SPONSORS

PARTNERS

inThegame kinguin Deals

Battlefield 1 Official soundtrack

Nintendo Switch Announcement Trailer

Categorieën

Nioh Alpha: Vallen en opstaan = progressie

Nioh Logo

Kennen jullie Onimusha nog? Stel je voor dat Onimusha en Dark Souls samen kinky se* hebben gehad en dat een van de twee (geen idee welke vrouwelijk is) per ongeluk zwanger is geraakt en samen een kind hebben gekregen. Dat kind noemen ze vervolgens Nioh en mag alleen maar met zijn vriendje Playstation 4 spelen. Want PC en Xbox One hebben een slechte invloed op zijn gedrag.

Bovenstaande is een hoop flauwekul natuurlijk, maar het is wel een beeld dat ik in mijn hoofd prent als ik het woord Nioh over mijn tong laat rollen. Deze game is namelijk heel erg te vergelijken met Dark Souls en Onimusha. Het heeft iets van beide werelden en heeft daarmee ontzettend veel potentie om een prachtige game te worden. De Alpha demo op de Playstation 4 bevestigt dat alleen maar.

Ja, ik ben dood gegaan bij de eerste NPC in de Alpha omdat ik te stom was om uit te zoeken hoe ik mijn katana vast moest houden, maar nadat ik twee keer dood ben gegaan dacht ik bij mezelf: “misschien moet ik eens in mijn inventory kijken of ik een wapen heb.” Die had ik. NPC verslagen, met pijn en moeite want als je drie rake klappen krijgt in het begin van de Alpha ben je zo goed als dood.

Ga je dood in het spel? Geen probleem. Je respawnt gewoon bij je altar en hebt alle spullen die je had voordat je het loodje legde. Het enige wat is verdwenen zijn je Amrita punten, dat zijn de punten die je moet verzamelen om een level omhoog te gaan. De hoeveelheid punten worden steeds hoger en iedere keer als jij een level stijgt mag je in de skill tree een aantal nieuwe skills ontgrendelen. Dit varieert van nieuwe aanvallen tot passives tot het verlagen van Ki (stamina) consumptie van aanvallen.

Stamina, of Ki, gebruik je voor aan te vallen, te blocken, te rennen en te dodgen. Is je stamina op? Dan ga je even een seconde uitrusten waarbij je tegelijkertijd heel erg kwetsbaar bent voor aanvallen omdat je je niet kunt bewegen.

Het aanvallen kan gebeuren op verschillende “stances”, je kunt je wapen hoog houden in een “high stance”, gemiddeld op een “middle stance” en laag in een “low stance”. In verschillende stances doe je op verschillende manieren aanvallen en ook in de skill tree heb je aparte upgrades per stance, per wapen. Erg uitgebreid? Ja.

Een groot minpunt aan de game is dat je steeds helemaal opnieuw begint als je dood bent en alle vijanden weer terug zijn. Na een aantal keer proberen (ja, ik ben wel steeds verder gekomen) heb ik geen zin meer gehad om in het begin langs al die vijanden te rennen om te kijken hoe groot de Alpha eigenlijk is. Of dit ook zo in het uiteindelijke spel is, blijft nog onbekend.

Bekijk hier twee uur aan gameplay (Alpha):

De Nioh Alpha Demo is nu te downloaden op Playstation 4 en de uiteindelijke game zal later dit jaar verschijnen exclusief voor de Playstation 4.

Gerelateerde berichten

Tags

Over: Darkness

Profielfoto van Darkness

Mijn naam is Jordy. Hoofdredacteur en PR Manager bij intheGame.nl. Buiten mijn werkzaamheden ben ik een fanatieke gamer en een leergierige jongeman die altijd wel paraat staat om een gamepje te spelen. Maar het meeste van mijn vrije tijd gaat verloren aan ongepland verdwaald raken op internet terwijl ik iets probeerde op te zoeken.

Dit vind je misschien ook leuk...

Spring naar werkbalk