Review: Lego City Undercover Nintendo Switch

Lego City Undercover Nintendo Switch

Chase Mccain is na een kleine absentie weer terug en komt naar de meest recente generatie consoles. Ik heb deze game al eerder gespeeld op de Nintendo Wii U. Nu is de beurt aan de Nintendo Switch. Doet de extra kracht van de console het spel ten goede? Dit is de Lego City Undercover Nintendo Switch editie review.

Grand Theft Auto: Lego

Een open wereld Lego actiegame in de stijl van GTA. Klinkt als een kinderwens toch? Dat moesten de makers ook hebben gedacht toen zij in 2013 dit spel maakte. Dit was in die tijd enkel voor de Wii U. Het kan dus zijn dat vele gamers dit spel niet hebben gespeeld. Nu een paar jaar na het uitkomen brengen de makers dit spel opnieuw uit. Dit keer voor de nieuwe generatie consoles, waaronder de Nintendo Switch.

Politieagent Chase Mccain

In het spel speel jij de zelfverzekerde Chase Mccain, welk beroemd is door het vangen van Rex Fury. Laatstgenoemde is weer op vrije voeten en dus moet Chase er alles aan doen om hem weer te vangen. Tijdens het spelen krijg je allerlei opdrachten welk je moet voltooien. Ook kun jij je personage van kostuum laten veranderen. De Nintendo Switch versie heeft een aantal kledingstukken welk niet toegankelijk zijn voor de andere versies.

Lego City Undercover Nintendo Switch

Chase Mccain is van zichzelf dus erg zelfverzekerd. De dialogen die hij met andere personages heeft zijn dan ook hilarisch. De kracht van deze spellen is dan ook dat het allemaal erg zelfbewust is, maar niet kinderlijk aanvoelt. Chase is natuurlijk niet alleen in zijn missie om Rex te verslaan. Hij wordt vergezeld door bijvoorbeeld officier Frank Honey, hoofd van de politie.

Een grote zoektocht

In het spel is genoeg te bouwen en vinden. Je kunt naast de hoofdmissies genoeg andere dingen doen en ontdekken. Zo kun je heel veel blokjes en coins verzamelen in de wereld. Deze kun je dan weer gebruiken om verschillende dingen te bouwen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een garage waar je snel voertuigen mee kunt oproepen. Ons is verteld dat er meer dan 20 unieke wijken, autodieven, voertuigen, wispelturige wezens, verdwaalde varkens en honderden objecten om te verzamelen zijn.

In totaal zijn er in het spel meer dan 300 personages vrij te spelen. Van deze 300 zijn ook nog enkele personages speelbaar. Ook heeft het spel vijftien speciale missies die voltooid moeten worden.

Samen sterker

De Lego City Undercover Nintendo Switch editie heeft als verschil op de Wii U versie dat je samen kunt spelen. Het maakt het spel een stuk leuker want dit soort Lego games wil je toch met meer mensen doen.

Lego City Undercover Nintendo Switch editie

De grote vraag natuurlijk is of mensen die de game al hebben gespeeld hem nog is moeten halen. De game is namelijk voor de volle prijs nu te koop en dit kan mensen afschrikken. Voor nu beperk ik mij even tot Nintendo Switch gebruikers. Deze hebben sinds de console is uitgekomen eigenlijk alleen Zelda gehad als echt grote titel. Deze game biedt een co-op modes waardoor je met meer mensen kunt spelen. Genoeg te ontdekken is er ook in deze grote Lego wereld en de laadtijden zijn enorm aangepakt. Het is zonder twijfel de beste Lego game tot nu toe. Met de Switch krijg je enorm veel verbeteringen, zowel grafisch als met co-op. Als jij je dan ook nog bedenkt dat je het spel waar dan ook kunt spelen in handheld mode? Dan is het toch wel een must have.

Lego City Undercover Nintendo Switch

Grafisch

De Lego games zien er van zichzelf natuurlijk nooit uit als een Battlefield. Maar dat Lego City Undercover de mooiste Lego game is uit grafisch oogpunt is zeker. Nog nooit was de wereld van Lego zo levendig en viel er zoveel te ontdekken. De Nintendo Switch versie doet het net een stuk beter dan de Wii U versie. Het ziet er allemaal net wat mooier uit. Maar vooral de laadtijden zijn enorm aangepakt. Iets dat toch wel erg aanwezig was in negatieve zin op de Wii U, is een stukje minder op de Nintendo Switch. En dat was wel nodig ook om heel eerlijk te zijn.

De Lego City Undercover Nintendo Switch editie is in wat punten verbeterd tegenover de Wii U versie. Of dit genoeg is om de game nog is te halen? Dat is aan jou. Het kan je helpen door een launch zoals die van de Switch met alleen Zelda. Mocht je de game nog niet hebben gespeeld is de game ook verkrijgbaar op de Xbox One en PlayStation 4. De game doet veel dingen goed en is de meest ambitieuze Lego game tot nu toe. Wel is het spel natuurlijk aardig aan de prijs. Niet vaak zul je gamers tegenkomen die een Lego game halen voor 60 euro.

LEGO® CITY Undercover heeft een PEGI-classificatie van 7. Het spel is nu verkrijgbaar voor de Nintendo Switch™, PlayStation ®4 system, Xbox One en Windows-PC. De adviesprijs is € 59,99.

+ Grootste Lego game tot nu toe
+ Veel te doen, genoeg content