SPONSORS

PARTNERS

inThegame kinguin Deals

Rag’n’Bone – Skin Live @bbc

Nintendo Switch Announcement Trailer

Categorieën

In deze MMO wordt je character ouder en gaat hij dood aan ouderdom

Hoeveel macht wil je hebben over een character dat je speelt? We kunnen bepalen hoe onze characters eruit zien, we bepalen hun naam en we maken zelfs keuzes voor hen die vervolgens hun reputatie bepalen. Niet dat we nu opeens medelijden moeten gaan tonen voor deze characters, want het blijft wel fictief. Maar wat als je een character kan spelen tot aan zijn dood?

De volgende MMO is in ontwikkeling: Chronicles of Elyria. De game wordt volledig gefinancierd door kickstarter en jij kan helpen door je hier bij hen aan te melden. Dit spel is uniek ten opzichte van andere MMO’s, omdat ze beloven dat elke speler een uniek verhaal krijgt door de verscheidenheid in keuzes die het verhaal zullen sturen. Natuurlijk kennen we al games die dit doen, zoals bijvoorbeeld Fable, maar de makers van Chronicles of Elyria willen dit naar het volgende level brengen op basis van personalisatie en de betrokkenheid van de gamer die bepaalde keuzes maakt.

Chronicles of Elyria 1

Er zijn veel verschillende factoren die de ervaring van de gamer zullen beinvloeden, zoals het beperkte aanbod van middelen (het is niet zo dat resources na een enkele tijd weer spawnen), het schommelen van de economie en het niet mogelijk maken van het herspelen van quests. Een feature springt daarbij uit: alles kan kapot. Als jij iets verplaatst, zal dat wat je verplaatst hebt voor altijd verplaatst zijn (tenzij iemand anders het verplaatst natuurlijk). Dat zijn wij niet gewend bij games. Er is bijvoorbeeld ook geen fast travel. Is het te ver om in een dag heen te reizen, dan zet je je tent op om te overnachten (letterlijk slapen).

Chronicles of Elyria wood

“Each time you log in there is a dynamic world waiting for you. Local, regional, and national conflicts are continuously unfolding, giving birth to repeated opportunities for you to change the course of history.”

Er zijn zoveel specifieke details dat er geen einde komt aan het avonturieren. Natuurlijk moet elke speler de zelfde lijnen volgen om een held te worden, maar dat hoef je niet te zijn. Er is ook geen level systeem om te maximaliseren, dus je kunt vrij gamen. De lijnen van quests zullen per speler verschillend worden aangeboden. Niet iedereen zal een held, een krijger of koning worden. Alle keuzes die je maakt leiden je naar een bepaald lot.

skullcave Chronicles of Elyria

“With limited inventory, hunger and thirst, drowning and fatigue, and dangerous landscapes containing both sweltering heat and frigid cold, a character must be truly heroic to become a hero. The riches are real and adventurers can become the wealthiest and most powerful in the world – if they can survive the harsh environments.”

Ouder worden
Een ander grappig concept is het verouderingssysteem. Je character zal verouderen van 15 tot 100 jaar en dit wordt berekend over de maanden die je speelt. Het spel kent ook verschillende seizoenen en het dieet dat je volgt zal effect hebben op je gewicht. Dit alles bepaalt vervolgens ook weer wat het spel je aan gaat bieden. Als je character doodgaat (door bijvoorbeeld een gevecht) zweeft je ziel door het spel tot het je lichaam weer heeft gevonden (simpel uitgelegd: ze hebben een spawning systeem), maar als je character doodgaat door zijn leeftijd kun je reincarneren in een nieuwe character, dat je weer naar eigen wensen aan kan passen.

Ga jij Chronicles of Elyria spelen? Klik hier om je aan te melden.

Gerelateerde berichten

Tags

Dit vind je misschien ook leuk...

Spring naar werkbalk