Review: Marvel vs Capcom: Infinite

Marvel vs Capcom: Infinite

Is het een vliegtuig? Is het Injustice 2? NEE! Het is Marvel vs Capcom: Infinite! oké, eh ja, niet de climax die ik wilde overbrengen maar ja! Wat vinden wij nu van de game? Dat kan je hier lezen in onze review.

In Marvel vs Capcom is het de standaard dat twee werelden bij elkaar komen. De superhelden van Marvel en de gaming-personages van Capcom. De game vergelijkt zich met anderen als Street Fighter en Injustice, maar met een eigen tintje gekkigheid! Bekijk hier beneden  alvast even een trailer.

Helden en meer

Het rooster mist een boel namen, maar brengt ook een aantal leuke nieuwe namen met zich mee. De game zit vol met comic, film en game personages. Van Marvel’s Rocket tot je Mega Man X. De game launched met ongeveer dertig speelbare personages. In de DLC zullen er een aantal bijkomen zoals Winter Soldier, Venom en Sigma. Er zijn genoeg personages om nu al mee te spelen. Alhoewel ik helaas wel wat leuke namen mis.

De game heeft meerdere speelbare opties. Zo heb je de storyline, training battles en mission mode. Als je alle personages wilt leren spelen, of wilt leren kennen, dan kan je beter beginnen in de training mode. Zo kan je de normale en speciale aanvallen leren. En zo kan je ook leren omgaan met Infinity Stones!

Marvel vs Capcom: Infinite

Deze stones kan je toevoegen voordat je gevecht begint en werken naar mijn gevoel goed! Je hebt zes stenen om uit te kiezen en deze stenen geven een hele andere draai aan hoe jij speelt. De Power Stone geeft je meer damage, zodat je vijanden sneller levenspunten verliezen. En een speciaal voorbeeld is in mijn ogen de Time Stone, die ervoor zorgt dat je personage sneller is en meer mobiliteit heeft, zodat je dus ook sneller weer voor je vijand staat. Bepaal met deze Stones hoe jouw speelstijl zal zijn, en welke Stone jij beter vindt bij welk personage.

Dit vooral omdat je natuurlijk altijd twee karakters kiest voor een gevecht, om tussen te switchen. De stenen geven veel meer dynamiek en tactische elementen aan gevechten. Maar natuurlijk zijn er ook heel veel mensen benieuwd naar de Story. Dus dan gaan we het daar maar even over hebben!

Story

Marvel vs Capcom: Infinite heeft natuurlijk ook een story om doorheen te walsen. Helaas duurde de story maar een paar uurtjes, ik denk dat ik er ongeveer vijf uurtjes over gedaan heb. Ik vond de story persoonlijk ook niet zo pakkend. Daarbij had ik door een bepaalde reden al snel de neiging om cinematics te skippen, die reden zullen jullie zometeen nog teruglezen. Gelukkig had de game wel wat grappige one-liners of scenes die het een beetje luchtig en boeiend hielden, want goed geschreven is het niet. Dit is misschien ook omdat ik de story al snel ging vergelijken met die van Injustice 2, die in mijn ogen vele malen beter was.

Gelukkig is de gameplay wel vloeiend. Gevechten in de game zijn leuk, ook hoe de story vaak personages door elkaar mengt is leuk. Maar buiten dat voelde de story voor mij niet zo heel tof aan. Gelukkig is de verhaallijn maar een extraatje voor de game.

Marvel vs Capcom: Infinite

Graphics en laadschermen, laadschermen, laadschermen…

Buiten het niet-zo-geweldige verhaal, waren er nog meerdere dingen die mij stoorde aan de game. Weet je nog dat ik zei dat snel de neiging had om cinematics te skippen? Dat had dus te maken met animaties, en de eeuwenlange laadschermen. Soms zat ik echt gewoon langer dan een minuut te wachten om een gevecht in te komen, dan was de hype er voor mij wel af. De game kampt met dit soort prestatieproblemen. Ook in de online mode was het moeilijk om een tegenstander te vinden, ik weet niet of dit komt door matchmaking problemen of iets anders, maar het was best vervelend.

Grafisch vond ik de game er niet echt op voorruit is gegaan tegenover oudere delen. Tuurlijk heeft de game een eigen stijl, maar de gezichten die sommige personages sneden waren om te huilen. Dit stoorde mij niet zozeer in gewone gevechten, maar wel tijdens de story of tijdens cinematics. Na een tijdje lukte het mij wel om hier overheen te kijken en meer te letten op de gameplay.

Marvel vs Capcom: Infinite

De gameplay red het spel

De vloeiende gevechten, waar je uren mee door kan gaan, waren voor mij datgene dat de game red. Alles loopt soepel, zoals je het gewend bent van een MvC game. Ook de balans klopt, zelfs met de Infinity Stones in de game. Dit was voor mij het reddende aspect van de game. Buiten dat waren er veel dingen die mij wel stoorde. De Infinity Stones gaven een leuk extraatje aan het spel en de personages hadden allemaal hun iconische aanvallen, met een paar leuke extra attacks. Mijn persoonlijke favorieten waren toch wel Rocket en Dante. Rocket heeft gewoon de meest humor, maar is niet oppervlakkig als personage. En Dante is gewoon de grootste kontschopper die rondloopt. Buiten dat is Devil May Cry één van mijn all-time favoriete games.

Marvel vs Capcom: Infinite is voor mij helaas niet een game die ik veel vaker zal spelen. De cinematics en algemene animaties waren vaker om te huilen, de laadschermen duren vrij lang en er zijn verder teveel kleine dingen die mij storen. Buiten dat zullen fans van de series wederom genieten van de geweldig vloeiende gameplay, met de toegevoegde Infinity Stones voor een extra tactische en dynamische touch. Als nieuwkomer die de oude games maar een beetje heeft gespeeld is ook Infinite niet de game die me weet over te halen. Veteranen van de serie en fans van Marvel of Capcom zullen zeer zeker meegesleurd worden in de wereld van Marvel vs Capcom: Infinite!

+
 Vloeiende gameplay en geweldig leuke gevechten
+ Infinity Stones zijn een leuke toevoeging