Preview: Detroit: Become Human bijna perfectie

detroit become human gamescom

Paar weken geleden, waren we aanwezig zijn bij de preview showcase van Detroid: Become Human. En man man wat een game. Quantic Dreams levert een schitterende game. Een game die tijdens de presentatie als perfectie voelde.

Detroit: Become Human, is een game die je als ware meeneemt door een film. Er zijn drie hoofdpersonages in het verhaal. Kara, Conner en Markus. Je speelt de game met elk van de drie personages. De game kenmerkt zich door de vele keuzes die je kan maken. Elke keuze heeft invloed over de ontwikkeling van die personage en het verhaal. Elke personage biedt een andere inkijk op de problematiek van androids en mensen. In een wereld waar het werk steeds meer wordt overgenomen door androids, komen de mensen steeds meer in opstand tegen ze. De game biedt drie perspectieven van androids die hier mee te maken gaan krijgen. Hoewel we maar twee uur van de game hebben kunnen genieten, voel je direct een band met de personages. Die band is ook het doel van de makers. Naast het doorlopen van de game, is het de doel van makers, dat je je zelf als gamer identificeert. De keuzes, de manier waar op je je personages laat ontwikkelen, alles wordt gevormd naar de gamer die jij bent.

DBH-Kara

Verslavend

We hebben tijdens de preview, een goede twee uur kunnen spelen. Het voelde echter als vijf minuten. Vanaf de eerste scene word je direct in de game opgezogen. Zodra de game uitkomt, weet ik nu al dat het heel lastig wordt om te stoppen met spelen. Een voordeel wel aan de game is dat het opgedeeld is in scenes. Na elke scene krijg je een overzicht van de scene. Hierin kan je zien welk pad je hebt afgelegd. Je kan daar direct zien hoeveel meer keuzes je had kunnen maken. De makers hebben het overzicht ook zo gemaakt, zodat je bij elke keuze terug kunt gaan naar het desbetreffende moment. Hierdoor hoef je dus niet heel de game opnieuw te spelen als je niet eens bent met de uitkomst van je keuze.

DBH-Connor

Graphics en Sound

De graphics van de game zijn wonderschoon. Elke detail van een persoon is opgenomen. Alles is tot de kleinste detail uitgewerkt. Door middel van echte acteurs, zijn ook de emoties prachtig vast gelegd. Hierdoor lijkt het bijna alsof je naar echte mensen aan het kijken bent. De omgeving waarin het verhaal speelt is schitterend. Zodra je er in rondloopt voelt het net als echt. De gebouwen, planten, bomen, alles is perfect uitgewerkt. De soundtracks die we horen op de achtergrond, vormen de juiste ambiance tijdens de game. Elke track versterkt je gevoel en emotie bij een scene.

DBH-Markus

Detroid: Become Human is een schitterende en geweldige game. Quantic Dreams heeft er echt een pracht game gecreëerd. Alles is tot de details uitgevoerd.  Na deze preview kunnen we al bijna zeggen dat deze game één van de grootste kanshebber gaat zijn voor de Game of the Year. Als de rest van de game dezelfde kwaliteit heeft als de preview, dan zullen de hoge scores regenen voor deze game. Helaas moeten we nog een maand wachten. En dat is eigenlijk voor ons een maand te lang.

Detroit: Become Human is vanaf 25 mei 2018 exclusief verkrijgbaar voor de Playstation 4.