SPONSORS

PARTNERS

inThegame kinguin Deals

Battlefield 1 Official soundtrack

Nintendo Switch Announcement Trailer

Categorieën

Ghost Recon Wildlands: verwachtingen en ervaring

Ghost recon Wildlands

De nieuwe Ubisoft titel Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands verschijnt op 7 maart 2017, wat kunnen wij van deze game gaan verwachten? Wat kunnen wij aan de hand van de trailer en gameplay voorspellen? Bekijk hier beneden de Collector’s Edition.

Far Cry + The Division

Als we de gameplay mogen geloven die we te zien hebben gekregen op de E3, gaat Wildlands ons veel beloven. Kijkend naar alleen de looks van de game moet ik denken aan een combinatie van Far Cry en The Division. Beide zijn het games van Ubisoft. De wereld om je heen is een grote wildernis met kleine en grote kampen verspreid over het landschap. Dit is zowel te zien in De Wildlands gameplay en in de verschillende Far Cry games. Daarnaast zien we verschillende voertuigen, iets waar Far Cry ook niet vies van is. Ik verwacht dus een soortgelijke besturing als in de Far Cry games voor de voertuigen.

Kijkend naar de personages moet ik dan weer aan The Division denken. Beide games zijn in third-person, je camera zweeft een beetje achter je personage dus. Het enige verschil is dat je in Wildlands bij het inzoomen van een wapen, veranderd naar een first-person perspectief. Nu kijk je dus door de ogen van jouw personage. Ook lijken ze in dit deel meer van het RPG gebeuren af te wijken aangezien in de E3 demo geen enkele vijand gear-items dropte, maar alleen zijn wapen liet vallen. De vijanden lijken veel sneller dood te gaan dan in The Division. Een schot is vaak al voldoende. Het is dus meer een shooter, en minder een, of helemaal niet een RPG.

Bekijk hier beneden de gameplay beelden van E3:

De sluiproute nemen

Het lijkt er op dat je in Wildlands iets beweeglijker bent dan in The Division. Je klouter acties zien er iets smoother uit. Je hebt een soort van drone, die overigens heel veel lijkt op de drone uit Watch Dogs 2. Met deze drone kun je de buurt even verkennen en vijanden markeren. Je kunt zo eenvoudig achterhalen waar jouw doelwit zich bevindt, zonder eerst alles af te speuren en al je vijanden om te leggen.

Ook lijkt het er op dat je de gehele missie ongezien zou kunnen uitspelen. The Division spelers zullen al snel gemerkt hebben dat sluipen en ongezien blijven totaal geen features zijn van The Division. Zodra je van ver af een vijand met je sniper rifle neerschoot, met of zonder silencer, wisten ze je allemaal meteen te vinden. Zoals in de gameplay hierboven te zien is, is dit niet het geval in Ghost Recon Wildlands, en kun jij als je wilt iedereen om de beurt van kant maken terwijl je een ‘ghost’ bent.

Prachtige visuals, maar…

De gameplay demo ziet er werkelijk schitterend uit. De kleine dingetjes die in orde zijn zorgen voor een prachtig plaatje. Helaas zagen wij dit soort dingen ook bij de gameplay demo’s van The Division, en Rainbow Six Siege. Het zou dus heel erg goed kunnen dat de game er uiteindelijk minder gelikt uit ziet dan we hierboven hebben gezien. Hoe pijnlijk het ook is.. Bekijk hier de gameplay demo’s van Ubisoft en de uiteindelijke versies van de game:

De meeste games zien er na de release nog steeds mooi uit, maar het is niet zoals het gepresenteerd werd, helaas.

Hoe de game uiteindelijk gaat uitpakken is nog maar de vraag. Wel weten we al dat de game een vette Collector’s Edition krijgt. bekijk hem hier beneden!

Ghost Recon Wildlands Collectors

Ghost Recon Wildlands verschijnt 7 maart 2017 voor de Playstation 4, Xbox One en PC.

Gerelateerde berichten

Tags

Over: Darkness

Profielfoto van Darkness

Mijn naam is Jordy. Hoofdredacteur en PR Manager bij intheGame.nl. Buiten mijn werkzaamheden ben ik een fanatieke gamer en een leergierige jongeman die altijd wel paraat staat om een gamepje te spelen. Maar het meeste van mijn vrije tijd gaat verloren aan ongepland verdwaald raken op internet terwijl ik iets probeerde op te zoeken.

Dit vind je misschien ook leuk...

Spring naar werkbalk