SPONSORS

PARTNERS

intheGame Kinguin Deals

Armin van Buuren – Sunny Days

Wolfenstein II: The New Colossus – Roswell Mission

DG Thinks: Youtubers en FIFA

Youtube E3 coverage

Tegenwoordig hebben veel mensen ergens een mening over. Dat is helemaal niet erg, want een mening hebben is wat ons nog anders laat zijn. Een mening hebben over een onderwerp is belangrijk en helpt je zelfstandig je eigen keuzes te maken in het leven. Wat heb je er immers aan om altijd achter de horde aan te lopen en braaf ja te knikken? In DG Thinks: kan ik mijn eigen mening geven over alles wat met gaming en technologie te maken heeft. Deze week in DG Thinks: Een tijd terug was er een artikel over platformers. Deze week kijken we naar de relatie tegenwoordig van Youtubers en verschillende games. 

Afgelopen week is FIFA 18 Ultimate Team aangekondigd aan het publiek. Wat mij enorm opviel was de grote hoeveelheid Youtubers die de presentatie verzorgde. Niet iets nieuws van EA want tijdens de E3 gebeurde dit ook al. Het lijkt een trend te worden dat de content makers van Youtube betrokken worden bij de release van een game. Of dit is om jongere aan te trekken of omdat zij zo goed kunnen presenteren? Veel kinderen kijken natuurlijk Youtube en veel gamers kijken naar Twitch, het is dus eigenlijk helemaal niet zo raar dat game makers tijdens de release van een game boegbeelden vinden in deze content makers.

 

 

EA is op dit moment degene die deze tactiek het meest toepast. Maar kijken we naar Activision voor de nieuwe Call of Duty zagen we het ook al gebeuren. Het is niet echt een slecht iets want de makers van deze filmpjes stoppen er veel moeite in. We hopen natuurlijk wel dat deze kritisch blijven op het spel waar dit nodig is. Zodat zij niet een PR-machine worden voor deze game ontwikkelaars.

Kijk jij graag naar de video’s van deze content makers? Laat mij jouw mening horen in de reacties! 

Gerelateerde berichten

Tags

Dit vind je misschien ook leuk...

Advertentie

Deze maand

Spring naar werkbalk