Review: Sublevel Zero

sublevel zero

Sublevel Zero is een first-person, 6 graden van vrijheid roguelike shooter dat zich afspeelt in een universum waar de werkelijkheid uit elkaar valt. Neem het stuur in een van de eenzame gunships, en bereid je voor om je weg door het duizelingwekkend 3D labyrint te navigeren. Daal af in een enorme ondergrondse faciliteit in je missie om grondstoffen te plunderen en zoeken naar oude ambachtelijke technologie die je de sleutel tot overleven geeft.

Gameplay:
Als je het spel net begint met spelen zul je de optie krijgen om de tutorial te volgen. Hierin worden je de basisbesturingen uitgelegd met daarbij het doel van het spel. Het doel is om in het labyrint waar jij je in bevind een weg te zoeken naar het centrale punt waar grondstoffen en bepaalde technologie ligt om jouw missie te laten slagen. Onderweg zul je een grote variatie aan tegenstanders tegenkomen die jou proberen tegen te houden. Naast deze tegenstanders zul je ook regelmatig nieuwe wapens of ammo vinden. Je hebt maar 1 leven om dit te doen, er zullen geen health points terugkeren als je even niet in gevecht bent. Zorg daarom dat je zo min mogelijk geraakt wordt. De kogels die je schiet zullen altijd ongeveer in de buurt van jouw mikpunt komen. Dit is iets waar ik zelf wel bang voor was dat alles meteen raak zou zijn, maar dit hebben ze heel realistisch aangepakt.

Graphics:
Zo op het eerste oog als je de game opstart, ziet het allemaal wat simpel uit. Maar zodra je echt erop gaat letten zie je heel veel animaties en coole features. Het is natuurlijk een fantasievolle game, maar er is wel opgelet dat er geen onmogelijke gebeurtenissen in voorkomen.
het menu zoals hierboven al gemeld is gewoon lekker simpel en duidelijk. De achtergrondanimatie maakt het plaatje compleet en geeft een goede sneak peak op wat de game zoal zal gaan brengen. Zodra je de omgeving gaat verkennen met je gunship
sublevel zero
Besturing:
De besturing ziet er vrij compact en begrijpbaar uit. Schieten met je muis, switchen van wapen met je scrol wiel en bewegen met WASD. Tot zover de besturing dat bijna elke game heeft. Maar bij Sublevel Zero gaan we verder! Jouw gunship kan namelijk ook verticaal gaan. Zodat jij net tussen die kleine spleet door kan vliegen, of net die kogel ontwijken dat net op je vleugel afgaat. Hierdoor kun je elk mogelijke stand aannemen.
Buiten de originele muis en toetsenbord besturing is deze game ook 100% geïntegreerd met controller ondersteuning. Dit maakt het mogelijk om je controller op de pc aan te sluiten en dan te spelen

Geluid:
De muziek heeft zoals de game een bepaalde futuristische toon. Het past na mijn mening bij de vorm van het spel en het zorgt er voor dat er toch spanning in het spel ontstaat. Wat betreft de muziek, het doet wat het moet doen. Als je in de menu’s zit hoor je ook een opzwepend liedje. Iets dat ze ook wel gevechtsmuziek noemen. Muziek waarbij je zin krijgt om ten strijde te gaan.

Features:
Enkele features dat Sigtrap games aangeeft dat in de game zitten.

– 6 DOF action: Jou schip is vrij om te vliegen en draaien in alle kanten, Je hebt de mogelijkheid om aan te vallen vanuit elke hoek, maar let op ook je vijanden kunnen dit ook!
– Procedural, permadeath: 1 leven, geen reddingen! vecht je weg door verschillende gegenereerde omgevingen. Raak ieder schot want elke beslissing telt.
– Crafting: Verzamel wapens, upgrades en ingame changing items. Bouw deze items uit zodat jij op je best bent!
– VR enabled: Hierover laat de maker nog niks los

Sublevel zero

Eigen mening:
Sublevel Zero is een spel dat heel tof is om te spelen, het ziet er degelijk uit en het speelt lekker. Ondanks dat denk ik dat dit spel leuk is om tussen de spellen door te spelen. Als je bijvoorbeeld een break nodig hebt van een bepaald spel even. Het spel is lekker ontspannen om te spelen en heeft doordat je alle kanten op kan zweven, ineens op je kop of zij kan hangen ook nog eens een goede fun factor. Iets dat ik wel zou willen terugzien in het spel is een multiplayer. De ontwikkelaar heeft wel al laten weten dat ze hier interesse in hebben. Maar hoe of wat is nog allemaal onduidelijk voor de buitenwereld. De namen van bepaalde wapens zijn in mijn ogen behoorlijk grappig. Zo krijg je in het begin gelijk een useless autocannon, om maar een voorbeeld te noemen. Later in het spel zul je er nog een paar tegen gaan komen.
Ondanks het feit dat er geen multiplayer in voorkomt momenteel vind ik de game echt zijn geld waard en is hij ook echt leuk om te spelen. Alleen twijfel ik eraan of je deze game uren aan een stuk gaat spelen. Voor mij voelt de game meer aan als een tussendoortje, een spel dat je speelt als je even niet weet wat je wil gaan doen.

+ Gemakkelijke besturing
+ Leuke gameplay
+ Volledige controllersupport
+ Grappige content middels namen van wapens
+ elke keer is het level anders
+ het spel is op bijna elke computer wel te spelen

– geen multiplayer

Systeemeisen:
OS: Win XP / Win 7 / Win 8 / Win 10
Processor: 2.0 GHz Dual Core Processor
Memory: 2 GB RAM
Graphics: Shader Model 3 compliant graphics cards (GeForce GT 520/Radeon HD 3850 and above)
DirectX: Version 9.0c
Hard Drive: 800 MB available space
Sound Card: DirectX 9.0c compatible.

Zoals je kunt zien heeft het spel niet een high end computer of laptop nodig. Mocht je nu toch nog twijfelen kun je jou computer even vergelijken met de specificaties die hierboven staan aangegeven. Om jullie wat meer te laten zien met betrekking tot dit spel hebben we hier een engelstalige gameplay. Mocht je na het lezen van de review interesse hebben in het spel en wil jij het gaan kopen. Laat het ons dan weten! Wij zijn benieuwd naar de games die jij speelt, en vooral als je ze gaat kopen nadat je bij ons op de site de juiste informatie hebt gekregen.

Sublevel zero is beschikbaar vanaf 8 oktober en zal €13.99 gaan kosten op Steam.