Review: Scouts Guide to the Zombie Apocalypse

Acteurs: Tye Sheridan, Logan Miller, Joey Morgan, Sarah Dumont & David Koechner

Regiseur: Christopher Landon

Draait per 13 november in de bioscoop

scouts_guide_to_the_zombie_apocalypse_poster_art

Zoals de titel al verraadt gaat de film over drie bevriende scouts, die het op moeten nemen tegen het halve dorp dat veranderd is in zombies. Ben, Carter en Augie zijn drie vrienden die al hun hele leven bij de scouting zitten, terwijl Augie nog steeds de tijd van zijn leven heeft hebben Ben en Carter het eigenlijk wel gehad met de scouting. Tijdens een kampeersessie verlaten Ben en Carter “ongemerkt” het kamp en gaan naar een feest waar zij voor zijn uitgenodigd, als zij in het dorp aankomen zien zij dat er een zombie apocalypse is uitgebroken.

Het verhaal van deze absurde zombie comedy is niet heel erg origineel te noemen, na enkele minuten kan je het verhaal al afmaken. De vraag is of de makers van de film iets origineels met de aspecten in het verhaal hebben gedaan? Ja dat hebben ze, hierdoor blijft de film continue leuk om naar te kijken. Ook al is het een 12 in een dozijn film, toch blijft de film trekken en wil je weten wat er verder gaat gebeuren. Dat komt mede doordat meerdere aspecten continue terug komen in de film, hierdoor word herkenning en een band met de kijker gecreëerd.

thumbnail_22955

Net als het verhaal zijn de acteerprestaties van de acteurs niet van een bijzonder hoog niveau, de acteurs passen bij de rollen maar brengen niks extra’s. Aan de andere kant wordt dit ook niet verwacht in dit soort films. Het gaat erom dat ze het publiek aan het lachen maken en dat is in mijn geval zeker gelukt, hiervoor krijgen zij dus zeker de credits.

Scouts Guide to the Zombie Apocalypse is niet de bioscoopfilm waar een hele menigte op zit te wachten, zou ik deze film betaald in de bioscoop bezoeken? Nee zeker niet, zou ik deze film met vrienden kijken? Zeker weten, de absurde platte humor gecombineerd met zombies en mooie vrouwen is met vrienden goed te doen. Of de film ook zo leuk is als je hem alleen gaat bekijken betwijfel ik.