SPONSORS

PARTNERS

inThegame kinguin Deals

Battlefield 1 Official soundtrack

Nintendo Switch Announcement Trailer

Categorieën

Civilization 6: grote veranderingen

Civilization 6 veranderingen

Civilization 6 zal in oktober uitkomen. De langst lopende strategy serie zal een grote update zien. Misschien nog wel groter dan de switch naar hex-grid maps. Lead designer Ed Beach heeft enkele uitspraken gedaan over de aankomende veranderingen, waaronder het “unstacken” van steden en het verspreiden van districts over meerdere tegels op de map.

Civilization games hebben zich bewezen als ervaring-rijke games. Vandaar dat Beach de details waaronder building mechanics, de political agenda system en de cultural advancement rewards verder heeft besproken. De grootste verandering zal waarschijnlijk het unstacken van de steden zijn. Dit zou zijn gedaan om de speler bewuster van de omgeving te maken. In Civilization 5 plaatsten spelers hun steden aan de hand van de resources die aanwezig waren. Dat zal nu niet meer zo makkelijk zijn.

Spelers die een science gerichte stad willen zullen een campus district moeten bouwen. Een campus krijgt een bonus van bijvoorbeeld berg gebieden en jungles. Spelers zullen de omgeving dus goed moeten voordat zij over gaan tot het bouwen van steden. Bij een campus zal een bibliotheek en een laboratorium nodig zijn. Deze zullen allemaal een tegel kosten. Het zal dus moeilijk worden om in dat gebied dan nog een boerderij of een mijn te bouwen. De speler zal dus moeten zoeken naar balans en moeten nadenken over de specialisatie van steden gebaseerd op waar deze zijn gebaseerd.

Civilization 6 veranderingen

Water zal nu een stuk belangrijker zijn. Een speler die zijn stad zomaar in een woestijn bouwt hoeft niet vreemd op te kijken wanneer er weinig groei is. Er moet namelijk genoeg toegang tot water zijn. De maps zullen echter nog steeds procedurally generated zijn. Dit heeft voor enkele problemen gezorgd maar deze zijn uiteindelijk opgelost. Een speler die een map opent en weinig bergen ziet zal bijvoorbeeld meer rivieren krijgen. De game zal dus blijven bouwen op balans en het overwinnen van uitdagingen. Volgens senior producer Dennis Shirk zou een Civilization game die je elke keer op dezelfde manier kunt spelen niet interessant zijn.

Civilization 6 verschijnt op 21 oktober op PC, OS X en Linux

Gerelateerde berichten

Tags

Over: nicholasnoob

Profielfoto van nicholasnoob

Casual gamer, student, beast uit Tilburg. Voorliefde voor JRPG's (waaronder vooral de Tales Of serie) Pokemon, Monster hunter en voor de afwisseling hier en daar een shooter

Dit vind je misschien ook leuk...

Spring naar werkbalk