere formaten en regio's zijn nog niet bekend.
Er zijn twee demo's uitgekomen, die eerst beide beschikbaar zouden zijn voor de PlayStation3 , Xbox 360 en PC. De eerste was gebaseerd op een preview van het spel en werd uitgebracht op 24 augustus 2011 voor PlayStation 3 en PC, hij werd eerst vertraagd voor de Xbox 360 tot september, maar is uiteindelijk nooit voor de Xbox 360 verschenen. De tweede demo is gebaseerd op het afgewerkte spel en is uitgebracht op 14 september.
Gameplay
De gameplay van PES 2012 is een verfijning van PES 2011, met minder grote veranderingen dan de vorige iteratie maar vele kleinere verbeteringen en veranderingen op gebieden als kunstmatige intelligentie, snelheid, animatie en fysica.
Onder de nieuwe functies is het Teamgenoot Control-systeem, waarbij een tweede speler kan worden gecontroleerd, zowel tijdens het spelen, of op een set stuk of inworp. Dit maakt het voor spelers mogelijk om exact geplaatst te worden. Handleiding en bijgestaande versies van de functies zijn beschikbaar voor verschillende moeilijkheidsgraden en beheersingen.
De kunstmatige intelligentie is verbeterd ten opzichte van vorige PES-games, alle spelers zullen bijvoorbeeld meer doordacht spelen bij het verdedigen in plaats van gewoon druk uit te oefenen en alle teamgenoten zullen intelligente bewegingen maken.

Pro Evolution Soccer/PES 2012

Met citaat reageren

Maar ik ga proberen af te wisselen, en als ik het geld heb PES kopen (ik krijg fifa ook maar gratis in ruil voor de review anders had ik n probleem 
Favorieten/bladwijzers