SPONSORS

PARTNERS

intheGame Kinguin Deals

Ran-D Zombie

Destiny 2 – Worldwide Reveal Trailer

Blizzard kijkt terug: het eerste jaar van Overwatch

Overwatch is nu een jaar uit. Dankzij de overweldigende support van het publiek, de gaming community en de focus van Blizzard is de game een enorme hit geworden. Wat begon als een game groeide uit naar animaties, comics en de Overwatch World Cup. Blizzard spreekt nu over dit drukke eerste jaar. 

De game heeft een hoop verschillende updates en patches gehad. Van balance updates tot het introduceren van nieuwe heroes, modes, de competitive play en natuurlijk een paar seizoensgebonden events. Overwatch zoals we de game vandaag de dag kennen ziet er heel anders uit dan hoe dit was toen game uitkwam in mei 2016. Op de vraag hoeveel van deze dingen op de planning stonden luidt het antwoord van Blizzard “niet zo veel als je zou denken”. Er blijken excel sheets vol met ideeën te hangen, maar alleen de sterkste worden uitgekozen.

Principal Designer Geoff Goodman sprak recent over het toevoegen van nieuwe characters. Zo was het idee voor Ana dat zij een healende shooter zou zijn. Toen het team begon de game in de beta te spelen kwamen zij al snel op de gedachte om een nieuwe healer toe te voegen. De volgende moest dus wel een healer zijn. Deze gedachte bestond al voor de launch van de game. Van daaruit is het team gaan graven in wat oude voorstellen en kwamen ze uit op een oud prototype. Dat was echter nog geen character, maar simpelweg een paar gameplay mechanics om uit te proberen.

Overwatch een jaar

 

Dat laat gelijk zien dat de toekomst voor Overwatch nog veel in gaat houden. Blizzard streeft er naar om hetzelfde niveau van creatieve vrijheid te behouden en de focus op het verbreden van de content te leggen. Luisteren naar de community speelt daarin een grote rol. De lijst van voorstellen blijft groeien. Het team werkt dan ook nog steeds constant aan de game.

Geoff zegt dan ook dat hij niet gaat raden over waar de game naartoe gaat. Het eerste jaar is zo ontzettend turbulent geweest, en de respons van de community is groter geweest dan naar gevraagd had kunnen worden. Het team wil proberen om nog steeds de focus te leggen op het vertegenwoordigen van elk gebied wereldwijd. De bedoeling is dus dat de hele wereld in de vorm van maps en characters vertegenwoordigd kan worden. Volgens Geoff is dit enkel een kwestie van tijd en middelen.

 

Gerelateerde berichten

Tags

Over: nicholasnoob

Casual gamer, student, beast uit Tilburg. Voorliefde voor JRPG's (waaronder vooral de Tales Of serie) Pokemon, Monster hunter en voor de afwisseling hier en daar een shooter

Dit vind je misschien ook leuk...

Advertentie

kinguin Mass Effect Andromeda Deals

Deze maand

Spring naar werkbalk