Review: Destiny 2 Curse of Osiris DLC

destiny 2 bungie curse of osiris activision

Vorige week konden we aan de slag met de vrij snelle en nieuwe DLC van Destiny 2 Curse of Osiris. Na slechts drie maanden van de base game te kunnen genieten, komt Bungie al met de eerste DLC. Vrij vlot, maar andere kant zegt dat eigenlijk genoeg over de content van de base game.

Campaign

Curse of Osiris brengt een stukje nieuwe lore en verhaal aan de wereld van Destiny. Osiris eens een machtige warlock is verbannen uit de Vanguard. De vroegere leermeester van Ikora Rey, werkt zichzelf in de problemen en gooit zijn ghost door een portal als laatste redmiddel. Zijn ghost Sagira, eerste ghost die je tegen komt met een naam, helpt je op weg om Osiris en de wereld te redden van de Vex. Je reist af naar Mercury, de thuisbasis van Osiris en zijn followers. De lighthouse locatie is al een plek waar menig guardian in deel 1 bekend mee is geraakt. Daar komen we ook zijn broer weer tegen. De missies van het verhaal worden begeleid in een fantastisch uitziende wereld, met heel veel goud. Een aantal missies brengt je in de time travelig Infinite Forrest. Qua design heeft Bungie zich weer overtroffen. Helaas is de campaign in kleine drie uur te spelen. Hierdoor voelt de DLC meer aan als een add on dan een expansion. Het gevoel wat we hadden bij de base game is niet verbeterd met deze DLC. Het voelt nog steeds magertjes aan en had de spelduur veel langer kunnen zijn.

After Campaign

De endgame content van de nieuwe DLC is ook om niet echt verrassend veel. Twee nieuwe strikes en twee (drie voor de PS4) en nieuwe maps voor de crucible. De strikes echter zijn in ware gewoon hetzelfde als twee missies uit de campaign. Alleen in de strikes word je wat meer uitgedaagd. Enige wat deze DLC nog een beetje red is de nieuwe Raid Lair. Deze Raid Lair is van een wat kleinere variant dan de Raid die er al is. Maar bied veel meer uitdaging dan de eerste Raid. De Raid lair is doordacht en de puzzels zijn een stuk vermakelijker om op te lossen. Zelfs de boss battle gaf meer een uitdaging dan de battle van de eerste Raid.

Naast deze toevoegingen aan het spel zijn er ook een reeks nieuwe wapens aan het spel toegevoegd. Deze zijn te verkrijgen bij de drie nieuwe adventures die er bij zijn gekomen. Deze drie zijn net kleine strikes en kunnen ook op Heroic mode gespeeld worden. Als je deze hebt gedaan kan je aan de slag met de Lost Prophecies verses. Elk van deze verse kan ingeleverd worden voor nieuwe wapens bij Brother Osiris op Mercury. De nieuwe level cap van 25 is zeer snel te behalen. Bungie had dit beter achterwegen kunnen laten gezien je er nauwelijks moeite voor hoeft te doen. Light level cap is ook verhoogd naar 335.

Grootste misstap van deze hele DLC is het feit dat de Prestige Raids en Nightfalls niet meer beschikbaar zijn voor de mensen die alleen de base game hebben. Hierdoor wordt je dus gedwongen om de DLC te halen als je fan bent van de Prestige Raids en Nightfalls. Heel erg raar en tegenvallend van Bungie dat ze hier voor gekozen hebben. Naderhand heeft Bungie een aantal wijzingen aangebracht aan dit systeem zodat vanilla spelers wel prestige content kunnen spelen zolang er geen Curse of Osiris content aan vastgebonden zit.

Curse of Osiris is qua omgeving weer een geweldige toevoeging aan Destiny. De Raids Lair biedt weer een goede uitdaging met nieuwe puzzels. Nieuwe wapens is altijd een plus wat betreft DLC’s. Helaas laat de rest van de content het afweten. Drie uur campaign en een paar magere strikes is alles wat er over blijft.

• Mercury en Infinte Forrest zien er schitterend uit
  • Raid Lair biedt een leuke nieuwe uitdaging
  • Nieuwe wapens