Oorspronkelijk geplaatst door
bacardiboy-dh
Dat is voor de ESWC, zeg maar gewoon net zoiets als de FIWC alleen is de ESWC voor een veel breder publiek (waar vooral de ''krakers'' tussen starcraft enzo live uitgezonden worden op nationale TV in zuid korea

die gasten zijn nationaal bekend hahaha).
Voor mij is er niet veel verschil en prefereer ik sowieso de FIWC omdat daar alles 'gewoon' lekker op de PS3 gedaan wordt. De ESWC is volgens mij op de PC (was afgelopen jaar iig zo) dus vind t best zuigen tbh. Maargoed, omdat het groter is is er natuurlijk ook weer meer geld te verdienen enzo haha.
@Joris11; - De FIWC wordt in Nederland toch echt gezien als het nederlands kampioenschap, ook al is dat officieel niet zo. Zelfs GKJJ ziet het zo (zie maar de special livekings op ong. 1:05 uur, in het tussenfilmpje van die kwalificatietoernooi). Dit omdat de FIWC op t goede tijdstip is (ESWC is pas wanneer FIFA 13 alweer even uit is) en er de elite volgens de kenners, toernooien en vorige FIWC/ESWC toernooien bij zitten en daarom het niveau moordend is. Veel van deze spelers zal je dan ook weer niet bij die toernies zien van de officiele e-sportsbond en ik heb al gehoord dat dat niveau ook gewoon lager is.
Dus ik snap dat hele gebeuren niet echt, ja, omdat het officieel niet zo geschreven staat, maar we noemen Koen ook al het hele jaar lang nederlands kampioen, en onder werkelijk waar ál die gasten, organisatoren en anderen die ik tot nu toe heb ontmoet op de toernooien en het FIWC toernooi zien Koen ook als de NK van vorig jaar, Maestro van 11 en Tony/nevergiveup als de nieuwe nederlands kampioen. Puur om de redenen hierboven!

---------- Bericht toegevoegd om 00:12 ---------- Vorige bericht was geplaatst om 22:32 ----------
Oh... en bedankt trouwens voor t compliment man

Favorieten/bladwijzers