SPONSORS

PARTNERS

inThegame kinguin Deals

Battlefield 1 Official soundtrack

Nintendo Switch Announcement Trailer

Categorieën

Countdown to Nuclear Launch: 6 dagen

Fallout 4

Langzaam naderen we de release van de hoog geanticipeerde game Fallout 4. Vreemd genoeg heeft Call of Duty Black Ops III de prijs voor hoog geanticipeerde game van 2015 gewonnen in plaats van Fallout 4. Wat is er nog zo spannend aan een Call of Duty launch vraag ik me dan af? Tijd om verder te gaan met aftellen, nog maar 6 dagen!

Zoals jullie reeds gelezen hebben op deze website, zal er in Fallout 4 veel gaan veranderen ten opzichte van zijn voorgangers. In Fallout New Vegas waren er al een aantal dingen veranderd en verbeterd. Laten we vandaag een kijkje nemen naar het “First Person Shooter” aspect van Fallout 4.

Veranderingen in V.A.T.S

V.A.T.S, een van de dingen waar Fallout om bekend staat, voorheen als je dit systeem gebruikte in Fallout 3 of Fallout New Vegas werd de tijd stop gezet terwijl jij rustig je target kon uitkiezen en vervolgens kon kiezen op welke lichaamsdelen jij wilde schieten. In Fallout 4 wordt de tijd niet meer stopgezet maar gaat de tijd iets slomer dan real-time, dit hebben ze waarschijnlijk gedaan omdat V.A.T.S. een beetje overpowered was. Je kon namelijk iedere keer een dodelijke situatie ontsnappen door snel je V.A.T.S te activeren en je vijand uit te schakelen voordat hij jou kon uitschakelen. Nu kan je dus niet meer relaxed je target uit kiezen maar moet je snel je keuze maken, hierdoor blijf je natuurlijk ook in de actie en heb je geen moment tijd om even rustig adem te halen.

Daarnaast zal je nu een critical hit bar hebben die zich opvult en een critial hit zal lozen op de vijand wanneer deze bar 100% gevuld is, dit kan je dus beïnvloeden door deze critical hit bar te laten vullen op zwakkere vijanden en vervolgens de critical hit te lossen op de wat sterkere vijand, als deze in de buurt is.

Het gebruiken van vuurwapens

Zoals bij jullie misschien wel bekend is, was het gebruiken van vuurwapens in Fallout 3 en New Vegas niet helemaal optimaal als je geen V.A.T.S gebruikte. Je crosshair was geen echte crosshair en de bullet spread klopte niet met de “crosshair” in deze games. Gebruikte je je iron sights op je wapens bood dit nog altijd geen garantie op een treffer wanneer je schot zou lozen. Fallout is dan geen echte First Person Shooter, maar toch wilde Bethesda dit element in de game brengen. Daarom heb je nu een fatsoendelijke crosshair en zal het schieten buiten V.A.T.S ook een stuk beter afgaan dan in de voorgaande delen.

Wil jij nu iets specifieks weten over Fallout 4, of uitleg over een bepaald systeem, element, gameplay, noem maar op. Laat het dan weten beneden in de reacties! Ik zal dan proberen om in het volgende artikel alles te vertellen wat ik weet over jouw vraag!

 

Gerelateerde berichten

Tags

Over: Darkness

Profielfoto van Darkness

Mijn naam is Jordy. Hoofdredacteur en PR Manager bij intheGame.nl. Buiten mijn werkzaamheden ben ik een fanatieke gamer en een leergierige jongeman die altijd wel paraat staat om een gamepje te spelen. Maar het meeste van mijn vrije tijd gaat verloren aan ongepland verdwaald raken op internet terwijl ik iets probeerde op te zoeken.

Dit vind je misschien ook leuk...

  • Call of Duty heeft gewoon meer fans dan Fallout, daarom is dat! 😉

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik Black Ops 3 ook beter vind dan Fallout 4… Maar dat zal wel aan mij liggen

  • 10AFCA10

    Stoked! Voor beide games!

Spring naar werkbalk