Review: One Piece: Burning Blood

One Piece: Burning Blood

Je hebt de One Piece Pirate Warriors games, waarin je het verhaal van de anime volledig vanaf het begin kunt spelen. Maar nu is er een nieuwe game van de manga, One Piece: Burning Blood. Minder verhaal, meer fighting!

Pirate Warriors 3 was natuurlijk de laatste nieuwe game voor Burning Blood. De Pirate Warriors serie volgt vooral het verhaal en geeft qua actie niet veel combo’s, super attacks enzovoort. Burning Blood doet dit wel, dit is namelijk een echte fighting game met combo’s, finishers en alles erop en eraan! Het voelt heerlijk om de personages van One Piece eens op volle toeren te laten meppen, schoppen en schieten. Laten we de review beginnen.

One Piece: Burning Blood

Luffy en Ace

Het verhaal
Iedereen die One Piece kent, weet hoe uitgebreid en creatief het universum is en de wereld van piraten. In de serie volg je Luffy en zijn vrienden/crew op hun avontuur. In de Pirate Warriors reeks kan je de volledige story tot nu toe dan ook spelen. Burning Blood doet dit echter iets anders. Het verhaal begint in deze game bij de Paramount War, ook wel bekend als Marineford. Dit is tot nu toe de grootste en meest emotionele story arc die de Anime biedt, en is dus ook super tof om de game mee te openen.

Voor mensen die niet bekend zijn met One Piece is het natuurlijk moeilijker om een game als deze te volgen, als jij als speler dus om het verhaal geeft maar je bent er niet bekend mee, kijk dan eerst de serie of speel de Pirate Warriors delen vooraf. Tenzij je gewoon van een leuke fighting-game houdt, koop dan vooral Burning Blood!

In de bovenstaande trailer kun je zien welke verhaallijnen je kunt spelen, van Marineford tot Dressrosa! Ondanks dat het een fighting game is, kun je wel delen van het verhaal herleven, super tof!

Tja, als je een Naruto Ultimate Ninja Storm of Dragon Ball Z game al eens gespeeld hebt, zul je waarschijnlijk ook snel door gaan hebben hoe de controls van dit spel werken. Alhoewel Burning Blood wel meer combinaties biedt dan ik in fighting games gewend ben, mist het één ding. Het enige wat ik mis is een bepaalde manier om snel bij je doelwit te komen, vaak moet je lopen waardoor de gameplay ietwat traag lijkt. Dit was soms wel vervelend, maar hinderde mij niet echt tijdens het spelen, als je eenmaal in je potje zit, dan zit je ook op het puntje van je stoel want de game kan soms heel uitdagend zijn!

De game laat toffe combinaties zien, je kunt bijvoorbeeld verschillende Guard Breaks gebruiken en elke knop heeft wel een bepaalde combo. Ondanks het lopen is de combat echt fluïde en loopt alles super soepel. De Super Attacks zien er ook grandioos uit en de Awakening optie mag er ook wel wezen! Een Online Mode kun je vergelijken met andere Anime fighting-games zoals DBZ en Naruto. Wat One Piece: Burning Blood dan weer beter doet naar mijn mening, is dat je in je story mode toch veel lore en cinematics te zien krijgt, mocht je daar geen interesse in hebben kun je ze natuurlijk gewoon skippen!

One Piece: Burning Blood

Blackbeard en Whitebeard

Wat ook een aantal toffe aspecten zijn:

• Vecht jij tegen een Logia user, gebruik dan Haki voor beter effect. De game laat je een bepaalde strategie bedenken.
  • 3 Vs 3 systeem met een Unity Chain/Assist die er voor zorgt dat je tijdens het wisselen van personages (mid-fight) meteen door kunt blijven meppen of een bepaalde special attack kunt uitvoeren, dit ligt geheel aan je timing!
  • Ook zijn er Support Characters die jou een aantal unieke support skills kunnen bieden.
  • Je kunt je gevecht beëindigen met een ”Grand Impact”, dus een soort van finisher met een leuke extra cinematic.
  • Je kunt de Marineford arc (Paramount War) vanuit verschillende oogpunten bespelen, zowel Luffy als Whitebeard, Akainu en Ace.
  • In de WANTED Mode via het main menu kun je Bounties halen door te vechten met One Piece personages.
  • Er is een free-battle mode waarin je elk personage kunt bespelen of bevechten.
  • Er is een training mode en co-op.
  • Mocht je niet zo goed zijn in fighting-games, dan kun je auto-guard aanzetten.

One Piece: Burning Blood

Law met zijn bekende ‘Room’ aanval

Als we gaan kijken naar het grafische gebied mogen wij echt niet klagen, elke Anime heeft zijn eigen stijl en Burning Blood laat de stijl van One Piece wel in zijn geheel, ondanks dat het een 3D model is. De game ziet er spectaculair en vloeiend uit. De cinematics zijn top-notch en ik heb weinig tot geen bugs gezien tijdens het spelen.

Het enige wat misschien iets beter had gekund zijn bepaalde details op de achtergrond. Wat de game ook heel tof doet (net als op de foto hier boven) is de artwork van het publiek dezelfde graphics te geven als in de daadwerkelijke Anime. Dit zijn van die kleine details die de game een stuk leuker maken voor de fans! Niet alleen de graphics zijn goed, maar ook de voice-acting is netjes overgenomen en de muziek past er natuurlijk ook bij!

One Piece: Burning Blood

Shanks saves the day

Online Mode
Burning Blood bied twee verschillende sociale opties voor de mensen die graag een fighting-game online spelen. De eerst zijnde het standaard ranked en casual spelen, compleet met leaderboards en andere details waar veel mensen hoog geobsedeerd van kunnen worden. De tweede mogelijkheid is iets creatiever, dubbed Pirate Flag Battle is een nieuw initiatief dat een unieke feature brengt. Hier spel je in ‘seizoenen’, spelers kunnen zich aansluiten bij Pirate Factions. Het doel is dan om met je Faction in dat seizoen zoveel mogelijk van de map over te nemen en te behouden. Je bouwt samen met jouw team punten op.

Een mooie grafische setting die wel de sfeer van de Anime behoud.
+ Personages met goede voice-acting
+ Vloeiende gameplay en gevechten met adembenemende cinematics en special attacks/finishers.