Review: Bravo Team

Bravo Team

Na een niet zo indrukwekkende game als The Inpatient voor de Playstation VR komt Supermassive Games nu met Bravo Team. De game heb ik even onder een loep genomen om jullie er iets meer over te vertellen.

Kijk al een tijdje uit naar een goede shooter voor de PlayStation VR. We hebben natuurlijk de uiterst vermakelijke Until Dawn: Rush of Blood, die komt toevallig uit dezelfde studio. Maar hoe vermakelijk Until Dawn: Rush of Blood ook is, graag zie ik toch een wat uitgebreidere shooter met meer vrijheid. Bravo Team lijkt hier het antwoord op de vraag. Helaas valt dit uiteindelijk vies tegen. Deze game kun je het beste beschrijven als een nieuwe versie van een klassieke arcade light gun game zoals Time Crisis.

Zoek jij een shooter met een diepgaand verhaal dan zit je bij deze game toch aan het verkeerde adres. Je moet een president beschermen in een hedendaagse fictioneel Europese stad. Natuurlijk gaat van alles fout en moet jij met je team genoot proberen te overleven en ontsnappen. Na een paar minuten spelen ben je het verhaal al vergeten en gaat het alleen nog maar om vijanden neerschieten en verderkomen in de wereld.

Besturing

Nu is er aan deze game niet veel meer te besturen. Je rent van cover tot cover door op een cover plek te richten en een knopje in te drukken. Het rennen en in cover gaan gaat allemaal automatisch en jij hoeft er niks voor te doen. Wat hierbij ook nog eens raar uitziet is dat je van first person naar third person gaat tijdens het rennen tussen covers. Misschien hebben ze dit wel met een reden gedaan, maar het klopt niet helemaal. Ze willen dat je helemaal in de game opgaat en dan trekken ze je continu half uit de game.

Ik heb deze game gespeeld met de Dualshock controller. Het voelt een beetje raar aan om een geweer te besturen met een controller. De aim controller zal zeker helpen om het gevoel in de game wat echter te maken met meer fun. Buiten het rare vasthouden werkt en reageert de game verder goed. De PlayStation VR headset werkt perfect en het rondkijken geeft nergens een probleem. Je kunt het richten op twee manieren instellen in de game. Je kunt richten met de controller maar ook met de headset. Dit als je wat relaxter op de bank wil zitten en niet heen en weer wilt zwaaien met je armen.

Game modes

Je hebt een single player game. Dan kun je het verhaal spelen met een AI team genoot. Dit haal je in een kleine 3 uur. Er is dan ook nog een single player score attack game. Met deze mode heb je meer het arcade gevoel. Als je de vijand raakt ze je in grote cijfers de score. Die wordt ook bijgehouden op je scherm. Hier komt voor mij dan ook de fun van zo’n game naar boven. Je kunt dan per chapter een ronde spelen met vrienden en kijken wie de hoogste score weet te halen.

Beide game modes zijn dan ook nog online te spelen met een vriend of random team genoot. Met iemand zou je dan tactisch kunnen spelen in deze game. Maar het enige tactische wat ik er uit kan halen is, wie links gaat en wie rechts. Verder dan dat gaat het tactische gedeelte in deze game niet.

Bravo Team

Grafisch

Het ziet er niet afschuwelijk uit maar het kon toch veel beter. Alle kleuren in de game zijn het lijkt wel door een bruine filter heen gehaald. Alles is dof en weinig contrast. Geen idee of ze dit extra gedaan hebben om het wat dramatischer uit te laten zien. Het pakt in ieder geval niet goed uit. Er wordt geprobeerd een realistische game neer te zetten. Maar met honderden hetzelfde uitziende vijanden die op je afkomen. Hier was grote ruimte om wat verschillende vijanden te maken.

Het is een leuke game als je hem neemt voor wat het is. Een simpele arcade shooter die je er af en toe bij pakt om even lekker mindless te schieten. Alleen of met wat vrienden op de bank. Ben je op zoek naar een echte first person shooter is dit niks voor jou. De game is dan ook maar geprijsd op €39,99 en voor die prijs wel het overwegen waard.

• Mooie prijs
  • Aim controller
  • PSVR