PS Vita verkoop dramatisch

PlayStation Vita

Europa is in rep en roer want vandaag is de PlayStation Vita eindelijk beschikbaar. In Japan (thuisland van Sony) is de nieuwe gaming handheld al weer een tijdje uit en daar zijn de verkoop aantallen uiterst teleurstellend. In onderstaand overzicht kunnen jullie lezen dat Nintendo’s 3DS het nog steeds erg goed doet. Afgelopen week werden er maar liefst 94.667 units hiervan verkocht tegen een schamele 12.309 PS Vita units. Alle experts zijn er al over uit, de launch titels van de PS Vita waren niet geschikt voor Japan! Wij zijn straks  erg nieuwsgierig hoeveel units er in Europa zijn verkocht. Wordt vervolgd..

PlayStation Vita

Hardware sales deze week (vorige week)

  1. 3DS: 94,667 (67,558)
  2. PlayStation 3: 21,993 (22,002)
  3. PSP: 14,824 (15,860)
  4. Vita: 12,309 (13,939)
  5. Wii: 7874 (8206)
  6. DS: 1557 (1608)
  7. PlayStation 2: 1433 (1239)
  8. Xbox 360: 983 (1139)

12 Reacties op “PS Vita verkoop dramatisch”

  1. dglavimans 22 februari 2012 om 20:10

    Gaat goed met de 3DS, benieuwd hoe de VITA het in europa doet, ik merk wel dat er veel meer hype is dan toen met de 3DS en dat is goed voor Sony. Wat ik hoop is dat gewoon beide lekker gaan verkopen en op beide systemen toppers komen. :)

  2. monoliet
    22 februari 2012 om 20:27

    teveel games die nu nog uit kommen op de psp in dat land !
    dus goedkope psp + veel games = waarom men het nut nog niet ziet om een vita te koppen + dringend monsterhunter game gevraagd ;)
    ik baal van de mem cards die niet geleverd zijn

  3. martijn en monique maton 22 februari 2012 om 20:38

    Jep breng een nieuwe monster hunter en FF uit en je stijgt zo naar boven in jap.

  4. 22 februari 2012 om 20:57

    Het is ook pas na ongeveer een jaar dat er leuke games op de 3ds uitkomen, dus ik wacht ook nog wel minimaal een half jaar met het kopen van een vita. Er is nu nog maar 1 game die ik zou willen hebben en die heb ik na een weekje wel uit, daarna zou ik moeten wachten tot er eindelijk weer iets is.

    Ik heb liever wat games in het kastje liggen, zodat ik door kan spelen :)

    Resident evil & straks icarus liggen al te wachten!

  5. ivo001 22 februari 2012 om 20:57

    lol PS2 meer dan xbox360

  6. 22 februari 2012 om 21:11

    Klopt helemaal, de games zijn allemaal voor het Westen bedoeld. Zoals anderen boven mij zeggen, breng een typisch Japanse game uit en het zal stijgen als een malle.

    Vorige keer ook met de PSP, nieuwe Monster Hunter? PSP was dan het meest verkocht.

  7. ZWGamemaster
    23 februari 2012 om 00:42

    Komt puur door Monster Hunter, let maar eens op als de nieuwe uitkomt over een paar maanden voor de Vita, wat er dan gebeurd.

  8. Erik R. 23 februari 2012 om 08:13

    Schrok even… dacht even dat het over Europa/Amerika ging :P

  9. 23 februari 2012 om 10:38

    Een console die al een jaar uit is, vergelijken met een console die pas uit is, vindt ik niet echt correct.
    Ik denk trouwens ook dat hij in Europa beter gaat scoren. Ik ken veel meer mensen die een Vita hebben dan een 3DS vandaag :)

  10. 23 februari 2012 om 15:44

    Alsnog blijft 250 euro teveel voor een handheld, al helemaal als je nagaat dat PS3′s ook na 2 jaar ineens kapot kunnen raken en buiten garantie vallen, zelfs als de gebruiker er keurig mee om is gegaan. Hoe loopt dit af met een handheld van 250 euro die te groot is voor je broekzak, hoe zuinig kan je daar mee omgaan als je hem constant bij je wilt hebben? Laat ze eerst maar met een prijsdaling komen of speciale bundels komen.

  11. SuperDre
    23 februari 2012 om 20:41

    Wel even een kanttekeningetje erbij natuurlijk, toen de 3DS ook dezelfde prijs was als de PS-Vita nu is verkocht deze ook heel HEEL slecht (nog slechter zelfs als de PS-vita nu), pas nadat die een behoorlijk prijsdaling had gehad verkocht de 3DS een stuk beter.. Ditzelfde zie je nu eigenlijk ook bij de PS-vita, naast het feit dat er genoeg mensen ook even wachten totdat er meer te krijgen is en de prijs wat zakt, pas over een half jaar kun je er werkelijk wat van zeggen..

    Richh Reply:

    Zoek maar eens een bron op, de 3DS heeft het nog altijd beter gedaan, zelfs vlak voordat de prijsdaling kwam (dus dat mensen wisten dat hij een week later minder kostte) deed de 3DS het beter dan de Vita.