1 gebruikers vonden deze post behulpzaam.
[PC] Battlefield 3 - Welke instellingen?
Hallo,
Battlefield 3 is nu al enige tijd uit en we zijn nu alweer twee (betaalde)download packs verder.
Dacht ik misschien is het wel leuk als ik hier even mijn instellingen neerzet om te delen met jullie, wie weet spelen deze instellingen ook goed icm. jouw computer?
Mocht iemand interesse hebben kun je dit eens verder lezen en geef je mij een kans om jouw een nog betere game-play te bezorgen. 
Ik zal hier even zo goed mogelijk uitleggen hoe en wat en ik ga beginnen met mijn instellingen van a tot z, wie weet is deze hardware configuratie wel bijna hetzelfde als die van jouw, als je niet al een upgrade het gedaan.
Om te beginnen met mijn huidige Hardware waarmee mijn computer draait, en waarmee ook mijn Battlefield 3 optimaal draait, sinds de één na laatste patch die is uitgebracht. Daarna komt mijn user.cfg aan bod, welke ik ook voor jullie hieronder heb bijgevoegd.
En natuurlijk mijn grafische(In-game) instellingen staan hier ook vermeld, kan ook niet achterblijven met wat kleine simpele tips. Heb je interesse lees dan verder.
Mijn systeem specificaties::
- Moederbord:
Asus Striker II - NSE (Bios: 0901)
- CPU:
Intel® Core™2 Quad Processor Q9450 (12M Cache, 2.66 GHz, 1333 MHz FSB)
- RAM Geheugen:
Kingston HyperX: 8GB - DDR3 -1333 CL7
- GPU:
Nvidia GTX560 DCII - Driver version: 301.42
- Hard-disks:
1x Spinpoint F1 250 GB - 1x Spinpoint 1T - Raptor Gaming 250 GB
- Operating System:
Windows7 Professional x64bit
- Keyboard:
Logitech G19 - Second Edition
Voor wie er interesse heeft in mijn user.cfg kan hieronder de code kopiëren en deze in zijn eigen bestand toevoegen, zal je hier ook even vertellen hoe je dit bestandje aanmaakt.
Om je eigen user.cfg te maken moet je kladblok openen en daar de onderstaande gegevens in plakken. en daarna het bestand opslaan als user.cfg.
De user.cfg die je net hebt gemaakt kun je eventueel op je bureaublad zetten zodat je deze na het zoeken van de volgende map op je computer in kunt knippen/plakken.
user.cfg:
GameTime.MaxVariableFps 60.000000
GstInput.MouseSensitivity 0.051000
GstRender.Brightness 0.450000
GstRender.Contrast 0.500000
GstRender.ResolutionHertz 60
Render.DrawFps 0
Render.DrawScreenInfo 0
Render.PerfOverlayEnable 0
Render.PerfOverlayVisible 0
RenderDevice.Dx11Enable 1
RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 1
RenderDevice.TripleBufferingEnable 1
Screenshot.Format png
UI.DrawEnable 1
WorldRender.FxaaEnable 1
WorldRender.DxDeferredCsPathEnable 0
WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable 1
WorldRender.SpotLightShadowmapEnable 1
WorldRender.SpotLightShadowmapResolution 1024
Als je hem hebt opgeslagen als user.cfg en op je bureaublad hebt gezet ga je naar de map via: Start --> Deze Computer --> D:\(in mijn geval) --> Program Files (x86) --> Origin Games --> Battlefield 3 <-- (En je kopieert jouw net gemaakt user.cfg in die map)
Mijn in-game instellingen:
Set Graphics Quality: Custom
Texture Quality: Low
Shadow Quality: High (Lager dan Medium instellingen kan tot schaduw blokken lijden)
Effects Quality: Ultra
Mesh Quality: Laag
Terrain Quality: Ultra
Terrain Decoration: Ultra
Antialiasing Deferred: Off
Antialiasing Post: High
Motion Blur: On (Ongeveer op 3 kwart)
Anisotropic Filter: 16x (om je zichtveld te vergroten, geen negatief effect op je FPS)
Ambient Occlusion: HBAO
Average FPS: 60-61 (Met VSync Aan - Gebalanceerd)(60 FPS is eigenlijk wat je oog kan zien!)
Vertical Sync: On (Dit zorgt ervoor dat je CPU & GPU proberen goed samen te werken! < Dit is hardware afhankelijk!)
Field of View: 90
Fullscreen: 1 (Vergeet niet om je scherm aan te passen!)
Enhanced Stereo Mode: Off
Audio Output: Headphones (Beste en mooiste geluid voor mij)
Als jullie vragen hebben of opmerkingen kunnen jullie mij deze via PM laten toekomen, ben ook bereid om je te helpen met je instellingen mocht je dit willen? je kan het me altijd vragen.
Tot slot heb ik nog enkele tips & tricks voor jullie met dank aan mijn vrienden van Geforce.com 
Voor degenen die relatief nieuw zijn voor de Battlefield-series, de sleutel tot frustratie bij de meeste mensen die Battlefield games spelen is het gevoel dat ze hebben dat ze genoeg kogels hebben af gevuurd maar de vijand nog steeds staat en dat na drie magazijnen de vijand nog steeds rond rent. Het overgrote deel van de tijd is dit niet te wijten aan gebrekkige hit registratie zoals de meeste mensen willen geloven.
Nee, het maakt deel uit van het ontwerp van het spel:
- Kogel spreiding en dus nauwkeurigheid in BF3 is er sterk afhankelijk van of u vuren uit de heup (zeer on-accuraat); Gehurkt (nauwkeuriger), of liggend (zeer nauwkeurige en accuraat). Het spel is erg vatbaar door liggend te schieten.
- Bewegen, etc. verder vermindert nauwkeurigheid. Met behulp van iron sights (standaard is dit rechtermuisknop) is dit absoluut noodzakelijk voor de nauwkeurigheid.
- Schiet enkele opnamen van een korte uitbarstingen in plaats van een spray. U kunt uw wapen-modus van vol automatisch naar single shot en terug te allen tijde (standaard is V-toets).
- Sommige wapen mods een verdere verbetering van de nauwkeurigheid, zoals de voorgrip, of de laser zicht die de heup-vuren nauwkeurigheid vergroot.
- Verminder uw muis gevoeligheid. Een hoge gevoeligheid kan aanvoelen als snel reageren, maar vermindert de nauwkeurigheid.
Groet,
Helldon
PS: Voeg me toe op Battlelog.
Favorieten/bladwijzers