18 maart 2024

Review: SENRAN KAGURA Peach Ball – mild NSFW

SENRAN KAGURA Peach Ball is een Switch titel die de grenzen bij Nintendo op zoekt en de voorpagina van de eShop iets pikanter heeft gemaakt dan menig ouder zou wensen. Weet deze pinball game meer dan enkel harten te veroveren?

Ook Nintendo’s familievriendelijke console is een terrein waar opzicht nog steeds van belang is. Tussen kleurrijke werelden van Mario en Zelda schuilen een aantal kleurrijke titels die niet direct geschikt zijn om mee te experimenteren. Vandaag nemen we een kijkje naar een pinball game en waarom deze wél of niet geschikt zal zijn voor jouw huishouden.
peach ball

In SENRAN KAGURA Peach Ball bevind je je in een game-shop waar een wedstrijd wordt gehouden. Eén meid besluit naar het toilet te gaan, maar komt er achter dat de zeep op is. Ze gaat nieuwsgierig op zoek naar zeep in de kastjes op het toilet. Ze denk zeep te hebben gevonden, maar dit blijkt heel iets anders te zijn.
De meid komt terug van het toilet en heeft opeen oren, een dier-achtige lingerie en maakt dierengeluiden. Het goedje was geen zeep, maar een experimenteel goedje dat is verstopt om gevallen als dit te voorkomen. Helaas is de werking van dit goedje aanstekelijk en zijn er nu een handjevol dames besmet en nemen ze de rol aan van hond, kat en nog een aantal dieren. Het is aan jou om ze terug te veranderen naar een volwaardig mens.
dialogue

Experiment

Omdat het goedje slechts experimenteel is, zijn de dames niet helemaal omgetoverd tot dier, maar zien ze er nog heel menselijk uit. Ze hebben oren gekregen, dragen de vacht van hun dier als lingerie en hebben een staart.
Er is natuurlijk maar één echte oplossing voor dit probleem. Zoals we allemaal weten. Je lost dit natuurlijk op door de vibratie van de pinball machine. Door de dames bovenop de pinball machine te plaatsen en aan de slag te gaan om zoveel mogelijk punten te halen zal je uiteindelijk de dames bevrijden van hun dierlijke vorm.
Peach ball

Het is eigenlijk gewoon een pinball-game

Het spel op zich is niets meer dan een pinball-game. Daarbij niet de meest interessante die ik ooit heb gezien, maar ook niet per se slecht. Er zijn genoeg mikpuntjes (niet waar jij aan denkt) om geconcentreerd te blijven pinballen. Je kunt het verhaal spelen vanuit vijf perspectieven. Qua gameplay blijft het steeds hetzelfde, dus enkel zal je in ‘verhaal’ wat variaties zien. De perspectieven worden gegeven op basis van de verschillende dames die zijn betrokken bij het hele incident.
Je doel is het hoogtepunt te bereiken bij deze dames door genoeg prikkels haar kant op te sturen middels de pinball-machine. Je doet dit eigenlijk door een hoge score op te bouwen en hier heb je verschillende mogelijkheden voor. Je kent ze wel uit de traditionele pinball-machines of videogames. Verdubbelaars opbouwen door verschillende punten te raken in het veld.
Je zal drie keer een aantal punten moeten behalen om het level te behalen. Iedere keer als je zo’n puntenaantal bereikt zal de dame die zich op de pinball-machine bevind even bezwijken. Zodra je de bal tegen haar aan schiet zal een mini-game van start gaan. De derde keer dat dit gebeurt zal je bij de minigame de ballen direct tegen haar borsten of achterwerk aan moeten schieten om punten te scoren. Zodra je dit gelukt is, zal je de dame eindelijk bevrijden van wat er ook aan de hand was. Haar dieren-lingerie breekt spontaan af, waarna ze uitgeput, vol met schaamte en zonder kleding een houding aanneemt zodat je niet kunt zien wat er onder dat dierenvachtje schuilde.
peach ball winner

Een aantal extra’s…

Zodra je eenmaal klaar bent met pinballen zal je afhankelijk van je score een aantal beloningen ontvangen. Deze beloningen zijn onder andere kleding stukken voor de verschillende dames. Wat heb je precies aan deze kleding stukken dan? Nou, let op.
Er is een feature in het spel waar je vanaf het hoofdmenu in kunt gaan waarbij je je dames kunt uit- en aankleden met de verschillende kledingstukken. Vervolgens kan je allemaal bij elkaar zetten met een specifieke pose om een screenshot te maken ofzo. Indien het zover nog steeds onschuldig klinkt; er zijn poses die letterlijk het woord cleavage bevatten.
Mocht dit allemaal nog niet spannend genoeg zijn is er een andere gamemode of feature met de naam ‘intimacy’. Je zou al kunnen raden dat alles achter deze deur vrij ‘intiem’ zal zijn. Dit is ook wel zo want je kunt er voor kiezen om een dame te selecteren en haar te masseren? Je kunt de dame masseren op intieme plekken, of besproeien met water. Langzaam zal er een hartje gevuld worden naarmate je bezig bent, maar ik heb geen idee waar de voor dient.
intimacy peach ball

SENRAN KAGURA Peach Ball is de vreemdste game die ik heb gespeeld dit jaar. Alhoewel het pinball gedeelte op zich niet heel erg verkeerd is, en de manier van storytelling en stem-acteerwerk van een verwachte kwaliteit zijn voor een anime-geïnspireerde titel zoals deze, is de daadwerkelijke content vrij mager.
Het zit hem in deze game puur in de herhaling. Je kunt namelijk zonder verhaal direct gaan pinballen, maar er ontbreekt variatie in die gameplay om het een aanrader te noemen. Indien je helemaal op hol slaat van de schaars geklede dames en de fantasie verhalen er om heen je warm laten lopen is het wellicht een game voor jou. Zoek je echter naar een onschuldige pinball ervaring? Dan raad ik je aan om je zoektocht voort te zetten.

• Voice acting
  • visuals
  • veel extra’s