Gamescom 2018: Een gesprek over Crowfall

Crowfall Gamescom 2018

Artcraft is bezig aan een hybride MMO(RPG) die het PvP in het genre flink zal veranderen. Met een aantal frisse ideeën en een hart voor de game heb ik een tof gesprek gehad met wat developers.

Ik mocht rond de tafel zitten met Gordon Walton, J. Todd Coleman en Debysue Wolfscale. Deze drie mensen hebben mij bewezen hoe veel ze om hun game en het genre geven. Crowfall is essentieel een hybride MMO(RPG) met een flinke focus op PvP. De game zal PvE elementen bevatten in de vorm van monsters die door corruption het land over willen nemen. De wereld brokkelt zich langzaam af en het is aan jou en je vrienden om hierop te reageren en te zorgen voor een betere wereld voor jullie zelf. De game focust zich hevig rond team-work, exploratie, plannen smeden en tactisch zijn en noem het maar op!

Je start een War Campaign, alleen of met vrienden. Vervolgens kom je terecht in een wereld (server) die jij kan kiezen. Iedere server duurt drie maanden en heeft bepaalde regels. Ook ieder gebied ziet er anders uit en het is aan de spelers om er het beste van te maken en het te veranderen naar eigen wil! Er zijn meer dan tien rassen en classes. Zo zijn er rassen als de Stoneborn, Guinecian en Centaurs en classes als Knight, Duelist en Druid! Het fantasielevel is vrij hoog in deze titel en dat is iets wat het genre al een lange tijd mist.

Wat het team wilt bereiken, is laten zien dat ze geven om hun game. Ze willen zorgen dat alles werkt en willen luisteren naar de community, zo heeft Crowfall al aardig wat animo opgebouwd bij de gamers. Het is de bedoeling dat je exploreert, verzameld, een rol op je neemt, andere kampen of kastelen overneemt of de jouwe verdedigd en zo zorgt voor een duidelijke overwinning, of totale nederlaag. Iedere speler heeft unieke mogelijkheden qua passive en active abilities en crafting. Zelfs de economie ligt volledig in de handen van de spelers en er zullen NPC-merchants rondlopen om het een beetje te stimuleren en te zorgen voor bepaalde resources. Je moet dus tactisch nadenken en gebruik maken van je vrienden, teammaten of omgeving. Je kan je personage volledig uitbouwen tot jouw persoonlijke held of heldin!

Wij vonden het gesprek en de ervaring met ArtCraft supertof! Ook denken wij dat de game een groot succes kan worden, mits alles loopt zoals de drie developers het bedoelen! Wij zullen jullie up-to-date houden met alles over Crowfall en er zal snel al meer content verschijnen.

Gerelateerde berichten

Tags

Over: Azari

Hi! Ik ben Azari, aka Malvin! Fanatiek gamer en eeuwig kind. MMO's is waar het allemaal begon, maar tegenwoordig gebruik ik mijn rukbunker ook wel voor een lekker potje Rainbow Six Siege. Buiten de games ben ik altijd in voor een toffe serie of film.

Dit vind je misschien ook leuk...

dé Kijkhoek

dé Luisterhoek