Sponsors

Partners

intheGame Kinguin Deals

Instagram

  • Bekijk vanavond on 2200 live naar de onthulling van Operation
    4 dagen ago
  • 3D printing our own Pokmon chess pieces What other cool
    5 dagen ago
  • As you can see I gathered a decent amount of
    7 dagen ago
  • Today its Pokmon Colosseum time!  Vandaag is het tijd
    7 dagen ago
  • Busy fighting Gooper Blooper! supermariosunshine mariosunshine mario nintendo oldschoolgaming retrogamer
    1 week ago
  • arcade on monday! mariokart mariokartdx inthegame racing mario gaming
    1 week ago
  • De game van vanavond Harvest Moon A Wonderful Life
    1 week ago
  • Overwatch League en EU LCS zijn in volle gang bezig
    2 weken ago
  • Siege op woensdag wat speel jij? Siege Ubisoft Lan
    2 weken ago
  • All geared up! Wat is jouw favoriete game merchandise? inthegame
    3 weken ago

Advertentie

EA sluit Dead Space ontwikkelaar Visceral Games

Dead Space

De studio achter de welbekende Dead Space franchise heeft haar deuren gesloten. Visceral Games werkte tot heden aan een Singleplayer Action-Adventure game dat zich afspeelde binnen het Star Wars universum.

Patrick Sodurland van EA laat weten dat het Star Wars project wordt opgepakt door een andere EA studio. Daarnaast laat hij weten dat de game niet gaat zijn wat het oorspronkelijk moest zijn. Een Singleplayer Action-Adventure game zou volgens de vroegen tests die ze hebben uitgevoerd met de game niet genoeg zijn voor spelers. Ze willen reden hebben om terug te gaan naar de game.

“Our Visceral studio has been developing an action-adventure title set in the Star Wars universe,” aldus Patrick Soderlund, executive VP of EA worldwide studios. “In its current form, it was shaping up to be a story-based, linear adventure game. Throughout the development process, we have been testing the game concept with players, listening to the feedback about what and how they want to play, and closely tracking fundamental shifts in the marketplace. It has become clear that to deliver an experience that players will want to come back to and enjoy for a long time to come, we needed to pivot the design.”

EA Vancouver zal het project op zich nemen. Voorheen hebben zij al gewerkt aan de game. Een groot aantal leden van Visceral zal worden verdeeld over andere EA studios, maar de studio zelf verdwijnt.

Ondanks dat Dead Space het altijd erg goed deed bij de fans. Lukte het niet om de game zo succesvol te laten zijn als gepland. Zo verkocht Dead Space 2 ruim 4 miljoen exemplaren. Helaas was dit niet genoeg. De productie kosten lagen rond de zestig miljoen.

Gerelateerde berichten

Tags

Over: Darkness

Mijn naam is Jordy. Hoofdredacteur en PR Manager bij intheGame.nl. Buiten mijn werkzaamheden ben ik een fanatieke gamer en een leergierige jongeman die altijd wel paraat staat om een gamepje te spelen. Maar het meeste van mijn vrije tijd gaat verloren aan ongepland verdwaald raken op internet terwijl ik iets probeerde op te zoeken.

Dit vind je misschien ook leuk...

De luisterhoek

De kijkhoek