Review: Destiny 2, een lichtjaar vooruit

destiny 2 destiny activision blizzard bungie

Drie jaar geleden kwam Destiny uit, deze game werd goed onthaald ondanks wat kritische punten. Nu drie jaar later komt Bungie met Destiny 2. Heeft Bungie geleerd van het eerste deel en geluisterd naar zijn community? In deze review gaan we deze vraag beantwoorden en onze ervaring met Destiny 2 delen met jullie.

Destiny 2

Storymode

Er komen veel elementen uit Destiny terug in Destiny 2. Zo kan je net als in deel één, het verhaal spelen met maximaal drie spelers. Overigens is de storymode ook prima te spelen in je eentje. Het verhaal begint met je Guardian uit het eerste deel, tenminste als je het eerste deel ook gespeeld hebt. De Red Legion valt de aarde en de Traveler aan voor zijn Light. Onder leiding van Ghaul worden jij en de overige Guardians verslagen. Ghaul pakt hiermee alle Light af van de Guardians en vervolgens gooit hij jou de afgrond in. Gebroken en zonder Light krabbelt je Guardian weer op en slaat zijn vlucht naar de Farm. Hier bij de Farm sluit je je aan bij het verzet tegen Ghaul. Na het helpen van enkele personages in hun strijd tegen Ghaul, kom je bij een Shard van de Traveler. Deze Shard is gelukkig voor jou nog voorzien van Light. Hierdoor krijg je je krachten terug en kan je echt de strijd weer aangaan met Ghaul. Nadat we met onze eerste Guardian de storymode hebben afgerond, komen we helaas weer tot de conclusie dat de duur van het verhaal weer aan de korte kant is. Net als een van de kritiek punten uit Destiny, vormt ook dit weer een kritische punt. Na een goede 7 uur speeltijd kan je het verhaal klaar hebben. Jammer….

Destiny2

Geen verveling

Naast de rode lijn in het verhaal is er genoeg te doen in Destiny 2. De public events en patrols zijn terug. Maar Bungie heeft ook nieuwe uitdagingen toegevoegd aan het spel. Side missions, kleine loot raids en treasure hunting vormen samen een degelijke toevoeging aan de game duur. En dat mag ook wel naar het relatieve kort verhaal. Naast het verlengen van de game duur, leveren al deze kleine missies je heel veel loot op. Dit maakt het zeker de moeite waard om zoveel mogelijk te doen en jezelf zo sterk mogelijk te maken. Want ook in dit deel is er weer gekozen voor een Light level system. Hoe hoger je gear, hoe hoger je Light level is. Dit is handig voor de aankomende Nightfalls en Raids. Bungie heeft op twitter een schema bekend gemaakt. In dit schema zien wij de releases van divers Nightfalls en Raids. Ook zien we onze oude bekende Xur terug keren.

Destiny 2

Het universum van Destiny 2 ziet er weergaloos uit. Eerlijk is eerlijk, ik ben wat verwend geraakt door de pc versie die er aan komt. Maar op de Playstation 4 ziet het er nog steeds fantastisch uit. De diverse Planeten zien er schitterend uit en zitten vol met mooie eye catchers. Ik heb vaker stil gestaan dan in het eerste deel om van de omgeving te genieten. Elke planeet heeft zijn eigen unieke stijl. Door dat de game er zo fantastisch uit ziet, is het zeker geen straf meer om alle side quests en dergelijk te spelen. De gear zijn stuk voor stuk ook weer een pareltje voor het oog. Nieuwe wapens en nieuwe armor zijn geweldig gemaakt. Uiteraard kan je je gear weer aanpassen met diverse shaders die je in het spel kan halen.

Destiny 2

Multiplayer

Destiny 2 kan je volledig in coöp spelen samen met je vrienden. Het wordt ook gestimuleerd om het spel samen te spelen. De Strikes en Raids zijn alleen te spelen als je in een fireteam zit van drie, voor Strikes, of zes Guardians, voor Raids. Waar Bungie wel van geleerd heeft is dat je nu, als je geen vrienden hebt, je nog steeds de Raids en Strikes kan doen. Als je alleen gaat dan word je fireteam aangevuld met andere eenzame spelers. Doormiddel van de Guided games kan je een clan vinden waarmee je deze Raids en Strikes kan gaan doen. Hierdoor legt Bungie de focus op het maken van vrienden in de wereld van Destiny. Maar naast alle PvE activiteiten hebben we ook nog de Crucible. In deze game feature neem je het als Guardians tegen elkaar op, voor uiteindelijk nog meer loot. Nieuw in Destiny 2 is de toevoeging van Competitive Play. Hiermee hoopt Bungie de veeleisende PvP spelers te vrede te stellen. In de Competitive Play speel je immers voor een ranking, en geeft je de uitdaging om je te meten met de beste van de beste.

Destiny 2

Destiny 2 is een schitterende game met genoeg content om er weer heel wat uurtjes tegenaan te gooien. De omgeving, wapens en armor zien er fantastisch uit en zijn een ware parel voor het oog. Alles wat je kan doen naast het hoofdverhaal, zorgt voor voldoende afwisseling en gameplay. Helaas heeft Bungie de lengte van het verhaal niet echt flink verlengt ten opzichte van hun eerste deel. Met een kleine zeven uur kan je deze game al hebben uitgespeeld. Dit blijft een kritische punt dat weer terugkomt. Ondanks de korte duur van het verhaal word je wel op een leuke manier meegenomen. De muziek in de game zorgt voor de juiste ambiance tijdens je missies. Qua vijanden heeft Destiny 2 wel enkele nieuwe toevoegingen gedaan. In mijn ogen te weinig, maar voor menige mens zijn de nieuwe vijanden al vervelend genoeg. Met het toevoegen van de Competitive Play is wel de vraag van de PvP players beantwoord. Deze gamemode zorgt voor een goede toevoeging aan de PvP experience. Al met al is deze game zeker een aanrader voor zowel de oude Guardians als nieuwe spelers die in de wereld van Destiny willen stappen.

Destiny 2

+
 Genoeg content