Sponsors

Partners

intheGame Kinguin Deals

Instagram

  • Bekijk vanavond on 2200 live naar de onthulling van Operation
    2 dagen ago
  • 3D printing our own Pokmon chess pieces What other cool
    3 dagen ago
  • As you can see I gathered a decent amount of
    5 dagen ago
  • Today its Pokmon Colosseum time!  Vandaag is het tijd
    5 dagen ago
  • Busy fighting Gooper Blooper! supermariosunshine mariosunshine mario nintendo oldschoolgaming retrogamer
    1 week ago
  • arcade on monday! mariokart mariokartdx inthegame racing mario gaming
    1 week ago
  • De game van vanavond Harvest Moon A Wonderful Life
    1 week ago
  • Overwatch League en EU LCS zijn in volle gang bezig
    1 week ago
  • Siege op woensdag wat speel jij? Siege Ubisoft Lan
    2 weken ago
  • All geared up! Wat is jouw favoriete game merchandise? inthegame
    3 weken ago

Advertentie

De open world issues van The Legend of Zelda: Breath of the Wild

De vrijheid van spelers blijft een issue voor open world games. Het behouden van de flow van een story is daarbij een groot punt. Spelers kunnen uren ronddwalen voordat zij een volgende taak tegenkomen. The Legend of Zelda: Breath of the Wild producer Eiji Aonuma heeft daar enkele trucjes voor. 

De geheimen die Aonuma kent zijn ook bekend bij Shigeru Miyamoto. Aonuma werkt al zo’n 20 jaar aan games. Het is dan ook zijn bedoeling dat spelers zich verheugen op de dingen die Aonuma verstopt in zijn games. Het is daarnaast een groot punt om de flow van de story te behouden. Een free roaming open world kan dat tegen gaan omdat er soms gebrek aan duidelijkheid en richting is.

Zelda open world

Wat Aonuma precies doet werd niet duidelijk gemaakt. Het zou natuurlijk goed kunnen dat Nintendo dit geheim wil bewaren. Wel werd het belang van verhaal in een game benadrukt. Miyamoto nam zijn eerdere woorden over dat een verhaal niet uitmaakt dan ook terug. Miyamoto legde uit dat hij een goed verhaal wel degelijk belangrijk vindt. Een verhaal is nodig om een grote open wereld inhoud te geven. Op het moment dat je de hoofdrolspeler in een spel speelt is het verhaal ook belangrijk omdat dat is waar jij je mee bezig gaat houden. Miyamoto legt echter ook uit dat een te streng verhaal voor een linear game zorgt. Dat is voor The Legend of Zelda: Breath of the Wild niet de bedoeling. Zelda zoekt een goede balans waardoor spelers de gameplay goed kunnen ervaren maar zich ook op het verhaal kunnen richten.
Zowel Miyamoto en Aonuma zijn het er dan ook over eens dat het verhaal van The Legend of Zelda: Breath of the Wild niet zal zorgen voor een linear game. Zoals in de demo’s ook al duidelijk werd is het de bedoeling dat spelers ook een goede indruk krijgen van de gameplay en geen eindeloze cutscenes of story missions hoeven uit te zitten voordat dit eindelijk kan.

 

 

 

Gerelateerde berichten

Tags

Over: nicholasnoob

Casual gamer, student, beast uit Tilburg. Voorliefde voor JRPG's (waaronder vooral de Tales Of serie) Pokemon, Monster hunter en voor de afwisseling hier en daar een shooter

Dit vind je misschien ook leuk...

De luisterhoek

De kijkhoek