Simpelweg gezegd, een HD film eist eenmaal weinig van een pc.
Als je echt een high end gamer pc wilt bouwen, moet je ook o.a rekening houden met de gewenste resolutie en ook wat de game zelf ondersteunt.
De rekenkracht van GPU en CPU wordt met elkaar dynamisch verdeeld dus je moet wel een redelijk CPU hebben, wil je toch de huidige games (Triple-a games) spelen
'Just kill yourselves off and don’t bother us!!'
Deze Antec-900-v2.jpg
Voor de andere comments ja het is niet echt een upgradeHou de kast en dvd branders over, de rest wordt eigenlijk allemaal vervangen. Data disk zullen nu de 10.000 schrijven worden. Deze werken nog prima maar een ssd is sneller.
Ik werk zelf ook in een ict winkel en heb aardig verstand van pc (al zeg ik het zelf) Maar niet de huidige high end stuff omdat we daar niet of zelden mee werken, daarom vraag ik advies. Tja microsoft offtopic maar ik heb der geen goed woord voor over. Ze weten alleen goed hoe ze hun zakken kunnen vullen met geld maar dit advies slaat nergens op, natuurlijk soms is een heel nieuw systeem beter maar vaak of heel vaak kan een ssd of nieuwe videokaart net zo goed en goedkoper dan een heel nieuw pc.
Waarom ik zelf niet upgrade? Omdat me huidige systeem (cpu / ram / videokaart) gewoon niet aankan wat ik wil doen.
Laatst gewijzigd door JeRn; 28 juni 2012 om 20:11
Buiten dat alles ben je tegenwoordig haast verplicht om iets van kennis te hebben van PC hardware. Ze kunnen wel zeggen "neem een komplete PC" maar dan is het nog zo dat de beste PC er 1 is die je zelf hebt uitgekozen... dat ie dan door andere inelkaar word gezet is ook niet echt super maar dat is dan weer net een stap te ver voor de meeste..
Want zomaar een complete PC kopen in de winkel is eigenlijk niet aan te raden. Hoe vaak ik niet bij mensen kom/kwam die nog iets gedaan willen hebben en die een kant en klare pc hebben gekocht en waar zoveel troepzooi inzit dat ik bijna kan gaan janken, die zijn er ook veel. Gelukkig zijn het dan ook weer de mensen die meestal enkel internet en word doen, dus daar zal de inhoud niet echt tot de verbeelding spreken. Maar ook zat mensen gehad die ongevraagd een pc kopen en dan mij benaderen omdat ze toch iets anders hadden verwacht van het idee video/foto editing enzo...
D
Ps sorry zie nu dat de discussie al in een andere richting was verder gegaan... beetje laat in de reactie![]()
Laatst gewijzigd door DutchFIX; 29 juni 2012 om 00:35
Kwam bij een review vandaag dit tekstje tegen:
bron:http://tweakers.net/reviews/2834/5/c...conclusie.htmlVerder zien we dat het niet uitmaakt of je de snelste cpu op aarde hebt of een cpu uit het jaar 2010. Sterker nog, met een Core i7 920 of zelfs een Core 2 Duo, zoals de E8400, moet het spel nog prima speelbaar zijn. Het is immers de videokaart die er het meest toe doet, dan pas de cpu.
lol bedankt voor je advies, maar inmiddels staat er al een nieuwe pc. Dus eigenlijk is het niet meer nodig.
http://nl.hardware.info/usersystemen...vidia-surround
Voor de mensen die interesse hebben wat ik uiteindelijk gehaald heb.
Momenteel wordt dit topic door 1 gebruiker(s) bekeken. (0 lid/leden en 1 gast(en))
Favorieten/bladwijzers