Destiny 2 New Light Guide: alles op een rijtje

Destiny 2 New Light

1 oktober is het zo ver. De nieuwe uitbreiding van Destiny 2 zal gaal verschijnen, maar ook New Light wordt uitgerold. Dit betekend dat bijna alles van Destiny 2 gratis speelbaar zal zijn. Er zijn een aantal dingen waar gratis spelers rekening mee moeten houden, want niet alles zal voor nop speelbaar zijn.

Ten eerste is het vanzelfsprekend dat de gloednieuwe uitbreiding: Shadowkeep, niet gratis zal worden uitgerold. Deze DLC zal je moeten aanschaffen via Steam, de Playstation Store of Xbox Marketplace. Je zou direct met deze uitbreiding kunnen beginnen want je begint in New Light met een Power Level van 750.

Het is verder gewoon mogelijk om oudere content opnieuw te spelen. Je kan namelijk alle wapens en armour uit jaar 1 verzamelen. Dit zijn items uit de basisgame, Curse of Osiris en Warmind. Daarbij heb je ook toegang tot alle free-roam locaties, maar heb je geen toegang tot de missies die behoren bij de Forsaken uitbreiding. Missies uit jaar 1 kan je wél doorspelen. Ook de subclasses die zijn uitgekomen met Forsaken zijn niet speelbaar voor New Light spelers.

Bad Juju, Thunderlord, Arbalest en Outbreak Perfected zijn de exotics uit jaar 2 die beschikbaar zijn voor New Light spelers. Door de Forsaken uitbreiding alsnog aan te schaffen krijg je toegang tot alle content uit jaar 2. Gambit Prime en the Reckoning zijn wél gratis speelbaar.

Let op! Het aanschaffen van de Shadowkeep uitbreiding geeft je ook geen toegang tot de Forsaken missies of subclasses, maar enkel alle nieuwe content van Shadowkeep. Al het content uit jaar 2 is gebundeld in de Forsaken uitbreiding.

Je kunt dus direct de actie in duiken zonder al te veel te moeten missen. Het enige wat ontbreekt zijn zekere verhaal elementen, maar die kan je achteraf nog altijd even inhalen. Ga jij vanaf 1 oktober aan de slag met Destiny 2 en misschien zelfs de nieuwe uitbreiding?

Tags

Over: Jordy Gerritse

Mijn naam is Jordy. Hoofdredacteur en PR Manager bij intheGame.nl. Buiten mijn werkzaamheden ben ik een fanatieke gamer en een leergierige jongeman die altijd wel paraat staat om een gamepje te spelen. Maar het meeste van mijn vrije tijd gaat verloren aan ongepland verdwaald raken op internet terwijl ik iets probeerde op te zoeken.

dé Luisterhoek

dé Kijkhoek