[Updated] Microsoft door de knietjes

Xbox One Eighty hero

[Update]

Inmiddels heeft Microsoft officieel laten weten zich aan te passen aan de wensen van de community. In een officiële verklaring laat Microsoft weten: “As a result of feedback from the Xbox community, we have changed certain policies for Xbox One.”. Het lijkt er op dat Microsoft op dit moment bezig is een Q&A te maken voor de veranderingen. Microsoft’s Don Mattrick heeft een officiële verklaring gegeven op de website van Xbox.

Last week at E3, the excitement, creativity and future of our industry was on display for a global audience.

For us, the future comes in the form of Xbox One, a system designed to be the best place to play games this year and for many years to come. As is our heritage with Xbox, we designed a system that could take full advantage of advances in technology in order to deliver a breakthrough in game play and entertainment. We imagined a new set of benefits such as easier roaming, family sharing, and new ways to try and buy games. We believe in the benefits of a connected, digital future.

Since unveiling our plans for Xbox One, my team and I have heard directly from many of you, read your comments and listened to your feedback. I would like to take the opportunity today to thank you for your assistance in helping us to reshape the future of Xbox One.

You told us how much you loved the flexibility you have today with games delivered on disc. The ability to lend, share, and resell these games at your discretion is of incredible importance to you. Also important to you is the freedom to play offline, for any length of time, anywhere in the world.

So, today I am announcing the following changes to Xbox One and how you can play, share, lend, and resell your games exactly as you do today on Xbox 360. Here is what that means:

An internet connection will not be required to play offline Xbox One games– After a one-time system set-up with a new Xbox One, you can play any disc based game without ever connecting online again. There is no 24 hour connection requirement and you can take your Xbox One anywhere you want and play your games, just like on Xbox 360.

Trade-in, lend, resell, gift, and rent disc based games just like you do today – There will be no limitations to using and sharing games, it will work just as it does today on Xbox 360.

In addition to buying a disc from a retailer, you can also download games from Xbox Live on day of release. If you choose to download your games, you will be able to play them offline just like you do today. Xbox One games will be playable on any Xbox One console — there will be no regional restrictions.

These changes will impact some of the scenarios we previously announced for Xbox One. The sharing of games will work as it does today, you will simply share the disc. Downloaded titles cannot be shared or resold. Also, similar to today, playing disc based games will require that the disc be in the tray.

We appreciate your passion, support and willingness to challenge the assumptions of digital licensing and connectivity. While we believe that the majority of people will play games online and access the cloud for both games and entertainment, we will give consumers the choice of both physical and digital content. We have listened and we have heard loud and clear from your feedback that you want the best of both worlds.

Thank you again for your candid feedback. Our team remains committed to listening, taking feedback and delivering a great product for you later this year.

In het kort komt het er op neer dat Microsoft zich bedacht heeft door toedoen van alle kritieken vanuit de community. Het Amerikaanse bedrijf kiest er voor om bepaalde plannen terug te draaien en dit houdt in dat veel hetzelfde zal zijn zoals het nu bij de Xbox 360 ook al gaat. Je kan gewoon games uitlenen aan je vrienden en je hoeft niet meer verplicht online te zijn voor Microsoft’s check-ins. Ook zegt Mattrick dat de Xbox One games regiovrij zullen zijn, in tegenstelling tot eerdere berichten.

[Orginele bericht]

De geruchten doen de ronde dat Microsoft zich zou hebben bedacht en het beleid weer terug wil draaien. Dit houdt in dat Xbox One gebruikers niet eens in de 24 uur online moeten zijn en dat het bedrijf het beleid omtrent de tweedehands games wil handhaven zoals het nu is. Er is de sinds de Xbox Reveal in mei zeer veel te doen geweest om de plannen van Microsoft en het lijkt er nu toch sterk op dat het Amerikaanse bedrijf zwicht voor de druk van de community.

Na alle commotie rondom de plannen van Microsoft is het niet zo gek dat het bedrijf zich bedenkt. Veel mensen hebben gezegd van de Xbox af te stappen en over te gaan naar Sony’s PlayStation. Microsoft heeft nog niet offcieel gereageerd op de geruchten, maar zal naar verwachting later vandaag met nieuws naar buiten komen. Dat het bedrijf iets moet veranderen om de Xbox One nog succesvol te maken is zeker, Microsoft is op het moment zeer veel terrein aan het verliezen op de concurentie.

De plotselinge wending van Microsoft komt nadat onder andere Microsoft’s Phil Spencer gezegd heeft zeker te luisteren naar wat de community wil en dat de kritieken niet aan dovemans oren gericht is. Microsoft bedenkt zich dus als we de geruchten mogen geloven. Zodra we meer nieuws hebben kun je dat op inthegame.nl lezen.

Xbox One

42 Reacties op “[Updated] Microsoft door de knietjes”

  1. Nutbag Deluxe
    Nutbag Deluxe
    19 juni 2013 om 22:36

    Dohohohohoho.

  2. Rens G. 19 juni 2013 om 22:41

    placing a big L on my forehead :-)

  3. White_Rabbit 19 juni 2013 om 22:42

    Laat je als mega corporatie dan zwakte of juist karakter zien?

    Tammebroektijger

    Tammebroektijger Reply:

    Je laat in ieder geval wel zien dat je luistert naar de kritiek.

    Ruud Reply:

    Karakter

    Dennis K.

    Dennis K. Reply:

    @ Dennis H

    Ik vind het wel een top van ze, maar aan de andere kant wel te laat. DRM is net zo evil als satanisme.

    Maar wat me wel aan het denken heeft gezet, is waarom DRM eerst nodig was en nu ineens niet? Hun hele systeem was toch hierop gebaseerd? Laat mij meer zien hoe zij kat en muis spelen met hun fans.

    Svennusmax

    Svennusmax Reply:

    Letterlijke woorden.

    En het verbaast me ten opperste dat jullie, als objectieve gamingwebsite, dit niet tot op de grond toe kapotstuk schrijven. Een absolute schande, waar het anti-consumer bedrijf Microschoft wéér de potentiële klanten voorliegt. Over alles.

    Laat ik het zo zeggen: Eén van mijn leveranciers bezweert dat hij mijn kipnuggets niet met kalkoenvlees kan vullen in plaats van legbatterij. Leverancier twee komt voorbij en heeft een prachtig kapotgemalen karkasvierkantje in zetmeel, gevuld met kalkoenvlees voor driekwart van de prijs van mijn huidige leverancier. Ik vertel leverancier dat ik ga switchen en dikke doei et cetera.

    Ineens kan hij wél die vetschijfjes vullen met gobble-gobble! Weet je wat ik dan zeg?
    Een achtdubbele fuck you. Niet alleen omdat hij boven de prijs zat met een inferieur product, maar ook omdat hij loog over zijn mogelijkheden. Als hij NIET had voorgesteld dat hij het ook kan, had ik meer respect gehad.

    Weet je nog Simcity? Dat dat niet gemaakt zou zijn voor offline play en ze pas na de gigantische klachtenregen er in gingen duiken? Het waren exact twee coderegels die het probleem oplosten.

    Eenieder die een Xbox One koopt en dat hier bekend maakt, kan op mijn hoon rekenen. Nog erger dan dat ik deed voor Wii U-bezitters op Duimschroef. Dus bij deze, gameon; I release you.

    White_Rabbit

    Dennis H. Reply:

    Duidelijk verhaal. Zelf denk ik dat je als bedrijf, zeker als een bedrijf als Microsoft, voet bij stuk had moeten hadden en iedereen alle voordelen had moeten laten zien van je besluit. Nu kom je over als zwak. Natuurlijk, heel veel gamers vinden het waarschijnlijk prettig dat Microsoft dit alsnog heeft besloten en hun hele verhaal terugdraait, maar ik denk dat dit niet de oplossing is.

  4. gameon 19 juni 2013 om 23:00

    Ik verwacht dan ook nog een nieuwe verkoopprijs van de Xbone. Laten we zeggen, 399 euri?

    Tom van S.

    Tom van S. Reply:

    Nooit, de Xbox One bevat een Kinect die standaard al meer dan 100 eu zou kosten.

  5. 19 juni 2013 om 23:03

    Ik verwacht dat Sony morgen met het nieuws komt dat online gamen toch gratis wordt :P

  6. Kroik
    Kroik
    19 juni 2013 om 23:10

    En de xbone 180 is weer terug in de race, een wijze les voor iedereen. Nu kan ik weer gaan twijfelen over welke console het gaat worden.

  7. Svennusmax 19 juni 2013 om 23:17

    En niets, maar dan ook helemaal niets houdt ze tegen om het op termijn weer terug te draaien. Als je als bedrijf al niet de community op de eerste plek zet vanaf dag één en pas gaat luisteren als er grote bezwaren zijn (en dan doet alsof dat heel erg genereus is…. wtf….), dan hoef je ook niet te verwachten dat ze enige andere beslissing met de community in het achterhoofd zullen nemen.

    De mensen die hier instinken en denken dat M$ nu ineens het licht heeft gezien en lievvv is geworden, verdienen zo’n console annex anaal genaaid te worden zonder glijmiddel.

    Dennis K.

    Dennis K. Reply:

    Ja daar heb je misschien wel gelijk in. Misschien een vork pre-orderen en inslikken!

    Tom van S.

    Tom van S. Reply:

    Alsof Sony het ook niet terug zou kunnen draaien, je moet niet denken dat ze er voor jou zijn. Sony en Microsoft zijn beiden grote bedrijven die gewoon centen moeten verdienen en daarin gaan ze gewoon nergens voor wijken.

    Svennusmax

    Svennusmax Reply:

    “Terug”draaien impliceert dat ze het in eerste instantie zouden hebben aangekondigd. Wel even bij de feiten blijven.
    Daarbij verdient Valve ook zijn centen, en dat doen ze grotendeels door te denken als een gamer.

    Serieus waar, je redenatie rammelt aan alle kanten en je projecteert de bedrijfsfilosofie en conjunctuur van het ene bedrijf op het andere. “Gewoon” centen verdienen is een enorme simplificatie van een businessmodel, en zodra je dat begrijpt slik je je woorden in.

    Ap0c Reply:

    Jij praat verdomme wel een partij poep de hele tijd he? Puber?

    General Dripple

    General Dripple Reply:

    Ik heb net in mijn broek gescheten van het lachen. Ga zo door!

  8. Snack H. 19 juni 2013 om 23:29

    Hoppa, dat wordt pre-orderen :)

  9. Ruud
    19 juni 2013 om 23:30

    Xbox 180

    Svennusmax

    Svennusmax Reply:

    Alstublieft.

    White_Rabbit

    Dennis H. Reply:

    Dank u.

  10. Michael B.
    Michael B.
    19 juni 2013 om 23:54

    En hoe zit het nu met uitlenen van games? Want deze worden op de harddisk geïnstalleerd en zijn daarna niet meer nodig. Kan de hele straat nu 1 game kopen en klaar? Of is de disc nu ineens nodig tijdens het opstarten van de game? Want dan is dit enkel maar een achteruitgang.

    Tom van S.

    Tom van S. Reply:

    Waarschijnlijk is dat zo inderdaad, nu kunnen ze dat niet zomaar meer doen en het is ook niet meer nodig.

    MrSirius

    MrSirius Reply:

    Dat laatste. Staat ook in de berichten. Het wordt precies hetzelfde zoals we het gewend zijn (disc in de drive), met het verschil dat de One regiovrij wordt en de 360 dat niet was.

    Hiervoor gaan koppen rollen bij MS, dat weet ik zeker.

    gameon

    gameon Reply:

    De disc nodig om te spelen? Godver, dat zou klote zijn. Want die DRM en always online boeit me niks, maar dat disc swappen, daar had ik nou juist graag vanaf gewild.

    Michael B.

    Michael B. Reply:

    100% eens

    White_Rabbit

    Dennis H. Reply:

    Ook mee eensch. Mijn collectie bestaat momenteel nog maar uit vijf optische schijven. De rest bestaat alleen maar uit digitale downloads.

    Michael B.

    Michael B. Reply:

    Je snapt dat gameon trollt hè? Hij meent dat namelijk niet.

    White_Rabbit

    Dennis H. Reply:

    Voel ik me toch even in de zeik genomen. Had ik niet door, nee. :-S

    duivel

    duivel Reply:

    ja soms komt die heel overtuigend over.

  11. ace69
    20 juni 2013 om 00:36

    Sukkels zon lelijke bak alsnog kopen? met crappy chips erin dik achter op de ps4?..en nog kinect verplicht..en inderdaad zie het maar als tydelijk tot ze genoeg verkocht hebben..

  12. Jaimy 20 juni 2013 om 00:37

    Ze bezwijken en uiteindelijk draait het allemaal om de flappen.

  13. Asa
    20 juni 2013 om 00:37

    Vertrouw hier niets van.

  14. aarjen116 20 juni 2013 om 09:27

    Tja, zat er aan te komen. Logische zet natuurlijk, maar wel een beetje zielig.

  15. duivel
    duivel
    20 juni 2013 om 09:55

    Hallo

    General Dripple

    General Dripple Reply:

    Ik heb gisteren een Playstation controller vast gehouden.
    Gewoon een paar seconden.
    Als ik het rustig aan opbouw gaat het volgens dokter van Tilburg best goed komen met mij.

    duivel

    duivel Reply:

    Ik zal nooit mijn muis en toetsenbord in de steek laten!

  16. stubborn 20 juni 2013 om 10:26

    Xbox 180, Ik vertrouw niet meer aan MS en Xbox, ze denken alles voor de yankees niet voor de gamers in EU of verder, ik blijf bij Sony hoor geen next-doos in mijn huis (houdigedoos mag blijven, hehe)

    Hoika Reply:

    Yankees is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een verbastering van Jan en Kees (Nederlanders die allemaal rond New Amste… eh York woonden). Dus je hebt het nu over onszelf. Maar het klopt wel dat Microsoft meer aandacht lijkt te hebben voor de Amerikaanse markt.

  17. roger
    20 juni 2013 om 11:08

    Gedeeltelijk mooi
    Alleen jammer dat ze altijd online scrappen hadden mooie spellen van kunnen komen