Bekijk resultaten enquête: Ga jij de WIIU kopen

Aantal stemmers
11. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja

3 27,27%
  • Nee

8 72,73%
  • Misschien, laat weten in de comments wat jouw tegen houd

0 0%
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14

Discussie: Nintendo WIIU

Status
    dglavimans's schermafbeelding
    Clan Management
    Gamer IDs

Gamertag: DNking11 PSN ID: dgking2008 Steam ID: dglavimansp3c

Post Nintendo WIIU

Op de E3 van 2011 was het zover en kondigde Nintendo zijn nieuwste generatie aan. De WIIU. Het speciale aan deze console was de tablet controller en de mix tussen de 1st Party Nintendo games en de 3rd party games zoals COD die allemaal hun weg zouden vinden naar het nieuwe platform. De console zou het licht zien eind 2012.
    Het doel van deze console is in plaats van alleen de 'WE' van de WII ook de 'YOU' te geven, een console die geschikt is voor de we, maar ook voor de individuele hardcore gamer.

Specificaties
    CPU
    IBM PowerⓇ gebaseerde multi-core processor.

GPU
    AMD Radeon™-based High Definition GPU.

Video
    Ondersteunt 1080p, 1080i, 720p, 480p en 480i. Ondersteunde kabels zijn HDMI, Wii D-Terminal, Wii Component Video, Wii RGB, Wii S-Video Stereo AV en Wii AV.

Opslag
    Wii U gebruikt een interne Flash Memory. SD kaarten en externe USB opslagapparaten worden ook ondersteunt.

Media
    Wii U en Wii discs.

Netwerk
    Wii U kan aangesloten worden via een draadloze (IEEE 802.11b/g/n) verbinding. Verder heeft de console 4 USB 2.0 aansluitingen (2 voor, 2 achter) aan boord welke gebruik kunnen door de Wii LAN adapters.

Audio
    6-kanaal PCM lineaire uitgang via HDMI of analoge uitgang via de AV Multi Out stekker.

Afmetingen
    Ongeveer 4,5cm x 17cm x 26cm

Gewicht
    Ongeveer 1,5 kg

Uiterlijk
    Een compact ontwerp dat in het wit of zwart geleverd kan worden.

Controllers
    De nieuwe Wii U GamePad (lees meer hierover verderop in de ts) wordt tot 2 exemplaren ondersteunt, Wii Remote (plus) + Nunchuk wordt tot 4 exemplaren ondersteunt. Overige controllers zijn Classic Controller, Wii Balance Board en de nieuwe Pro Controller.

Backwards compatible

Bijna alle Wii software en hardware kunnen ook op de Wii U gebruikt worden.

Overige features:

- Miiverse (dit is het nieuwe gaming communicatie netwerk van Nintendo. Werkt met gepersonaliseerde Mii poppetjes als avatar. Met dit netwerk kan je berichten versturen naar andere gamers of je kan ze uitnodigen/uitdagen om jou te gamen)
    - TV Remote (Vanwege de aanwezigheid van infrerood op de Wii U GamePad kan deze ook gebruikt als afstandsbediening voor je tv tijdens het kijken of tijdens het gamen op de Wii U)
    - Verder is er nog Near Field Communication (NFC), Nintendo eShop, Video Entertainment met Netflix/Hulu Plus/Amazon Videos/Youtube, Video Chat en een internet browser.
    [Met dank aan Tweakers ]

Controllers en toebehoren

De WIIU maakt bekend van een aantal nieuwe controller mogelijkheden maar ook een paar oude WII toebehoren werken op de WII.

De WIIU Gamepad:
    Het belangrijkste kenmerk van deze console is de WIIU Gamepad. Met een 6.2 inch touchscreen, motion controller, camera aan de voorzijde, microfoon, sensor balk, stylus en nog veel meer is dit de controller van de toekomst. Ook zit er op deze gamepad een TV afstandbediening functie zodat jij je tv kan bedienen via de gamepad.
    Er kunnen twee gamepads op de console aangesloten worden.

Wii motion controller + Nunchuck:

Deze controller kennen we allemaal nog wel van de WII maar kan je ook gebruiken op de WIIU.

WIIU Pro Controller:

Voor de hardcore gamer die geen gebruik wilt maken van de WIIU gamepad controller is er de WIIU Pro controller in het leven geroepen. Deze controller bevat geen scherm en dergelijke en is het best te vergelijken met de huidige generatie controllers die je bij Sony en Microsoft ziet. Waar de PS3 thumbsticks onderaan de controller zijn plaats gegeven en de XBOX360 controller er 1 aan de boven en 1 aan de onderkant heeft heeft Nintendo ervoor besloten hun thumbsticks bovenaan de controller te plaatsen. Dit zorgt voor een betere game houding en maakt de controller makkelijker te bedienen.

WII balance board:

Voor de mensen die van fitness houden is er goed nieuws, de game WII Fit U komt namelijk naar de WIIU en deze zou gebruik maken van het WII balance board.

WIIU online mogelijkheden

Nintendo heeft ook voor haar nieuwe console een nieuw online netwerk uit de doeken gedaan, het Nintendo Netwerk. Met Nintendo netwerk is het tevens mogelijk om de gamers die een Nintendo 3DS systeem hebben te verbinden met de gamers die een WIIU systeem hebben. Deze nieuwe service bied de mogelijkheid om te communiceren met vrienden in het MIIVERSE [ Ofwel, het OS van de WIIU. ] dit kan zowel via chat als video chat en co-op gaming. Welke games gebruik gaan maken van het nieuwe netwerk is nog niet bekend, wel is bekend dat er 1 game genaamd New Super Mario Bros U gebruik gaat maken van dit netwerk.

De Nintendo 3DS krijgt tevens een update om het nieuwe netwerk te ondersteunen.

Games:

Het belangrijke aan een console zijn natuurlijk de games, voor de launch periode heeft Nintendo een goeie mix gevonden van Casual games en Hardcore games. Ook de 3rd party is aanwezig, iets wat in het verleden wel is anders was. De launch games tot nu toe zien er als volgt uit:

• Pikmin 3
    • New Super Mario Bros. U
    • Batman: Arkham City Armored Edition
    • Scribblenauts Unlimited
    • Darksiders 2
    • Mass Effect 3
    • TANK! TANK! TANK!
    • Tekken Tag Tournment 2
    • Trine 2: Director’s Cut
    • Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge
    • Aliens Colonial Marines
    • Wii Fit U
    • Sing!
    • LEGO City: Undercover
    • Just Dance 4
    • ZombiU
    • The Avengers: Battle for Earth
    • Assassin’s Creed III
    • Rayman Legends
    • Rabbids Land
    • YourShape: Fitness Evolved 2013

Alle games hier uitleggen gaat niet lukken, wel kan ik hier een lijstje neerzetten van games die bevestigd zijn voor het systeem of die in de nabije toekomst zeker uit gaan komen. Door middel van nieuwe topics verschaf ik verdere informatie over de games.

• Aliens: Colonial Marines
    • Assassin's Creed III
    • Batman: Arkham City
    • Darksiders II
    • FIFA 13
    • Just Dance 4
    • Lego City Stories
    • Ongetiteld Mario Kart spel
    • Mass Effect 3
    • Metro: Last Light
    • New Super Mario Bros. U
    • Mario Kart
    • Ninja Gaiden 3: Razor's Edge
    • Nintendo Land
    • Pikmin 3 [3]
    • Rabbids Rumble
    • Rayman Legends
    • Scribblenauts Unlimited
    • SiNG (workingtitle)
    • Ongetiteld Super Smash Bros. spel
    • Tank! Tank! Tank!
    • Tekken Tag Tournement 2
    • Ongetiteld The Legend of Zelda spel
    • Tom Clancy's Ghost Recon: Online
    • Trine 2: Directors Cut
    • Wii Fit U
    • Zombie U

De achtste generatie WIIU console zou eind 2012 worden uitgebracht.
    De Hands-On van de iTG redactie is hier te lezen: klik
    Laatst gewijzigd door dglavimans; 9 juli 2012 om 16:35

Status
    the-loucky's schermafbeelding
    Banned
    Gamer IDs

PSN ID: The-Loucky

Standaard Re: Nintendo WIIU

Ik heb een ps3 als ik thuis zit. en een ipad met 3g als ik weg ga. Dan zit ik vaak op inthegame.nl. Dus vind de nintendo wiiu overbodig.

Status
    Clan Management
    Gamer IDs

Maar je gaat dan ook niet met die gamepad de deur uit Je koopt de WIIU omdat het een nieuwe innovatieve console is van Nintendo met het beste van 3rd party en het beste van Nintendo zelf!

Zelf ga ik hem wel halen, denk toch dat hij niet zo duur word en de line-up spreekt me wel aan.
    Laatst gewijzigd door dglavimans; 9 juli 2012 om 17:24

Status
    DutchFIX's schermafbeelding
    iTG Addict

Zie mezelf deze niet kopen... heb al een PS3

Opzich is/was de WII een best goed apparaat voor de fun games en voor de kids. Betaalbaar en lol hebben met een groep vrienden.
    Maar aangezien ik geen vrienden heb ......

Ben benieuwd naar het prijspijl van de WII-U. Persoonlijk denk ik dat het apparaat zich moet blijven focussen op de specifieke doelgroep die ze met de WII al hadden.
    Betwijfel echt of er ruimte is om een derde console in het PS3/XBOX360 segment.

Wat dat betreft is microsoft en in mindere mate Sony, erg hard bezig met prijsverlagingen en kinect uitbreidingen om de plek van de WII in te nemen... laat staan of er dan nog ruimte zal zijn voor de WI-U

D

Status
    NLSoldaat95's schermafbeelding
    !TG Member
    Gamer IDs

PSN ID: NLSoldaat95 Steam ID: DutchSoldierboy95

Ik zie mezelf niet met zo'n grote controller zitten.

Vond de wii ook wel leuk, maar hooguit zo'n 10uur gespeeld in 3jaar. Ik ben momenteel wel aan het sparen voor de echte next-gens van Sony en Microsoft.

Status
    Fury's schermafbeelding
    iTG Addict
    Gamer IDs

Gamertag: RSFury PSN ID: Fury_NL

Nee, ben niet enthousiast over de nieuwe WiiU en ik ben bang dat de Nintendo console wederom na een paar jaar geen fatsoenlijke third party support meer heeft. Als deze console 2 jaar eerder was gekomen was ik waarschijnlijk wel enthousiast geweest, maar nu staan de Xbox 720 en PS4 ook alweer om de hoek.
    LG Nexus 4, ASUS Nexus 7, ASUS Zenbook Prime Ultrabook, Xbox 360 Elite, PS3 Slim, Nintendo 3DS

"Breezertje ananas, dubbel Whiskytje; doen we helemaal niet zo moeilijk over!" - Tropical Danny (Toppertje)

Status
    Clan Management
    Gamer IDs

Ik vind de 1st party van Nintendo toch wel de meest interessante, als er een Zelda HD komt die ook maar in de buurt van de PS3 graphics komen ben ik al meer dan tevreden. Het probleem met de WII was dat het gat veel groter was dan nu eigenlijk technisch mogelijk is dus dat zou denk ik wel meevallen. De graphics van de WIIU kunnen alleen beter worden en als daar 3rd party aan toegevoegd word kan dit een hele mooie console worden naast een PS4/720.

Zelf denk ik dat Microsoft heel erg naar het casual gaat, kan niet anders als je nu kijkt naar de line-up het is niet meer wat het was. Sony drukt dit veel minder door je strot en zelfs Nintendo heeft naast de gimmick een normale controller gemaakt zodat je ook lekker shooters kan spelen zonder een gamepad.

Denk dat de prijs zo 300-350 zou worden met tablet controller en een spel [ nintendo land? ] en dat vind ik best een mooie prijs Misschien ook omdat ik een beetje Nintendo fanboy ben dat ik de console wel zie zitten

Status
    DutchFIX's schermafbeelding
    iTG Addict

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dglavimans Bekijk bericht
    Denk dat de prijs zo 300-350 zou worden met tablet controller en een spel [ nintendo land? ] en dat vind ik best een mooie prijs Misschien ook omdat ik een beetje Nintendo fanboy ben dat ik de console wel zie zitten
    Dan gaan ze het erg moeilijk krijgen, zeker ten opzichte van een PS3 die nog wel een paar jaartjes te gaan heeft. En ook de XBOX heeft nu acties die daar ruim onder vallen.
    Misschien voor mensen die een upgrade doen en al een boel WII spul hebben.. maar kids worden ook groot dus was het eerst leuk voor de kids zal misschien de kids nu juist om een XBOX of PS3 vragen..

We zullen het wel zien..

D

Status
    Clan Management
    Gamer IDs

PS3 gaat denk ik nog 1-2 jaar mee. De WIIU is grafisch gezien net iets beter dan de XBOX op het begin van zijn levens cyclus, dat betekend dat het alleen maar beter kan worden als de ontwikkelaars er een tijd mee spelen. Herinneren jullie je nog de PS3 launch? :p Of vergelijk Uncharted 1 is met Uncharted 3.

Je moet niet denken dat alleen kinderen van 10 op een Nintendo console zitten, ik denk juist dat Nintendo de meest trouwe fans heeft van alle consoles. Als zij een goeie mix kunnen maken van 3rd party en 1st party met een aantrekkelijke prijs komt het net zoals de 3DS wel goed. Ook deze heeft een mix van 1st en 3rd en voor zowel jong als oud. Dit wil Nintendo proberen waar te maken met de WIIU, of het lukt? Weet niemand omdat Nintendo nooit echt goeie 3rd party support had, bijvoorbeeld op de E3 heb ik nooit echt iemand gezien tot deze en afgelopen E3.

Status
    IamIamI's schermafbeelding
    Junior Forum Member
    Gamer IDs

PSN ID: Tha_Slayer

Lijkt me op zich wel een leuk ding... vooral het idee dat je op je controller extra stats of gameplay kan krijgen is wel geniaal... hopelijk gaan ze alleen wel wat doen aan de games, want de WII had bar weinig goede games (ding ligt al sinds release te verstoffen hierzo)

Status
    Clan Management
    Gamer IDs

13 september een persconferentie over de WIIU, launch en prijs?

Status
    Clan Management
    Gamer IDs

Zo! Pre order geplaatst, eerste keer was al verbaasd dat we niks nu hoefde te betalen Zombi U pakket was op bij nedgame dus neem ik maar de standaard zwarte premium pack.

Status
    hoppermania's schermafbeelding
    Administrator
    Gamer IDs

Gamertag: hoppermania PSN ID: hoppermania Wii Code: hoppermania

Ik krijg de Wii U binnenkort al van Nintendo, de premium versie met Mario Land. Moet toegeven dat ik ontzettend zit te springen om dat apparaat aan te sluiten en er op te spelen.
    Vandaag ook nog eens ZombieU ontvangen, dus ik ben er klaar voor!

Status
    Clan Management
    Gamer IDs

Bedoel je niet Nintendo Land ? ZombiU lijkt me ook erg vet inderdaad neem zelf het pakket waar die al inzit, dan maar geen Nintendo Land..Nog 14 dagen wachten

Thread Information

Users Browsing this Thread

Momenteel wordt dit topic door 1 gebruiker(s) bekeken. (0 lid/leden en 1 gast(en))

Labels voor deze thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten