Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 54

Discussie: [Besturingssysteem] Android Ice Cream Sandwich 4.0

Status
    dglavimans's schermafbeelding
    Clan Management
    Gamer IDs

Gamertag: DNking11 PSN ID: dgking2008 Steam ID: dglavimansp3c

2 gebruikers vonden deze post behulpzaam.

Standaard [Besturingssysteem] Android Ice Cream Sandwich 4.0

Android Ice Cream Sandwich is de afgelopen weken veel besproken, het gaat hier om de volgende versie van Google zijn OS die gebruikt word voor mobieltjes maar ook voor tablets. Is deze OS wat wij zoeken, kan die concurreren met Apple zijn ios 5 en in hoeverre verschild deze nou met zijn voorganger, Android Gingerbread?

'Jongens de ijscoman is er weer!'

Nouja.. Een soort van, de aankondiging van Android hun nieuwste OS werd door middel van dit filmpje gedaan:

Wat deze OS zo speciaal maakt is dat hij op zowel tablets als telefoons draait, in het verleden waren hier twee aparte OS'en voor namenlijk Android Gingerbread (2.x.x) en Android Honeycomb (3.x.x) waarbij laats genoemde voor de tablets waren.
    Matias Duarte, de interface ontwerper bij Android had de eer ons te vertellen over de nieuwe OS, hierbij benadrukte hij dat Android altijd heeft gedaan wat het moest doen. Maar de mensen niet van Android hielden, je kon er op vertrouwen maar je had geen liefde voor het systeem. Hier moest verandering in komen door de volgende dingen in gedachte te nemen tijden het ontwerpen: ‘betover me’, ‘maak mijn leven eenvoudiger’ en ‘maak me awesome‘. Door wat aanpassingen waaronder het nieuwe lettertype genaamd Roboto en grote plaatjes en knoppen moet Android 4.0 een meer tijdschrift achtige look krijgen.

Een nieuw uiterlijk, altans.

Toen Android Honeycomb voor de tablets bekend werd gemaakt zagen wij een geheel nieuwe interface. Deze interface was echter niet terug te vinden in Anderoid Gingerbread voor de telefoons. Hier is verandering in gekomen, Android Ice Cream Sandwich ziet er meer uit van deze tijd en ziet er minder statisch uit dan zijn mobiele voorganger. Zo is ook de Homescreen compleet aangepast.

Notificaties

De notificaties zijn ook onder de loep genomen, zo bevatten notificaties meer informatie en kun je ze verwijderen door ze opzij te schuiven, iets wat je veel terug ziet in Ice Cream Sandwich.

Lockscreen

Het lockscreen is iets flitsender gemaakt en iets meer van deze tijd, je hebt nu de optie om je telefoon te unlocken. Maar er is ook de handige optie bijgekomen om gelijk naar de camera te gaan.

De standaard apps

Alle standaard apps hebben een make-over gekregen. Het uiterlijk van o.a. G-mail en de kalender zijn veranderd. Je kan nu in de kalender inzoomen om meer details te krijgen. Een nieuwe app is de 'people app' deze app integreert alle sociale netwerken bij contactpersonen en heel veel informatie geeft over de contactpersoon.

Een nieuwe manier van unlocken!

Google heeft laten zien dat er een nieuwe manier is om je telefoon te unlocken, het is nu mogelijk je telefoon te unlocken doormiddel van je eigen gezicht die je voor de camera houd. Mocht deze methode niet lukken kan je terug op de oude unlock manieren. Op de presentatie die werd gegeven lukte het echter niet om het toestel te ontgrendelen met gezichtsherkenning en moest een beroep worden gedaan op de andere manieren.

Zo snel als het licht!

De nieuwe Android OS zou sneller zijn dan ooit omdat de gehele interface nu draait met behulp van de GPU, dus ook in de telefoons. Dit was echter niet het geval in Gingerbread waar door de interface wat haperig over kon komen of dat je tijdens het browsen haperingen had. Nu zal alles een stuk sneller gaan omdat de CPU niet al het werk moet doen, maar dit dus verdeeld word.

Vernieuwde camera mogelijkheden

De camera en de gallerij zijn beiden vernieuwd. zo is het nu mogelijk om in 'panorama modus' te gaan en makkelijk een gigantische foto kan maken. Dit gebeurd met 1 simpele sleepbeweging. In de gallerij van Ice Cream Sandwich heb je nu de mogelijkheid je foto's te bewerken zoals de kleuren aan te passen enzovoort. het maken van foto's is versneld en ook is de mogelijkheid toegevoegd om te zoomen tijden het filmen.

Lekker surfen op het web!

De webbrowser in Android Ice Cream Sanwich heeft een make-over gekregen, de browser heeft een vernieuwde interface en het is nu makkelijk te regelen of je een mobiele of een desktop versie wilt van een pagina. Tabs kunnen gesloten worden door ze opzij te vegen. De browser is ook een stuk sneller gemaakt.

De eerste telefoon met Android 4.0 en hoe zit het nou met mijn telefoon?

De eerste telefoon die de nieuwe Android versie krijgt is de Samsung Galaxy Nexus. Hieronder is daar nog een filmpje over te zien waar ook verschillende mogelijkheden worden getoond.

Google heeft gezegd dat alle telefoons een update ondersteuning moeten hebben van 1,5 jaar. Dus als jouw telefoon die grens niet is gepasseerd kun je de update verwachten. Er moet wel bij gezegd worden dat elke telefoon maker hier vrij in is dus 100 % zekerheid kan ik niet geven.

Mijn mening

Wauw. Ik heb nu al zin om over een tijdje te kunnen spelen met alle nieuwe mogelijkheden van deze OS, voor mijn gevoel was 2.x.x al nagenoeg perfect, dit vond Google schijnbaar niet en het is mooi om te horen dat het nog beter kan.

Android Ice Cream Sandwich komt ergens in November dit jaar.

Edit:

Voor de mensen die de gehele persconferentie terug willen kijken:
    Laatst gewijzigd door swift4life; 10 maart 2012 om 16:09

Status
    Rinus454's schermafbeelding
    -= Legendary !TG Member =-
    Gamer IDs

PSN ID: Rinus454

Standaard

Het zal mij benieuwen! Hoop dat mijn HTC Desire Z hem ook krijgt, maar verwacht van wel..

Ik hoop dat ze meer opties geven wat betreft de hoeveelheid apps per pagina. Ik heb bijvoorbeeld nu 20 games op mijn telefoon staan.. Maar die kan ik niet op 1 screen zetten, want daar kunnen er maar 16 op. Beter past de indeling zich gewoon aan aan het aantal apps dat je er op plaatst.. Of geef een beter grid.. Vind ik ook prima!

Haperingen merk ik niks van eigenlijk.. Stoor me meer aan 't ronduit trieste netwerk van T-Mobile waardoor het af en toe nog steeds een uur duurt voordat die een pagina heeft geladen..

Status
    Clan Management
    Gamer IDs

Standaard

Het lijkt me wel toch aangezien die binnen de periode van 1,5 jaar is uitgekomen :p .
    En bij de S2 maak ik zelf gewoon een map aan genaamd games en zet daar al die spellen in weet niet of jij dat ook kan?

Status
    Bryan82's schermafbeelding
    iTG V.I.P.
    Gamer IDs

Gamertag: El Lobo Salvaje PSN ID: El_Lobo_Salvaje

Standaard

Mooi voor op de Samsung Galaxy S3

Status
    Muppet-NL's schermafbeelding
    Redactie
    Gamer IDs

Gamertag: GodsChildNL PSN ID: Muppet-NL

Standaard

oo nice ik ben benieuwd :p
    nog sneller haha dan kandeze ouwe lul hem niet meer bijhouden denk ik

Muppet's Ce Collection..

Mocht je wat te koop hebben mag je me altijd pmen

Status
    Gorkumpjes's schermafbeelding
    Moderator
    Gamer IDs

PSN ID: Gorkumpjes Steam ID: Gorkumpjes

Standaard

Klinkt goed, ook al heb ik geen Android
    Maar laat Google en Samsung het Apple maar flink lastig maken. Alleen die naam :')

"Een post zonder een emoticon, is een dag niet geleefd!"
    "If it aint Dutch, it aint much!"

Status
    Gamer IDs

Standaard

Vind Android ook maar een lame naam.. En dat poppetje vind ik nog stommer.. Had liever iets gezien dat meer in de stijl van Google is..

Status
    Muppet-NL's schermafbeelding
    Redactie
    Gamer IDs

Gamertag: GodsChildNL PSN ID: Muppet-NL

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinus454 Bekijk bericht
    Vind Android ook maar een lame naam.. En dat poppetje vind ik nog stommer.. Had liever iets gezien dat meer in de stijl van Google is..
    Joh dat poppetje vind ik nog wel wel vet en dat android ach het is een merknaam hoe kan dat uberhaupt vet zijn ..
    iig beter dan je product naar een appel vernoemen :p

die software namen ja daar moet iemand wel voor gestraft worden vind ik

Muppet's Ce Collection..

Mocht je wat te koop hebben mag je me altijd pmen

Status
    Clan Management
    Gamer IDs

Standaard

Ik heb hem inmiddels erop staan en 1 woord. Wauw het begint al met de face unlock wat een geweldige feature is en als die je gezicht niet herkend moet je een pin invoeren. Dan neem ik jullie even mee met een aantal dingen die ik in deze rom heb voorbij zien komen.

Als je het app menu aanraakt heb je nu een app gedeelte en een widget gedeelt, rechts boven zit nu een market icoon wat heel handig is want dan hoef je niet te zoeken tussen die 1000'en apps. de widgets zijn bijvoorbeeld een analoge klok, email (wat erg goed werkt), fotogalerij en youtube. Youtube geeft de leuke mogelijkheid mee dat je 5 video's op elkaar hebt, als je de eerste niet wilt zien slide je hem als het ware weg en komt de volgende er te staan.
    Ik weet niet of het ligt aan dat ik een custom rom heb maar de instellingen zijn veranderd en het ziet er wat overzichtelijker uit, datagebruik is nu ook eraan toegevoegd waardoor je geen app meer nodig hebt om dit bij te houden. Optie tot het maken van een backup. En je hebt de mogelijkheid om met de app 'movie studio' je filmpjes aan te passen.
    De music player is ook wat aangepakt waardoor het er net wat overzichtelijker uitziet.
    Wanneer je je telefoon draait draait je scherm mee met zowel het app menu als het home menu, bij het home menu komen de browser etc dan rechts, zoek optie en spraak links en de widget heel mooi in het midden.
    Wanneer je muziek op hebt en je zet hem op lock en haalt hem erna er weer vanaf dan heb je nog de mogelijkheid om alles aan te passen (in het face menu) .
    Heb de rom nu precies een uur erop staan dus ik heb nog lang niet alles kunnen testen, ik zou deze post nog voorzien van screenshots ook zodat jullie zelf kunnen zien hoe het eruit ziet, maar de eerste indrukken zijn positief.

Status
    Bryan82's schermafbeelding
    iTG V.I.P.
    Gamer IDs

Gamertag: El Lobo Salvaje PSN ID: El_Lobo_Salvaje

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dglavimans Bekijk bericht
    Ik heb hem inmiddels erop staan
    Waar heb je hem op staan?

Status
    BlackBlood's schermafbeelding
    iTG Pro
    Gamer IDs

PSN ID: GenBlackBlood

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bryan82 Bekijk bericht
    Te zien naar zijn verhaal ICS (Ice Cream Sandwich) ook wel android 4.0. Krachtig mobile OS . Hopelijk belt hi deze week nog zoals beloofd dan kan ik hem ook regelen.

Status
    Clan Management
    Gamer IDs

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bryan82 Bekijk bericht
    Op de Galaxy S2 (custom rom) maar toont heel goed hoe 4.0 is. (de rom heet Cyanogenmod 9.)
    Laatst gewijzigd door dglavimans; 5 januari 2012 om 12:17

Status
    Gamer IDs

Standaard

Beter fixt HTC ff'tjes 4.0 voor mijn HTC Desire Z...

Status
    Clan Management
    Gamer IDs

Standaard

HTC Sensation
    HTC Sensation XL
    HTC Sensation XE
    HTC EVO 3D
    HTC Rezound
    HTC Evo Design 4G
    HTC Amaze 4G
    HTC Vivid

Lijst van HTC welke als eerste een update krijgen naar 4.0

Status
    BlackBlood's schermafbeelding
    iTG Pro
    Gamer IDs

PSN ID: GenBlackBlood

Standaard

Beter komt HTC met een nice high-end toestel dat iets toevoegt. Ben groot fan van wat HTC de afgelopen jaren heeft gedaan maar vind ze nu een beetje stilletjes en de updates van de Sensation zijn ook niet zo denderend. Moeten weer iets vernieuwends brengen wat mij betrefd.. Daarbij vind ik het zonde dat sense zoveel ruimte en werkgeheugen kost.. Maar met ICS is dit opgelost.. Geen sd-kaart meer en beperkte ruimte op telefoon voortaan krijg je telefoons met gewoon 16gb..

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

Momenteel wordt dit topic door 1 gebruiker(s) bekeken. (0 lid/leden en 1 gast(en))

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten