Film Recensie: Avengers: Infinity War

Avengers infinity War

De MCU bouwt hier nu al jaren naar op, maar gisteren was het voor de Nederlandse pers zover. Avengers: Infinity War was op het witte doek te zien, en wat was het een fantastische ervaring. Er kwam zoveel meer uit de vorige films dan alleen de Infinity Stones, er waren een aantal verrassende cameo’s en grappige throwbacks naar de andere films. Om deze redenen willen wij natuurlijk ook onze mening delen.

Het Marvel Cinematic Universum is gebaseerd op arcs en personages uit de comics, Infinity War is hier geen uitzondering van. Wat de films juist zo leuk maakt, is dat de verhaallijn in grote lijnen vanuit de comics komt, maar dat de kleine dingen en character-building juist echt vanuit de regisseurs en schrijvers komt. Zelfs de comic fans hebben geen idee wie er wel of niet dood kan gaan. Maar goed, er gingen veel theorieën rond over deze films, een aantal minder waar dan anderen, maar wij zullen jullie niet gaan spoilen! #ThanosDemandsYourSilence.

De perfecte balans

Marvel is altijd bezig met het balanceren van bepaalde aspecten binnen hun films, en deze film pakt dat nog beter aan. Het balanceren tussen de verschillende verhaallijnen en hoe deze samenkomen, het balanceren van humor tegenover serieuze scenes, het balanceren van een multi-culti cast en ga zo maar door! Dit is waar Marvel op elk aspect rekening mee heeft gehouden, en het werkt fantastisch. Personages van alle films die elkaar wel op een bepaald moment tegenkomen zal voor fans een geweldige ervaring zijn en de throwbacks naar de oudere films is fantastisch. Je merkt gewoon dat de MCU van begin tot eind volledig doordacht is tot op de kleinste details, en dat zie je in deze film op meerder momenten terug. De film draait natuurlijk om Thanos die alle zes de Infinity Stones bij elkaar wilt krijgen om met een ‘snap of his finger’ het halve universum uit te roeien, of hem dit gaat lukken is aan jullie fans om te gaan zien natuurlijk.

Avengers Infinity War

Het is zo moeilijk om een daadwerkelijke recensie te schrijven zonder te veel te spoilen. Maar geloof me als ik zeg dat iedereen, Marvel fan of niet, deze film moet gaan zien! Sommige samenwerkingen zullen fans op een leuke manier verrassen en de film zal een boel fans choqueren op bepaalde momenten. Er is zelfs de tijd genomen voor flashbacks en character building. Het enige wat misschien een beetje jammer is, is dat er zoveel verteld moest worden in die 2.5 uur dat er weinig tijd was voor alle personages om elkaar echt te leren kennen, iedereen leerde elkaar kennen in actie scenes, wat niet iedere fan zal pleasen.

Visueel is Infinity War wederom van de bovenste plank, maar wat nu zo leuk is aan de films, is dan weer de balans. Het is niet alleen het visuele wat de film maakt, maar de cast is even goed als al niet beter dan alle dramatische effecten. Een geweldige combinatie van de twee is wat dit universum van Marvel zo mooi maakt. Infinity War is daadwerkelijk een film die iedereen gezien moet hebben, en waarschijnlijk één van de beste MCU films tot vandaag. Marvel heeft een risico genomen door zoveel superhelden bij elkaar te duwen, maar liet het werken zoals geen enkele andere studio dat had gekund.

Ga jij de film zien? Laat ons weten wat jij ervan vond in de reacties hier beneden!