Marvel: Ultimate Alliance 2 (NL) Trophy Guide + Roadmap

Marvel Ultimate Alliance 2: Fusion PLAYSTATION 3

marvel 2

Al je superhelden komen samen in een avontuur van epische proporties. De wereld is verdeeld wanneer superhelden verplicht worden zich te registreren en een “superpowered civil war” breekt los. Probeer met je groep de 2 partijen weer bij elkaar te brengen en alles weer terug te brengen naar hoe het vroeger was. Dit spel is uitermate geschikt voor co-op plezier, zowel on- als offline. Een makkelijke, maar glitcherige platinum.

Roadmap:

Algemene Tips

  • Start direct op niveau “Super Heroic” zodat je meteen Legendary vrijspeelt en je bij een nieuw spel al je vooruitgang behoudt. Wees niet bang dat je het moeilijk krijgt, zelfs Legendary is gemakkelijk te halen zonder ook maar een enkele keer dood te gaan.
  • Gebruik je Fusions en Health pick-ups, deze 2 kunnen je echt redden in grootse gevechten.
  • Gebruik de collectible’s guide vanaf het begin, voornamelijk om Thor vrij te spelen. Thor is een van de meest krachtige personages en zal je team goed helpen.
  • Houd vanaf het begin van je avontuur de Fusion Chart erbij (zie power of two trophy) en vink alle gedane fusions vast af. Dit scheelt je een hoop doodsaaie uren op het eind.
  • Alle levels en tussenstukjes kun je opnieuw doen via de simulator, begin dus nooit opnieuw als je iets gemist hebt.

Stap 1: Super Heroic
Het is het handigst om voor je eerste playthrough de moeilijkheidsgraad op super heroic te zetten. Kies wanneer je een kant moet kiezen voor 1 van de 2 partijen en speel het spel uit. Focus je vooral op het overleven van de maps zodat je de Immortal Heroics trophy in deze playthrough alvast binnen hebt. Het is aan te raden om de simulator challenges op Super Heroic al te doen aangezien de moeilijkheidsgraad van die challenges ook hoger komt te liggen op Legendary. Ook is het handig om de collectibles guide bij de hand te houden en sowieso de team boosts alvast te pakken om latere zoektochten te voorkomen.

Stap 2: Legendary
Nu is het tijd voor de Legendary playthrough. Zorg dat je dit keer voor de andere partij kiest en speel het spel uit op Legendary. Je zal nu al de story-related trophies binnenkrijgen en waarschijnlijk de Immortal Heroics mocht je die in je eerste playthrough nog niet binnen hebben gekregen.

Stap 3: The Sims
Nu is het tijd om de overige trophies binnen te halen en hiervoor zul je het grootste deel van je tijd, zo niet al je tijd, doorbrengen in de simulator. Vooral de training challenge en heavy metal plus de replays zullen je aandacht krijgen, maar dat staat verder vermeld bij de trophies.

Trophy Guide:

Online Play: Ja
Online Trophies: 0
Cheat Codes: Nee
Gemiddelde moeilijkheidsgraad: 4/10
Gemiddelde tijd tot platinum: 16-22 uur

: 38

: 10

: 2

: 1

Guide gemaakt door Speakr
Opmaak en edit door Donkeh

platinumPlatinum Award

Obtain all other trophies

Haal alle onderstaande trophies.

mission accMission Accomplished

Topple a dictator.

In de missies in Latvaria zul je allemaal beelden van Dr. Doom zien staan. Wanneer je deze beelden genoeg damage doet zullen ze omvallen en krijg je deze trophy. Zie ook dit filmpje

coalitionCoalition of the Willing

Crash a castle

Deze krijg je nadat je The Tinkerer hebt verslagen aan het eind van de missies in Latvaria.

oceansOceans No Longer Protect Us

Protect a city.

Deze krijg je nadat je Von Bardass hebt verslagen aan het eind van de missies in NYC.

a houseA House Divided

Defend your leaders.

Deze krijg je nadat je Titanium Man hebt verslagen aan het eind van de missies in DC.

if youreIf You’re Not With Us

Choose a side.

Deze krijg je nadat je een partij hebt gekozen (pro-reg of anti-reg) na de missies in DC.

freedomFreedom Isn’t Free

Raid a hideout.

Deze krijg je nadat je de hideout raid missies hebt gehaald en Cable hebt verslagen. Hiervoor moet je wel Pro-registratie hebben gekozen.

defendingDefending Our Way of Life

Rescue a hideout.

Deze krijg je nadat je de hideout defense missies hebt gehaald en Bishop hebt verslagen. Hiervoor moet je wel anti-registratie hebben gekozen.

all optionsAll Options on the Table

Defend a convoy.

Deze krijg je nadat je de Guard Duty missies hebt gehaald en Goliath hebt verslagen. Hiervoor moet je wel Pro-registratie hebben gekozen.

collateralCollateral Damage

Stop a convoy.

Deze krijg je nadat je de Convoy Strike missies hebt gehaald en Yellowjacket hebt verslagen. Hiervoor moet je wel Anti-registratie hebben gekozen.

fallenFallen Star

Ambush your opponents.

Deze krijg je nadat je de Ambush missies hebt gehaald en Captain America hebt verslagen. Je moet hiervoor wel Pro-registratie hebben gekozen.

ironIron and Blood

Fight back an ambush.

Deze krijg je nadat je de Chem Plant missies hebt gehaald en Iron Man hebt verslagen. Je moet hiervoor wel Anti-registratie hebben gekozen.

knownsKnowns and Unknowns

Repay a favor.

Deze krijg je wanneer je weer gaat samenwerken met Nick Fury aan het begin van Act 3.

alliance rebornAlliance Reborn

Break and enter.

Deze krijg je nadat je de Prison missies hebt gehaald en Whirlwind en Diamondback hebt verslagen.

graveGrave and Growing

Free a country.

Deze krijg je nadat je de Wakanda missies hebt gehaald en Green Goblin en Venom hebt verslagen.

a moreA More Perfect Union

Finish what you started.

Deze krijg je nadat je de Showdown missies hebt gehaald en Nick Fury hebt verslagen.

im withI’m With Iron Man

Defeat all Act II and III missions as a Pro-registration team.

Deze krijg je nadat je het verhaal hebt uitgespeeld als Pro-registration team.

im with capt americaI’m With Captain America

Defeat all Act II and III missions as an Anti-registration team.

Deze krijg je nadat je het verhaal hebt uitgespeeld als Anti-registration team.

legendary schismLegendary Schism

Defeat all Act I missions on Legendary Difficulty.

Deze krijg je wanneer je alle missies van Act I hebt uitgespeeld met de moeilijkheidsgraad op Legendary. Dit zijn de missies in Latvaria, NYC en DC.

legendary warLegendary War

Defeat all Act II missions on Legendary Difficulty.

Deze krijg je wanneer je alle missies van Act II hebt uitgespeeld met de moeilijkheidsgraad op Legendary. Dit zijn de missies Hideout Raid, Guard Duty en Ambush of Base Defense, Convoy Strike en Chem Plant.

legendary warLegendary Alliance

Defeat all Act III missions on Legendary Difficulty.

Deze krijg je wanneer je alle missies van Act III hebt uitgespeeld met de moeilijkheidsgraad op Legendary. Dit zijn de missies Prison, Wakanda en Showdown.

rookie squadRookie Squad

Complete a map in Co-Op.

Deze krijg je wanneer je een map uitspeelt met meer dan 1 speler. Als je 2 controllers hebt moet je die andere controller aan doen en op startknop drukken om Co-op te activeren. Je kan deze trophies snel halen door met de simulator 1 van de HQ’s te laden en naar de console te lopen voor de volgende missie. Dit telt ook als een volledige map.
Let op: dit kan glitchen waardoor je al de missies die erna komen moet spelen. Sla daarom waneer je dit doet om en om op op 2 verschillende save games.

experienced alliesExperienced Allies

Complete 8 maps in Co-Op.

Zelfde als hierboven maar dan 8 maps.

decorated vetDecorated Veterans

Complete 24 maps in Co-Op.

Zelfde als hierboven maar dan 24 maps.

seekSeek and Destroy

Complete all optional mission objectives.

Hiervoor moet je alle optionele missies behalen. Hier zijn er 5 van en dit zijn ze:

  • Destroy 4 Turrets in Latvaria: Ascension. Deze 4 kanonnen kun je vinden naast de het pad richting het eind. Hard te missen aangezien ze meteen het vuur op je openen, gebruik lange-afstandsaanvallen of gooi voorwerpen op deze kanonnen om ze uit te schakelen.
  • Destroy 8 Cyborg Prototypes in Latvaria: Reactors. Deze Cyborgs zitten in de glazen cabines tegen de muren van sommige ruimten. Zodra je deze cabines genoeg damage doet komen ze vrij en kun je ze vernielen.
  • Destroy 14 pieces of Latvarian tech in NYC: Factory Floors. Vlak nadat je in deze map Grim Reaper hebt verslagen kom je in een kamer vol high-tech stuff. Sla alles in deze kamer richting de schroothoop en je zult zien dat je op 12/14 komt, de laatste 2 zijn in de ruimte erna te vinden.
  • Destroy 4 munition piles in DC: Capitol Offense. Deze zijn te vinden op het stuk waar de rocket launchers het op je hebben voorzien. Rondom de fontein zijn 4 hopen munitie te vinden, sloop ze allemaal.
  • Destroy 8 teleportation pods in Wakanda, Tribal City. Dit zijn de lichtgevende bakens waar de sterkere nanite slaven uit komen. Sloop ze alle acht en je hebt deze trophy binnen.

uncontainedUncontained Aggression

You or other players on your team must destroy 250 health containers.

Voor deze trophy moet je 250 health-kistjes slopen. Deze houten en ijzeren kistjes vind je verspreid in elk level en zijn er in overvloed. Je kan levels altijd opnieuw spelen via de simulator als je nog wat kistjes tekort komt.

undefeatedUndefeated Heroes

Defeat 12 mission bosses on Super Heroic or Legendary Difficulty without revival or map reload.

Wanneer je 12 bossfights hebt gewonnen zonder iemand te reviven of opnieuw te beginnen krijg je deze trophy. Zorg er wel voor dat je de moeilijkheidsgraad op Super Heroic of Legendary hebt staan anders tellen ze niet. De meeste bossfights zijn niet zo moeilijk, maak veel gebruik van health pop-ups om je teamleden te healen (NIET REVIVEN) en gebruik veel targeted fusions.

immortalImmortal Heroics

Defeat 25 maps on Super Heroic or Legendary Difficulty without revival or map reload.

Je moet voor deze trophy 25 maps uitspelen met de moeilijkheidsgraad op Super Heroic of Legendary. Dit is veel makkelijker dan het lijkt, want de moeilijkheid van dit spel is echt een grap. Deze maps moeten wel 25 verschillende zijn, maar waarschijnlijk haal je deze trophy tijdens je gewone playthroughs al. Maak veel gebruik van je fusions en gebruik je health pop-ups om je teamleden op tijd te healen, en mocht er toch iemand doodgaan speel dan door met 3 man.

back actionBack in Action

Perform 10 revivals

De trophy is wat jammer aangezien je voor deze trophy mensen juist wel moet reviven. Daarom kun je met deze beter wachten tot je klaar bent met je gewone playthroughs, of ze doen op een andere save. Zorg dat je een health pop-up hebt en laat 1 van je teamleden doodgaan. Wanneer je nu je health pop-up gebuikt zie je bij dat personage revive staan, doe dit 10 keer en je hebt de trophy.

tactical trainTactical Training

Perform all 5 recommended training Fusions in Latveria.

Op je eerste locatie moet je in totaal 5 verplichte fusions doen. Deze komen vanzelf op je scherm te staan en zou je dus onmogelijk kunnen mislopen. Toch heb ik (en blijkbaar sommige anderen ook) heb voor elkaar gekregen er 1 te missen. In dit filmpje staan alle 5 de fusions, mocht je er 1 mislopen

heroes uniteHeroes Unite

Perform 10 Fusions with another player-controlled hero in a Co-Op game.

Voor deze trophy mag je weer met 2 controllers werken. Zorg ervoor dat jij en je Co-Op maat (of jij op beide controllers) allebei tegelijkertijd de Fusion knop indrukken, zodat je samen een Fusion doet. 10 van deze fusions en de trophy is voor jou.

united we standUnited We Stand

Earn 20 high scores for each type of Fusion: Targeted, Guided, and Clearing.

Voor elk van de 3 soorten Fusions moet je 20 keer de high score halen. De high score houdt in:
Voor Targeted: je Fusion op een boss mikken.
Voor Guided: 15 vijanden raken.
Voor Clearing: 12 vijanden raken.
De laatste 2 kun je gemakkelijk doen in de Basic Training missie in de simulator. De Targeted Fusions kun je in de gewone missies doen, daar kom je genoeg bosses tegen.

powers of twoPowers of Two

Perform all Fusions by combining every available pairing of 24 heroes.

Voor deze trophy moet je alle mogelijke Fusions doen. Als je mijn tip hebt opgevolgd zul je er al wat hebben afgestreept van onderstaand schema, de rest kun je het beste doen in de Basic Training missie. Zet 4 helden in je team en doe alle beschikbare Fusions, wissel dan de laatste drie en doe weer alle beschikbare Fusions. Zodra je eerste held alle Fusions heeft gedaan is het tijd om ook hem om te wisselen. Blijf dit herhalen tot je alle Fusions hebt gedaan en je krijgt deze gouden trophy. Mocht je er 1 of 2 missen en heb je het schema toch vol? Kijk dan bij startknop > Stats > Heroes en ga al je heroes af. Je zal dan vanzelf de heroes zien die nog niet alle 23 Fusions hebben gedaan. Print dit schema uit, om af te strepen welke je al hebt gehad

old friendsOld Friends

Have 10 special conversations between characters with a history while in an HQ map.

Een speciale conversatie herken je aan het tekentje wat boven sommige personages staat. Voor een normale conversatie is dit enkel een uitroepteken, maar voor speciale conversaties is deze versierd met wat sterren. Je moet 10 van de gesprekken houden uit de volgende lijst:

STARK TOWER 1
Black Widow – als Daredevil
Wolverine – als Iceman, Storm, Gambit of Jean Grey

STARK TOWER 2
Captain America – als Iron Man
Iron Man – als Captain America

STARK TOWER 3
Mr. Fantastic – als Invisible Woman of Human Torch

S.H.I.E.L.D. 1 (Pro-Registration)
Iron Man – als Mr. Fantastic
Maria Hill – als Iron Man
Bishop – als Iron Man, Storm, Iceman, Gambit, Deadpool, Jean Grey of Wolverine
Mr. Fantastic – als Iron Man of Invisible Woman

S.H.I.E.L.D. 2 (Pro-Registration)
Iron Man – als Mr. Fantastic
She-Hulk – als Iron Man
Songbird – als Iron Man of Mr. Fantastic
Black Widow – als Iron Man of Daredevil

S.H.I.E.L.D. 3 (Pro-Registration)
Iron Man – als Mr. Fantastic
War Machine – als Iron Man
Maria Hill – als Iron Man of Mr. Fantastic
Mr. Fantastic – als Iron Man of Invisible Woman

WHITE STAR 1 (Anti-Registration)
Captain America – als Luke Cage
Spider-Woman – als Captain America
Hercules – als Captain America
Patriot – als Captain America

WHITE STAR 2 (Anti-Registration)
Captain America – als Luke Cage
Firestar – als Captain America
Iron Fist – als Captain America of Luke Cage
Prodigy – als Captain America

WHITE STAR 3 (Anti-Registration)
Captain America – als Luke Cage
Luke Cage – als Captain America
Cable – als Jean Grey, Captain America, Gambit, Iceman, Storm of Wolverine
Cloak en Dagger – als Captain America

SECRET BUNKER 1
Thing – als Human Torch of Invisible Woman

SECRET BUNKER 2
Captain America – als Iron Man of Mr. Fantastic
Firestar – als Penance
She-Hulk – als Captain America, Penance of Iron Man
Iron Man – als Captain America of Mr. Fantastic

WAKANDAN PALACE:
Green Goblin – als Spider-Man
Venom – als Spider-Man
Mr. Fantastic – als Invisible Woman, Human Torch of Thing

Je kan deze HQ’s terugladen via de simulator.

costume collectorCostume Collector

Unlock 23 alternate costumes

Elk personage (muv. Nick Fury) heeft een tweede kostuum. Hoe je deze unlockt staat op de Heroes pagina onder stats. Meestal is dit het verslaan van 50 vijanden wat je gemakkelijk kan doen in de Basic Training simulatie. Het is verstandig om hiermee te wachten tot na de 2 playthroughs, omdat je voor sommige kostuums een van de twee kanten moet hebben gekozen.

distinguishedDistinguished Service

Collect 50 Team Boosts.

Zie Above and Beyond.

extraordinaryExtraordinary Heroism

Collect 125 Team Boosts.

Zie Above and Beyond.

above and beyondAbove and Beyond

Collect 200 Team Boosts.

Voor deze 3 trophies moet je Team Boosts verzamelen. Hieronder staat een complete lijst van collectables waaronder het grootste deel van de Team Boosts:

How to access HQ hidden areas:

* Stark Tower: Controlling Iron Man, hit the pillar on the left side of the waterfall.
* White Star: Controlling Captain America, use the door with the HYDRA symbol.
* Fury’s Base: Controlling Nick Fury, activate the console to the right of the infirmary.
* Wakanda: Controlling Storm, press the panther statue on one of the pillars.

Prologue: Secret War

* Dossier – Latveria: In an alley next to the first breakable gate.
* Audio Log – Latverian Power Supply: Drops after killing a large group of robots.
* Team Boost – Team Tactics I: Back on the street, in an alley on the left before heading up a ramp.
* Team Boost – Resist Crush I: During the street section with live wires on the ground, fly up past a broken walkway.
* Team Boost – Electric I: Destroy the Doom statue in the courtyard shortly after the last collectible.
* Team Boost – Team Tactics III: Defeat Electro on Legendary difficulty.

Prologue: Ascension

* Dossier – Black Widow: At the first bend in the road, fly up to your left.
* Audio Log – Electro’s New Suit: With the previous collectible.
* Boost – Destructive I: After riding the elevator, head to the right.
* Dossier – Electro: With the previous collectible.
* Body Bonus – With the previous two collectibles.
* Team Boost – Fire Proof I: On the first circular platform in this section, break everything you can find for it to spawn.
* Team Boost – Striker IV: Defeat Scorcher on Legendary difficulty.
* Team Boost – Powerful IV: Defeat Wizard on Legendary difficulty.

Prologue: Castle Doom

* Body Bonus: After fighting the first super-soldier, fly up to the second window.
* Team Boost – Resist Impact I: Inside the third window, just past the last collectible.
* Team Boost – Draining I: Directly in your path near a Doom statue.
* M’Krann Fragment: In the door on the right that you need to deactivate the lasers for.
* Dossier – Lucia von Bardas: Next to a red couch just before the flickering lasers.
* Asgardian Rune: Afetr crossing the bridge, use the pillar to open a side room.
* Audio Log – Lucia von Bardas Profile: With the previous collectible.
* Dossier – Doctor Doom: Blow up a large munitions pile on the outside walkway.
* Dossier – Latverian Soldiers: On the left side of the circular platform with the three jammers.

Prologue: Reactors

* Striking Upgrade: In front of the first Tinkerer hologram.
* Dossier – Wizard: Next to some stairs at the beginning of this large room.
* Dossier – Scorcher: With the previous collectible.
* Focus Upgrade: In the room with the second Capacitator.
* Gamma Regulator: In a small room connected to the room with the third Capacitator, before heading onward in the level.
* Team Boost – Inferno I: In front of another Tinkerer hologram at the bottom of the spiral staircase.
* Team Boost – Precision I: Once you defeat the last of the 8 cyborgs in the big tubes, the last one will drop this.
* Dossier – Latverian Cyborg: In front of yet another Tinkerer hologram, surrounded by boxes.
* Audio Log – von Bardas and Tinkerer: In the same room as the previous collectible, next to the long glass tubes.
* Team Boost – Focused I: Defeat the Tinkerer.
* Team Boost – Focused IV: Defeat the Tinkerer on Legendary difficulty.

Act 1: Stark Tower (Day 1)

* Dossier – Tinkerer
* Dossier – Stark Tower
* Simulator Disc – Command
* Audio Log – New Warriors TV Promo
* Conecpt Art Bundle – Latveria
* Teamwork Bonus
* Simulator Disc – Basic Training

Act 1: Missing Marvel

* Focus Upgrade: Directly at the end of the first path, behind a breakable wall.
* Team Boost: Super Tough I: Halfway down the second path.
* Power Pip Upgrade: Follow the drill after activating it, there will be a set of stairs on the left at the end of this path.
* M’Krann Fragment: Back at the first intersection, go left and find this at the end of the path.
* Dossier – New York City: Behind a forklift in an alcove on your right after the path from last collectible.
* Audio Log – Ms. Marvel Field Report: Behind a train car on your way to the generator.
* Gamma Regulator: Behind two consecutive breakable walls to the right of the generator.
* Team Boost – Deflection I: Blow up a munitions pile in the same room as Ms. Marvel.
* Team Boost – Overpower I: Defeat Shocker.
* Team Boost – Shock Smash IV: Defeat Shocker on Legendary difficulty.

Act 1: Factory Floors

* Asgardian Rune: Behind the elevator you arrive in.
* Dossier – Shocker: Behind some boxes in the corner of the next room.
* Striking Upgrade: On the right after entering the next area from the previous collectible.
* Team Boost – Frosty I: Behind the munition pile in the red room, off the main warehouse section.
* Team Boost – Ice Strike I: Defeat Grim Reaper.
* Team Boost – Super Tough IV: Defeat Grim Reaper on Legendary difficulty.
* M’Krann Fragment: After the Grim Reaper fight, search along the edge of the room. May need a flier to reach it.
* Dossier – Grim Reaper: Before breaking the planks to fall through the floor, make sure to grab this in the same room.
* Team Boost – Strike I: After destroying the last of the 14 Latverian Tech items, this will drop.
* Audio Log – Super Damage Insurance: Next to the final two pieces of Latverian tech, in a second-floor room with a breakable floor.
* Gamma Regulator: Break the floor near the previous collectible to find this one in the room below. (Also enjoy the Clown Head in this room!)
* Power Pip Upgrade: On top of some scaffolding just outside the room with the previous collectible.

Act 1: Stark Tower (Day 2)

* Simulator Disc – Breakout
* Audio Log – Hill Meets the President
* Concept Art Bundle – New York
* Dossier – Lucia von Bardas (Cyborg)
* Simulator Disc – Countdown

Act 1: Capitol Offense

* Striking Upgrade: After clearing the first section of enemies, walk past the stairs toward the next area.
* Dossier – Diamondback: Backtrack a bit and find this in a fountain.
* Audio Log – Captain America Rally: Backtrack just a bit more to find this behind the sandbag area.
* Dossier – International Mercenaries: Next to the downed helicopter at the front of the area with the rocket enemies.
* Gamma Regulator: Underneath a cop car in this courtyard.
* Conductive I: After blowing up the 4 munitions piles in this area, it will spawn where the first one in the area was.
* Team Boost – Focused II: To the left of the subway stairs.

Act 1: Underground Politics

* Body Upgrade: In the open next to the tracks.
* Team Boost – Fusion Star: Past the staircase heading down.
* Dossier – Washington D.C.: On the right after heading back upstairs.
* Team Boost – Strike True I: In the area with the large art sculpture, head to the bottom right (the camera angle will shift), then jump over the railing.
* Dossier – Commander Hill: On the right behind a car when you first enter the parking garage.
* M’Krann Fragment: Go up the stairs on the left side of the garage, this is at the top of the first set.
* Audio Log – Stark/Cage Phone Call: At the top of the second set of stairs on the left.

Act 1: Hallowed Ground

* Teamwork Upgrade: On the right side near the chairs.
* Dossier – Senator Lieber: On the left side near the chairs.
* Gamma Regulator: Behind a large stack of speakers on the left side of the area.
* Team Boost – Reserves I: Defeat Titanium Man.
* Team Boost – Reserves IV: Defeat Titanium Man on Legendary difficulty.

Act 1: Stark Tower (Day 3)

* Audio Log – The Thing Voicemail
* Dossier – Speedball
* Conecpt Art Bundle – D.C.
* Dossier – Titanium Man
* Dossier – Namorita
* Audio Log – Civil War Choice: Pro
* Dossier – Nitro
* Dossier – Stamford
* Audio Log – Civil War Choice: Anti

Act 2, Pro-Registration: Stark Tower (Day 1)

* Simulator Mission – How Are De Ducks?
* Audio Log – Richards Calls Stark
* Simulator Mission – Wanton Destruction
* Concept Art Bundle – Civil War Choice

Act 2, Pro-Registration: Dock Work

* Team Boost – Striker I: At the back of the ship.
* M’Krann Fragment: Toward the far end of the large open area before Spider-Woman, behind some red containers.
* Focus Upgrade: Behind a fence past some stairs leading into the building.
* Dossier – Patriot: In a room off the walkway at the back of the room.
* Team Boost – Ionic Attack I: Defeat Spider-Woman.
* Team Boost – Destructive III: Defeat Spider-Woman on Legendary difficulty.

Act 2, Pro-Registration: Detour

* Dossier – Spider-Woman: Behind the first set of stairs you walk down.
* Power Pip: Fly up to the walkway at the back of the first room.
* Gamma Regulator: Smash all the crates near the second set of small stairs.
* Striking Upgrade: In the kitchen area.
* Team Boost – Overload I: Next to the White Star truck when heading to the generators.

Act 2, Pro-Registration: Going Deep

* Body Upgrade: During a large robot battle, a side room will open. Head inside for this.
* Audio Log – HYDRA Training Tape: With the previous collectible.
* Dossier – White Star Guerillas: On the left wall when you enter the lab area.
* Asgardian Rune: Inside the second garage area is a smaller room with a walkway you must fly to.
* Team Boost – Powerful I: On top of some shelves next to the previous collectible.

Act 2, Pro-Registration: Inner Base

* Dossier – Hercules: In the room with the first security switch.
* Team Boost – Striker II: Defeat Hercules.
* Team Boost – Destructive IV: Defeat Hercules on Legendary difficulty.
* Audio Log – Cable and Bishop: Take a right instead of heading toward the fight with Cable; at the dead end.
* Power Pip: With the previous Collectible.
* Striking Upgrade: To the left of the door to Cable.
* Focus Upgrade: To the right of the door to Cable.
* Team Boost – Deflection II: Defeat Cable.
* Team Boost – Rebel Yell: Defeat Cable on Legendary difficulty.

Act 2, Pro-Registration: Stark Tower (Day 2)

* Simulator Mission – Adrenaline Rush
* Dossier – Rebel Hideout
* Audio Log – Bullseye Interrogation
* Dossier – Cable
* Concept Art Bundle – Hideout Raid

Act 2, Pro-Registration: Hit ‘em High

* Team Boost – Conductive II: Break open a water tower on the right side of this first section.
* Gamma Regulator: In the other water tower here.
* Power Pip: To the left of the two water towers under a crate.
* Focus Upgrade: Next to a water tower after walking down a short ramp.
* Audio Log – Speedball News Report I: Break open the water tower after crossing the gap via the radio tower.
* Team Boost – Attributes I: Defeat Prodigy.
* Team Boost – Fusion Combo II: Defeat Prodigy on Legendary difficulty.

Act 2, Pro-Registration: Road Work

* Audio Log – Pro-Reg Radio Spot: Turn around when you start the level.
* Teamwork Upgrade: Behind the yellow scaffolding where you start.
* M’Krann Fragment: When you move to the street, destroy a red van in this area.
* Dossier – Prodigy: Behind a small car in the opposite corner of this same area.
* Team Boost – Critical Pain I: After the first stage of the Multiple Man fight, look behind one of the SHIELD vehicles.
* Team Boost – Laceration I: Behind a tree during the second stage of the Multiple Man fight.
* Team Boost – Super Tough II: Defeat Multiple Man.
* Team Boost – Critical Pain II: Defeat Multiple Man on Legendary difficulty.

Act 2, Pro-Regsitration: Traffic Jam

* Asgardian Rune: Behind a fan on the left side of the roof.
* Dossier – Multiple Man: Inside the first building, fly up to the second floor.
* Body Upgrade: Inside the building after the first stage of the battle with Goliath.
* Team Boost – Precision Force: Defeat Goliath.
* Team Boost – Critical Pain IV: Defeat Goliath on Legendary difficulty.

Act 2, Pro-Registration: Stark Tower (Day 3)

* Simulator Mission – Heavy Metal
* Dossier – Goliath
* Simulator Mission – Pinned
* Concept Art Bundle – Guard Duty
* Audio Log – Speedball’s New Costume
* Dossier – S.H.I.E.L.D. Nanite Officer

Act 2, Pro-Registration: Containment

* Dossier – Cloak: Underneath a forklift in the first open area.
* Team Boost – Reserves II: Defeat Multiple Man (again).
* Team Boost – Adaptive: Defeat Multiple Man on Legendary difficulty.
* Asgardian Rune: Behind a breakable pipe on the left after the previous mini-boss.
* Audio Log – Reed’s Notes on Nanites: With the previous collectible.
* Team Boost – Empath: Defeat Firestar.
* Team Boost – Ice Strike II: Defeat Firestar on Legendary difficulty.
* Team Boost – Patriotic: Defeat Patriot.
* Team Boost – Resist Cold II: Defeat Patriot on Legendary difficulty.
* Dossier – S.H.I.E.L.D. Hellicarrier – Break open a vat after taking the elevator.
* Power Pip: In the other vat in this area.
* Team Boost – Mighty I: Defeat Colossus.
* Team Boost – Devouring IV: Defeat Colossus on Legendary difficulty.
* Team Boost – Ionic Attack III: Defeat Dagger.
* Team Boost – Physicality II: Defeat Dagger on Legendary difficulty.

Act 2, Pro-Registration: Showdown

* Dossier – Colossus: In the area where you first see Cap, near two vats.
* Team Boost – Overpower II: Defeat Captain America.
* Team Boost – Evade III: Defeat Captain America on Legendary difficulty.
* Team Boost – Draining III: Defeat Iron Fist.
* Team Boost – Power Up III: Defeat Iron Fist on Legendary difficulty.
* Team Boost – Team Tactics II: Defeat Luke Cage.
* Team Boost – Energized III: Defeat Luke Cage on Legendary difficulty.

Act 2, Anti-Registration: White Star (Day 1)

* Dossier – Cap’s Hideout
* Simulator Mission – How Are De Ducks?
* Concept Art Bundle – Civil War Choice
* Audio Log – Cable’s Voicemail
* Dossier – Jessica Jones
* Simulator Mission – Wanton Destruction
* Teamwork Upgrade

Act 2, Anti-Registration: Base Defense

* Power Pip: Save all five pieces of cargo before the timer runs out.
* M’Krann Fragment: Inside a blue container on the right alcove along the pier.
* Dossier – S.H.I.E.L.D.: Inside another blue container to the left of two stacked yellow containers, a bit further in the level.
* Body Upgrade: Tucked away between three crates in the next section after the previous collectible.
* Team Boost – Hands On I: Behind a fence past the entrance to the Black Widow fight.
* Asgardian Rune: On the catwalk in the area where you fight Black Widow.
* Team Boost – Shock Smash I: Defeat Black Widow.
* Team Boost – Killer Instinct II: Defeat Black Widow on Legendary difficulty.

Act 2, Anti-Registration: Push Back

* Focus Upgrade: Between some shelving in the room where you activate a robot.
* Power Pip: Inside the same room as the console puzzle.
* Dossier – HYDRA: With a robot helper in tow, activate the HYDRA door at the back of this section, near the red lights.
* Audio Log – HYDRA Training Tape: With the previous collectible.
* Team Boost – Experienced I: On the left side of the large room here, behind two trucks.
* Dossier – S.H.I.E.L.D. Agents: In the room where you fight War Machine, to the left of some stairs.
* Gamma Regulator: On top of a car life in this same room.
* Team Boost – Resist Electric II: Defeat War Machine.
* Team Boost – Resist Energy II: Defeat War Machine on Legendary.

Act 2, Anti-Registration: Overloaded

* Striking Upgrade: To the right of a ramp when progressing through the rooms.
* Audio Log – Bishop Calls Cable: To the left after the stairs next to the last collectible, at a dead end with some rubble.
* Body Upgrade: To the right of another set of stairs toward the end of the level.
* Team Boost – Overload II: Before attacking Bishop, smash all the crates in the room to unveil this.
* Dossier – War Machine: This will also drop from smash crates when fighting Bishop.
* Power Pip: Next to a shelving unit during the second stage of the fight with Bishop.
* Team Boost – Ionic Attack II: Defeat Bishop.
* Team Boost – Ice Strike III: Defeat Bishop on Legendary.

Act 2, Anti-Registration: White Star (Day 2)

* Audio Log – Speedball News Report I
* Dossier – Bishop
* Concept Art Bundle – Base Defense
* Simulator Mission – Adrenaline Rush

Act 2, Anti-Registration: Rooftops

* Dossier – Ryker’s Island: Against the back wall of the first section, behind a pallet.
* Gamma Regulator: In the same area, inside one of the water towers.
* Power Pip: Inside the other water tower.
* Body Upgrade: Next to another water tower further in the level, just after going down a ramp.
* Team Boost – Frosty II: Inside a water tower just before the Songbird fight.
* Team Boost – Draining II: Defeat Songbird.
* Team Boost – Critical Pain III: Defeat Songbird on Legendary.
* Audio Log – Anti-Reg Radio Spot: On the left side of the roof before destroying the final AA gun.

Act 2, Anti-Registration: Truckin’

* M’Krann Fragment: Behind a yellow scaffolding at the start.
* Team Boost – Jackpot I: Next to a red truck when destroying the three trucks.
* Teamwork Upgrade: Blow up the red truck next to the last collectible.
* Dossier – S.H.I.E.L.D. Capekillers: Behind the mailboxes across the street from the previous two.
* Team Boost – Precision II: Defeat Deathstrike.
* Team Boost – Deep Cold II: Defeat Deathstrike on Legendary.

Act 2, Anti-Registration: Jacked Up

* Dossier – Lady Deathstrike: Behind you when you start the level.
* Asgardian Rune: On the right side of the first busted out building.
* Team Boost – Experienced II: On the opposite wall of the Rune, behind an outcropping.
* Focus Upgrade: In the busted out building between the two stages of the Yellowjacket fight.
* Team Boost – Precise Daze: Defeat Yellowjacket.
* Team Boost – Deflection III: Defeat Yellowjacket on Legendary.

Act 2, Anti-Registration: White Star (Day 3)

* Simulator Mission – Heavy Metal
* Dossier – Yellowjacket
* Audio Log – Speedball’s New Costume
* Simulator Mission – Pinned
* Concept Art Bundle – Civil War Choice

Act 2, Anti-Registration: Cloaked

* Team Boost – Shock Smash II: Defeat Bullseye.
* Team Boost – Conductive III: Defeat Bullseye on Legendary.
* Asgardian Rune: After the acid that you need to freeze, smash a vat on the left side.
* Striking Upgrade: Smash the other vat next to the last one.
* Team Boost – Energized I: Defeat Wonder Man.
* Team Boost – Ionic Attack IV: Defeat Wonder Man on Legendary difficulty.
* Audio Log – Goliath and Cap: Destroy a vat in the same platform you fight Wonder Man.
* Dossier – Geffen-Meyer Chemical Plant: In a vat to the side of a horizontal breakable pipe in the next area.
* Dossier – Dagger: In the vat on the other side of the pipe.
* Team Boost – Laceration II: After blowing up the final object to create a smokescreen, this will spawn underneath you and is extremely hard to see, but you can still pick it up.
* Team Boost – Resist Energy I: Defeat She-Hulk.
* Team Boost – Attributes III: Defeat She-Hulk on Legendary difficulty.
* Team Boost – Fire Strike III: Defeat Molten Man.
* Team Boost – Fire Strike IV: Defeat Molten Man on Legendary difficulty.

Act 2, Anti-Registration: Faceoff

* Dossier – Molten Man: At the 4-way intersection, go straight and find this behind another horizontal pipe.
* Team Boost – Mighty II: Defeat War Machine.
* Team Boost – Cape Killer I: Defeat War Machine on Legendary difficulty.
* Dossier – Bullseye: Inside a vat shortly after the War Machine fight.
* Team Boost – Energized II: Defeat Iron Man.
* Team Boost – Hands On II: Defeat Iron Man on Legendary difficulty.
* Team Boost – Reserves II: Defeat Mr. Fantastic.
* Team Boost – Fusion Combo III: Defeat Mr. Fantastic on Legendary difficulty.

Act 3: Fury’s Base (Day 1)

* Dossier – Fury’s Base
* Concept Art Bundle – Chemical Plant
* Dossier – S.H.I.E.L.D. Life Model Decoy
* Audio Log – Fury Calls Contessa
* Concept Art Bundle – Ambush
* Simulator Mission – Adrenaline Surge

Act 3: Jail Break-In

* M’Krann Fragment: Inside cell #311, but you’ll have to smash through the door and wall of the cell next to it.
* Body Upgrade: Inside cell #207, again go in through the cell next door.
* Audio Log – Speedball News Report II: Inside cell #103, and once again smash in from next door.
* Dossier – Prison 42: Beneath the bleachers in the gym.
* Dossier – Negative Zone: Also under the bleachers.
* Team Boost – Experienced III: On the left side of the first turret room.
* Team Boost – Devouring I: On the right side of the second turret room.

Act 3: Going Negative

* Team Boost – Resist Cold I: Defeat Equinox.
* Team Boost – Disruption III: Defeat Equinox on Legendary difficulty.
* Team Boost – Resist Impact II: Fly up to the left in the passage after the Equinox battle.
* Body Upgrade: On the right of that same room, again fly up.
* Audio Log – Nanite Injection Training: When the laser grid comes up, head into the door on the right.
* M’Krann Fragment: With the previous collectible.
* Dossier – S.H.I.E.L.D. Nanite Network: Inside the first medical room.
* Dossier – Superhuman Inmates: Inside the second medical room.
* Asgardian Rune: Next to the terminal you use to shut off the laser grid.

Act 3: Riot Gear

* Dossier – Firestar: Turn around when the level begins.
* Team Boost – Strike True II: Defeat Grim Reaper.
* Team Boost – Deflection IV: Defeat Grim Reaper on Legendary difficulty.
* Striking Upgrade: All the way down the right corridor on level four, underneath some crates.
* Team Boost – Laceration III: Defeat Bullseye.
* Team Boost – Powerful III: Defeat Bullseye on Legendary difficulty.

Act 3: Hold the Line

* Audio Log – Prison 42 Emergency Procedures: Turn around when you begin the level.
* Team Boost – Fire Proof II: Defeat Molten Man.
* Team Boost – Power Up IV: Defeat Molten Man on Legendary difficulty.
* Teamwork Upgrade: After defeating Grim Reaper yet again, next to a computer terminal.
* Dossier – Moonstone: Next to one of the flame turrets.
* Dossier – Whirlwind: Make sure to grab this on the platform during the fight with Whirlwind and Diamondback.
* Team Boost – Disruption I: Defeat Whirlwind.
* Team Boost – Run Speed I: Defeat Whirlwind on Legendary difficulty.
* Team Boost – Attributes II: Defeat Diamondback.
* Team Boost – Overpower III: Defeat Diamondback on Legendary difficulty.

Act 3: Fury’s Base (Day 2)

* Audio Log – Fury’s Sacrifice
* Simulator Mission – Search and Destroy
* Dossier – Nick Fury S.H.I.E.L.D. Commander
* Dossier – Equinox
* Concept Art Bundle – Prison
* Focus Upgrade

Act 3: Jungle

* Dossier – Wakanda: Next to a tree past the first cannon.
* Focus Upgrade: In the clearing with the second cannon.
* Dossier – Vibranium: To the left of the security puzzle.
* Audio Log – Nanite News Report: Right next to the third cannon.
* Team Boost – Powerful II: In the brush on the right side after going through the security gate.
* Team Boost – Elementalist I: Defeat Havok.
* Team Boost – Resist Recent: Defeat Havok on Legendary difficulty.

Act 3: Tribal City

* Audio Log – Heroes Respond: Next to some huts to the right of the waterfall in the first area, smash some baskets to uncover it.
* Dossier – Havok: On top of some huts in the second area, jump on top to find it.
* Dossier – Fold Teleporter Pod: Near a hut on your way to the second defense tower.
* Gamma Regulator: In the same area as the previous collectible, on top of a hut.
* Dossier – Wakandan Royal Guard: Across from the last collectible, behind a hut on the ground.
* Team Boost – Untouchable II: At the dead end of a walkway past the waterfall as you start heading down.
* Team Boost – Focused III: Defeat A-Bomb.
* Team Boost – Run Speed II: Defeat A-Bomb on Legendary difficulty.
* Team Boost – Killer Instinct I: Defeat Justice.
* Team Boost – Stunning Finish II: Defeat Justice on Legendary difficulty.

Act 3: Panther’s Lair

* Dossier – Justice: Destroy the boxes under the small canopy at the level’s start.
* Dossier – A-Bomb: Near the first defense tower.
* Asgardian Rune: Past the elevator you need to ride after activating the second defense tower.
* Teamwork Upgrade: Smash the vendor stands where you found the last collectible for a secret passage to this one.
* Team Boost – Strike True III: Defeat Venom.
* Team Boost – Team Tactics IV: Defeat Venom on Legendary difficulty.
* Team Boost – Devouring II: Defeat Green Goblin.
* Team Boost – Stunning Finish I: Defeat Green Goblin on Legendary difficulty.

Act 3: Wakandan Palace

* Audio Log – Goblin Interrogation
* Simulator Mission – Heavier Metal
* Dossier – Black Panther
* Dossier – The Fold
* Concept Art Bundle – Wakanda
* Focus Upgrade

Act 3: Ground Assault

* Audio Log – Fold Broadcast: Behind some trees in the starting area.
* Team Boost – Super Tough III: Behind a machine along the cliff near the first nanite amplifier.
* Team Boost – Frosty III: Fly up and to the left going down the hill after the first collapsible gate.
* Body Upgrade: When two collapsible gates pop up, go left first.
* Dossier – Nanite Base: After destorying the final two nanie amplifiers, look for two blue objects on your right to destroy.
* Team Boost – Physicality I: Defeat Wonder Man.
* Team Boost – Second Wind: Defeat Wonder Man on Legendary difficulty.
* Team Boost – Untouchable III: Defeat Spider-Woman.
* Team Boost – Elementalist II: Defeat Spider-Woman on Legendary difficulty.

Act 3: Warp Zone

* Dossier – Wonder Man: In a hard to see alcove on the right of the first amplifier.
* Team Boost – Striker III: Defeat She-Hulk.
* Team Boost – Inferno II: Defeat She-Hulk on Legendary difficulty.
* Teamwork Upgrade: After fighting She-Hulk, stick to the left path on your way to Firestar.
* Team Boost – Shock Smash III: Defeat Firestar.
* Team Boost – Resist Crush II: Defeat Firestar on Legendary difficulty.
* Team Boost – Devouring III: Behind a T-shaped piece of machinery right after the Firestar fight.
* Team Boost – Dsiruption II: Defeat Colossus.
* Team Boost – Vampiric Melee: Defeat Colossus on Legendary difficulty.
* Audio Log – Tinkerer’s Personal Log: After using the final portal, on the left of this room behind some machinery.

Act 3: To the Core

* Audio Log – Tinkerers Research Tape: Head past the first teleporter instead of using it.
* Team Boost – Deep Cold I: Defeat Whirlwind.
* Team Boost – Precision III: Defeat Whirlwind on Legendary difficulty.
* Striking Upgrade: Inside a container to the left of the first pillar puzzle.
* Dossier – She-Hulk: In the open next to the second pillar puzzle.

Act 3: Towering Rage

* Team Boost – Wade’s 2nd Favorite: Defeat Nick Fury.
* Team Boost – Wade’s Favorite: Defeat Nick Fury on Legendary difficulty.

[Bron: xbox360achievments]

Dit zijn er alleen nog geen 200. Je krijgt ook nog Team Boosts voor het behalen van gouden medailles in de simulator en elke held heeft nog eens 2 speciale opdrachten voor een Team Boost. Dit brengt het totaal op 214, dus je kan er 14 overslaan. Ik raad je aan om 14 van de heldenopdrachten over te slaan, omdat deze het meeste tijd kosten. De heldenopdrachten kun je weer vinden onder startknop > Stats > Heroes. Ook hier is een mooi schema voor, al houdt de stats pagina het ook vaagjes bij.

listneningListening In

Collect 30 Audio Logs.

Audio Logs liggen door alle levels verspreid en zien er precies zo uit als op het trophy-plaatje. Voor een overzicht van alle Audio Logs kun je weer terecht bij de lijst van collectibles van de trophy ‘Above and Beyond’

superior intelSuperior Intel

Collect 125 Dossiers.

Ook Dossiers liggen door alle levels verspreid en zien er precies zo uit als op het trophy plaatje. Voor een overzicht van alle Dossiers kun je weer terecht bij de lijst van collectibles van de trophy ‘Above and Beyond’.

potentialPotential Evidence

Collect 10 Concept Art Bundles in HQ maps.

Deze Concept Art Bundles liggen verspreid door de HQ maps en zien er ook precies zo uit als op het trophy Plaatje. En weer kun je terecht bij de lijst van collectibles van de trophy ‘Above and Beyond’.

triviaTrivia Buff

Correctly Answer 15 Trivia questions.

Zie Trivia Genius.

trivia teamupTrivia Team-Up

Score 30 Trivia Fusions.

Zie Trivia Genius.

trivia geniusTrivia Genius

Earn all Trivia rewards.

Voor deze trophy moet je alle mogelijke punten halen voor de trivia-quizzen, hiermee haal je ook meteen de vorige twee trophies. Er zijn 5 trivia machines in de 5 HQ’s met elk 35 vragen. Zorg ervoor dat je je tweede controller aan hebt staan en in co-op zit. Start dan de trivia en druk op beide controller zo snel mogelijk op het juiste antwoord. Hieronder staan alle antwoorden:

Stark Industries
1. Steve Rogers
2. Daredevil
3. Max Dillon
4. Kinetically Charged
5. Wonder Man’s Brother
6. A Gamma Ray Explosion
7. Fly
8. Breathe in Space
9. Susan Storm
10. Jetpacks
11. An Experiment
12. Scorcher
13. Phineas Mason
14. Whirlwind
15. A Rich Industrialist
16. Anthony Edward Stark
17. Espionage Experience
18. Frozen in Ice
19. A Lawyer
20. Remy LeBeau
21. A Schoolyard Fight
22. Create Force Fields
23. Alcoholic
24. Black Widow
25. Bravo Team
26. Electro
27. Damage Control
28. Super Soldier Serum
29. Ben
30. Wisecracks
31. James
32. Adamantium
33. Cosmic Radiation
34. Tribal Elder
35. Plane Crash

S.H.I.E.L.D. (Pro-Registration)
1. Scientific Acumen
2. Maria Hill
3. Air Force Pilot
4. Atlantean Royalty
5. Kree Technology
6. Metallurgy
7. Connecticut
8. Ororo Munroe
9. Trained Pilot
10. His Natural Genius
11. Not Related
12. A Barge
13. Baron Zemo
14. Coldheart
15. On Roosevent Island
16. Wolverine
17. Gamma Regulators
18. Nuclear Physics
19. Odin
20. Elder God
21. X-Men
22. Phoenix Force
23. Super-Villain
24. Merc With A Mouth
25. Sanity
26. A Published Novelist
27. Carol Danvers
28. Ironfist
29. Jessica Jones
30. Heroes For Hire
31. X-Men
32. Daredevil
33. Gambit
34. Professional Thief
35. Alternative Future

White Star (Anti-Registration)
1. Genetic Experiments
2. Seen on Live TV
3. Nitro
4. Vibrating Air Blasts
5. The Daily Bugle
6. In A Refion Of Kenya
7. Yancy Street
8. Fantastic Four
9. Diamondback
10. Vibranium
11. Sight
12. Ice
13. A Space Flight
14. Educator
15. Harlem
16. Heroes For Hire
17. Tranquilizer Darts
18. Lincoln Memorial
19. White Star
20. Mr. Fantastic
21. 16
22. Short Temper
23. Nathan Summers
24. Tandy Bowen
25. His Sister
26. New York
27. Ballet Dancer
28. Advanced Devices
29. Eric Williams
30. Golden Mace
31. Multiple Man
32. New Warriors
33. Herman Schultz
34. Unknown
35. He is in a Comic Book

Fury’s Secret Base
1. Life Model Decoy
2. Robotic Duplicats
3. Pym Particles
4. Wolfgang Von Strucker
5. James Rhodes
6. Shocker
7. Nobody
8. Telekinesis
9. Russia
10. Cloak And Dagger
11. Light Knives
12. Molten Man
13. Organic Doubles
14. Reed Richards
15. Patriot
16. Negative Zone
17. Being Ex-Shield
18. Hydra
19. Scientist
20. High School Student
21. Latent Mutation
22. Ten
23. Starktech Armor Suit
24. Geffen-Meyer
25. Skybird One
26. 612
27. Hydra Base
28. A Sedative
29. Western New York
30. Capes
31. K’un-L’un
32. His Skeleton
33. Cloak
34. The Thing
35. Robbie Baldwin

Wakandan Palace
1. Howling Commandos
2. An Alien Organism
3. Hulk
4. Chi Energy
5. Bill Foster
6. Pro Wrestler
7. High Intensity Sonics
8. A Rare Herb
9. Ice And Fire
10. Microwave Energy
11. Alex Summers
12. Rick Jones
13. Cyclops
14. A Vance Astrovik
15. Angelica Jones
16. Psychiatrist
17. Speedball
18. Pain
19. Africa
20. Grey and Cyclops
21. Mjolnir
22. Telekinesis
23. Swanson
24. Venom
25. Thirty Seconds
26. Portal
27. Negative Zone
28. District Attorney
29. Jennifer Walters
30. Engineering
31. Mac Gargan
32. Joseph
33. His Brother
34. WWI Pilot
35. Lawyer

sim team upSim Team-Up

Earn Mission Succeeded on a Simulator Mission in Co-Op and return to the Simulator menu.

Voor deze trophy moet je 1 van de simulator missies voltooien met zijn tweeën. Op 1 na zijn alle simulator missies makkelijker met 2 personen dus deze trophy zou je vanzelf moeten krijgen wil je Sim Champion halen.

sim amateurSim Amateur

Earn 4 Bronze Medals from Simulator Missions.

Zie Sim Champion.

sim expertSim Expert

Earn 8 Silver Medals from Simulator Missions.

Zie Sim Champion.

sim champSim Champion

Earn 12 Gold Medals from Simulator Missions.

Wanneer je 12 gouden medailles hebt behaald in de simulator missies heb je deze 3 trophies binnen. Op de laatste missie na zijn ze het makkelijkst te behalen met 2 spelers. Zorg ervoor dat je Jean Grey in je team hebt, zij is perfect voor de simulator. Op de meeste missies is het gemakkelijk het goud te behalen, voor de paar lastigste heb ik wat tips:

Heavy Metal:
Zorg dat je Jean Grey en Thor in je team hebt en dat je Wade’s Fave, Power Up IV en Reserves IV als boosts hebt geactiveerd. Ren naar de achterkant van de kamer en activeer ondertussen alle robots. Zodra alle robots bij elkaar staan double-jump je zodat je gaat zweven. Gebruik dan steeds r2knop+driehoekknop om ze snel dood te krijgen. Zit je zonder energie, land dan en doe een clearing fusion met Thor.

Breakout:
Zorg dat je Jean Grey als teamleider hebt, je kan hier nl. maar 1 personage meenemen. Je doel is om gevangenen te bevrijden. Door op r3knop te drukken kun je zien in welke richting de gevangene zich bevind. Zorg ervoor dat de robots je niet te zien krijgen, neem dus je tijd. Moet je toch echt langs een robot, stun hem dan met r2knop+vierkantknop.

Nog een belangrijke tip: De moeilijkheidsgraad van de missies stijgen met de moeilijkheidsgraad van het spel mee. Speel deze missies dus op je Super Heroic playthrough. (of makkelijkste als je 3 playthroughs doet)

meleeMelee Training

Complete all melee training goals listed on the Stats page.

Onder startknop > Stats kun je zien wat je (nog) moet doen voor deze trophy bij Melee Training.

power trainingPower Training

Complete all Power training goals listed on the Stats page.

Onder startknop > Stats kun je zien wat je (nog) moet doen voor deze trophy bij Power Training.

every trickEvery Trick In The Book

Complete all combat mastery goals listed on the Stats page.

Onder startknop > Stats kun je zien wat je (nog) moet doen voor deze trophy bij Combat Mastery. Er zijn 4 punten die voor problemen kunnen zorgen:

Get a 5 Explosion Chain Reaction
Deze heeft een glitch. Om hier omheen te komen moet je her volgende doen:
Start de simulator missie Wanton Destruction op met 1 speler. Zodra de missie is begonnen activeer je je tweede controller en doe je met speler 2 de kettingreactie van 5 ontploffingen. Nu zul je zien dat speler 2 hem heeft gehaald. Ga dan met de controller van speler 1 naar startknop > Options > Players en kick speler 2 uit de groep. Ga weer naar het spel en wordt met speler 1 dezelfde held met wie je eerder de explosies deed. Doe nu in hetzelfde potje de kettingreactie van 5 ontploffingen en voilá, voorbij de glitch.

Knock Down 5 Foes with 1 object
Deze is nog behoorlijk lastig. Start Capitol Offense en sloop de eerste groep vijanden. Zorg dat je de Hulk, Venom of een andere spierbonk in je team hebt en til met hem een van de politie-autos op. Til deze helemaal mee naar de plek waar de helicopter neestort en wacht tot er een grote groep vijanden naar beneden is geklommen. Nu moet je die politieauto richting de groep gooien en hopen dat je er 5 raakt.

Robots destroyed with own grenades
Start Heavy Metal en activeer 1 van de robots. Hak op hem in totdat hij bijna dood is en houd dan l2knop ingedrukt, maar doe geen fusion. Hierdoor doen je andere teamleden niets meer en zal de robot op een gegeven moment een soort granaat naar je toe gooien. Pak deze op en gooi hem terug. Als hij hierdoor niet doodgaat herhaal je de laatste stap totdat hij doodgaat en doe dit 20 keer.

Hits with Fire, Cold, and Electricity
Activeer de Ice Strike, Fire Strike en Shock Smash boosts en laad een van de levels. Deel wat klappen uit en je hebt deze zo binnen.

  • Nicholas-Nip

    dankje handig voor degene die het wint met de prijsvraag :) gelijk lekker trophies binnen halen

  • zwartnek

    nice, het spel er binnenkort maar weer is bij pakken

  • Speakr

    He, handig dat je nu ook spoilers kan in de guides. Misschien dat je die code ff bij het topic wil voegen donkeh? Kon hem ook wel gebruiken voor mijn Shift guide. :P

  • http://- Moelie

    Krijg deze binnenkort (nee niet van de prijsvraag :P) dus ga ik zeker gebruik van maken!

  • alfaromeogtv6

    Handig om te weten als ik het spel misschien win.

  • arobar

    Mooie guide.
    Hopelijk krijg ik hem van de prijsvraag

  • BlindO

    thx!!!!!!

  • bigbass

    nice, ik heb hem nog onbespeeld liggen en ga er binnenkort eens aan beginnen :)

  • Barry999

    Ik hoop echt dat ik dit spel win!!

    Dan kan ik deze gelijk gebrukien ;)

  • Lg102

    Dit spel lijkt me heel erg gaaf. Ik vind het eigenlijk altijd jammer om trophies van te voren te weten, ik lees ze later dus wel :)

  • Speakr

    “Dit spel lijkt me heel erg gaaf. Ik vind het eigenlijk altijd jammer om trophies van te voren te weten, ik lees ze later dus wel”

    Dat is wel beter dan ja, deze trophy-namen zijn een beste spoiler.

  • Amazinghandsman

    Handig! :)

  • twisted

    Bedankt voor de moeite!

  • Lashroman

    Goede guide die je kan gebruiken. Ik zelf heb al de Platinum, na dikke moeite. Wel lastig als je ook een paar Glitch trophies heb. Speel dus niet online Co-op met andere mensen want het kan je de trophies kosten. Gewoon alles offline en alleen doen, behalve als je twee controllers hebt.

  • Pingback: Tweets die vermelden Marvel: Ultimate Alliance 2 (NL) Trophy Guide + Roadmap | PS3Clan | Games, nieuws, reviews, videos, trophies en specials -- Topsy.com

  • argon-maurits

    Als iemand die prijsvraag wint kan je ook gelijk een briefje van deze trophies enzo erbijdoen

  • Pingback: uberVU - social comments

  • Kru3ln3ss

    Misschien dat ik deze game toch nog maar is ga halen.
    Lijkt me wel wat.
    Goede Guide!

  • Speakr

    Bedankt allemaal, ik doe het met plezier. ^^

  • Pingback: sandiegocarinsurance