Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Vind je het fijn om in nederland te wonen?

Status
    the-loucky's schermafbeelding
    Banned
    Gamer IDs

PSN ID: The-Loucky

Question Vind je het fijn om in nederland te wonen?

Beste leden,

Ik vroeg me eigenlijk of je het fijn vind om in Nederland te wonen?

Vind je het niet fijn dat je in Nederland woont omdat het nooit echt warm weer is en veel regent. En je pas vanaf je 18e auto mag rijden

Of vind je het juist fijn dat je hier woont in plaats van Afrika waar hongersnood is. Of in Syrië waar mensen worden gemarteld. En andere landen waar oorlog is.

Vertel hier of je het fijn of niet fijn vind dat je in Nederland woont. En waar je anders zou willen wonen en waarom.

Ik vind het op zich wel fijn om in Nederland te wonen. Het weer mag wel beter, maar ben allang blij dat ik niet in een 3de wereld land woon. Waar hongersnood of oorlog heerst.

Status
    Rinus454's schermafbeelding
    -= Legendary !TG Member =-
    Gamer IDs

PSN ID: Rinus454

Standaard Re: Vind je het fijn om in nederland te wonen?

Lastige vraag.. Ik denk dat ik het erg getroffen heb om in Nederland geboren te zijn. Financieel is er in ieder geval niets te klagen, immers stoeien wij toch nog wel lekker mee in de sub-top als mini-landje. Sowieso is de welvaart hier nog altijd uitstekend vergeleken met heel veel andere landen. En hoewel ik hartstikke trots ben op mijn landje, denk ik dat ik in een ander land toch beter thuis zou voelen.

Nederland is steeds meer een land aan het worden waar alles moet, maar niets mag. Eigenlijk wordt er al vanaf groep 3 ofzo druk op jou gelegd dat je goed MOET presteren anders komt er nooit iets van je terecht. Het lijkt er haast op dat als je niet op z'n minst een HBO-diploma haalt, je een blok aan het been van deze maatschappij bent.

Het lijkt ook wel alsof ieder kind tegenwoordig meteen maar ADHD heeft als die een beetje druk is en elke gamer is een of andere psychopaat en tevens potentiële terrorist. Daarnaast blijkt een aanzienlijk deel van ons land het politieke inzicht van een erwt te hebben door te stemmen voor een partij die overduidelijk alleen maar inspeelt op het gevoel van mensen, ongeacht of het realistisch en/of überhaupt wel goed is voor ons land. En dan de televisie.. Ik heb last van plaatsvervangende schaamte omdat er nog steeds mensen zijn die naar afschuwelijke programma's als Hart van Nederland, Dancing With the Stars On Ice, X-factor: The Popstars of Holland en Big Brother-klonen kijken.

Ik begin ook steeds meer te merken dat het echt te druk begint te worden hier.. Ik bedoel ik woon op het platteland en nog heb ik een dikke 2-baansweg langs mijn huis liggen..

Een beter land zou ik zo niet weten, daar heb ik niet genoeg voor gereisd.. Een (voormalig) onbewoond eiland lijkt me wel chill..

Status
    my_soldier's schermafbeelding
    !TG Member

1 gebruikers vonden deze post behulpzaam.

Ik ben van mening dat Nederland toch een van de beste landen is om in te wonen. Nederland heeft een van de hoogste bnp per hoofd, 99% van alle huishoudens hebben een internetverbinding, voedsel is in overschot, drinkwater is schoon, we zijn nog een land van groen, alles ligt behoorlijk dicht bij elkaar, infrastructuur is fantastisch, een mooie geschiedenis, we presteren voor een klein landje enorm goed in sporten, onze scholing is enorm goed vergelijken met andere landen (een van de beste).

Der zijn echter ook minpunten, want het lijkt wel alsof tegenwoordig iedereen maar doet voordat hij denkt, mensen trekken conslusies zonder dat je uberhaupt weten waar ze over praten, de politiek wil graag op Amerika lijken, Authoriteiten worden niet gerespecteerd, drugs en alcoholgebruik is dodelijk eng en die tv-shows hier in Nederland ik kan mijn ogen er wel bij uitsteken
    Praesent in Lucem, Aliquam in Tenebris

Status
    DutchFIX's schermafbeelding
    iTG Addict

Als ik puur naar de "basics" kijk ben ik idd erg tevreden..
    Zoals boven al is aangegeven zijn faciliteiten goed, Gezondheidszorg goed, en kan je er met een beetje moeite van jezelf er een heerlijk verblijf van maken in Hotel Holland.

Maar ik erger me aan zoveel dingen dat het veel van mijn plezier bederft. Ik doe het zelf maar het blijft zo fucking irritant. Ook omdat het eigenlijk nooit word opgelost of er nooit wat aan gedaan word. En als er dan iets aan gedaan word gaat het allemaal zoooooo traag. Politiek is één groot zooitje van beloftes die niet nagekomen worden of dat er dingen gedaan of geregeld worden die zover van de realiteit staan dat je denk dat ie mensen in een ander land wonen.
    Ik kan wel effe doorgaan maar das een ander topic...

D

Thread Information

Users Browsing this Thread

Momenteel wordt dit topic door 1 gebruiker(s) bekeken. (0 lid/leden en 1 gast(en))

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten