SPONSORS

PARTNERS

inThegame kinguin Deals

Battlefield 1 Official soundtrack

Nintendo Switch Announcement Trailer

Categorieën

Nintendo geeft om content, niet om specificaties

Nintendo NX

Nintendo heeft de afgelopen dagen geen woord losgelaten over hun nieuwe console. Waar Microsoft Project Scorpio aankondigde tijdens de E3 persconferentie. En waar Sony erder al aangaf dat PS4 Neo een krachtigere Playstation zal zijn. Blijft Nintendo stil omtrent de details van de NX.

Met de komst van de nieuwe Zelda game werd aan de President van Nintendo Amerika, Reggie Fils-Aime, gevraagd of hij verwacht dat de verkopen niet lekker zullen lopen voor de Wii U omdat mensen wachten op de NX. Reggie Fils-Aime verwacht niet dat mensen terughoudend zullen zijn omdat de NX later zal verschijnen dan Zelda. Het gaat immers om de entertainment van de game. Dat hangt niet direct aan de kracht van een console. Dat vinden de fans ook, denkt Reggie Fils-Aime.

“For us, it’s not about specs, it’s not about teraflops, it’s not about the horsepower of a particular system,” legde Fils-Aime uit. “For us, it’s about the content. Nintendo is a content-focused company; we create entertainment that makes people smile. So for us, we’re focused on bringing our best entertainment to both the Wii U and the NX in the future.

“Whatever Microsoft and Sony are doing in terms of talking about new systems, that’s for them to fight out… For us, we want to make sure we’re bringing our best content forward, and right now the reaction to Zelda has been more than we could have ever imagined.”

Nintendo bemoeit zich dus niet met de ruzie om de beste hardware, maar legt de focus vooral op de games. Dat is altijd al zo geweest. Met de aankondiging van de nieuwe Zelda game waren zij zeer enthousiast over de reactie van de fans. Hieraan voegde hij toe dat wanneer een nieuwe game wordt aangekondigd, deze vaak erg gewild is. Fans zullen deze game dan kopen, ongeacht voor welke console het is.

Gerelateerde berichten

Tags

Over: Darkness

Profielfoto van Darkness

Mijn naam is Jordy. Hoofdredacteur en PR Manager bij intheGame.nl. Buiten mijn werkzaamheden ben ik een fanatieke gamer en een leergierige jongeman die altijd wel paraat staat om een gamepje te spelen. Maar het meeste van mijn vrije tijd gaat verloren aan ongepland verdwaald raken op internet terwijl ik iets probeerde op te zoeken.

Dit vind je misschien ook leuk...

Spring naar werkbalk