Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 21

Discussie: Hoe kan ik me PS3 HDD Aansluiten op me PC?

Status
    Wknight555's schermafbeelding
    !TG Member
    Gamer IDs

PSN ID: Wknight555

Standaard Hoe kan ik me PS3 HDD Aansluiten op me PC?

Hallo ITGers, ik heb recentelijk een probleem gekregen met mijn HDD van me PS3. Is er een mogelijkheid dat er een programmatje is die mijn PS3 files kan lezen op de PC? Want ik heb geen mogelijkheid meer om ze te back-uppen via mijn XMB. Mijn enige optie is formatteren in het recovery menu, als iemand mij daarmee kan helpen ben ik je eeuwig dankbaar!

PS Sorry als dit in het verkeerde topic staat.

- Wknight555
    Wil je samen gamen? Add: Wknight555.

Status
    Muppet-NL's schermafbeelding
    Redactie
    Gamer IDs

Gamertag: GodsChildNL PSN ID: Muppet-NL

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wknight555 Bekijk bericht
    Hallo ITGers, ik heb recentelijk een probleem gekregen met mijn HDD van me PS3. Is er een mogelijkheid dat er een programmatje is die mijn PS3 files kan lezen op de PC? Want ik heb geen mogelijkheid meer om ze te back-uppen via mijn XMB. Mijn enige optie is formatteren in het recovery menu, als iemand mij daarmee kan helpen ben ik je eeuwig dankbaar!

PS Sorry als dit in het verkeerde topic staat.

- Wknight555
    volgens mij kan dat niet de pc herkent de bestanden niet..
    dus ziet een lege schijf ..

heb het ook ooit geprobeerd

Muppet's Ce Collection..

Mocht je wat te koop hebben mag je me altijd pmen

Status
    PiebY's schermafbeelding
    iTG Pro

Standaard

Klopt inderdaad. Dit is niet mogelijk.
    Zowel door windows als linux systemen kan dit niet gelezen worden.
    PS3 gebruikt een eigen system-image, hierdoor kan alleen die HDD in die PS3 alleen gelezen worden.

Helaas...

Yes! No! wait... what was the question again?

Trade Topic

Status
    !TG Member
    Gamer IDs

Standaard

Er is dus voor mij geen andere meer (denk ik) om me saves ervan af te krijgen ?

Status
    Redactie
    Gamer IDs

Standaard

Er is dus voor mij geen andere meer (denk ik) om me saves ervan af te krijgen ?
    Nope helaas niet .. Deal with it and start over ?
    Kan je de save games ook niet online opslaan (psnplus)?

Of doet je ps3/HDD niks meer

Muppet's Ce Collection..

Status
    !TG Member
    Gamer IDs

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muppet-NL Bekijk bericht
    Nope helaas niet .. Deal with it and start over ?
    Kan je de save games ook niet online opslaan (psnplus)?

Of doet je ps3/HDD niks meer
    Nou weetje, heb 2 jaar geleden me PS3 gehad, en al mijn game stuff staan op me HDD.. alles wat ik in de afgelopen 2 jaar heb gespeeld, en nee ik heb geen PSN Plus en ik vindt het totaal niet leuk om alle games waar ik zoveel tijd in heb gestoken zoals WKC en AC enzo.. en me HDD is niet stuk, want heb hem laten checken maar me PS3 gaat 'm constant "restoren" en dat deed ie gister wel 30 keer.. toen ging ik proberen wat opties van het Recovery menu en toen zei die dat de de HDD niet toegankelijk was.

Status
    beuk_nl's schermafbeelding
    !TG Member

Standaard

Ik zou het gewoon met linux proberen, lijkt me stug dat die de hdd niet kan lezen zoals hierboven gezegd wordt, maar als dat zo is kun je altijd nog met het programma dd aan de gang, die maakt simpel een image van je hdd zonder te hoeven snappen wat er staat en die image kun je dan weer zo op de nieuwe hdd zetten (min de eerste 512b), goed googlen voordat je ermee aan de slag gaat want het is een erg machtig programma

Status
    Redactie
    Gamer IDs

Standaard

Nou weetje, heb 2 jaar geleden me PS3 gehad, en al mijn game stuff staan op me HDD.. alles wat ik in de afgelopen 2 jaar heb gespeeld, en nee ik heb geen PSN Plus en ik vindt het totaal niet leuk om alle games waar ik zoveel tijd in heb gestoken zoals WKC en AC enzo.. en me HDD is niet stuk, want heb hem laten checken maar me PS3 gaat 'm constant "restoren" en dat deed ie gister wel 30 keer.. toen ging ik proberen wat opties van het Recovery menu en toen zei die dat de de HDD niet toegankelijk was.
    uhm ok vaag ..

wat je wel zou kunnen proberen in een hdd aan je ps3 hangen en dan een backup doen ? of heb je dat ook al geprobeerd ?
    ik zou alles eraf gooien waar je toch nik smeer mee doet , tenminste ook hiermee spreek ik uit ervaring savegames die ik langer als een half jaar niet heb aangeraakt die gebruik ik toch nooit meer ..
    je hebt je trophy list toch om te zien hoever je bent gekomen in een game..

sinds ik psnplus heb gooi ik alle nutteloze savegames op cloud

Playstation heeft dit heel goed gedaan om de piraterij van games tegen te gaan .. het is zelfs zo erg dat als jij op je hdd 60gb aan ps3 bestanden hebt en je je ps3 hdd aan je pc hangt dan zegt ie gewoon dat ie leeg is en dat alle ruimte beschikbaar is .. heel vaag maar erg slim van de gasten van Sony

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beuk_nl Bekijk bericht
    Ik zou het gewoon met linux proberen, lijkt me stug dat die de hdd niet kan lezen zoals hierboven gezegd wordt, maar als dat zo is kun je altijd nog met het programma dd aan de gang, die maakt simpel een image van je hdd zonder te hoeven snappen wat er staat en die image kun je dan weer zo op de nieuwe hdd zetten (min de eerste 512b), goed googlen voordat je ermee aan de slag gaat want het is een erg machtig programma
    joh er zijn 2 mensen die uit ervaring zeggen dat het niet mogelijk is .. en dan ga ga jij zeggen ( met geen ervaring ) dat dat je stug lijkt ?
    nou als jij het die jogen ff uit legt dan hoe die het moet doen . dan is hij ook weer geholpen ..

pff

ik weet 100% zeker dat het niet kan ik ben zelfs toen der tijd naar de winkel gegaan waar ik mijn pc altijd laat onderhouden en laat repareren en zelfs die gast wist het niet en kon er geen kaas van maken ..
    dus een simpele kopie maken van je hdd heeft ook geen zin als een pc denkt dat ie leeg is toch ?
    met welk programma dan ook
    Laatst gewijzigd door Muppet-NL; 25 november 2011 om 06:51

Muppet's Ce Collection..

Status
    Tuureluur's schermafbeelding
    !TG Member
    Gamer IDs

PSN ID: Tuureluur2008

Standaard

Database rebuilden kan nog wel eens helpen, dat weet jij nog wel hoe dat moet Muppet. Ik moet het eerst weer even opzoeken. Zal er wel even naar zoeken. Het is zeg maar je HDD defragmenteren (alles netjes in volgorde zetten) Met een beetje mazzel start hij dan weer gewoon op. Mas een knoppen combinatie. Zal wel even voor je zoeken.

EDIT: http://www.ps3trophies.com/forums/gu...ter-speed.html

Het proberen waard! Optie 3 en 4 kunnen geen kwaad. De rest spreekt voor zich.

1. Restart System: Restarts the PLAYSTATION®3 System.
    2. Restore Default Settings: Reset all system settings back to default.
    3. Restore File System: Checks for corrupt/missing system files.
    4. Rebuild Database: Rebuilds the OS for the PLAYSTATION®3.
    5. Restore PS3 System: Fresh restore; Deletes everything and starts from Scratch.
    6. System Update: Update the PLAYSTATION®3 System
    Laatst gewijzigd door Tuureluur; 25 november 2011 om 08:52

Dikke kus voor je Naomi! Ik zeg maar zo: Ik zeg maar niks!

Status
    !TG Member
    Gamer IDs

Standaard

uhm ok vaag ..

wat je wel zou kunnen proberen in een hdd aan je ps3 hangen en dan een backup doen ? of heb je dat ook al geprobeerd ?
    ik zou alles eraf gooien waar je toch nik smeer mee doet , tenminste ook hiermee spreek ik uit ervaring savegames die ik langer als een half jaar niet heb aangeraakt die gebruik ik toch nooit meer ..
    je hebt je trophy list toch om te zien hoever je bent gekomen in een game..

sinds ik psnplus heb gooi ik alle nutteloze savegames op cloud

Playstation heeft dit heel goed gedaan om de piraterij van games tegen te gaan .. het is zelfs zo erg dat als jij op je hdd 60gb aan ps3 bestanden hebt en je je ps3 hdd aan je pc hangt dan zegt ie gewoon dat ie leeg is en dat alle ruimte beschikbaar is .. heel vaag maar erg slim van de gasten van Sony

joh er zijn 2 mensen die uit ervaring zeggen dat het niet mogelijk is .. en dan ga ga jij zeggen ( met geen ervaring ) dat dat je stug lijkt ?
    nou als jij het die jogen ff uit legt dan hoe die het moet doen . dan is hij ook weer geholpen ..

pff

ik weet 100% zeker dat het niet kan ik ben zelfs toen der tijd naar de winkel gegaan waar ik mijn pc altijd laat onderhouden en laat repareren en zelfs die gast wist het niet en kon er geen kaas van maken ..
    dus een simpele kopie maken van je hdd heeft ook geen zin als een pc denkt dat ie leeg is toch ?
    Nou back-up maken kan nu dus niet, daarom wil ik 'm dus met een programma als dat bestaat op me PC zetten zodat ik me save data eraf kan plukken en dan defragmenteren. Misschien Sony raad plegen? En ja ik heb al mijn nutteloze Save Data verwijderd, maar geen back-up gemaakt waar ik nu wel spijt van heb natuurlijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuureluur Bekijk bericht
    Database rebuilden kan nog wel eens helpen, dat weet jij nog wel hoe dat moet Muppet. Ik moet het eerst weer even opzoeken. Zal er wel even naar zoeken. Het is zeg maar je HDD defragmenteren (alles netjes in volgorde zetten) Met een beetje mazzel start hij dan weer gewoon op. Mas een knoppen combinatie. Zal wel even voor je zoeken.

EDIT: http://www.ps3trophies.com/forums/gu...ter-speed.html

Het proberen waard! Optie 3 en 4 kunnen geen kwaad. De rest spreekt voor zich.

1. Restart System: Restarts the PLAYSTATION®3 System.
    2. Restore Default Settings: Reset all system settings back to default.
    3. Restore File System: Checks for corrupt/missing system files.
    4. Rebuild Database: Rebuilds the OS for the PLAYSTATION®3.
    5. Restore PS3 System: Fresh restore; Deletes everything and starts from Scratch.
    6. System Update: Update the PLAYSTATION®3 System
    Ik heb al vaker geprobeerd opties uit het Recovery menu te proberen maar er gebeurde dit:

Mijn PS3 zei dus constant dat mijn HDD corrupt was dus hij ging restoren, maar ik dacht tja heb ik wel is gehad kan geen kwaad, totdat ik het 30 keer opnieuw moest doen.. en bij Rebuild Database zegt dat ie geen acces had tot mijn HDD :/.. Ik ga 'm nog niet defragmenteren dat doe ik als ik niks meer kan.

En ik heb een kennis van mij me HDD laten nakijken en hij doet het gewoon dus dat is al 1 zorg minder, wat ik wel ergens een keer zag voorbij komen was dat ik me hele HDD stofvrij zou moeten maken en een ITGer vertelde me dat ik me PS3 in zeg maar "stofzuigermode" moet zetten om 'm in 1 keer stofvrij te maken.

En Tuureluur ik snap niet waarom mijn PS3 eigenlijk nou geen toegang heeft tot mijn HDD.. als ik bijvoorbeeld Rebuild Database doe.

Status
    Redactie
    Gamer IDs

Standaard

Als je niet kan backuppen dat zit er maar 1 ding op en dat is je er bij neerleggen helaas

Muppet's Ce Collection..

Status
    beuk_nl's schermafbeelding
    !TG Member

1 gebruikers vonden deze post behulpzaam.

Standaard

pff

En in de winkel weten ze alles dus ik zit fout?

ik heb even voor je gegoogled en idd met dd gaat het gewoon werken, simpel je hdd in je pc steken en linux booten

1 open een commandline,
    2. sudo root of su root (nagelang je smaakje van linux)
    3. fdisk -l (zoek je partitie /dev/sda of whatever, kijk naar de grootte van de disk dan kom je er wel achter welke het is)
    4. dd if=/dev/sda conv=sync,noerror bs=64k of=~/Desktop/ps3.img (nu maak je je image, let op dat je de juiste partitie hebt, image komt op het bureaublad, let op hardeschijfgrootte als je een live versie gebruikt moet je eerst even 1 van je andere hardeschijven mounten en daar de image naar toe zetten)
    5. kopieer je image naar de nieuwe hdd met dd of=/dev/sdb conv=sync,noerror bs=64k if=~/Desktop/ps3.img (je nieuwe hdd dus als /dev/sdb)
    Als het klaar is hdd in je ps3 zetten en kijken of het werkt.

Als je nieuwe hdd hebt die groter is dan je oude (een upgrade dus) dan ziet die alleen de oude hdd grootte en moet je nog iets nieuws verzinnen als je volledige nieuwe hdd wilt gebruiken. (let op niet getest mijn eigen boerenslimheid)

6. de nieuwe hdd even in je ps3 doen en dan wachten tot het spul geformateerd is enzo.
    7. Nieuw hdd in je pc doen en ook daarvan een backup maken, dus puntje 3 en 4 herhalen (bij 4 uitteraard de backup anders noemen ps3nieuw whatever)
    8. puntje 5 doen dus image van oude hdd naar nieuw kopieren
    9. dd if=~/Desktop/ps3nieuw.img of=/dev/sdb bs=512 count=1 (je kopieert nu alleen je mbr info (je eerste 512b op je hdd) van je nieuwe partitie naar je nieuwe hdd)

hopelijk werkt het, werkt het niet maak je niets meer kapot dan al kapot was (zolang je maar de juiste partitienummers gebruikt!!!)

pm me als puntjes niet duidelijk zijn en laat weten of het gewerkt heeft, kan voor anderen ook handig zijn. (wel eerst tuureluur zijn tip opvolgen want als dat werkt hoef je niet zo moeilijk te doen met deze post)

Succes!!

even wat linkjes om te lezen

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1598890
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dd_(Unix)
    http://www.cyberciti.biz/faq/howto-copy-mbr/

Status
    Tuureluur's schermafbeelding
    !TG Member
    Gamer IDs

PSN ID: Tuureluur2008

Standaard

Nou back-up maken kan nu dus niet, daarom wil ik 'm dus met een programma als dat bestaat op me PC zetten zodat ik me save data eraf kan plukken en dan defragmenteren. Misschien Sony raad plegen? En ja ik heb al mijn nutteloze Save Data verwijderd, maar geen back-up gemaakt waar ik nu wel spijt van heb natuurlijk.

Ik heb al vaker geprobeerd opties uit het Recovery menu te proberen maar er gebeurde dit:

Mijn PS3 zei dus constant dat mijn HDD corrupt was dus hij ging restoren, maar ik dacht tja heb ik wel is gehad kan geen kwaad, totdat ik het 30 keer opnieuw moest doen.. en bij Rebuild Database zegt dat ie geen acces had tot mijn HDD :/.. Ik ga 'm nog niet defragmenteren dat doe ik als ik niks meer kan.

En ik heb een kennis van mij me HDD laten nakijken en hij doet het gewoon dus dat is al 1 zorg minder, wat ik wel ergens een keer zag voorbij komen was dat ik me hele HDD stofvrij zou moeten maken en een ITGer vertelde me dat ik me PS3 in zeg maar "stofzuigermode" moet zetten om 'm in 1 keer stofvrij te maken.

En Tuureluur ik snap niet waarom mijn PS3 eigenlijk nou geen toegang heeft tot mijn HDD.. als ik bijvoorbeeld Rebuild Database doe.
    Hmm, zou haast zeggen dat je HDD geen goed contact meer maakt ofzo? Maar dan denk ik vast te simpel haha. Nou laat iig even weten wat nou de oplossing was als m weer aan de praat hebt ok? Succes!

Dikke kus voor je Naomi! Ik zeg maar zo: Ik zeg maar niks!

Status
    !TG Member
    Gamer IDs

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuureluur Bekijk bericht
    Hmm, zou haast zeggen dat je HDD geen goed contact meer maakt ofzo? Maar dan denk ik vast te simpel haha. Nou laat iig even weten wat nou de oplossing was als m weer aan de praat hebt ok? Succes!
    Thanks !

Status
    PiebY's schermafbeelding
    iTG Pro

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beuk_nl Bekijk bericht
    En in de winkel weten ze alles dus ik zit fout?

ik heb even voor je gegoogled en idd met dd gaat het gewoon werken, simpel je hdd in je pc steken en linux booten

1 open een commandline,
    2. sudo root of su root (nagelang je smaakje van linux)
    3. fdisk -l (zoek je partitie /dev/sda of whatever, kijk naar de grootte van de disk dan kom je er wel achter welke het is)
    4. dd if=/dev/sda conv=sync,noerror bs=64k of=~/Desktop/ps3.img (nu maak je je image, let op dat je de juiste partitie hebt, image komt op het bureaublad, let op hardeschijfgrootte als je een live versie gebruikt moet je eerst even 1 van je andere hardeschijven mounten en daar de image naar toe zetten)
    5. kopieer je image naar de nieuwe hdd met dd of=/dev/sdb conv=sync,noerror bs=64k if=~/Desktop/ps3.img (je nieuwe hdd dus als /dev/sdb)
    Als het klaar is hdd in je ps3 zetten en kijken of het werkt.

Als je nieuwe hdd hebt die groter is dan je oude (een upgrade dus) dan ziet die alleen de oude hdd grootte en moet je nog iets nieuws verzinnen als je volledige nieuwe hdd wilt gebruiken. (let op niet getest mijn eigen boerenslimheid)

6. de nieuwe hdd even in je ps3 doen en dan wachten tot het spul geformateerd is enzo.
    7. Nieuw hdd in je pc doen en ook daarvan een backup maken, dus puntje 3 en 4 herhalen (bij 4 uitteraard de backup anders noemen ps3nieuw whatever)
    8. puntje 5 doen dus image van oude hdd naar nieuw kopieren
    9. dd if=~/Desktop/ps3nieuw.img of=/dev/sdb bs=512 count=1 (je kopieert nu alleen je mbr info (je eerste 512b op je hdd) van je nieuwe partitie naar je nieuwe hdd)

hopelijk werkt het, werkt het niet maak je niets meer kapot dan al kapot was (zolang je maar de juiste partitienummers gebruikt!!!)

pm me als puntjes niet duidelijk zijn en laat weten of het gewerkt heeft, kan voor anderen ook handig zijn. (wel eerst tuureluur zijn tip opvolgen want als dat werkt hoef je niet zo moeilijk te doen met deze post)

Succes!!

even wat linkjes om te lezen

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1598890
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dd_(Unix)
    http://www.cyberciti.biz/faq/howto-copy-mbr/
    Antwoord op je 1e vraag: Nee, in winkels weten ze zelfs bizar weinig is mijn ervaring.

Heel je (ge-googled) linux verhaal...; ik werk niet in de winkel en ik (meen zelf) veel te weten van linux en gebruik het ook dagelijks op werk.
    Neem aan dat jouw ervaring er niet zo veel me is, want punt 2 vind ik best grappig ;-)

Bottom-line... ik heb zelf op veel manieren (zij het andere dan door jou beschreven) met linux mijn ps3 HDD proberen te lezen, imagen, ghosten.. en ja, werkt allemaal prima!
    Probleem is dus dat als je die image op een andere HDD zet, je ps3 em gewoon niet pakt.
    En dat is hier het probleem toch?

Ik moet wel bekennen dat mijn probleem toendertijd anders was, ik had namelijk een prima werkende HDD, maar mijn ps3 was kapot.
    Ik heb uiteindelijk dit weten op te lossen door de ps3 te laten maken en een direct-file-transfer te doen van mn oude ps3 naar mn nieuwe.

Anyways, ik zeg nooit dat dingen onmogelijk zijn... echter dit linux google verhaal hier door jou beschreven gaat simpelweg niet werken.

P.

Yes! No! wait... what was the question again?

Trade Topic

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

Momenteel wordt dit topic door 1 gebruiker(s) bekeken. (0 lid/leden en 1 gast(en))

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten