Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 21

Discussie: Nieuwe pc / Advies gevraagd

Status
    JeRn's schermafbeelding
    Super Moderator
    Gamer IDs

Steam ID: Jernnl

Standaard Nieuwe pc / Advies gevraagd

Omdat ik weer verslaafd ben geraakt aan het game en vooral first person shooter wil ik me pc upgraden naar iets nieuws.
    Vooral omdat ik me op dit moment kan veroorloven wil ik eens flink uitpakken.

Moederbord: Gigabyte GA-X79-UD3
    CPU koeler: Scythe Mugen 2 Rev. B
    CPU: Intel Core i7 3820 Boxed
    Videokaart: Asus GTX670-DC2T-2GD5 (x2 in sli)
    Voeding: Cooler Master Silent Pro M2 850W
    SSD: Samsung 830 series 256GB
    Ram: Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9

Waarom gtx 670 2x? Nou omdat ik graag nvidia 3d surround wil draaien met me ook 3 aangekochte schermen.
    De kast en data schrijven net als dvd branders neem ik over van me oude pc.

Graag zou ik jullie mening / advies zodat ik mogelijke errors of problemen kan eruit halen of ver komen door een verkeerde setup / combo

Vriendelijke groet,
    Jeroen (JeRn)
    Laatst gewijzigd door JeRn; 27 juni 2012 om 23:08

Status
    CBR1100xx-Vanish's schermafbeelding
    !TG Squadleader
    Gamer IDs

PSN ID: CBR1100xx-Vanish Steam ID: VanishNL Raptr ID: CBR1100xx-Vanish

Standaard Re: Nieuwe pc / Advies gevraagd

CPU koeler: Scythe Mine 2, koelt beter, wel wat luidruchtiger. Of als je echt geld hebt een corsair H100 setje
    SSD: OCZ Vertex 4 256 GB
    Ram mag iets sneller: Zoiets
    Be yourself no matter what they say.

Status
    DutchFIX's schermafbeelding
    iTG Addict

Sorry maar je balans van je systeem klopt geen meter van

Nog even zonder in detail naar de specs van de processor te kijken, je kan niet verwachten dat een processor van 300 Euro 2 grafische kaarten aanstuurd die totaal 800 euro kosten.
    Laat staan in wat voor resolutie je gaat spelen als je 3 schermen aanstuurd. want die resolutie is gigantisch.

en haal je 3D en triple head niet doorelkaar ? Want volgens mij wil je met drie schermen spelen... en niet ook nog eens 3d erbij. denk dat dat niet gaat werken..

wat voor SSD is maar waar je voorliefde voor is.. Volgens mij zijn de Crucial M4's nog de snelste op de voet gevolgd door Samsung en de nieuwe Vertex 4. Verwacht niet dat je er echt veel verschil van merkt.. is een beetje afhankelijk van wat je doet.. de ene is sneller in het lezen/schrijven in specifieke blok grootes enzenz blabla..

Zou persoonlijk voor de nieuwe Z77 chipset MB's gaan.. in samenwerking met een kleine SSD voor HD caching. eentje van de ASUS Rog lijn is wel netjes
    Wat voor schermen heb je uberhaubt dan.. zijn dat al 3d schermen ? welke grote ?

D
    Laatst gewijzigd door DutchFIX; 27 juni 2012 om 22:46

Status
    CBR1100xx-Vanish's schermafbeelding
    !TG Squadleader
    Gamer IDs

PSN ID: CBR1100xx-Vanish Steam ID: VanishNL Raptr ID: CBR1100xx-Vanish

Ik dacht dat de crucials niet meer zo snel waren, anders moet je ff Hier kijken.
    Cores en Mobo's let ik niet meer zoveel op, gaat de laatste tijd een beetje te snel
    Mijn setup op mobo, cpu en ram wat zeer lekker draait op dit moment is:
    Mobo: MSI Z68A-GD80 (B3)
    CPU: i7 2600K
    RAM:Corsair Dominator GT 4GB DDR3-2133 LV CL9 XMP kit, Al is het aan te raden om 8GB te nemen

Weet niet of je er iets aan hebt, maar bij mij draait het snel zat.
    Be yourself no matter what they say.

Status
    JeRn's schermafbeelding
    Super Moderator
    Gamer IDs

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DutchFIX Bekijk bericht
    Sorry maar je balans van je systeem klopt geen meter van

Nog even zonder in detail naar de specs van de processor te kijken, je kan niet verwachten dat een processor van 300 Euro 2 grafische kaarten aanstuurd die totaal 800 euro kosten.
    Laat staan in wat voor resolutie je gaat spelen als je 3 schermen aanstuurd. want die resolutie is gigantisch.
    Volgens mij is de basic altijd nog dat een gpu zogt voor beeld en ja cpu heeft daar natuurlijk ook ze aandeel in maar now ay dat je een cpu van 500 euro of meer nodig hebt voor deze doeleinde.

Zie systeem specs http://www.nvidia.com/object/3d-visi...uirements.html

en haal je 3D en triple head niet doorelkaar ? Want volgens mij wil je met drie schermen spelen... en niet ook nog eens 3d erbij. denk dat dat niet gaat werken..
    Was inderdaad verkeerd aangepast.

http://www.nvidia.com/object/3d-vision-surround.html

http://www.youtube.com/watch?v=9-Y4q...eature=related

Voor de mobo en en sdd zal ik morgen even verder zoeken over de mogelijkheden bedankt voor je advies.
    Laatst gewijzigd door JeRn; 27 juni 2012 om 23:09

Status
    iTG Addict

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeRn Bekijk bericht
    Volgens mij is de basic altijd nog dat een gpu zogt voor beeld en ja cpu heeft daar natuurlijk ook ze aandeel in maar now ay dat je een cpu van 500 euro of meer nodig hebt voor deze doeleinde.

Zie systeem specs http://www.nvidia.com/object/3d-visi...uirements.html
    In jouw link staat leuke informatie maar het zegt maar enkel een klein ding en dat is de resolutie die je gaat draaien : 5760x1080 (geloof ik voor 3D surround) of 7680x1600 voor enkel 2D surround.

Al de informatie moet echter wel worden aangeleverd door een krachtige processor. En als ik even een ongefundeerde opmerking mag plaatsen : Jouw processor met een single 670 en één scherm krijgt het al zwaar genoeg op maximale resolutie van je monitor ( hoeveel inch ?). Zeg het is een beetje ongefundeerd omdat ik nog niet echt veel onderzoek heb gedaan en een beetje uit de nieuwste zooi ben... maar de prijs bij intel is wel een redelijke graadmeter in welke kracht je moet denken..

Het is het oude verhaal wat ik al eerdere bij G****t en NCe heb verkondigd : Je CPU krijgt je videokaart niet gevuld met data op die hoge resolutie. Ja de grafische kaart doet veel maar heeft data nodig die door de CPU word geleverd... en dit goedkope beestje gaat het niet trekken ben ik bang.

D

Status
    beuk_nl's schermafbeelding
    !TG Member

Al de informatie moet echter wel worden aangeleverd door een krachtige processor.
    Nou ben ik geen gamer (op de pc) en heb me weinig verdiept in nieuw hardware (linux heeft niet veel nodig) maar zou je kunnen uitleggen waarom de processor de beelden moet aansturen?

Op mijn dubbel header (htpc/server/pc in 1) doen mijn 2 videokaarten het rekenwerk en als ik op zowel mijn pc als op de tv een fullhd filmpje kijk gaat geen enkel van mijn 6 processor cores ook maar stukje harder dan de idle 800mhz, wat is er in de laatste jaren dan veranderd dat opeens de processor dat allemaal moet regelen?

Status
    JeRn's schermafbeelding
    Super Moderator
    Gamer IDs

In jouw link staat leuke informatie maar het zegt maar enkel een klein ding en dat is de resolutie die je gaat draaien : 5760x1080 (geloof ik voor 3D surround) of 7680x1600 voor enkel 2D surround.

Al de informatie moet echter wel worden aangeleverd door een krachtige processor. En als ik even een ongefundeerde opmerking mag plaatsen : Jouw processor met een single 670 en één scherm krijgt het al zwaar genoeg op maximale resolutie van je monitor ( hoeveel inch ?). Zeg het is een beetje ongefundeerd omdat ik nog niet echt veel onderzoek heb gedaan en een beetje uit de nieuwste zooi ben... maar de prijs bij intel is wel een redelijke graadmeter in welke kracht je moet denken..

Het is het oude verhaal wat ik al eerdere bij G****t en NCe heb verkondigd : Je CPU krijgt je videokaart niet gevuld met data op die hoge resolutie. Ja de grafische kaart doet veel maar heeft data nodig die door de CPU word geleverd... en dit goedkope beestje gaat het niet trekken ben ik bang.

D
    Goedkoop, ik vind 300 euro voor een cpu niet bepaald goedkoop dutch maar ik zal onderzoek doen in ervaring met mensen die het zelfde willen als ik.. Welke cpu hun gebruiken.

Status
    Owning's schermafbeelding
    Administrator
    Gamer IDs

PSN ID: owning_y0u Steam ID: Owning_y0u Raptr ID: owning_y0u

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beuk_nl Bekijk bericht
    Nou ben ik geen gamer (op de pc) en heb me weinig verdiept in nieuw hardware (linux heeft niet veel nodig) maar zou je kunnen uitleggen waarom de processor de beelden moet aansturen?

Op mijn dubbel header (htpc/server/pc in 1) doen mijn 2 videokaarten het rekenwerk en als ik op zowel mijn pc als op de tv een fullhd filmpje kijk gaat geen enkel van mijn 6 processor cores ook maar stukje harder dan de idle 800mhz, wat is er in de laatste jaren dan veranderd dat opeens de processor dat allemaal moet regelen?
    Dit is altijd al zo geweest ;-) je CPU doet al jaren achter 1 een deel van het rekenwerk voor de GPU, die de losse eindjes aan elkaar knoopt. Sinds afgelopen jaar is het wat meer op de GPU's terug gekomen mede omdat de O/S de afgelopen jaren groter en zwaarder zijn geworden. Je kan de CPU/GPU verhouding gelijk trekken met RAM & HDD, als je RAM geheugen zijn max heeft bereikt pakt je pc HDD ruimte om dit gat op te vullen.

@JeRn; Welke Kast heb je nu dan? en welke HDD etc etc? Want als je een mid kastje heb zet het dan maar uit je hoofd want die graka's worden best warm als je ze niet goed koelt (in het geval van een mid tower zou ik gaan voor h2O, Co2 of LN2)

voor degene die deze termen niet kennen
    h2O= Water
    Co2 = Koolstof Dioxide
    LN2 = Vloeibaar stikstof
    Laatst gewijzigd door Owning; 28 juni 2012 om 14:16

Status
    beuk_nl's schermafbeelding
    !TG Member

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Owning Bekijk bericht
    Dit is altijd al zo geweest ;-) je CPU doet al jaren achter 1 een deel van het rekenwerk voor de GPU, die de losse eindjes aan elkaar knoopt. Sinds afgelopen jaar is het wat meer op de GPU's terug gekomen mede omdat de O/S de afgelopen jaren groter en zwaarder zijn geworden. Je kan de CPU/GPU verhouding gelijk trekken met RAM & HDD, als je RAM geheugen zijn max heeft bereikt pakt je pc HDD ruimte om dit gat op te vullen.
    Ja goed als de videokaart het allemaal niet kan bijbenen dan neemt de cpu het over dat lijkt me logisch, maar waarom zou een goede videokaart hulp moeten hebben? of zijn tegenwoordig de games zoveel eissend of de os?

Status
    Administrator
    Gamer IDs

Ja goed als de videokaart het allemaal niet kan bijbenen dan neemt de cpu het over dat lijkt me logisch, maar waarom zou een goede videokaart hulp moeten hebben? of zijn tegenwoordig de games zoveel eissend of de os?
    Games eisen best veel van je pc, kijk maar naar hoe graphics verschillen tussen een PS3 en een PC met settings op high ;-) is een wereld van verschil.
    Zware video kaart/kaarten heeft/hebben een sterke CPU nodig om het allemaal rond te kunnen breien anders heb je nog niks aan die fancy hightech over powered sli van de GTX670.

Status
    the-loucky's schermafbeelding
    Banned
    Gamer IDs

PSN ID: The-Loucky

Als je jouw pc upgrade moet je wel alles vervangen. Want als je alles vervangt op 1 ding na gaat dat ten kosten van je snelheid van je pc. Mijn oom werkt bij microsoft en hij zegt altijd dat het beste een nieuwe pc te bestellen en zonder software en alle dingen die je er in wilt hebben er bij zet.

Status
    iTG Addict

Tis een ingewikkeld verhaal en ook moeilijk om dit te beantwoorden omdat ik zelf ook maar "globaal" weet wat er écht gebeurd.

Komt er gewoon op neer dat er door een hogere resolutie meer pixels en dus meer informatie op het scherm word getoond wat dus allemaal door de processor moet worden aangeleverd. De GPU kan daarbij wel delen van bewerkingen op het beeld toepassen zoals AA of licht/schaduwen enzenz maar daarbij blijft de hoeveelheid data voor één frame/plaatje/e.d niet minder.
    En buiten de informatie is de CPU ook met meer dingen bezig voordat het frame uberhaubt naar de GPU kan worden gestuurd.

Eigenlijk is dat ook 1 van de dingen die dus veranderd is. Mensen zijn in een hogere resolutie gaan spelen. En daarbij kregen game ontwikkelaars steeds meer kracht tot hun beschikking waar ook druk gebruik van werd gemaakt. Mooi voorbeeld is het verschil tussen battlefield 2 en 3.
    Het is gewoon de standaard evolutie van iets steeds sneller maken...

Een film is trouwens niets bijzonders voor de pc omdat deze als beeld is opgeslagen in een bestand. Nu is dit bestand wel gecodeerd maar dat is niet zoveel werk..

D

- - - - Samengevoegde post - - - - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the-loucky Bekijk bericht
    Als je jouw pc upgrade moet je wel alles vervangen. Want als je alles vervangt op 1 ding na gaat dat ten kosten van je snelheid van je pc. Mijn oom werkt bij microsoft en hij zegt altijd dat het beste een nieuwe pc te bestellen en zonder software en alle dingen die je er in wilt hebben er bij zet.
    Dat is de meest makelijke manier... maar als je weet hoe het werkt is in delen toch handiger...
    Microsoft moet het maar bij de software houden (*geintje*)

Status
    the-loucky's schermafbeelding
    Banned
    Gamer IDs

PSN ID: The-Loucky

Tis een ingewikkeld verhaal en ook moeilijk om dit te beantwoorden omdat ik zelf ook maar "globaal" weet wat er écht gebeurd.

Komt er gewoon op neer dat er door een hogere resolutie meer pixels en dus meer informatie op het scherm word getoond wat dus allemaal door de processor moet worden aangeleverd. De GPU kan daarbij wel delen van bewerkingen op het beeld toepassen zoals AA of licht/schaduwen enzenz maar daarbij blijft de hoeveelheid data voor één frame/plaatje/e.d niet minder.
    En buiten de informatie is de CPU ook met meer dingen bezig voordat het frame uberhaubt naar de GPU kan worden gestuurd.

Eigenlijk is dat ook 1 van de dingen die dus veranderd is. Mensen zijn in een hogere resolutie gaan spelen. En daarbij kregen game ontwikkelaars steeds meer kracht tot hun beschikking waar ook druk gebruik van werd gemaakt. Mooi voorbeeld is het verschil tussen battlefield 2 en 3.
    Het is gewoon de standaard evolutie van iets steeds sneller maken...

Een film is trouwens niets bijzonders voor de pc omdat deze als beeld is opgeslagen in een bestand. Nu is dit bestand wel gecodeerd maar dat is niet zoveel werk..

D

- - - - Samengevoegde post - - - - - -

Dat is de meest makelijke manier... maar als je weet hoe het werkt is in delen toch handiger...
    Microsoft moet het maar bij de software houden (*geintje*)
    haha idd maar als je het via een bedrijf doet weet je wel 100% zeker dat alle onderdelen samen kunnen draaien. Bijvoorbeeld niet een moederbord uit 2002 en een videokaart van 2012. Want hun zullen wel zeggen of het samen kan of niet en zo niet geven bedrijven je een ander advies.

Status
    Administrator
    Gamer IDs

Standaard

Zegt een software boer ;-), wat DutchFIX zei MS kan beter bezig blijven met software want daar schort het hier en daar een beetje mee. maar nee geintje ;-) je hebt wel een punt maar als je genoeg kennis in huis hebt ben je goed koper uit om te upgrade dan iedere keer een nieuwe pc kopen.

haha idd maar als je het via een bedrijf doet weet je wel 100% zeker dat alle onderdelen samen kunnen draaien. Bijvoorbeeld niet een moederbord uit 2002 en een videokaart van 2012. Want hun zullen wel zeggen of het samen kan of niet en zo niet geven bedrijven je een ander advies.
    Das ook niet helemaal waar bedrijven denken aan Geld ;-) en die boeien het echt niet of jij die combinatie maakt, want die combinatie kan best, als jij 500 a 600 euro wil neerleggen bij zo'n winkel ;-)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Thread Information

Users Browsing this Thread

Momenteel wordt dit topic door 1 gebruiker(s) bekeken. (0 lid/leden en 1 gast(en))

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten