SPONSORS

PARTNERS

inThegame kinguin Deals

Battlefield 1 Official soundtrack

Nintendo Switch Announcement Trailer

Categorieën

Battlefield 1’s Xbox merk doet PS4 gamers niets

Battlefield 1

Zoals velen al hebben gezien, start de Battlefield 1 Offcial Reveal trailer met een kleine Xbox reclame. Volgens EA zal dit echter niet schadelijk zijn voor de Playstation 4 gamers, of PC gamers. Zij weten echt wel dat de game ook voor hun bedoeld is.

Games die reclame maken voor een specifieke console terwijl het niet een exclusieve titel is: Battlefield 1 is hier slechts een voorbeeld van. Jarenlang hebben we gezien dat Call of Duty aan de kant van Xbox stond en nu samen hand-in-hand met Destiny aan Sony’s de beursvloer op wandelt.

Volgens EA CEO Andrew Wilson stoot deze manier van marketing Playstation, en PC gamers niet af. Chief marketing officer Chris Bruzzo is het met deze stelling eens.

“This is a game for PlayStation as much as it is for Xbox as much as it is for PC,” zei hij. “I don’t seem any limiters to our ability reach a really broad audience of gamers across the whole shooter spectrum.” Aldus Andrew Wilson.

Wilson zegt dat zulke afspraken met consoles niet enkel bedoeld zijn voor die specifieke console. Deze afspraken zullen voor console wijde bekendheid zorgen, in plaats voor enkel Xbox One, Playstation 4, of PC. Het enige wat Microsoft en Sony hieruit willen halen is dat zij laten zien dat ze naast de top games in de markt willen staan, en misschien denken dat dit goede promotie is voor hun consoles, wat eigenlijk bijna nooit het geval is.

“But what we have seen–and we’ve seen the analytics against it–is if you’re a PlayStation gamer, you do not reject it because it is brought to you by a potential console partner. You understand deeply that it’s also available on your console. And what we get is just a multiplier effect of greater awareness in the marketplace.” ~Andrew Wilson

Het maakt dus niet uit bij welke console de game zich aansluit om hun game te promoten, de uitkomst zal niet veel afwijken als de game bij een concurrent tentoon wordt gesteld.

Maakt het voor jou uit dat jouw favoriete game reclame krijgt van een console die je niet in huis hebt? Laat het weten in de reacties!

Gerelateerde berichten

Tags

Over: Darkness

Profielfoto van Darkness

Mijn naam is Jordy. Hoofdredacteur en PR Manager bij intheGame.nl. Buiten mijn werkzaamheden ben ik een fanatieke gamer en een leergierige jongeman die altijd wel paraat staat om een gamepje te spelen. Maar het meeste van mijn vrije tijd gaat verloren aan ongepland verdwaald raken op internet terwijl ik iets probeerde op te zoeken.

Dit vind je misschien ook leuk...

  • Ricardo

    Ik zou als titel eerder gebruiken: “Logo XBOX 1 in trailer Battlefield 1 doet PS4 gamers niets”. De titel is namelijk nogal onduidelijk! 🙂

Spring naar werkbalk