1. Welkom op het forum van intheGame.nl.
    Je kunt jezelf vrij registreren en deel uitmaken van het intheGame forum mocht je interesse hebben! Uiteraard kun je ook gewoon de gedeelde informatie op ons forum bekijken. We zijn een Community door Gamers voor Gamers!
    Wij van intheGame zijn op zoek naar Gamers die een Community zoeken, ben jij fanatiek en op zoek naar een gezellige Nederlands/Belgische Community. Dan ben je bij ons aan het juiste adres.
    Registreer jezelf op ons forum en meld je aan via de volgende link, ook lees je wat voor voordelen jij hebt als je een intheGame lid bent: Word intheGame Community member!

Met vriendelijke groeten en veel plezier!

intheGame.nl

PS3 valt uit en oververhit!

Discussie in 'Support' gestart door Wknight555, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wknight555

Wknight555 iTG Community lid

Lid geworden:
    25 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Ja.. ik heb wel is als ik lekker aan het gamen ben dat mijn PS3 uitvalt, beeld staat stil kan me controller niet meer gebruiken dus ik trek de stekker er maar uit.

Soms word me PS3 ook gewoon super heet! Net zoals een BBQ echt abnormaal, hoe kan ik dat nou voorkomen?

2. Buizerd_NL

Buizerd_NL iTG Community lid

Lid geworden:
    10 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    155
    Origin ID:
    Buizerd__NL
    PSN ID:
    Buizerd____NL
    Zorg dat je hem niet klem hebt staan in je kast zodat de lucht der gewoon uit kan, Zet hem anders op de grond dan zal je het gelijk merken dat je der geen last van hebt.

3. swift4life

swift4life -= !TG Legend =-

Lid geworden:
    10 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    0
    Stoppen met gamen

Show Spoiler
    Stoppen met gamen is 1 optie.
    Misschien dat je beter eens heel voorzichtig met een stofzuiger (zet de kracht zo laag mogelijk) kan proberen wat stof weg te zuigen, en kijk eens of alle fans nog werken, want anders verklaard dat de hitte misschien wel.
    Daarnaast is het ook gewoon normaal als je PS3 heet word, dat heb je nu eenmaal als hardware hard moet werken he (A)

En dat je PS3 soms vastloopt ligt waarschijnlijk gewoon aan de game en dat heeft vrijwel iedereen wel eens meegemaakt denk ik.

Ik zeg slotje

4. Wknight555

Lid geworden:
    25 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Liever nog geen slotje.. want ik wil het voorkomen.
    Het gebeurd meestal tijdens MW2, ik maak morgen wel even een foto van hoe me PS3 staat, dan kunnen jullie wel eventjes oordelen.

@Buizerd
    Onze stofzuiger heeft volgens mij maar 1 stand en wat bedoel je met fans?

5. Buizerd_NL

Buizerd_NL iTG Community lid

Lid geworden:
    10 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    155
    Origin ID:
    Buizerd__NL
    PSN ID:
    Buizerd____NL
    Waar lees je dat??

6. Tuureluur

Tuureluur iTG Community lid

Lid geworden:
    14 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    155
    Fans is een Engels woord voor ventilatoren... Je weet wel wat ventilatoren zijn toch? Voor het geval dat je dat niet weet, (zou kunnen toch?) dat zijn van die ronde dingen met een soort schepjes die lucht verplaatsen als het motortje draait wat er inzit. Als het goed is zitten er (bij mij wel tenminste) een aantal van die "fans" in je PS3. Daar zou stof op kunnen zitten. En als je dan NOLIFE aan het MW2 spelen bent, zou het zo maar kunnen dat die "fans" moe worden en het een beetje zat zijn om voor jou zo hard te werken om de PS3 cool te houden.

Dussss, als je voorzichtig met de stofzuiger (die aanstaat) langs de openingen gaat van je PS3 gaat heb je best kans dat je wat stof weghaald van die "fans"" wat dus weer betekend dat ze wat langer hun uiterste best kunnen doen om jou NOLIFE sessie voort te zetten.

Snappie?

En ben eigenlijk best benieuwd hoe je PS3 erbij staat :notrust:

7. dglavimans

dglavimans -= !TG Legend =-

Lid geworden:
    16 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    165
    Is het zo moeilijk ? staat die in een kast dicht tegen de kanten, zet hem ergens anders in opener ruimte...
    Stof je ps3 af en doe desnoods de fan test, koop desnoods een andere mw2...

Is het nooit in je opgekomen dat je mw2 dan veel speelt en hij door dit warmere weer gewoon oververhit raakt en vastloopt

slotje?

8. Wknight555

Lid geworden:
    25 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Nee, want mij games staan altijd buiten bereik van de zon.
    Hoe kan ik nou voorzichtig mijn Fan stofzuigen dan? Want ik heb geen flauw idee hoe ik mijn stofzuiger stand moet veranderen...

9. dglavimans

Lid geworden:
    16 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    165
    en daarom kan je ps3 niet warm worden als die uit de zon staat, omg -_-
    koop een stofzuiger en gewoon erlangs heen op stand 1, ik bedoel komop man is het niet duidelijk of wil je gewoon die posts beetje updaten?

10. Tuureluur

Lid geworden:
    14 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    155
    Welk type PS3 heb je? Anders zou je de "Fantest" eens kunnen proberen. Dan weet je ook gelijk zeker of je "fans" hebt. Fans in je PS3 bedoel ik hé...

11. dglavimans

Lid geworden:
    16 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    165
    Ja die juichen je dan toe daarom ook het geluid uit je ps3, duuuh dat weet toch iedereen :)

12. Tuureluur

Lid geworden:
    14 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    155
    Nou wel ff serieus hé DG, ik probeer die jongen alleen maar te helpen.

13. dglavimans

Lid geworden:
    16 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    165
    Tja als die dit topic doorleest staan er al genoeg dingen die helpen
    er is zelfs een topic over de fantest dacht ik...

14. Lashroman

Lashroman

Lid geworden:
    12 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    1. Laat je Playstation 3 op horizontale stand staan. Zo voorkom je dat er een paar ventilatoren van je Playstation 3 dicht zijn.

2. Om je PS3 te stofzuigen, neem je een theedoekje. Zet het vast aan het buis van de stofzuiger met een elastiekje of hou het theedoekje vast rondom het buis van de stofzuiger en haal voorzichtig het stof eruit bij het gaatjes. Het belangrijkste is de rechterkant van je PS3 met dat kleine vierkante gaatjes.

3. Plaats je Playstation 3 aan een open ruimte. Dus niet in een kast neerleggen ofzo. Gewoon een standje naast je TV plaatsen en erop leggen. Vrije ruimte ! Erg belangrijk.

15. Gorkumpjes

Gorkumpjes iTG Community lid

Lid geworden:
    3 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    155
    Idd, zet hem horizontaal, de meeste warmte zit rechts onder, als ie plat ligt dan kan de warmte eronder niet uit, btw de achterkant is het belangrijkst, daar komt alle warme lucht uit, als dat niet weg kan, dan gaat de PS3 denken dat het ook binnen warmer wordt(want die warme lucht kan niet weg) dus gaat hij harder blazen, en hoe harder het systeem moet blazen, hoe groter de kans dat oververhit raakt of vast blijft lopen;-)

Dus wat ook de andere al tig keer hebben gezegd hierboven, theedoek op mond van stofzuiger, en langzaam langs de openingen zuigen. Niet er tegenaan, er een beetje vanaf, als je maar 1 stand hebt.

EDIT: met die stofzuiger, om 2 weken ofzo even er langs gaan, helpt ook!

16. bacardiboy-dh

bacardiboy-dh -= !TG Legend =- iTG Community lid

Lid geworden:
    8 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    185
    PSN ID:
    bacardiboy-dh
    Jongens even normaal reageren allemaal svp, die jongen vraagt gewoon netjes hulp om lekker te kunnen playstationeb, en is dat niet wat we allemaal willen? Dus maw help elkaar gewoon normaal, we zijn PS3 broeders, dus laat de cynische commentatoren achterwege. Danku :)

nu dan ontopic - @gorkumpjes je weet dat horizontaal plat is hè? De PS3 wordt minder warm als die plaat zit dan als die rechtop staat is bewezen, hoewel je eigenlijk t omgekeerde zou denken.

Dus niet in een kast, doe hem desnoods op een stoel of kruk (een stevige). Daarnaast kan je idd de fantest proberen (zoek elders op t forum onder zoekfunctie), deze kan eventuele stofophopingen uit je ps3 blazen.

17. hoppermania

hoppermania -= !TG Legend =-

Lid geworden:
    10 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    135
    DE allerbeste oplossing is.. vraag het aan je grote broer konijn aka Maulerr en dan komt het allemaal goed!

18. Resureyu

Resureyu -= !TG Legend =-

Lid geworden:
    5 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    135
    Nou dat is pas een flut oplossing... Alsof dennis er verstand van heb. ^^

Jaimy, Gewoon af en toe ff stofzuigen met de zachte borstel en niet zoveel MW2 spelen en alles komt goed.

19. Nick R

Nick R intheGame Redactie Moderator

Lid geworden:
    17 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    135
    PSN ID:
    Muppet-NL
    indd gewoon eens wat onderhoud plegen aan dat ding en niet opgesloten opstellen

20. mieske

mieske

Lid geworden:
    2 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    die opmerking van bacardi over dat ie minder warm word als die gewoon plat ligt wist ik niet eens,maar idd ik haal er ook vaak de stofzuiger langs.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel deze pagina