Battle for Azeroth preview: Island Expeditions

World of Warcraft: Battle for Azeroth is op komst. Deze zevende expansion van de game brengt een hoop nieuwe avonturen met zich mee. Zo komt er in Battle for Azeroth een nieuwe feature bij genaamd Island Expeditions. In onderstaande video kun je hier alvast een eerste indruk van krijgen.

Indien je wilt deelnemen aan een Island Expedition hoef je simpelweg maar te queuen bij een Expedition Table. Deze kunnen Horde spelers terugvinden in Zuldazar Harbor, en Alliance spelers in Boralus Harbor. Je kunt kiezen op expeditie te gaan op Normal, Heroic, Mythic of PvP moeilijkheidsgraad. Island Expeditions zijn encounters waarbij drie spelers nodig zijn. Welke rol je aanneemt staat je geheel vrij. Echter dien je goed samen te werken met de rest van je groep. Je wilt namelijk 6000 Azerite verzamelen voordat de vijand dit doet. Je begint al met dit te verzamelen zodra je op het eiland land. Er zijn verscheidene manieren om dit te bemachtigen. Hierbij kun je denken aan monsters verslaan, treasure chests openen, mining en simpelweg de vijand verslaan.

NPC’s

Hoewel je wellicht hoopt dat je alleen op jacht bent naar Azerite is dit helaas niet het geval. Er zijn namelijk drie Horde of Alliance “Advanced NPC’s” op het eiland die de strijd om de aanwezige Azerite met je aan gaan. Deze NPC’s scalen mee met de moeilijkheidsgraad waarvoor je gequeued hebt. Ze bewegen zich voort over het eiland en proberen alle voordelen naar hun hand te zetten. Iedere groep vijanden maakt gebruik van andere tactieken, variërend van agressive tot meer defensive. Zij zullen, net als jij zelf, proberen zo snel mogelijk 6000 Azerite te claimen. Je weet vooraf nooit tegen welke vijanden je het gaat opnemen. Bereid je dus goed voor voordat je de strijd aan gaat.
Voor PvP’ers is er echter een klein verschil. Indien je queued op de PvP moeilijkheidsgraad neem je het niet op tegen NPC’s, maar tegen spelers van de andere faction. Hierbij geldt nog steeds dat degene die als eerste 6000 Azerite heeft, wint.

Het landschap

Er zijn verscheidene dingen te ontdekken op dit nieuwe stuk land. Ieder eiland bevat zijn eigen dynamische elementen en uitdagingen. Het gaat hier om meer dan een simpele strijd tussen Horde en Alliance over Azerite. Zodra je het avontuur begint zul je in verscheidene encounters terecht komen. Dit varieert van een dorpje gevuld met quilboar tot water elementals die schatkisten gevuld met Azerite beschermen. Tevens zullen er een aantal nieuwe rare en elite monsters op je pad komen, en zul je van tijd tot tijd random events tegen komen. Wil je deze events behalen dan moet je je ogen goed open houden voor shrines, food en objecten die je kunnen helpen. Indien je gebruik maakt van goede tactieken en coördinatie zul je meer dan genoeg kansen krijgen om Azerite binnen te harken voor jouw team.

Battle for Azeroth Island Expeditions

Rewards

Het draait niet alleen om winnen in Island Expedition. Des te meer Azerite je verzameld, des te meer Artifact Power je verdient. Deze Artifact Power kun je op den duur weer gebruiken om je Heart of Azeroth sterker te maken. Blizzard is momenteel nog hard aan het werk aan de overige rewards. Zodra hier meer informatie over bekend is laten ze ons dit weten via hun officiële kanalen.