Ubisoft Massive werkt aan multiplayer FPS

ubisoftlogo

Dankzij een vacature op de Amerikaanse site Gamasutra weten we nu dat Ubisoft Massive, voorheen bekend als Massive Entertainment, op zoek is naar een “Gameplay Programmer” voor een gloednieuwe game.

Hieronder de vertaalde vacature. Ubisoft kon niet duidelijker zijn over de plannen voor de game.

“Ubisoft Massive is momenteel op zoek naar een gameplay programmeur, met ervaring in netwerk programmeren, die ons wilt helpen met het maken van een eerste klas “first person shooter” voor de PS3, Xbox 360 en PC.”

Een multiplayer, multiplatform first person shooter dus. Denk aan MAG, maar dan voor meerdere platforms.Hier nog een stukje informatie:


“Omdat dit een online game is, heb je een goed begrip nodig van concepten die in het algemeen gebruikt worden in multiplayer games, zoals replicatie en synchronisatie, host en client autoriteit schema’s, lage bandbreedte enz.”

Hier kunnen we niet veel uit halen, al lijkt het alsog Ubisoft een aantal server problemen zoals lag wilt verhelpen, of toch niet?

“Je zult met een bestaande engine en netwerk libraries werken.”

We zijn niet zo technisch ingesteld dat we dit volledig begrijpen, maar we hopen zeker dat het niet dezelfde servers zal gebruiken voor de PC als Splinter Cell: Conviction deed. Dat werkte niet op de eerste dag, of de tweede, of nu. Dat zal dus problemen opleveren voor een game die volledig online is.

Andere titels van Ubisoft Massive zijn Ground Control, een oude RTS en natuurlijk World in Conflict.

Wat denken jullie dat Ubisoft Massive van plan is? Laat het weten door een reactie achter te laten.