Hoe is de Breath of the Wild sequel ontstaan?

Breath of the Wild 2

Nintendo sloot de E3 conferentie af met een grote verassing, een volledige en directe sequel voor The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Nu heeft de hoofdproducent Eiji Aonuma wat nieuw inzicht gegeven in hoe dit idee is ontstaan.

Aonuma ging het gesprek met Kotaku aan. De interviewer stelde al snel de vraag: Hoe is een directe sequel precies voor Breath of the Wild ontstaan? Deze vraag komt natuurlijk vanuit het feit dat Zelda games vrijwel nooit een direct vervolg mogen krijgen. Aonuma laat weten dat dit idee ontstaan is vanuit het hebben van te veel DLC ideeën en vertelt het volgende;

“When we released the DLC for Breath of the Wild, we realized that this is a great way to add more elements to the same world. But when it comes down to technical things, DLC is pretty much data–you’re adding data to a preexisting title,” Aonuma added. “And so when we wanted to add bigger changes, DLC is not enough, and that’s why we thought maybe a sequel would be a good fit.

“Initially we were thinking of just DLC ideas, but then we had a lot of ideas and we said, ‘This is too many ideas, let’s just make one new game and start from scratch.'”

Het volledige interview laat een boel andere aspecten voor Breath of the Wild 2 naar het licht stijgen. Hier wordt ook uitgelegd hoe de re-make voor Link’s Awakening is ontstaan en zo word er ook gesproken over gameplay van die game. Tijdens de Nintendo Direct op de laatste E3 conferentie-dag werden er veel en veel meer games aangekondigd. Ook komen er meer ports naar de Nintendo Switch en er zijn meer release datums of gameplay verschenen voor eerder aangekondigde titels! Lees het allemaal op onze website.

Laat ons ook even weten wat jij van onze manier van E3 coverage vind! Wij zijn benieuwd naar jullie meningen. 

Tags

Over: Malvin Schuivens

Hi! Ik ben Azari, aka Malvin! Fanatiek gamer en eeuwig kind. MMO's is waar het allemaal begon, maar tegenwoordig gebruik ik mijn rukbunker ook wel voor een lekker potje Rainbow Six Siege. Buiten de games ben ik altijd in voor een toffe serie of film.

dé Luisterhoek

dé Kijkhoek