Film Review: No Escape

Film uitgelicht

In deze actie thriller trekt Jack Dwyer (Owen Wilson) samen met zijn vrouw Annie Dwyer (Lake Bell) naar Azië om daar voor een groot engineering maatschappij te gaan werken. Net op het moment dat Jack en zijn familie in het vliegtuig zitten, waar zij ene Hammond (Pierce Brosnan) tegen het lijf lopen, begint op de eindbestemming een opstand van de rebellen. Als ze aankomen is hier nog weinig van zichtbaar, maar eenmaal op de plaats van bestemming is het gezin niet zo veilig meer.

Klinkt als een leuk maar stereotype verhaal actiefilm, dat stereotype gedeelte klopt maar het woord leuk kun je achterwegen laten. Deze film kijkt best leuk weg voor een dinsdagavond waar je echt totaal niks anders  te doen hebt en kan verzinnen, dit kan de bedoeling niet zijn geweest. Het begint al meteen bij het begin van de film, deze bouwt niet op in chronologische volgorde terwijl dit veel duidelijker en makkelijk was geweest. In plaats daarvan is ervoor gekozen om de film een paar uur terug in de tijd te laten gaan wat totaal geen toevoeging aan de film geeft.

noescape1

In het vervolg van de film blijven er van dit soort “vage” verschijnselen opduiken, hoofdpersonen die totaal onverwacht en zonder reden opduiken en ook weer net zo snel verdwijnen. Ook dezelfde “vijand” blijft ondanks de grote van de stad waarin ze verblijven om de haverklap voor hun neus verschijnen. Hier hadden de scriptschrijvers wel wat beter over mogen nadenken.

Ook de hoofdrolspeler voegen weinig toe, Owen Wilson speelt een “stoere” vader die zijn ten koste van alles probeert te beschermen. Dit lukte totaal niet, grotendeels omdat je blijft wachten op een comedy achtig antwoord. Over de rol van Pierce Brosnan als Hammond in de film ben ik nog steeds niet uit. Hij duikt continue op zonder echt idee achter de persoon, Pierce zag deze film duidelijk als een grote schnabbel.

Conclusie is duidelijk, heb je echt op een maandag- of dinsdagavond niks te doen en staat deze film toevallig op een streamingsdienst waar je lid van bent, zet hem dan gerust op. Voor de rest zou ik geen tijd, geld of aandacht aan deze film besteden. In dit genre worden jaarlijks tientallen films uitgebracht met soortgelijk verhaal die meer de moeite waard zijn.

•  Zit genoeg actie in de film.

• Verhaal is onduidelijk met continue mensen die uit het niets verschijnen.
  • Slechte opbouw van de film.