Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 21 van 21

Discussie: Nieuwe pc / Advies gevraagd

Status
    the-loucky's schermafbeelding
    Banned
    Gamer IDs

PSN ID: The-Loucky

Standaard Re: Nieuwe pc / Advies gevraagd

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Owning Bekijk bericht
    Zegt een software boer ;-), wat DutchFIX zei MS kan beter bezig blijven met software want daar schort het hier en daar een beetje mee. maar nee geintje ;-) je hebt wel een punt maar als je genoeg kennis in huis hebt ben je goed koper uit om te upgrade dan iedere keer een nieuwe pc kopen.

Das ook niet helemaal waar bedrijven denken aan Geld ;-) en die boeien het echt niet of jij die combinatie maakt, want die combinatie kan best, als jij 500 a 600 euro wil neerleggen bij zo'n winkel ;-)
    Daar geef ik je volkomen gelijk in! Maar als je zelf even een lijstje maakt met wat je wilt hebben en tussen welke prijs het moet zullen bedrijven niet zo moeilijk doen.

Status
    Sonics's schermafbeelding
    Moderator
    Gamer IDs

PSN ID: Miragecloak

Simpelweg gezegd, een HD film eist eenmaal weinig van een pc.

Als je echt een high end gamer pc wilt bouwen, moet je ook o.a rekening houden met de gewenste resolutie en ook wat de game zelf ondersteunt.
    De rekenkracht van GPU en CPU wordt met elkaar dynamisch verdeeld dus je moet wel een redelijk CPU hebben, wil je toch de huidige games (Triple-a games) spelen

'Just kill yourselves off and don’t bother us!!'

Status
    JeRn's schermafbeelding
    Super Moderator
    Gamer IDs

Steam ID: Jernnl

Dit is altijd al zo geweest ;-) je CPU doet al jaren achter 1 een deel van het rekenwerk voor de GPU, die de losse eindjes aan elkaar knoopt. Sinds afgelopen jaar is het wat meer op de GPU's terug gekomen mede omdat de O/S de afgelopen jaren groter en zwaarder zijn geworden. Je kan de CPU/GPU verhouding gelijk trekken met RAM & HDD, als je RAM geheugen zijn max heeft bereikt pakt je pc HDD ruimte om dit gat op te vullen.

@JeRn; Welke Kast heb je nu dan? en welke HDD etc etc? Want als je een mid kastje heb zet het dan maar uit je hoofd want die graka's worden best warm als je ze niet goed koelt (in het geval van een mid tower zou ik gaan voor h2O, Co2 of LN2)

voor degene die deze termen niet kennen
    h2O= Water
    Co2 = Koolstof Dioxide
    LN2 = Vloeibaar stikstof
    Deze Antec-900-v2.jpg

Voor de andere comments ja het is niet echt een upgrade Hou de kast en dvd branders over, de rest wordt eigenlijk allemaal vervangen. Data disk zullen nu de 10.000 schrijven worden. Deze werken nog prima maar een ssd is sneller.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the-loucky Bekijk bericht
    Als je jouw pc upgrade moet je wel alles vervangen. Want als je alles vervangt op 1 ding na gaat dat ten kosten van je snelheid van je pc. Mijn oom werkt bij microsoft en hij zegt altijd dat het beste een nieuwe pc te bestellen en zonder software en alle dingen die je er in wilt hebben er bij zet.
    Ik werk zelf ook in een ict winkel en heb aardig verstand van pc (al zeg ik het zelf) Maar niet de huidige high end stuff omdat we daar niet of zelden mee werken, daarom vraag ik advies. Tja microsoft offtopic maar ik heb der geen goed woord voor over. Ze weten alleen goed hoe ze hun zakken kunnen vullen met geld maar dit advies slaat nergens op, natuurlijk soms is een heel nieuw systeem beter maar vaak of heel vaak kan een ssd of nieuwe videokaart net zo goed en goedkoper dan een heel nieuw pc.

Waarom ik zelf niet upgrade? Omdat me huidige systeem (cpu / ram / videokaart) gewoon niet aankan wat ik wil doen.
    Laatst gewijzigd door JeRn; 28 juni 2012 om 20:11

Status
    DutchFIX's schermafbeelding
    iTG Addict

Buiten dat alles ben je tegenwoordig haast verplicht om iets van kennis te hebben van PC hardware. Ze kunnen wel zeggen "neem een komplete PC" maar dan is het nog zo dat de beste PC er 1 is die je zelf hebt uitgekozen... dat ie dan door andere inelkaar word gezet is ook niet echt super maar dat is dan weer net een stap te ver voor de meeste..

Want zomaar een complete PC kopen in de winkel is eigenlijk niet aan te raden. Hoe vaak ik niet bij mensen kom/kwam die nog iets gedaan willen hebben en die een kant en klare pc hebben gekocht en waar zoveel troepzooi inzit dat ik bijna kan gaan janken, die zijn er ook veel. Gelukkig zijn het dan ook weer de mensen die meestal enkel internet en word doen, dus daar zal de inhoud niet echt tot de verbeelding spreken. Maar ook zat mensen gehad die ongevraagd een pc kopen en dan mij benaderen omdat ze toch iets anders hadden verwacht van het idee video/foto editing enzo...

D

Ps sorry zie nu dat de discussie al in een andere richting was verder gegaan... beetje laat in de reactie
    Laatst gewijzigd door DutchFIX; 29 juni 2012 om 00:35

Status
    beuk_nl's schermafbeelding
    !TG Member

Games eisen best veel van je pc, kijk maar naar hoe graphics verschillen tussen een PS3 en een PC met settings op high ;-) is een wereld van verschil.
    Zware video kaart/kaarten heeft/hebben een sterke CPU nodig om het allemaal rond te kunnen breien anders heb je nog niks aan die fancy hightech over powered sli van de GTX670.
    Kwam bij een review vandaag dit tekstje tegen:

Verder zien we dat het niet uitmaakt of je de snelste cpu op aarde hebt of een cpu uit het jaar 2010. Sterker nog, met een Core i7 920 of zelfs een Core 2 Duo, zoals de E8400, moet het spel nog prima speelbaar zijn. Het is immers de videokaart die er het meest toe doet, dan pas de cpu.
    bron:http://tweakers.net/reviews/2834/5/c...conclusie.html

Status
    JeRn's schermafbeelding
    Super Moderator
    Gamer IDs

Steam ID: Jernnl

lol bedankt voor je advies, maar inmiddels staat er al een nieuwe pc. Dus eigenlijk is het niet meer nodig.

http://nl.hardware.info/usersystemen...vidia-surround

Voor de mensen die interesse hebben wat ik uiteindelijk gehaald heb.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

Momenteel wordt dit topic door 1 gebruiker(s) bekeken. (0 lid/leden en 1 gast(en))

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten